Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Tensiunea de pe pinul 4 se masoara cu contactul pus. Tensiunea de 5V vine de la ECU, mufa K, pinul 20. Daca nu ai 5V atunci ai ECU defect. Am mai intalnit situatii.
Skip ads

  • alexseverin

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2010

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:Tensiunea de pe pinul 4 se masoara cu contactul pus. Tensiunea de 5V vine de la ECU, mufa K, pinul 20. Daca nu ai 5V atunci ai ECU defect. Am mai intalnit situatii.

Da asa este ai dreptate.am desfacut toate firele de la ecu pana la mufa K si firul de la Pin ul 4 e intreg,mie nu mi vin aia 5 v de referinta de la ECU,ma rugam sa nu fie ECU deoarece gasisem motorina in mufa M. Sad acum trebuie sa iau alt ECU,o sa fie o mare bataie de cap.
  • Atex

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Este reparabila calculatorul ,ia legatura cu cineva din zona ta care repara din astea si te rezolva.
  • CristianM

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru toate informatiile prezentate aici.
Nu imi vine sa cred ca am stat 2 ani si 20.000 km fara sa verific debitmetru. Devenise puturoasa. AC ul il pornema doar cand ne sufocam ca daca ii dadeam drumul imi taia instantaneu puterea.
Am scos ieri mufa...alta masina nici nu mai tineam minte sa fi mers asa. Astazi am fost si am cumparat debitmetru Bosch 360 lei si in 2 minute am avut "alt" motor.
A costat mai putin decat toata cheltuiala cu motorina facuta din acuza ca crescuse si consumul (urca mai greu in ture, sub 1800-1900 abia se misca)
Skip ads

  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Va salut, dragi colegi! N-am y17dth, dar seamana Smile

Am mai discutat pe cateva topicuri despre o problema care persista si la mine de cand am luat masina (2008), am discutat chiar si pe topicul de prezentare a masinii mele, dar aici cred ca e cel mai potrivit sa va intreb pe toti.

Deci: Am masina din semnatura, astra G 2.0 DTI remapata la EDS. Masina in principiu merge bine, dar sunt momente in care mai face figuri.
De curand, am schimbat senzorul crankshaft (am avut eroare si pica acul turometrului la viteze mari), am facut revizia (filtre noi + ulei) si iar a facut o figura pe care o face cand ii vine ei, ce-i drept, se intampla mult mai rar dupa remap (facut in decembrie 2010). Se intampla ca, din senin, dupa ce zile/saptamani/luni intregi trage de rupe, accelerez super-usor, sa se prosteasca. Mai exact, parca se ingreuneaza cu vreo 300 kg, si devine mai zgomotoasa (o simt cum vibreaza sub mine). Trebuie sa apas pedala mai tare ca sa se duca bine. Nu spun ca nu merge, dar trage mai greu. Mai ales in primele 2 trepte. Adica, in loc sa aud turbina fluierand frumos, aud motorul care urla atunci cand accelerez. In ultima vreme, de cand face figurile astea, am vazut ca nici EGR-ul nu mai scuipa ce scuipa el de obicei pe furtunul de sub el. De asemenea, relanti-ul e puturos, iar cand iau curba si ii dau a 2-a, abea se accelereaza. Nu am erori in bord, nimic. Mentionez ca nu am curatat niciodata galeria si senzorul de admisie, nici debitmetrul (l-am scos o data si mergea ca tractorul) si EGR-ul doar pe afara, nu am curatat si valva.
Pareri?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Verifica temeinic tot traseul de vacuum (centimetru cu centimetru). Pompa vacuum->electrovalve->EGR/turbo. y20dth e recunoscut pentru furtunasele de vacuum foarte pacatoase. Deasemenea verifica tubulatura turbo, intercooler etc.
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
da... asta am de gand sa fac in week-end. am postat insa cu gandul ca e cineva care o pateste exact la fel. sunt totusi simptome dubioase, zici ca e fermecata. azi merge bine, maine oboseste si poimaine isi revine singura Smile
o sa demontez sambata tot ce tine de vacuum. sa curat ce se curata, sa verific ce se verifica.
merci pentru sfat!
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare colegi.De curand mi-am achizitionat un debitmetru nou Bosch acelasi cod,l-am montat si in acea zi masina a mers super ok.A doua zi iar probleme,nu tragea,acelasi simptome ca si cu cel vechi.E posibil sa se fi stricat intr-o zi,si mai ales BOSCH?Mentionez ca fara mufa sau cu alt debitmetru masina merge foarte ok.
Skip ads

  • djd3yw

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
de curand miam achizitionat un mitsubishi galant din '92 cu motor de 1997cc, 107 kw, am o problema pentru care nu stiu in ce parte sa o apuc. cand ii pun contactul mi se aprinde martorul in bord check engine sta putin aprins apoi se stinge, se accelereaza greu cate o data da rateuri.
precizez ca mufa de la debitmetru trebuie sa o scot foarte putin ca sa porneasca altfel nu porneste doar da sa porneasca atat, iar daca scot mufa de tot nu porneste la fel doar da sa porneasca..... daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Pentru y1.7dt sa nu luati decat Bosch, eu am luat alta firma duar senzorul si de 3 ani ma chinuiam sa repar masina ca nu tragea cum trebuie si pe unde ma duceam spuneam ca debitmetru trebuie scos din calcul ca e nou. cel vechi nu dadea nici o eroare, duar cand o tineam blana 140 ca mai mult nu mai prindea in ultimul timp zicea ceva de lipsa semnal debitmetru. CONCLUZIA: duar debitmetru Bosch. acum masina trage mult mai bine si trage liniar de la 2100 la 4400 cu aproximatie. acum am ajuns cu a 3-a la 5000rpm, performanta care inainte nu exista, mai mult de 3800 nu crestea, nici in 2 nu trecea de 4500( asta in acceleratie nu sa stau 3 minute de la 4000-5000) desi pe liber se duce putin peste 5000rpm.
  • djd3yw

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
motorul galant-ului fiind 4g63.... o sugestie plz
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
http://mitsu.ro/forum/
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Document interesant: www.niovus.com/personal/mass.pdf
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am o problema cu puterea.Am schimbat acum 2 luni senzorul crankshaft .Dupa acest schimb am tot testat masina la diverse viteze si turatii sa vad daca mai apare vreo problema .Surpriza a aparut de vreo 3 saptamani cand mergand pe A2 la 130 km/h si 3000-3500 rpm s-a aprin check-ul si a intrat in limp (mergand mai departe ca una aspirata normal , chiar crescand vitaza pana la max.155 ).Am orpit am sters codurile cu OpCom. De atunci s-a mai intamplat cam la trei in trei zile dar in alte conditii........mers cu viteza mica 40-50 in oras dar la turatie medie 2000-2500 rpm.De o saptamana nu se mai aprinde insa a scazut puterea pe turatii mici .Pus OpCom si totul este perfect .Valorile MAF sunt bune pe toata plaja de turatii.Daca scot MAF -ul masina trage mai bine in turatii mci pana intra turbina iar apoi merge zic eu normal.
O sa fac un log fara Maf sa vad ce iese. Nu cred ca o sa fie relevant ca din cate stiu intra pe valori fixe .Dar incerc .
E cumva posibil ca unul din senzorii din debitmetru sa fie dus ?!
Ma refer la cel ce masoara temperatura.Ca cel care masoara volumul se pare ca merge atata timp cat cantitatea de aer e citita corect.
,
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ai scris mult si ai omis esentialul... Ce coduri de eroare ai sters...
Cum ai dedus ca valorile MAF sunt bune pe toata plaja de turatii? Ce referinta ai folosit?
Faptul ca masina trage mai bine cu debitmetrul scos e cea mai buna dovada empirica ca el e cam defect.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
"Ai scris mult si ai omis esentialul... Ce coduri de eroare ai sters... "
Corect.Insa codurile sterse nu au legatura cu debitmetrul ci cu turbo.A fost p1125 care nu a mai aparut de ceva zile. Verific cam la 2 zile cu OpCom.
Iar pentru valori MAF am un livelog de la 0-140 km/h unde cea mai mica e 28,7 iar cea mai mare vreo 340.



Later edit
Tocmai m-am uitat pe un log facut mai devreme si situatia s-a schimbat radical.Valoarea cea mai mica la MAF este 21-22 iar cea mai mare 270-280.

Nasol moment.Interesant este ca nu am nici un fel de eroare.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Daca ai sub 22-23 kg/h schimba debitmetrul. E pe duca.

P1125 e cea mai pacatoasa eroare la y17dt. As putea sa ghicesc conditiile in care a aparut: cald afara, clima pornita, viteza mare.
E de luat la mana si verificat tot ce tine de circuitul de aer: filtru, MAF, tubulatura turbo, turbo, wastegate si controlul acestuia, intercooler, EGR si controlul acestuia, senzor presiune turbo, vacuum.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Intercoolerul e schimbat, vacumurile sunt verificate, egr merge bine, turbo intra la 1900-2100 si se simte, furtune de admisie aer si filtre ok. Conform testului cu mufa de la MAF scoasa mai ramane debitmetrul de schimbat.O sa ii dau un pic de izopropilic si ceva aer sa vad daca se schimba ceva ,daca nu ii dau altu nou Oare?
Mersi pt sfaturi.

Cand rezolv va anunt Respect!
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu vesti.
Am curatat debitmetrul cu alcol izopropilic, suflat cu aer si testat .
Am la relantii 37-38 kg/h insa temperatura la aer este ciudata .
Pun un link cu un livelog in stationare.
http://www.girlshare.ro/3829405.8
De mers cu debitmetrul pus nu merge bine.
Cred ca o sa ma duc la EDS sa o vada doctorii.
E ceva mai ciudat de interpretat toate datele .
Cel mai ciudat e ca am o fluctuatie in ceasul de temp.apa.
Urca si scade intruna fara ca apa sa ajunga la temp de deschidere termostat.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Urmarind cu atentie logul am sesizat o anomalie.
Daca cantitatea de aer la MAF e ok ,adica 32-40 kg/h, temperatura aerului sta constant la 72 grade Celsius indiferent de RPM (normal ar fii intre 10-50 conform TIS).
Asta inseamna ca ori termistorul din MAF e dus ceea ce e greu de crezut (pentru ca de obicei astea nu cad asa usor ,oricum mult mai greu decat hotfilmul), ori am probleme cu ECU .O sa verific mai tarziu (acasa ) ce valoare da termistorul cu un multimetru.
Am gasit un thread unde se spunea ca citirea si afisarea eronata a unor valori de temperatura poate fi de la ECU.
Eu am exact aceasta problema.In rest toate valorile sunt ok.
Sau nu .Am mai descoperit o ciudatenie .Pe TID temp.ext. afisata este conform cu cea fizica (masurata cu alt termometru de ext.) iar cea afisata de OpCom este o mare ciudatenie.Cand este de genul -30,-10,-45 cand este cu valori mari gen + 60 ,+45 ?
Citirea si afisarea temp. ext. este via ECU influenteaza cumva si ceilalti parametrii ?

Late edit.
Tocmai ce am citit in TIS temperatura exterioara este........... "This parameter is an internal value of the control unit. "
Deci inca ceva ce ma duce cu gandul la ECU.

Am mai vazut ceva ce nu pare ok.La App. senzor 1 valoare normala 0,9-1,1 V iar la mine este 0,63-1,25 V
La App.senzor 2 valoare normala 0,4-0,6 V iar la mine este 0,32-0,62 V.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR