Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • filip.cris

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1995 1.7 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu urmatoarea problema : un astra f 1.7 dtl din 95 , scoate foarte mult fum cand e turat si mananca ulei .Mi s-a spus k e de la turbina care avea joc in ax, am schimbat turbina,filtrul de aer si tot trage ulei ( furtunl ce intra in turbina dinspre filtrul de aer este plin de ulei ) ,De mers merge ok , trage bine . Am obs k mai e un furtun care vine de la culbutori si duce in acesta dinspre filtru pe care vine uleiu . Ser sa ma poata ajuta cineva Sad
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@filip.cris: Motorul tau "mananca" ulei si mai precis din cauza segmentilor uzati "scapa" compresie in baia de ulei. Acea conducta de la culbutori la priza de aer inainte de turbina, este calea de recirculare a gazelor arse + gaze din carterul motorului. La tine, ponderea gazelor din carter e foarte mare, fiind bogate in vapori de ulei. Admisia de aer fiind rece, vaporii de ulei condenseaza la intrarea in turbina si de asta gasesti ulei acolo.
  • FLORIN123

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 1.7TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am un astra g 17ydt din 2003 si recent a trebuit sami schimb chiuloasa deoarece mia rupt distributia tot pe acolo ma rog toate bune si frumoase numai ca acum dupa ce am scoso din service am observat ca incepand de la 2000 rpm se auzea un suruit diferit ..dupa care in treapta a 5 pe la 3000 rpm mi se oprea turbina si se aprindea in bord martorul masinuta cu cheie pe ea... nenea mecanicu ma pus sa cumpar electrovalva de vacum aia de jos deoarece cica nu deschidea la turatzie ...zis si facut am cumparato am montato..si nici o difereta ..acelasi mecanicos ma pus apoi sa cumpar garniturile de la galerie si cea de sub turbina ..lea schimbat si acum intradevar nu se mai aude suieratul dar aceeiasi problema deci nici de acolo nu era ..va rog poate vatzi mai intalnit cu problema asta ...nu stiu daca are vreo legatura dar are si o pornire mai greoaie de fapt foarte grea sii nu mereu ..nu cand e frig doar cand are ia chef poate exista vreo legatura intre cele 2 simtome?
  • Me & Astra

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2000 x 20 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
e posibil sa fie senzorul de presiune de pe galeria de admisie daca iti pica turbina in sarcina peste o anumita turatie
Skip ads

  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
" Filip.Cris " turbina este noua ? ai cumparat-o noua ? din cauza axului turbinei care are joc poate da fum dar cum bine spune si "Idivora " posibil sa ai termoinati segmentii ( te paste o segmentare ) , cunosc cazuri in care a fost turbina problema dar la tine .......!


"Idivora" zici bine ce zici cu turbina dar sunt persoane care nu stiu exact care e treaba cu ea ! Fara suparare !
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
fnf bogdan fnf a scris:Salutare , din ce am citit pe aici , eu sunt nou , mai baieti turbina incepe sa se invarta din momentul in care pornesti motorul cat despre plaja de turatii in care trage de te baga in scaun acea senzatie este data de cuplu . Eu am 2.0 DTH si la mine dupa oprirea motorului se mai aude pt cateva secunde palele turbinei invartinduse , e ceva normal ea lucrand la turatii foarte mari de aceea se aude si acel fluierat !
Numai bine si bine v-am gasit !

Dupa oprire se mai aude electropompa de servo cateva momente...
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
adrianmarcu03 a scris:Am o problema cu turbina, Cred! la un Opel Astra G Caravan de 1.7 dti fabricat in decembrie 2002, motor Y17DT.
Aseara am accelerat in treapta I-a pina la vreo 4000 de rotatii iar imediat dupa aceasta a inceput sa-mi suiere ceva pe la motor.Daca o acceleram mai tare si zgomotul (suieratul) era mai tare iar tractiunea era mai slaba.Am fost astazi la un service, ia-m facut niste teste si mi-a spus ca turbina nu mai functioneaza in parametri normali. Cei de la Auto -Ovarom din Timisoara si-au dat cu parerea iar la reprezentanta Opel - Autoglobus mi-a spus un mester ca s-ar putea sa fie paletele de la turbiona.
A mai avut cineva o problema asemanatoare. Poate sa-mi spuna cineva unde pot repara turbina daca este nevoie.
In octombrie mi-a crapat si calculatorul pompei de injectie si m-a costat 1000 de Euro sa-l schimb.L-am cumparat din Bucuresti de la unicul importator gasit pe site-ul producatorului (am cautat de am capiat, la reprezentanta Opel mi-au cerut 45 de milioane. Fugiti de Augsburg si Ciclop mi-au cerut 65 de milioane respectiv 55 de milioane).
Sper sa nu fie necesara inlocuirea turbinei ca disper. poate imi spune cineva vreo solutie sau exista prin zona aceasta Timisoara sau Arad un specialist. Shocked
.


Eu zic sa nu intri asa usor in panica. Se poate reconditiona turbina in cazul in care e stricata, dar ma indoesc ca la 1,7 sa pice turbina asa usor. Mai intai verifica tot circuitul de admisie , intercoolerul si furtunele de vacuum sa vezi daca nu sunt fisurate. Trebuie verificata si valva westgate care deschide turbina, e posibil sa fie gripata. Verificarea turbinei se poate face usor, dai jos furtunul de aer care iese din turbina si intra in intercooler(are un colier cu surub de 7) si dai peste axul turbinei si paleti. Bagi degetul si verifici miscarea axului (in sus si jos) sa vezi daca are joc. Totodata verifici si daca este ulei pe acolo. Daca ai probleme intradevar cu turbina ma contactezi pe PM si te ajut sa o reconditionezi. Eu am reconditionat o turbina cu geometrie variabila si sunt multumit, merge super. Calculatorul de injectie ala defect il mai ai? Ma intereseaza ca piese de schimb.
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
revin cu impresii despre schimbarea facuta de mine la turbina:
1. ulei mai are pe admisie dar mult mai putin decat avea inainte.
2. masina este mai energica decat inainte, dar nu cu f. mult.
3. "noua" mea turbina fluiera.
referitor la pct. 3:
am fost cu masina intr-un service bosch. lor nu li s-a parut suspect acest fluierat. totusi la tester turbina era sub parametri, nu stiu ce reprezinta dar mi-a zis ca atunci cand turezi motorul o valoare ar fi trebuit sa fie 1200 si la mine era numai 1100. totusi nu se putea spune cert ca acea valoare mai mica este din cauza turbinei. ar fi trebuit sa le las masina sa faca mai multe teste cu ea si apoi imi puteau spune sigur daca este sau nu de la turbina.
mi-au mai zis ca nu am facut bine ce am facut cu reparatia, ca dupa inlocuirea axului ar fi trebuit neaparat echilibrata turbina.

DECI REPARATIA FACUTA DE MINE NU ESTE COMPLETA, AR FI TREBUIT FACUTA SI ECHILIBRAREA TURBINEI.

l-am sunat pe cel care mi-a facut reparatia la turbina si i-am spus ca fluiera, el a zis ca nu crede ca este de la turbina, a ramas sa trec s-o auda si el. o sa trec (am garantie 1 an).

ce ma framanta acum: in ce anume consta o echilibrare a turbinei?
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fluieratul apare la toate turbinele reconditionate.Nu e nici o problema atat timp cat masina trage bine. Cand ai reparat turbina , ai spalat tubulatura de aer si intercoolerul sa scoti tot uleiul din interior?Asta se face cu un decarburol sau alta solutie care degreseaza bine.
Si da, dupa reparatie se face o echilibrare dinamica la peste 250000rot/min, se face pe un stand special.
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
nu am spalat intercoolerul, se poate scoate intercoolerul fara dau bara jos?
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Da , se poate da jos fara sa demontezi bara !
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
La 1.7 nu am reusit sa dau jos intercoolerul fara sa dau jos bara de plastic si cea de protectie banuiesc ca si la cele de 2.0 si 2.2 sunt cam la fel , daca sti tu altfel de metode spune aici ca prinde bine , detalii .
Skip ads

  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai bine cred ca tre sa o duci la un test ca sa fi sigur ca turbina functioneaza in parametrii perfecti!
  • print

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
mikhai ajuta-ma si pe mine cu un sfat te rog:am un vectra B motor 2,2 si de citeva zile fluiera destul de tare turbina.mersul nu si l-a schimbat masina merge la fel ca inainte,nu consuma ulei.ce ar putea fi?poate fi ceva grav,costisitor?
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tu ai turbina cu geometrie variabila, de aia fluiera. Mai toate fluiera, dar asta nu inseamna ca sunt stricate. Nu ti-ar strica o diagnoza sa verifici presiunea in admisie, sa fii sigur ca turbina lucreaza. Ca un sfat: foloseste un ulei bun, schimba-l la 8000km si nu ai sa ai probleme. Acum mai conteaza si cati km are masina si cum a fost condusa, dar in general nu trebuie sa iti faci griji daca nu consuma ulei, nu scoate fum mult sau nu troncane. Bafta
  • print

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
iulian dar este un fluierat-scirtiit care pina acum citeva zile nu-l avea.aseara am mers cu ea cam 150km si ptr citeva secunde mi s-a aprins becul galben in bord si nu se tura tot odata mirosind puternic a incins.am oprito am lasat-o citeva minute dupa care becul s-a stins si a inceput sa mearga normal cu exceptia scirtiitului. Sad .ca sa o repar m-a programat abia dupa paste.mai pot merge cu ea pina atunci sau?ce ma sfatuesti?ulei are liqui moly 10w40 si l-am schimbat la 9000km.da-mi un sfat te rog Crying or Very sad
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
gabib77 a scris:
victor a scris:la o turatie de 3000/min furtunul de la aspiratie trebuie sa se umfle incat sa nu-l poti strange cu mana. asa se intampla daca turbina func ok.


Am verificat si eu furtunul de aspiratie, dar in loc sa se umfle la turatie mare, parca ar trage aerul si se subtiaza... am verificat bine furtunul? vorbesc de cel care vine intre turbina si intercooler


poate ai verificat furtunul pe care turbina trage aer nu cel pe care scoate, ma impusc daca chiar e furtunul dintre turbo si intercooler, daca chiar e cum spui tu ar trebui sa fie sidex galati dupa tine, nshpe beculete si nu mai mult de 3000 rotatii


Print man, eu am 2,2 si mai stiu cativa cu 2,2 chiar suiera putin turbina in sarcina si se accentueaza cu timpul pana chiar incepi sa iti pui intrebari, la tine mai nasol ca s-a intamplat brusc. Daca as fi in locul tau as face urmatoarele:
- sa presupunem ca un lagar a luat-o razna si iti freaca pe axul turbinei, desfa furtunul ce vine de la debitmetru si misca axul turbinei, daca e un joc decent e ok, daca se invarte greu si nu e deloc joc, nu e ok.
- verifica furtunele groase de dupa turbina, in special cele care se umfla, poate unul e crapat si turbina trage din greu sa ajunga la presiunea ceruta de ecu, evident un overspeed zgomotos
- poate e chiar intercoolerul crapat, fa-i o inspectie, ar trebui sa aiba ceva urme de ulei pe unde rasufla
- prin nu stiu ce minune un rest ti-a indoit una din palele turbinei, probabil pe partea de evacuare si acum suiera in draci
- fa-i un test pe tech2 de exemplu, sa nu cumva sa ai probleme la senzorul de presiune si sa chinuie ecu turbina aiurea, e destul de plauzibil in conjunctura cu mirosul tau de incins
-desfa conducta de evacuare a uleiului ce iese din turbina si intra in motor si pune-o intr-o sticla sau ceva de genul asta, cu ocazia asta verifici cam ce debit ai pe acolo si daca pe gaura ramasa libera de la motor iti ies gaze, in mod normal nu trebuie sa se vada aburi sau chestii de genul asta, o ia in sus pe evacuarea turbinei si strica ungerea

P.S. la 2.2 din fabrica se recomanda 5w40, si iarna si vara, e mai subtire si unge mai bine, ce-i drept din ce am observat la 170000 km ai mei e mai zgomotos fata de 10w40 dar o mai "chinui" putin

Succes
  • V3noM

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1998 x20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Va salut pe toti!Se pare k si eu am probleme cu turbo Sad am verificat si nu se umfla deloc furtunul ... nu are vlaga in ea .. m-am luat o data cu un logan 1.4 m-a facut de zici k eram cu oltcit nu cu opel Sad (masina este cea din semnatura)...Intreabrea mea este daca se poate ca turbina sa fie restrictionata de computer deoarece are perioade cand merge de zici ca nu-i a mea si perioade cand ma face si o dacie...am fost la reprezentanta in deva si am aflat ca,computerul este dus (nu merge pusa pe tester)...Se poate ca turbina sa fie buna si sa nu mearga din cauza calculatorului?Astept raspuns.Va multumesc!
  • print

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
multumesc ptr sfaturi.o sa le urmez pe fiecare dupa care revin pe forum cu rezultatul obtinut.sper sa de-a roade Laughing
  • print

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am verificat jocul la ax =este ok.in momentul in care o turez furtunul ala gros ce iese din turbina se vede cum se unfla si totodata se aude cum intra turbina.stie cineva in Constanta unde pot face un test tech2?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR