Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • gxg78

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
titro a scris:Salut, am citit tot topicul si pot sa iti spun urmatoarele:
- daca ti s-a aprins martorul de emisii (MIL-ul) atunci 100% trebuie sa ai erori stocate, chiar daca acest martor se stinge intre timp. DAca ei ti-au spus ca nu ai nici o eroare stocata au mintit
- faza cu aprinderea MIL-ului din cauza unei porniri cu derapaj e o aberatie imensa. Daca pornesti cu derepaj cel mult poti sa ai o eroare intermitenta la un senzor de viteza si cel mult poate sa iti aprinda (=dezactiveze) ESP-ul
- consumul mi se pare exagerat. Am avut si eu cu Vectra-ul cu motor 2.2 din dotare consum urban de 17%, dar cu motorul tau teoretic nu ar trebui sa treci de 15. La o solutie mai simpla, gen filtru de aer infundat, s-au gandit baietii? Din cate vad ai 13000 km si daca nu ai facut revizia inca, atunci cred ca ar putea fi o explicatie, mai ales ca ai spus ca la inceput aveai consum mult mai mic
- daca ai probleme cu senzorul de temperatura exterioara atunci poate sa fie o cauza a mersului neregulat si a consumului ridicat

Sunt tota de acord cu tine, dar ce sa fac? Specialistii din sevice-uri nu sunt. Dupa ei consumul e normal, masina grea - motorul mic, iar din punct de vedere tehnic nu are nimic.
Skip ads

  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Ti-am scris mai sus ce ti-as recomanda eu sa faci dar reiau: in primul rand du-te si fa-i prima revizie deoarece am o mare banuiala ca este vorba de filtru de aer infundat mai ales ca ai spus ca la inceput aveai consum mai mic si acesta a crescut in timp.
Oricum esti f aproape de 15000 km si decat sa sapi inutil si sa iti schimbe "meseriasii" jumatate de masina mai bine incerci intai asta.
Eu iti spun din experienta, dupa ce trec de 10000 km incepe sa se simta cresterea consumului pana schimb filtrul de aer.
Poti sa il verifici si singur daca vrei ca nu cred ca se prinde cineva ca ai desfacut suruburile.

Apropo de consum mie si cel extraurban de 9% mi se pare enorm. Eu ajung la 9% doar daca merg pe autostrada cu 150 la ora constant. In tara nu scot niciodata peste 8% extraurban oricum as conduce.

Daca ai fi in Tm te-as ajuta eu si cu filtrul si cu diagnoza, dar din pacate e un pic prea mare distanta.
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 764
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum 2003 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2008

  • Mesaj Privat
gxg78 a scris:Sunt tota de acord cu tine, dar ce sa fac? Specialistii din sevice-uri nu sunt. Dupa ei consumul e normal, masina grea - motorul mic, iar din punct de vedere tehnic nu are nimic.
cand nu asculti lumea, asa iti trebuie.
uite ce ti-am scris eu acum o luna:
m1sh a scris:gxg78 .. mergi la maiandrei sa-ti faca el o diagnoza ca la carte. nu cred ca te costa mult, si macar afli daca te mint cei de la service.
bafta


e plauzibila si treaba cu filtrul de aer. ala poti sa-l cumperi de la orice magazin de piese auto si poti sa-l schimbi si tu (cred). nu trebuie sa le spui nimic celor de la reprezentanta.

LE: vad ca este posibil sa nu gasesti filtrul de aer la piese auto

LE2: ti-am gasit filtrul. asta-i: http://cgi.ebay.de/Luftfilt...sh=item2303767c01
poti incerca si link-ul asta: http://www.yatego.com/ws-au...nia-1-6---2-0-2-8

cod piesa (GM): 55560894


Ultima modificare facuta de m1sh la Vin 22 Jan, 2010 1:30 pm
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
titro a scris:.... Sincer cei din reprezentantele din RO (in mare parte) nu au pregatire deoarece patronii nu inteleg importanta investitiilo in training-uri si dezvoltare profesionala a angajatilor

Scuze pt postul lung, dar chiar m-am enervat cand am vazut cate probleme poti sa ai pe banii tai!

Cu asta nu sunt de acord. Eu merg permanent la cursuri de perfectionare si ori de cate ori este lansat un model nou de Opel.
Voi nu vedeti dar eu ma intalnesc permanet cu alti colegi de la diferite reprezentante si pot sa spun ca unele cursuri chiar sunt obligatoriu de efectuat .
In rest sunt de acord cu ce a fost scris de tine, daca martorul de bord s-a aprins trebuie sa fie eroare in memorie, daca faci multe derapaje poti avea eroare la sistemul ABS
Skip ads

  • m1sh

  • Mesaje scrise: 764
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum 2003 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2008

  • Mesaj Privat
acum, daca tot esti in bransa, incearca sa afli si ce-i cu consumul ala de motor de 5 litri din '90 si cu 300 cai putere.
si cat il costa pe om un filtru de aer (fara montaj)

LE: mai ai un punct de rezolvat. poate va spune la training :p


Ultima modificare facuta de m1sh la Vin 22 Jan, 2010 1:54 pm
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
m1sh a scris:acum, daca tot esti in bransa, incearca sa afli si ce-i cu consumul ala de motor de 5 litri din '90 si cu 300 cai putere.
si cat il costa pe om un filtru de aer (fara montaj)

Filtru aer 86 RON
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@pattila, uita-te ce am scris eu intre paranteze. Este posibil ca tu sa faci parte dintre cei care nu se incadreaza in acel esantion.

Faza este ca eu am reusit sa identific solutii la unele probleme pt care cei de la reprez. Opel o dadeau din colt in colt si erau in stare sa puna omul sa schimbe componente care nu aveau nici o legatura cu defectul prezentat. Si sincer nu mi se pare normal sa fie asa, adica ar trebuii sa aiba o expertiza mai avansata decat cineva care face treaba asta ca si hobby!
Nu spun ca nu exista si oameni competenti, dar sunt f putini si mai este inca o problema: timpul pe care il au ei ca sa investigheze o problema este foarte limitat si de aceea si solutiile pe care le dau sunt limitate!

Sa iti dau doar un simplu exemplu de solutie stupida la o problema. Ca sa verifice un cablu care conecteaza un senzor la REC au vrut sa demonteze tot capitonajul de pe plafonul masinii si sa inspecteze vizual cablul in loc sa ia un multimetru si sa masoare continuitatea la cele 4 trasee pe care le avea acel cablu. Ce spui de asta? Dupa parerea mea exista doar doua explicatii:
1. Cel care a dat solutia asta era batut in cap si nu avea nimic in comun cu tehnica
2. Au dat solutia asta ca sa poata sa factureze cateva ore bune de manopera pt o operatie care normal se rezolva in 5 minute
Cand le-am spus sa foloseasca metoda cu multimetrul au spus sa nu le dau eu sfaturi pt ca stiu ei ce au de facut asa ca am luat masina si am decis sa nu mai calc vreodata pe la ei.
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
titro a scris:@pattila, uita-te ce am scris eu intre paranteze. Este posibil ca tu sa faci parte dintre cei care nu se incadreaza in acel esantion.

Faza este ca eu am reusit sa identific solutii la unele probleme pt care cei de la reprez. Opel o dadeau din colt in colt si erau in stare sa puna omul sa schimbe componente care nu aveau nici o legatura cu defectul prezentat. Si sincer nu mi se pare normal sa fie asa, adica ar trebuii sa aiba o expertiza mai avansata decat cineva care face treaba asta ca si hobby!
Nu spun ca nu exista si oameni competenti, dar sunt f putini si mai este inca o problema: timpul pe care il au ei ca sa investigheze o problema este foarte limitat si de aceea si solutiile pe care le dau sunt limitate!

Sa iti dau doar un simplu exemplu de solutie stupida la o problema. Ca sa verifice un cablu care conecteaza un senzor la REC au vrut sa demonteze tot capitonajul de pe plafonul masinii si sa inspecteze vizual cablul in loc sa ia un multimetru si sa masoare continuitatea la cele 4 trasee pe care le avea acel cablu. Ce spui de asta? Dupa parerea mea exista doar doua explicatii:
1. Cel care a dat solutia asta era batut in cap si nu avea nimic in comun cu tehnica
2. Au dat solutia asta ca sa poata sa factureze cateva ore bune de manopera pt o operatie care normal se rezolva in 5 minute
Cand le-am spus sa foloseasca metoda cu multimetrul au spus sa nu le dau eu sfaturi pt ca stiu ei ce au de facut asa ca am luat masina si am decis sa nu mai calc vreodata pe la ei.


Sunt unele cazuri cand numai cu schimbare de piese poti verifica teoria la care te-ai gandit, dar daca nu piese schimbata a fost de vina pt o problema atunci in mod normal piesa respectiva nu-l platesti si este montat la loc piesa veche.

De multe ori numai verificarea vizuala da rezulta mai ales la acel tip de cablaj care este de la REC la iluminare plafon dar totusi in prima faza ar fi fost bine sa-l verifice cu un multimetru.
Referitor la gasirea problemei de uo persoana care numai din HOBBY face verificare> In unele cazuri cand este o defectiune foarte minora, o persoana care nu se pricepe la sistem poate sa dea sfaturi de verificare foarte bune, pt ca el gandeste altfel lucrurile, de obicei fara logica si chiar din aceasta cauza poate sa te dirijeze la o alta cale de verificare care poate sa dea rezultat
Skip ads

  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@pattila, din ce spui tu eu inteleg urmatoarele:
- verificarea continuitatii unui cablu se face mai simplu si mai corect vizual decat prin masurare cu un multimetru
- solutiile date de catre inginerii Opel sunt solutii cu logica, dar totusi se schimba piese pe incercate pana se gaseste defectul, deci folosind logica si cunoscand sistemul nu se poate face o diagnosticare corecta de la inceput
- pt a reusi sa diagnostichezi corect o problema de la inceput trebuie sa nu cunosti sistemul si sa ai si o gandire lipsita de orice logica pe deasupra

Daca de-astea va invata la traininguri atunci mai bine stai acasa si dormi in timpul ala ca o sa fi mai castigat Wink
Din pacate cu postul tau cred ca tocmai ai confirmat ce am scris eu mai sus.

Revenind la subiect...gxg daca crezi ca reusesti sa desfaci suruburile fara sa se vada ca ai lucrat la ele atunci verifica filtrul de aer si vezi totusi daca nu e asta problema, sau daca nu vrei sa faci asta singur cere-le "expertilor" de la reprezentanta sa faca asta.
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Dar deja ne-am indepartat foarte mult de problema despre care a inceput discutia.
Motorul A18XER de pe insignia nu se poate compara cu motorul Z18XE / XER este cu totul alt sistem deci nici consumul nu se poate compara
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ma gandesc ca ar trebui sa fie mai mic, doar nu ne intoarcem in trecut Laughing
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
" solutiile date de catre inginerii Opel sunt solutii cu logica, dar totusi se schimba piese pe incercate pana se gaseste defectul, deci folosind logica si cunoscand sistemul nu se poate face o diagnosticare corecta de la inceput
- pt a reusi sa diagnostichezi corect o problema de la inceput trebuie sa nu cunosti sistemul si sa ai si o gandire lipsita de orice logica pe deasupra "
Daca asa ai inteles atunci nu mai am de spus nimic.
Ai vazut cablajul de pe plafon? Nu? Atunci despre ce vorbim?
Daca nu pricepi ce am scris dute si invata sa intelegi literele si cuvintele scrise
Skip ads

  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am vazut cablajul de pe plafon, am chiar si montat recent un senzor de ploaie pe o masina care nu avea, mare filozofie nu este, doar o banda cu patru trasee care inca nu imi dau seama de ce nu se poate masura cu aparatul si de ce e nevoie de inspectie vizuala (in afara de orele de manopera suplimentare facturate), dar poate imi spui tu si ma scoti din ignoranta

De altfel poate ne spui cateva diferente dintre A18XER si Z18XER care sa ne ajute si pe noi astia mai incepatori sa intelegem de ce un motor mai nou are performante mai slabe (ex consum mai mare cu 40%) decat cel de generatie mai veche.

PS: faptul ca expertii de la opel nici macar nu i-au sugerat lui gxg78 ca problema ar putea sa vina si de la un filtru de aer prea incarcat confirma inca o data cele discutate mai sus

Sesiuni de gramatica limbii romane nu exista in agenda trainingurilor pe care le faceti?
pattila a scris:...Daca nu pricepi ce am scris dute si invata sa intelegi literele si cuvintele scrise



Ultima modificare facuta de titro la Vin 22 Jan, 2010 3:41 pm
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
titro a scris:Am vazut cablajul de pe plafon, am chiar si montat recent un senzor de ploaie pe o masina care nu avea, mare filozofie nu este, doar o banda cu patru trasee care inca nu imi dau seama de ce nu se poate masura cu aparatul si de ce e nevoie de inspectie vizuala (in afara de orele de manopera suplimentare facturate), dar poate imi spui tu si ma scoti din ignoranta

De altfel poate ne spui cateva diferente dintre A18XER si Z18XER care sa ne ajute si pe noi astia mai incepatori sa intelegem de ce un motor mai nou are performante mai slabe (ex consum mai mare cu 40%) decat cel de generatie mai veche

Daca ai vazut cablajul atunci bravo tie.Poate sa fie crapat si din cand in cand sa se indeparteze unul de celalalt in functie de temperatura cablajului si sa fie intrerupt.
A18XER Norma de poluare Euro5
Z18XE/XER Norma de poluare EURO4
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Asta putem sa citim si noi in foile de catalog, spune-ne totusi ceva diferente tehnice care sa justifice o crestere de 40% a consumului pentru ca in final scopul acestui topic este sa il ajutam pe gxg78 sa isi rezolve problema sau (opinia reprez Opel) sa inteleaga ca nu are nici o problema si acesta este un consum normal.
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Vezi pe http://carfolio.com/specifi...s/car/?car=196581 pt Insignia
Vezi pe http://carfolio.com/specifi...s/car/?car=132627 pt Vectra C

Cresterea de consum nu este justificata.Din moment ce martorul motor se aprinde din cand in cand inseamna ca este o eroare vazuta de calculatorul motorului, deci pana nu se afla motivul pt care se aprinde becul respectiv nu putem sa dam sfaturi ci numai presupuneri despre probleme aparute la Vectra C Z18XE
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca incepem sa ne intelegem Smile
Deacord ca neaparat trebuie vazut de ce s-a aprins martorul.
De verificarea filtrului de aer ce parere ai?
  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
nu prea cred sa fie chiar asa de infundat filtrul, dar ori cum in scurt timp se va face revizia si atunci va fi schimbat.Nu merita schimbat inainte pt ca ori cum se va schimba la revizie
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
pattila a scris:
Vezi pe http://carfolio.com/specifi...s/car/?car=132627 pt Vectra C


Nu! asta nu e Z18XER.
  • gxg78

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Va multumesc tuturor si imi cer si scuze ca nu am amintit faptul ca filtrul a fost verificat la Radacini.
Cum sa fac sa ajung la maiandrei la diagnoza ?
@pattila care ar fi un consum de Bucuresti dupa tine? Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR