Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • oanat

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2005 z19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Sal am si eu o problema cu o zafita b,de cand a venit iarna am observat ca masina mea nu face caldura .Datorita faptulu ca apa din motor nu se ridica mai mult 65 grade C.Va rog daca aveti vreo explicatie sa-mi dati si mie.Nu ,numaica nu face caldura dar consuma si mai mult.Va multumesc Sad
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Este absolut normal, un motor diesel se incalzeste la turatie peste 2000 si drum lung, in oras nu ai sanse.
  • oanat

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2005 z19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Am aprocsimativ 20 km de drum liber in afara orasului.Si nu schimb niciodata vitezele sub 2500 r/min
  • luca george

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y 17 dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
posibil un termostat defect ?
Skip ads

  • chepuiu

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2008

  • Mesaj Privat
da, s-ar putea sa ai termostatul blocat pe deschis, asa cum am eu la astra g, z16se. am rezolvat treaba cu caldura punand un carton in fata radiatorului, ca daca vreau sa schimb termostatul, trebuie sa dau jos toata distributai, asa ca mai astept 15.000, sa schimb cu totul. bafta in continuare
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
oanat a scris:............................ nu schimb niciodata vitezele sub 2500 r/min


Total gresit daca motorul nu ajunge la temperatura lui de lucru adica 90 gr. !
Daca atunci cand motorul ajunge la temperatura sa de lucru este bine sa-l "forjam" (dar nu mai jos de 1.800 / 1.900 rpm) ; atunci cand temperaturile exterioare sunt scazute trebuie procedat invers. Si asta pt ca exista in functie de motor, 2 sau 3 "rezistente" ce ajuta la incalzirea lichidului de racire dar numai in anumite conditii. 2500 rpm cum ai mers tu este prea mult pt. motor, il fortezi iar consumul va fi maricel. Eu nu scot mai mult de 8 l / 100 km in oras in conditii de trafic greu si motorul este de 1.9 . ( nu este masina din semnatura, asadar).

Pentru a avea caldura trebuie :
1. sa tii motorul intre 1.800 si 2.000 rpm
2. schimbarea treptelor la max. 2.000 rpm
3. la reducere vitezei de deplasare nu se scoate din viteza ci se va rula in frana de motor pana la aprox. 1.000 rpm ( important pt. mentinerea motorului in turatie dar si reducerea consumului , ajuta si la racirea turbinei)
Incearca sa procedezi asa si ne spui si noua daca se incalzeste mai repede.. In mod normal in 5-6 km ar trebui sa ajunga la 90 gr. si asta fara inovatii gen "carton la radiator". Dupa ce a ajuns la aceasta temperatura ii dai forja fara probleme, vei avea si caldurica Wink
  • oanat

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2005 z19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Pentru Costi:Am facut tot ce mi-ai zis dar degeaba,tot la 60g ramane si daca merg cu ia sub 2000 de ture mi se regenereaza foarte repede filtrul de particule.MULTUMESC frumos pt sfaturi.
  • zyku

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
oanat a scris:Pentru Costi:Am facut tot ce mi-ai zis dar degeaba,tot la 60g ramane si daca merg cu ia sub 2000 de ture mi se regenereaza foarte repede filtrul de particule.MULTUMESC frumos pt sfaturi.


Salut, 100% termostat blocat pe deschis sau lipsa totala a acestuia! Intradevar un motor diesel se raceste in regim de relanti daca sunt temp scazute si nu mai da caldura, dar la drum indiferent de felul de condus trebuie sa stea in 90 de grade, exceptie facand cazurile cand e f f f frig afara ceea ce inca nu a fost la noi in tara.
P.S.: nu pune orice termostat ca s-ar putea sa ai aceasi prb. ca cele ieftine sunt decalibrate sau se decalibreaza f repede, iti zic din exp personala.
Bafta si Sarbatori Fericite tuturor ca numai azi nu e maine!
  • oanat

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2005 z19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Si ce termostat imi recomandati?
  • zyku

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
oanat a scris:Si ce termostat imi recomandati?


In nici un caz second, de preferat ar fi original, dar avand in vedere ca pretul lui e cam mare alege si tu o cale de mijloc si sa fie nemtesc...eu personal am folosit de la FEBI si sunt foarte multumit.

Cele bune si Sarbatori Fericite tuturor!
  • oanat

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2005 z19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
va multumesc tuturor.La multi ani
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR