Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • NORIAKY

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1993 2.3 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
BUNA..DIMINEATA,

...Am o mare rugaminte, dragi posesori de frontera...cum se poate efectua cuplarea sistemului 4x4..la masina.....intrucat...pe zapada asta..masina nu are nuci un fel de stabilitate...si patineaza groaznic...

mentionez ca detin un model.opel frontera..2.3.tdi...1994....si ca am auto dotat cu anvelope iarna..cramponate, si locuiesc in , din pacate, Bucuresti......daca se poate, sa ma ghidati prin telefon..las numarul meu...si dati apel.....
va multumesc frumos ..pentru eventualele raspunsuri....si...CRACIUN FERICIT!
Skip ads

  • gtdflorin

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 v6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sa le luam pe rand:
1 - daca ai MRL-uri automate, va trebui sa opresti masina de cate ori vei dori sa cuplezi si axa fata; pentru ca, transmisia axei fata nu este antrenata permanent de rotile fata - aspect specific MRL-urilor automate - pentru a avea o turatie apropiata intre cei doi arbori cardanici fata/spate, fapt ce ar permite cuplarea in mers si a axei fata, bineinteles, in linie dreapta.
2 - daca ai MRL-uri mecanice - comandate manual/electric/etc. - va trebui sa cuplezi aceste mecanisme pe pozitia 4X4/4WD - si sa le lasi in aceasta pozitie; situatie in care transmisia fata va fi antrenata permanent de rotile fata si-ti va permite cuplarea din mers, si a axei fata, bineinteles, in linie dreapta.
  • gtdflorin

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 v6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2009

  • Mesaj Privat
''Foarte frecvent auzi intrebarea: Ce naiba e cu al doilea schimbator de viteze ? la ce foloseste ?
In primul rand e clar ca e vorba despre levierul reductorului. Cand si de ce il folosim urmeaza de vazut. In primul rand - de ce au unele masini nevoie de reductor . Practic pentru a transmite cuplu puntii fata atunci cand masina are nevoie de aderenta sporita. Mai simplu spus este o cutie de transfer. Orice vehicul care foloseste 4WD part time ruleaza in conditii normale cu spatele. Adica toata puterea masinii este transmisa printr-un cardan puntii spate. In conditii de drum alunecos ( apa, zapada, noroi sau macadam ) constatam adesea ca " fuge de spate " mai ales in momentele cand acceleram brusc. Atentie ! Cuplarea primei trepte a reductorului nu va imbunatati cuplul masinii ( nu realizeaza o multiplicare de cuplu ) ci doar imparte cuplul existent fata / spate intr-un raport 50% / 50%. In mod logic aderenta la sol se mareste ( acum ai 4 puncte de contact activ in loc de 2 ) dar cam atat.

Ce NU TREBUIE FACUT in 4x4 high sau prima treapta a redutorului.

In primul rand trebuie inteles ce se intampla sub tine cand ai activat 4x4 high . Tu apesi pedala de acceleratie, motorul produce un cuplu pe care il transmite mai departe cutiei de viteze, apoi reductorului care o distribuie pe punti. Ce se intampla mai departe cu fiecare roata ?! Pai practic primeste JUMATATE din puterea destinata fiecarei punti. Cat timp masina merge drept totul e ok, indiferent de natura suprafetei sau - MAI ALES - viteza de rulare. Atat cele doua punti cat si fiecare dintre roti primeste un cuplu egal si MAI ALES acelasi numar de ROTATII PE MINUT. Dar ce se intampla la viraje ?
Fiecare roata parcurge un arc de cerc de diametru diferit si pentru a putea face asta si mai ales pentru a PUTEA VIRA fiecare roata va parcurge respectivul arc de cerc cu o rotatie diferita FORTAND cele 2 diferentiale - fata si spate . Este acel moment in care, in 4x4 simti ca masina trage de volan. Tot din cauza asta e foarte greu de manevrat un viraj PE LOC pe asfalt uscat.
Efectul acestui abuz poate fi extrem de trist - DISTRUGEREA DIFERENTIALULUI / DIFERENTIALELOR .

Atata timp cat se ruleaza pe teren alunecos tensiunile NU sunt la fel de mari; in mod bizar exact ce vrei sa eviti cand cuplezi 4x4 se intampla, adica rulezi intr-un derapaj controlat si permanent ; astfel rotile tensionate aluneca ( derapeaza )pe masura ce se tensioneaza dar efectul global e insesizabil sau slab sesizabil ( masina " trage de volan " ) si e relativ stabila . Insa tensiunile rezultate duc in timp la uzura celor 2 diferentiale.
Concluzie : NU se merge in 4x4 pe asfalt uscat niciodata si in nici un caz cu viteza mare.

CAND SE CUPLEAZA REDUCTORUL pe 4WD LOW

Reductorul are 2 pozitii de baza pentru 4x4 : cea discutata mai sus si inca una care presupune o multiplicare de cuplu. Astfel, acelasi motor transmite celor 4 roti un cuplu mai mare . Se foloseste in cazul in care se simte nevoia de tractiune suplimentara : la urcat / coborat pante abrupte, in noroi sau zapada mare sau in teren dificil cand se doreste controlul TOTAL al masinii. Ce trebuie stiut : NU SE merge niciodata cu viteza mare ( in LOW la cca 40 km /h esti in viteza a cincea la limita. Masina accelereaza mult mai bine si frana de motor e mult mai eficienta . Foarte rar se foloseste viteza 1 ; reductorul permite plecarea de pe loc cu a 2-a fara a forta ambreiajul - asta e de fapt pe langa cuplul multiplicat principala lui utilitate.
CONCLUZIE :
La parasirea asfaltului e utila cuplarea reductorului in 4WD High pentru a imbunatati aderenta.La majoritatea masinilor se poate face asta in mers pana intr-o anumita viteza ( specificata de fabricant). Rulati asa pana cand terenul da PRIMUL SEMN ca devine dificil, moment in care cuplati 4WD LOW . E bine sa faceti asta INAINTE de a ramane impotmoliti nu DUPA, s-ar putea sa nu ajute la nimic. In plus, in teren dificil nu puteti rula cu mai mult de 40 km / h - care e limita reductorului la majoritatea masinilor - in schimb aveti control total asupra masinii atat la acceleratie cat si la frana de motor ( cea mai indicata in teren ). In schimb protejati ambreiajul pe care altminteri il fortati la fiecare damb sau sleau. Folositi cat mai putin frana - in special atunci cand coborati o panta . Pantele se coboara in frana de motor ( orice franare instinctiva cu ambreiajul calcat rupe aderenta si te transforma in saniuta) si se urca in viteza a 2 -a sau chiar a 3-a daca nu sunt foarte abrupte. Daca motorul e bine reglat nu se opreste indiferent cat de incet mergi deci uita de ambreiaj si foloseste-l doar 1 secunda cat schimbati viteza. Nu rulati pe sosea in 4x4 decat pe plaie mare sau zapada. Nu se merge cu 160 km/h in 4x4 - in ACEST sistem de 4x4 - pentru ca stricati masina . Oricum daca simtiti nevoia sa mergeti cu viteza asta inseamna ca NU AVETI NEVOIE de 4x4.

Avantajele acestui sistem : fiabilitate, robustete, performanta sporita offroad.
Poate fi imbunatatit prin instalarea pe fiecare punte a unui diferential blocabil. Despre acesta - un topic separat la un moment dat.
E folosit la majoritatea masinilor vechi ( anii 80-90 ) si multe dintre cele noi ( in special pickup ).''

NU este opera mea asta (copy-paste )dar este de ajutor cred eu Very Happy
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Bai Florine, nu degeaba te invariti in Club4x4! Laughing Dar ai uitat sa mentionezi ceva. Mai trebuie sa aiba si un 4x4 functional, ca am mai auzit de cazuri in care au gasit piese lipsa.
Skip ads

  • gtdflorin

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 v6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sal Stelica ,cu respect prietenii stiu de ce Cool Cat despre 4x4 functional.....fiecare dupa cum are Very Happy
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 1997 X 20 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
In primul rand vreau sa va salut pe toti iubitorii de masini 4x4!
Am si eu o intrebare: Am o frontera sport din 98, motor 2,0i, de aproximativ un an jumatate. La inceput am costatat ca atunci cand mutam levierul din pozitia 2H in oricare pozitie simteam o schimbare la motor, in sensul ca mergea un pic mai greoi, dar puntea fata nu se cupla! Dupa multe incercari dezamagitoare, am incercat sa blochez diferentialul manual de la rotile din fata (doar acolo am diff. blocabil) si am avut surpriza ca masina functioneaza in modul 4x4. Intrebarea mea este, de fiecare data cand vreau 4x4 trebuie sa blochez acel diferential ? Am avut o alta masina care mergea 4x4 si fara a bloca diferentialul...
Si as mai vrea sa va intreb de unde as putea face rost de un manual pentru modelul meu ca as vrea sa stiu daca pot cupla 4x4 din mers.
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu cred ca diferentialul este blocabil Asta cu diferential blocabil e alta poveste In mod cert ai cuplaje manuale si in cazul acesta DA de fiecare data va trebui sa faci efortul de a cupla si de a decupla manual huburile Cat despre faptul ca mergea mai greu ,intra multiplicatorul de cuplu in 4x4 low si asta se intampla Lipsa de viteza dar putere la roata mai mare.
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 1997 X 20 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Iti multumesc frumos de lamurire!
Skip ads

  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu ai pentru ce Bucura-te insa ca ai MRL uri manuale ca sunt mult mai prietenoase decat cele automate cu tot deranjul de a le cupla /decupla
  • cristi barb

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2009

  • Mesaj Privat
imi cer scuze ca ma bag in discutie! am avut o frontera din 1995 si nu mi se decuplau autoblocantele de la roti decat daca faceam o scurta manevra cu spatele (se simtea in felul cum vira cand erau blocate)
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
La MRL-urile automate trebuie sa misti masina dupa ce treci in 2H pt. a decupla. Chiar si cele manuale nu decupleaza instant. E posibil ca ele sa ramana cuplate, iar la cea mai mica miscare a rotii sa decupleze. Tot prin intermediul unui arc lucreaza si cele manuale. Obligatoriu la cele manuale cuplarea si decuplarea se face cu maneta in 2H.
Cu automatele nu poti cupla din mers. Cu cele manuale da, dupa ce le-ai cuplat in prealabil la roata, poti sa cuplezi fata si din mers.
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 1997 X 20 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Eu am manuale, dar sincer nu am sa risc niciodata sa cuplez din mers. Am avut alt 4x4 care stiu sigur ca nu cupla din mers si imi este frica, dar daca gasesc un manual si scrie ca e asa exact pentru modelul meu, atunci ma mai gandesc !
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
E la fel ca la ARO. Cuplam MRL-urile si cand vroiam sa cuplez fata (din maneta) o bagam pe liber, apoi din 2H in 4H (pe drum drept, nu virat), si iar in viteza. Niciodata nu se trece din 4H in 4L sau invers in mers.
  • florin_darabut

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Arad
  • Masina: Frontera 1994 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salutare.Daca pe fata ai doar un mrl automat,in momentul cand cuplezi 4x4 trage macar partea care are mrl?
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
florin_darabut a scris:Salutare.Daca pe fata ai doar un mrl automat,in momentul cand cuplezi 4x4 trage macar partea care are mrl?


Obligatoriu sa ai masina suspendata pentru ca altfel nu vei vedea lucrul asta
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
florin_darabut a scris:Salutare.Daca pe fata ai doar un mrl automat,in momentul cand cuplezi 4x4 trage macar partea care are mrl?

NICIODATA! Doar in cazul in care ai blocant pe fata, ceea ce nu prea cred. Diferentialul trimite cuplul acolo unde intampina cea mai putina rezistenta. De aceea roata care este in aer se invarte, iar cea cu aderenta sta. Daca nu ai MRL pe o roata, atunci se va invarti planetara de la acea roata.
In momentul in care se trece in 4H, se va invarti prima oara planetara care intampina cea mai putina rezistenta, va cupla unul dintre MRL-uri, dupa cuplare imediat se va invarti cealanta planetara si va cupla si al doi-lea MRL. Dupa aceea va trage roata cu cea mai putina incarcare. La fel ca si pe spate, doar ca acolo planetarele sunt fixate permanent de roata. Va trebui sa achizitionezi un MRL (automat sau manual) nu conteaza, decat estetic.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
stelea a scris:
Cu automatele nu poti cupla din mers. Cu cele manuale da, dupa ce le-ai cuplat in prealabil la roata, poti sa cuplezi fata si din mers.

Acum vin si eu cu intrebare poate ciudata..De ce (la cele manuale)nu se lasa tot timpul alea cuplate la roata,si sa cuplezi 4x4 doar din masina,stand cu o mana pe geam,la misto,asa..Sau de ce nu s-a eliminat cuplarea 4x4 din masina,de la levier,si sa cobori doar sa invarti de la rotile fata de smecherile alea..?Si in masina sa ramana doar HI-LO..Ar fi fost mai putine piese in miscare si implicit mai putine riscuri de a se strica ceva.Nu se poate face ceva in sensul asta(romaneste,asa),cu 2 afturi de sudura in MRL,si ai rezolvat problema,nu mai are ce sa se strice inauntru,si sa cuplezi doar din masina..?
  • viorel77

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1997 X22XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Pai pentru ca e drept invers si anume atunci cand nu e cuplat 4x4, cutia de transfer e stationara (nu se invarte nimic la ea), daca ar fi cuplate MRL-urile tot angrenajul din ea s-ar invarti, deci o frana pentru motor si niste uzuri in plus.
Atunci cand MRL-urile nu-s cuplate (fie ele automate sau manuale) planetarele nu se invart, angrenajele din cutia de transfer nu se invart rezulta mai putine uzuri si mai putin efort pentru motor.

Se poate si exista 4x4 permanent dar numai cu diferential central.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Si d-aia le-au bagat pe alea automate, ca sa nu mai cobori din masina. Dai din maneta, si ele cupleaza singure.
  • U_TUNING

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1984 c20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.

Am si eu o Frontera 3.2 24v si ma tot intreb cum e cel mai bine sa decuplezi 4x4.
Mentionez ca masina are 4x4 cuplabil.decuplabil de la buton.

Deci intrebare este:
Dupa ce am folosit 4x4 in teren pe low sau pe high cum e mai bine sa decupez....din mers sau opresc apas pe buton si dupa ce sa stins becul de 4x4 din bord ma opresc?

Va multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR