Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
allias007 a scris:La viteze mici trafic oras motoarele Astra se incalzesc destul de repede pina la 100 grade.

... am observat si eu asta acum 2 zile... si nu prea mai dorm bine noaptea Crying or Very sad

allias007 a scris:
Termocupla porneste ventilatorul la 100 grade si se opreste la 95 grade.

Am mai citit asta pe undeva... si imi pare un pic cam dubios. De ce: imediat dupa 100 incepe zona rosie. Rolling Eyes

allias007 a scris:
..... exact la 100 de grade a pornit ventilatorul .

Cum ti-ai dat seama Question ... ca la mine nu se aude ventilatorul. I-am pus firele de la termocupla in scurt si nu-l aud nici cu capota ridicata.... daca nu ma uitam la el nu stiam ca se invarte... poate sunt eu mai tare de ureche Smile
Skip ads

  • dady_vale

  • Mesaje scrise: 896
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z16xp1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Al meu face un huruit cred ca obisnuit!
Daca ai unul mai silentios e beton al nu e chiar asa de silentios!
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Din cate am auzit si eu ventilatorul porneste dupa valoare de 100. Iar pana la acea temp. treaba o face termostatul. Daca nu porneste peste 100 ori ventilatorul nu merge ori termocupla. La mine am schimbat termocupla dar nu am auzit ventilatorul mergand si nu este chiar asa silentios.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La mine:
1. cred ca termostatul merge pt ca se incinge radiatorul... deci circula lichidul prin el.

2. am pus firele de la termocupla in scurt, deci sigur se invartea ventilatorul (nu de alta da ma uitam la el si il vedeam Smile cum se invarte)... si nu se auzea mai nimic... adica zgomotul facut de ventilator (ca banuiesc ca exista unul cat de mic ar fi el) era acoperit de zgomotul motorului plus zgomotul de fond (ca nu m-am uitat la el noaptea cand e liniste in bucuresti Smile )

3. in w..d mi-am propus sa dau jos termocupla, sau o pun intr-o oala la fiert Smile... si sa masor cu un ohmmetru sa vad si eu cum ii variaza rezistenta functie de temperatura... si dupa mai discutam cum e cu temp asta Smile
Skip ads

  • allias007

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1995 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Prima data cind am vazut temperatura peste 95 grade ,am intrat in panica
Am verificat ventilatorul prin suntarea termocuplei.
Cum ventilatorul functiona normal, am rulat cu viteza mica si opririi dese ca sa cresc temperatura. cind acul a ajuns la aproape 100 am intrat in panica ,am pornit incalzirea la maxim treapta 4 si am oprit . Mergind sa cumpar termocupla am aflat temperatura la care functioneaza 100grade cu oprire la 95 grade. Laughing La modelul de Astra Caravan de mai jos Smile .Am incercat la mai multe magazine si toti mi-au spus acelasi lucru 100-95. Nu am cumparat si m-am hotarit sa ridic temp la peste 100 grade .Rulat cu vit mica si cu incalzirea inchisa cind am ajuns la aproape 100 am oprit in loc cu motorul pornit si am deschis capota .FIX la 100 de grade a pornit ventilatorul.


La termocupla nu se modifica rezistenta in functie de temperatura deoarece termocupla este un (termocontact) la o anumita temperatura se inchide contactul in acest caz la 100 grade contactul este inchis si alimenteaza ventilatorul. Deci vei vedea o rezistenta foarte mare sau 0 ohmi .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra caravan 95" 1,6i X 16 Sz
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
allias007 a scris:
....
La termocupla nu se modifica rezistenta in functie de temperatura deoarece termocupla este un (termocontact) la o anumita temperatura se inchide contactul in acest caz la 100 grade contactul este inchis si alimenteaza ventilatorul. Deci vei vedea o rezistenta foarte mare sau 0 ohmi .



... adica de la o valoare foarte mare (sa zicem ca tinde asimtotic la infinit) devine zero (care nici asta nu este zero absolut), ASTA SE NUMESTE VARIATIE! Acum putem discuta de panta variatie care si ea pote fi foarte mare... adica modificare rezistentei (ca tot o rezistenta este, indiferent de nume) se produce aprope instantaneu.

In natura, variatii absolute de tipul 1 -> 0 sau 0 -> 1, nu exista. Asta e doar pe hartie!

... nici macar la procesoarele din PC-uri, care stim ca functioneaza DOAR cu combinatii de tipul 1/0, nu se intampla asa! Smile

Acum mergand chiar mai departe... nici intr-un intrerupator, despre care am zice ca are doar doua stari (inchis respectiv deschis) nu este asa. Mai exista o stare intermdiara data de stingerea arcului electric care se formeaza intre lamele la cuplare/decuplare. Idea

E usor offtopic... dar e purul adevar Cool

PS:
Daca doreste cineva mai multe detalii tehnico-scolastice despre o TERMOCUPLA http://www.picotech.com/app...thermocouple.html
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
69MED ce i-ai facut de nu a mai aparut ulei in lichid?
  • dady_vale

  • Mesaje scrise: 896
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z16xp1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Termocupla este un "bimetal"
Skip ads

  • allias007

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1995 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
botosu a zis:
Daca doreste cineva mai multe detalii tehnico-scolastice despre o TERMOCUPLA http://www.picotech.com/app...thermocouple.html

Se inseala amarnic . Cauta AICIhttp://www.e-scoala.ro/referate/fizica_seebeck.html
Termocupla la care face referire este formata din 2 metale diferite sudate cap la cap in zona lipiturii se genereaza o tensiune de ordinul milivoltilor.
Aceste termocuple se folosesc in domeniul industrial la masurii de temperatura si protectii automatizate.
Confuzia vine de la numele pus gresit in electricitatea auto ,unde aceasta este numita termocupla (de fapt este un termocontact).Probabil sa nu se confunde cu termocontactul care este pe becul de avarie Temperatura (unele tipurii de masini au bec pe temp de fierbere apa)
Cind am spus ca sunt doar 2 valori am spus tot . Valoarea poate fii citeva sute de Megaohmi (contact deschis) si o valoare de 0 ohmi (contact inchis) .La inchiderea unui contact la o tensiune de 12v nu apare arc electric . Daca ar fii in termocupla o rezistenta variabila in functie de temperatura atunci ventilatorul ar avea turatii reglabile functie de temperatura .
Am facut aceste precizarii pentru a lamurii lucrurile nu pentru ma contrazice cu cineva
Din acest motiv nu voi mai continua cu acest subiect.
Pentru lamuririi suplimentare va rog trimiteti mesaj privat si va voi raspunde.


________________________________________________________________________________________
Astra Caravan 1,6i X16SZ
  • dady_vale

  • Mesaje scrise: 896
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z16xp1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2006

  • Mesaj Privat
AMIN
  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:69MED ce i-ai facut de nu a mai aparut ulei in lichid?

Sincer . Am schimbat lichidul de racire . Antigel rosu-roziu . Am golit complet instlatia . Am inlocuit tot lichidul si spre surprinderea mea am trei luni si cuoloarea in vasul de expansiune este la fel ca la inceput . Nici pete nu mai sunt in interior . Poti sa incerci . Bafta .
  • 69MED

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Siret
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:69MED ce i-ai facut de nu a mai aparut ulei in lichid?
Tot eu am revenit . Incerc o explicatie . Eu am avut probleme cu radiatorul interior . Imi curgea antigel la picioare la sofer . Era iarna si am crezut initial ca este de la bocanci se topeste zapada . Pina cind am patit-o . Am pornit intr-o seara masina , iarna, si dupa 5 minute in masina era la fel de frig ca afara . M-am uitat la apa si apa ajunsese la 95 de grade !!! . Am oprit imediat masina si m-am uitat la vasul de expansiune . Norocul meu era ca s-a intimplat asta cind eram prin oras . Am complatat rapid cu antigel. Si a doua zi am mers la mecanic . Mecanicul imi zice ca tre sa demonteze jumate de masina pina sa ajunga la radiator . Mi-a zis ca este o varianta mai ieftina , pun putin praf de mica (din comert pentru radiatoare ). Am pus cam un sfert de flacon si in tr-o zi s-a astupat "porul" , Nu imi m-ai scadea nivelul din vasul de expansiune . Din clipa aceea nu mi-a mai scazut nivelul . ESTE POSIBIL CA ACEEL PRAF SA FI ASTUPAT SI PORUL PE UNDE INTRA ULEIUL . Iar continuarea o stii , este mai sus . Dupa trei luni cind am vazut ca nu mai scade nivelul am schimbat complet lichidul de racire .
Skip ads

  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@allias007:
asa sa ii ramana numele Smile

anyway... multumesc pt detalii.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
sa stii ca este posibil! din intimplare si eu am pus o solutie de intretinere,ungere si ETANSEIZARE in lichidul de racire si surpriza dupa 3 saptamini constat ca nu mai scapa ulei in lichid! curios deoarece logic presiunea uleiului este mai mare decit a lichidului si gasesc dificila etanseizarea dar sper sa se fi rezolvat problema pt ca am vasul de expansiune oribil de murdar nici nu stiu cu ce sa il mai curat!
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare care o sa para stupida..dar am vb cu multa lume si fiecare area alt raspuns:Cum se citeste temperatura la un bord de opel astra f,fara turometru(am cautat dar nu am gasit poza,jos de tot e un patratzel albastru apoi spatiu apoi o linie apoi linia de 90 apoi ink o linie apoi 110)?Eram curios ce temperatura e deasupra la patratzelul albastru si la prima linie?
  • RAMsys

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Gabelu88 a scris:Am si eu o intrebare care o sa para stupida..dar am vb cu multa lume si fiecare area alt raspuns:Cum se citeste temperatura la un bord de opel astra f,fara turometru(am cautat dar nu am gasit poza,jos de tot e un patratzel albastru apoi spatiu apoi o linie apoi linia de 90 apoi ink o linie apoi 110)?Eram curios ce temperatura e deasupra la patratzelul albastru si la prima linie?




deasupra patratelului albastru ar trebui sa fie 40 grade iar prima linie 60 grade.
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Eu cred ca este 80 gr Smile
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
la prima linie* iar la albastu cam asa 40-60 poate chiar 70
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
la mine e alta "problema" :
cand trece acul de 90 grade, pornesc electroventilatoarele (ambele)...
dar daca opresc motorul (iau contactul), se opresc si electroventilatoarele....
nu trebuiau sa mai mearga cateva secunde/minute?
la alte masini am observat ca merg si dupa oprirea motorului.
multumesc!
  • SOFERUL IADULUI

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Omega 1999 G-X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salutare colegilor,sunt si eu nou pe aici.de o saptamana mi-am cumparat un opel omega 2.0 16v 136 cai din 1999 si mi se parea ciudat ca porneste ventilatorul la 95 de grade si se opreste cand ajunge la 90. mi se parea o temperatura mare in comparatie cu cealalta masina a mea un seat toledo 1.6 16v 105cai din 2003 care niciodata nu a depasit 90 de grade. am schimbat si sonda de temperatura si termocupla si tot asa pleaca. citind comentariile de mai sus tind sa cred ca,cam asta a-r fi temperatura de lucru. daca are cineva omega sau un motor de 2.0 cu 136 de cai sa-mi spuna si mie la ce temperatura pleaca ventilatorul.va multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR