Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Temperatura Intake air e citita de debitmetru
Temperatura exterioara de pe TID e citita de senzorul din bara.
Sunt doua lucruri total diferite, si temperatura de pe intake air ar trebui sa fie usor mai mare decat cealalta. Daca termistorul este OK, mufa e uscata si cablajul e OK atunci problema e cu siguranta ECU!
Skip ads

  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat daca am alimentare cu 12 V pe pinul 2 de la mufa debitmetru si e nasol ......am doar 5V.
Deja nu mai avea rost sa verific si termistorul ca e evident ca ceva e in neregula la ECU.
Daca nu am dreptate va rog dati-mi sfaturi.
Din cata electronica stiu eu nu cred ca o legatura imperfecta (ceea ce nu cred ca ar avea unde sa fie pe traseu de la ecu pana la mufa ) poate genera scaderi de tensiune.
Maine o sa fac un test cun debitmetru nou sa vad ce se intampla.
Este foarte curios ca fara debitmetru trage foarte bine iar cu el abia se misca .Conform ultimului log am constatat ca cu mufa la masa aer am 38-42 kg/h iar fara am 42-44 kg/h(valorile se modifica si in functie de turatia motorului si cu mufa si fara ).
La temp air intake am cu mufa 70 grade(indiferent de temp. exterioara si turatia motorului), iar fara mufa am 40 constant indiferent de turatie.
Bineanteles ca si temperatura exterioara (de la senzorul din bara ) are valori diferite la momente diferite , insa nici pe aproape de val. reala(ex.azi -45 , -34, -54 etc.)
Am vazut ca si firele de la senzorul de temp. ext tot in ecu se duc asa ca .....................
Am masurat si senzorul de temp antigel si este ok se incadreaza in norme cf. TIS insa in loguri temperatura e oscilanta intre 50 si 88 grade (insa fizic ea sta constanta la 87-89 grade. am pus o sonda in vas de expansiune ceea ce inseamna ca temp ar fi vreo 91-92 pe instalatie).
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
senzorul din bara nu afecteaza mersul motorului.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Asta mi-am dat seama , ca am testat cu el scos si temp era "not present ".Ceea ce am observat este ca de cand am problema cu temperatura oscilanta (doar pe ceas si diagnoza nu si fizic ) am si problema cu temp exterioara (doar in diagnoza ca pe TID e ok ).

Maine fac un test , masuratori mufa, pini si un livelog cu un debitmetru nou sa vad cum merge .
Dar mai mult ca sigur ca ECU face figuri. Ca prea sunt multe aiurea.De la debitmetru nu poa' sa fie erori de citire temperaturi de antigel si exterioare.Doar intake si air flow.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ECU defect, nu este primul.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat debitmetrul.
S-a imbunatatit mersul masinii.Adica e diferenta pe care o simti in special in a 3 a unde se simtea cel mai rau.Trage pe toata plaja de turatii fara hopuri.
Au ramas doar anomaliile cu temperatura afisata pe ceas si cea de pe diagnoza.
E clar ca pentru astea trebe' reparat ECU.Cred ca totusi dupa reparatie se va imbunatatii si mai mult mersul masinii.
Multam' tuturor celor ce au contribuit cu sfaturi .
Respect!
Cauta si vei gasi!
  • bebytza0205

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2004 ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am si eu o problema...am un opel astra 1.7 DTI din 2003 si imi scoate fum negru si nu trage din prima...te cam rogi de ea asa....si uneori cand dau cu spatele ramane turata o sec dupa care sta la relanti...ce pot sa fac?
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:ECU defect, nu este primul.


Salutare din nou

Dane , am facut probe si din pacate nici schimbarea ECU (la Mihai in Bucuresti ) si nici schimbarea cu un alt ECM nu a dus la rezolvarea problemei.
Mai ramane de verificat cablaj .
Daca careva are alta idee e binevenit.
Si inca o problema fara explicatie ar fii ca la turatie constanta si viteza constanta (indiferent ca sunt mari sau mici) se aprinde check engine insa fara a avea vreo influenta asupra motorului, si fara a da vreun cod de eroare. Question WTF?
Skip ads

  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pana la urma a dat si un cod de eroare .....P1125.

Oare? WTF?

P.S. Nu vreau sa fac off topic asa ca ma-m mutat pe topicul de P1125
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cataro1970 chestia e ca ECU memoreaza greu cod de eroare...asa este softul de la GM. Poti gasi un defect prin monitorizarea parametrilor dar aici abia e arta de a folosi un tester. ECU la astea compenseaza la greu diverse informatii de la senzori la modul american : fie ce-o fi numai avionul sa nu cada.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu vesti bune .Am fost azi la Marius si verdictul a fost clar .Schimbat debitmetrul cu unul BOSCH si gata cu P1125.
Mai sunt mici sincope dar trebuie sa testez electrovalva egr care merge dar mai da cate un sut.In rest totul e OK.
Intre un Bosch si un Pierburg e mare diferenta chiar daca sunt noi .Si cand spun mare sa stiti ca e mare.Exprimata in volum de aer citit e diferenta de vreo 5-6 kg/h.

Multumesc tuturor si in special lui Marius.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Poti sa-mi zici ce valori ai cu debitmetrul nou pus pe tester la 3000rpm pe loc, scos din viteza? Multumesc.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Valoarea depinde de mapa adica Y17DIT sau Y17DT, si evident daca e remapata.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
La mine valoarea minima e 32-34 iar la varf este peste 300 (4500-5000 rpm pentru 1-2 secunde).Astea sunt valori vazute de Marius cu Tech 2.Cu Pierburg-ul aveam la min. 25-27 iar maxim nu sarea de 260-280.


Dane, care e diferenta intre y17dt si y17dit ?
Doar de soft sau si de echipament ?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ok, am inteles Dane.
Avand in vedere ca la mine debitmetrul este cel original cred, cel putin eu din 2006 de cand am masina nu l-am schimbat niciodata.
Iar motorul fiind remapat (stii tu mai bine ca mine) Smile... ai idee cam ce valori ar trebui sa am?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
DIT are mai putini cp, parca 68
DT are 75cp, difera mapa
Sunt multi care merg pe DIT cu mape de DT cu ECU de DT si allea remapate pe la 90-100, nu fac probleme.
Evident ca un motor remapat va da pe tester un debit de aer mai mare decat cel sa zicem 'normal' , ai putere ca ai mai mult aer si implicit mai multa motorina. Valorile date de MAF depind de mapa pana la urma.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Domnu Dan are dreptate, dar asta se intampla doar in sarcina. Valoarea le relanti e la fel si la un y17dt remapat si la unu stock.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Depinde de mapa, am vazut un Y17DT care avea o mapa diabolica, la ralanti abia statea si motorul sa sara prin capota dar tragea de parca avea 150cp...a mai mers pana au schimbat berbecii mapa si numai bine ca a cedat cutia, putin ulei si efort maxim.
  • vlad.dumitrache

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salut. Am o Astra G, Y17DT. Am cam citit tot topicul acesta, cel putin. La temperatura de 85-86 de grade, debitmetrul imi da o valoare de 44.3 kg/h la cca. 850 RPM (cu motorul rece, tot la ralanti, era pe undeva pe la 56-60kg/h). Nu am inteles foarte bine daca aceasta este o valoare gresita sau o valoare corecta. Am prins ideea ca daca e mai putin, e pe duca, dar invers, daca e mai mult, n-am inteles.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Probabil ai EGR-ul anulat sau blocat pe inchis. Daca nu ai erori si totul merge bine bucura-te ca motorul tau trage asa de mult aer, are plamani buni.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR