Ai uitat parola?


  • omega95x20se

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega x20se din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2009

Buna tuturor!Recent am cumparat un Opel Omega B din '95 varianta CD cu motor x20se(116cp). Masina merge bine dar am cateva nelamuriri...In primul rand...aceasta serie de Omega deja este echipa cu sistem de antiderapare? Inca nu am avut curajul sa testez in curba,caci pana acum conduceam un Kadett E diesel,si inca ma acomodez...Legat de computerul de bord...tot imi apare Brake Pad,dar placutele de frana au fost recent schimbate,dar nu stiu daca cele noi au senzor...afecteaza masina aceasta eroare?ca din cate am auzit la bmw dupa cativa KM masina intra in "service mode"...Putin ajutor va rog!Very Happy
  • ExpressVectra

  • Mesaje scrise: 1,371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jun 2009

AM impresia ca daca apuca sa iti dea eroare la senzoru de la placute trebuie schimbati si senzorii....Dar nu bag mana in foc. Poate mai primesti si alte pareri
  • omega y22dth

  • Mesaje scrise: 2,008
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 1.7DTJ din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Nov 2006

De regula cand se schimba placutele se schimba si senzorii.
  • omega95x20se

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega x20se din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2009

Mersi pt raspunsuri,dar am mai auzit ceva legat de computer de bord cum ca ar trebui resetat in cazul in care schimbi ceva?
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 928
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mar 2007

Computerul de bord e cutiuta aceea cu display ex. MID TID, GID, atunci se reseteasa f usor prin scoaterea bornelor max 1 sec., Vei vedea ca se va reseta si ceasul concomitent cu restul. Daca te referi la erorile stocate in ECU si ce tin de erori electrice sau electronice ale masinii, atunci incearca tot aceasta metoda insa te sfatuiesc sa le scoti pe un tester adecvat gen Tech1/2, opcom sau opelscanner. Ciao!
  • omega95x20se

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega x20se din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2009

Mersi de sfat! Acum o alta problema : am un beculet ....care se aprinde in timpul mersului cateva secunde dupa care se stinge,aceasta "problema" a aparut doar in ultimele 2 zile....Ce semnificatie are beculetul? E o problema daca se aprinde in timpul mersului?
  • Troll the Great

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega Y26SE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Oct 2008

omega95x20se a scris:Mersi de sfat! Acum o alta problema : am un beculet ....care se aprinde in timpul mersului cateva secunde dupa care se stinge,aceasta "problema" a aparut doar in ultimele 2 zile....Ce semnificatie are beculetul? E o problema daca se aprinde in timpul mersului?


Acel beculeț înseamnă "Check Engine", adică verifica motorul. Cauzele pot fi multiple, de aceea cel mai bine ar fi sa iți afli codurile de eroare stocate și apoi sa le postezi sa vedem dacă te putem ajuta. Codurile de eroare le poți afla singur (da o căutare pe forum după metoda "agrafa" sau "pseudoagrafa") sau te poți duce la cineva cu un Opel Scanner sau Tech2 (as recomanda ultimul). Tine-ne la curent cu ce ai rezolvat.
Numai bine!
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 928
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mar 2007

Deci, daca nu iti trage masina in timp ce iti sta aprins CHECK ENGINE atunci cu siguranta verifica furtunasele de vacuum, respectip imbinarile de cauciuc, acestea deseori deteriorandu-se din cauza timpului si a caldurii degajate de motor. Insa cel mai bine du-te la un tester si afla cdurile de eroare, dupa poate te putem ajuta, ca de aceea exista acest forum, sa ne ajutam reciproc!
  • omega95x20se

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega x20se din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2009

Masina merge fara probleme cat timp este becul aprins...iar becul nu e aprins niciodata mai mult de 10 secunde....

As dori sa incerc cu testul "agrafa" dar nu am gasit instructiuni pentru omega B deci daca va rog imi spuneti la care pin trebuie introdus agrafa aia?Very Happy



Nu stiu daca sunt numerotate corect, dar cam asta ar fi mufa mea ALDL...
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

foloseste functia de cautare si o sa vezi ca la Omega nu merge cu agrafe. numai un tester te rezolva si face si stergerea erorilor
  • Troll the Great

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega Y26SE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Oct 2008

iulius a scris:foloseste functia de cautare si o sa vezi ca la Omega nu merge cu agrafe. numai un tester te rezolva si face si stergerea erorilor


Depinde care Omega. La mașina mea merge metoda pseudoagrafa fara probleme.
  • omega95x20se

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega x20se din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2009

Mersi pentru sfaturi....Btw. m-am interesat,testu "pseudo-agrafa" merge doar la motoarele carui cod incepe cu "Z" sau "Y",deci ramana sa ma duc la un tester...Btw stie cineva pe cineva din bihor(oradea daca e posibil) care are tester pt omega' sau stie cineva cat ma costa la un service?

Pana atunci....Ce se poate intampla daca ma duc asa in continuare?....Deci am zis...martorul "check engine" se aprinde doar cateva secunde....in mers....motorul merge la fel...are putere...turatia nu oscileaza...consumul nu a crescut(11-12% in oras 6-7 in afara orasului) Sau ce poate fi?

Mersi pentru ajutor!
  • comnic5

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Spania
  • Masina: Omega y22dth din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2006

Becul acela poate semnifica de la un contact electric prost pana la un senzor cu un inceput de sfarsit. Sau nu numai senzor. Masina ta fiind pe benzina poate fi si de la distributie (ma refer la sist. de aprindere). Cu vaccum-ul nu cred ca ai treaba la 2.0 l pe benzina.
Cum spui ca masina este din 95' ar trebui sa mearga testul cu agrafa nu cu pseudo-agrafa. Parca pe mufa de 16-pin era posibil cu agrafa dar nu mai stiu pinii. Da un search si testeaza.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

eu cred ca este de la senzorul de oxigen. ala nu da efecte prea vizibile in mers.daca era de la senzorul de arbore sau distributie se simte imediat.(de cele mai multe ori)
pretul unei testari nu depaseste 50 lei si eu zic sa o faci cit se poate de repede caci este bine sa stii ce erori ai. il rogi pe respectivul cu testerul sa-ti scrie codurile de la erori sau sa-ti faca un print screen daca are laptop. Apoi mai discutam.
  • Troll the Great

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega Y26SE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Oct 2008

omega95x20se a scris:Mersi pentru sfaturi....Btw. m-am interesat,testu "pseudo-agrafa" merge doar la motoarele carui cod incepe cu "Z" sau "Y",deci ramana sa ma duc la un tester...Btw stie cineva pe cineva din bihor(oradea daca e posibil) care are tester pt omega' sau stie cineva cat ma costa la un service?

Pana atunci....Ce se poate intampla daca ma duc asa in continuare?....Deci am zis...martorul "check engine" se aprinde doar cateva secunde....in mers....motorul merge la fel...are putere...turatia nu oscileaza...consumul nu a crescut(11-12% in oras 6-7 in afara orasului) Sau ce poate fi?

Mersi pentru ajutor!


Dacă ai nevoie de un tester, du-te pana la reprezentanta Opel din Oradea. Prețul unei testări nu ar trebui sa depășească 60 lei (în Arad e 50 lei) și am auzit numai lucruri bune despre acea reprezentanta.
Numai bine!
  • omega95x20se

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega x20se din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2009

Azi in disperare de cauza am facut "testul agrafa",(agrafa intre pinul 5 si 6 la mufa de 16 pini)!
Am citit urmatoarele coduri:
X_XX 12(am inteles ca e normal daca faci testul cu motor oprit)

X_XXXX_XXXX asta nu reusesc sa dezcifrez: 14 adik Coolant Temperature Sensor (CTS) Low Voltage
18 adik Knock Control Unit No signal/Engine control unit(ECU) fault

XXX_X 31 adik Engine RPM Signal (crankshaft sensor) No signal

si incheiere X_XX 12


Ii grav? Ce se poate face? Ceva instructiuni pt. reabilitarea problemelor? Va rog sa ma ajutati!
  • Troll the Great

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega Y26SE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Oct 2008

omega95x20se a scris:Azi in disperare de cauza am facut "testul agrafa",(agrafa intre pinul 5 si 6 la mufa de 16 pini)!
Am citit urmatoarele coduri:
X_XX 12(am inteles ca e normal daca faci testul cu motor oprit)

X_XXXX_XXXX asta nu reusesc sa dezcifrez: 14 adik Coolant Temperature Sensor (CTS) Low Voltage
18 adik Knock Control Unit No signal/Engine control unit(ECU) fault

XXX_X 31 adik Engine RPM Signal (crankshaft sensor) No signal

si incheiere X_XX 12


Ii grav? Ce se poate face? Ceva instructiuni pt. reabilitarea problemelor? Va rog sa ma ajutati!


Singurul cod care după părerea mea e grav (dacă le-ai interpretat corect) e 18, adică ECU fault. ECU e calculatorul masinii si daca dă erori nu e bine. 14 e de la senzorul de temperatura iar 18 iți spune ca senzorul de la arborele cotit (crankshaft sensor) nu detectează rotația motorului (ceea ce mi se pare normal, din moment ce motorul e oprit).
Sfatul meu este același, du-te pana la reprezentanța Opel din Oradea, ei sigur te pot ajuta mai mult decât o putem face noi în acest moment.
Numai bine!
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

dupa cum vezi toata lumea zice sa mergi la tester. odata ce ti-ai luat Omega treb sa te astepti si la ceva cheltuieli. la genul asta de masina nu mai merg metodele din "fata blocului" aplicate la vechia dacie.
  • omega95x20se

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega x20se din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2009

A venit iarna,deci daca tot "generalitati despre omega" titlul acestui topic,cred ca ar fi de mare ajutor cateva sfaturi legat de cum sa conduci un Omega iarna(pe zapada/gheatza).Cum am zis eu pana acum am condus un kadett,deci asta va fi prima iarna cu o masina cu tractiune spate,deci cam habar nu am care e diferenta de comportament pe drum alunecos! Cu cateva sfaturi sa ma ajutati va rog.... si am si o intrebare....Am mentionat mai sus detaliile masinii,intrebare ar fi...Am TC(Traction Control) sau ceva sistem de antiderapare? Cum pot verifica(fara sa risc un accident:D)?
Mersi anticipat si astept sfaturile voastre!
  • omega95x20se

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega x20se din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2009

iulius a scris:dupa cum vezi toata lumea zice sa mergi la tester. odata ce ti-ai luat Omega treb sa te astepti si la ceva cheltuieli. la genul asta de masina nu mai merg metodele din "fata blocului" aplicate la vechia dacie.


Am stiut ce urmari va avea daca cumpar o masina mai nou(fata de kadett:D) si stiu ca trebuie cheltuit pe ea,nu am cu asta nici o problema,doar ca m-am gandit ca daca tot am aflat codurile de eroare,poate puteam sa verific eu(dat fiind faptul ca ma descurc cat-de-cat la partea mecanica) senzorii,contactele de la senzori etc. fara a fi nevoie sa ma duc la un service,desigur cu ajutorul vostru! Oricum...ramane sa ma duc la un service petru a remedia problemele! Multumesc pt ajutor!

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide