- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- edy2172
- **
- 283 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Astra 2002 1,7dti
- cugir-alba
edy2172
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: cugir-alba
- Masina: Astra 2002 1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
- edy2172
- **
- 283 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Astra 2002 1,7dti
- cugir-alba
edy2172
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: cugir-alba
- Masina: Astra 2002 1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
virus100b
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
De ceva vreme a inceput sa se auda un zgomot ciudat dupa ce pornesc AC-ul. Sa detaliez: Cam la 2-3 minute dupa ce pornesc AC-ul incepe sa se auda un zgomot ca un huruit de rulment. Ce am observat e ca acest zgomot se aude numai cand ventilaoarele de la radiatorul de ac si racire sunt pornite. Am scos cupla de la ventilatorul ac-ului crezand ca de acolo este buba dar face la fel. Daca dau pe treapta 3 sau 4 cateva minute si apoi revin pe 1, nu se aude o perioada de 20-30 sec. Am verificat fulia compresorului si nu are joc si nici nu se aude zgomt de rulment in gol. Cureaua am schimbat-o rola intinzatoare de la accesorii de asemeni. Freon am bagat acum o saptamana numai ca nu si ulei in compresor. De racit raceste bine numai ca se aude zgomotul asta si mi-e frica sa nu se intample ceva. Am mai gasit un post cu un defect similar si e posibil sa fie una sau mai multe diode arse in puntea din alternator dar nu cred ca la mine nu am caderi de tensiune cand aprind farurile sau avarii ceva de genul asta de consumatori. Scad putin din intensitate luminile cand iau de volan dar asta e nornal ca pompa de servo este electrica si consuma putin curent. Deci ce popate fi are cineva idee.
Ultima modificare facuta de virus100b la Vin 16 Jun, 2006 8:21 am
Ultima modificare facuta de virus100b la Vin 16 Jun, 2006 8:21 am
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
salut
-fulia compresorului antrenata de cureaua de accesorii nu are rulment...
-dupa spusele tale ,cred ca este rulmentul de la compresor...este una din bubele frecvente ale compresoarelor
-ar mai putea fi ambreiajul compresorului...poate nu calca bine si patineaza pe fulie
-dincate stiu eu, compresorul isi face ungerea cu freon...nu i se pune ulei separat.
-fulia compresorului antrenata de cureaua de accesorii nu are rulment...
-dupa spusele tale ,cred ca este rulmentul de la compresor...este una din bubele frecvente ale compresoarelor
-ar mai putea fi ambreiajul compresorului...poate nu calca bine si patineaza pe fulie
-dincate stiu eu, compresorul isi face ungerea cu freon...nu i se pune ulei separat.
virus100b
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
Ambreiajul nu cred ca patineaza. Eu credeam ca fulia sta pe un rulment ca altfel nu stiu cum s-ar putea roti la turatiile motorului. Avand in vedere ca motorul ajunge frecvent la 4000 ture iar fulia de pe arbore e cam de doua ori mai mare decat cea de pe compresor crad ca se ating turatiide 8000de rmp la compresor. Nu am desfacut niciodata un compresor de aer conditionat deci nu stiu cum este facut. Banuiesc ca e pe lagare si uns cu ulei ca altfel nu vad cum.
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@eduard33; @virus100b:
Sub fulie este un rulment (a se vedea pozele din "garajul" meu.
La compresor se pune ulei cand se incarca cu freon (cu aceeasi instalatie de umplere).
De obicei turatia maxima de regim este la compresoare 7500rot/min. dar admit si varfuri de turatie (pentru scurt timp) de 10000.
Sub fulie este un rulment (a se vedea pozele din "garajul" meu.
La compresor se pune ulei cand se incarca cu freon (cu aceeasi instalatie de umplere).
De obicei turatia maxima de regim este la compresoare 7500rot/min. dar admit si varfuri de turatie (pentru scurt timp) de 10000.
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
Incearca sa verifici si suportii compresorului si al alternatorului. Eu am avut surpriza (in urma aparitiei unui zcomot ca un rulment uzat) sa costat ca am spart suportul de la compresor, cat si o ureche rupta de la suportul alternatorului. Zgomotul era practic constant pana la o turatie de 2000, dupa care disparea (probabil ca motorul nu mai vibra asa tare). Nu sunt sigur ca asta e problema ta, dar n-ar fi rau sa verifici.
virus100b
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
tind sa cred ca , compresorul nu are suficient ulei totusi pt ca mi-a bagat freon doar cu o butelie si doua manometre si eu stiam ca se pune butelia pe cantar si cu o pompa se scoate freonul vechi ceva de genul asta. Am sa ma duc la baietii din baneasa (www.climaauto.ro)ca am inteles ca sunt buni. Sau imi recomandati altii?
- octav_bz
- ****
- 1,048 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,048
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
Virus,exact asa s-a intamplat la mine.Primul pas...mi-a creat vid in instalatie si am asteptat cateva minute sa vada daca tine vidul.Apoi mi-au incarcat instalatia cu 750 ml freon (cat scrie in manual) totul facandu-se pe un cantar electronic.Mi s-a parut profesionist si ieftin la ClimaProd Buzau.Fara factura totul m-a costat 800.000.
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
La mine au tinut instalatia vidata 30 min. si apoi au introdus freon, solutie UV si ulei (cred ca simultan). In cele 30 min. au tot urmarit sa vada daca scade depresiunea. Firma de la baneasa este ROMAD SRL, dati o cautare ca am pus datele de contact, dar nu mai stiu unde ca au fost multe topicuri cu A/C.
virus100b
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
virus100b
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
Am fost la Romad si s-a constatat ca rulmentul fuliei era uzat si freon putin in instalatie cam 300g.
Piese inlocuite rulment pt compresor Delphi 210ron, douap garnituri 22ron bucata, freon 600g, ulei 150g curatat radiatorul 10ron si manopera 2 ore 90ron. In total a durat cam 3,5 ore si costul total 553 ron iar rezultatul COOL.Acum baga frig rau la 24de grade afara pe treapta 1 nu pot sa il tin la maxim trebuie sa mai reduc un pic temperetura. Deci intradevar baietii sunt buni au piese pe stoc si aparatura. Daca aveti probleme mergeti cat mai repede ca daca se incalzeste afara au zis ca se aglomereaza si nu au decat un elevator si putin loc in curte.
Piese inlocuite rulment pt compresor Delphi 210ron, douap garnituri 22ron bucata, freon 600g, ulei 150g curatat radiatorul 10ron si manopera 2 ore 90ron. In total a durat cam 3,5 ore si costul total 553 ron iar rezultatul COOL.Acum baga frig rau la 24de grade afara pe treapta 1 nu pot sa il tin la maxim trebuie sa mai reduc un pic temperetura. Deci intradevar baietii sunt buni au piese pe stoc si aparatura. Daca aveti probleme mergeti cat mai repede ca daca se incalzeste afara au zis ca se aglomereaza si nu au decat un elevator si putin loc in curte.
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Pt Idivora .ai fost si la ala din Colentina.
mai sus de intersectia cu soseaua Fundeni dupa benzinarie pe dreapta este la o casa o dugheana unde este un tip care se ocupa de A/C are si componente.
daca nu vezi si la ala de la Lizeanu pe care eu nu-l recomand caci este f scump.dar daca nu ai incotro...
mai sus de intersectia cu soseaua Fundeni dupa benzinarie pe dreapta este la o casa o dugheana unde este un tip care se ocupa de A/C are si componente.
daca nu vezi si la ala de la Lizeanu pe care eu nu-l recomand caci este f scump.dar daca nu ai incotro...
- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Merci, o sa merg in Colentina, in Lizeanu am fost si mi-a dat o teapa de 500k fara sa ma rezolve (era pe vremea cand aveam condensatorul spart si a zis ca nu se vede nimic). Tot pe Lizeanu am fost la toate magazinele si nu aduc bobine. Singurul care imi aduce este cel de la ProMotor de pe Agricultori, dar nici eu nici el nu avem siguranta ca se potriveste la compresorul meu Sanden SD6V12-1440 Cod GM 09132922. Nici din EPC nu ne-am putut lamuri nici unul. In EPC arata bobina (si codul) terminata cu 2 lamele de conector, pe cand la mine se termina cu 2 conductoare de aprox. 15cm + conector tipic GM. Cred ca pana la urma, daca epuizez toate posibilitatile, risc 5.000.000 si o iau, totul este sa se potriveasca sub fulie, ca de fire si conector ma ocup eu, doar asta mi-e meseria (le mut de la cea veche).
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
important este ca bobina sa fie fizic compatibila in rest daca este cu 2 contacte Tip GM sau cu un fir cald ca altele nu conteaza. eu am alta bobina la Harrisonul meu cu un singur contact celalalt fiind la masa compresorului si merge perfect. (initial a avut 2 contacte )asa ca nu mai sta pe ginduri si pune orice bobina care este la fel ca dimensiuni.
si inca ceva bobina se poate reface la un atelier de bobinaj. nu este mare filozofie doar sa ai fir de cupru dublu email si orice bobinator poate sa o rezolve. apoi trebuie impregnata cu lac special si tinuta la cuptor si gata treaba.(Pe la ELECTROAPARATAJ pe vremuri se facea treaba buna.)
de obicei se duce siguranta termica din interior si nu mai trebuie rebobinata doar inlocuita siguranta (merge una de la Prajitoarele de piine )si reinpregnata cu lac.
eu am vazut cind ii aduce lu ala de la Lizeanu bobinatorul bobinele refacute. se observa la conductori ca sunt cu sirma de la noi.
si inca ceva bobina se poate reface la un atelier de bobinaj. nu este mare filozofie doar sa ai fir de cupru dublu email si orice bobinator poate sa o rezolve. apoi trebuie impregnata cu lac special si tinuta la cuptor si gata treaba.(Pe la ELECTROAPARATAJ pe vremuri se facea treaba buna.)
de obicei se duce siguranta termica din interior si nu mai trebuie rebobinata doar inlocuita siguranta (merge una de la Prajitoarele de piine )si reinpregnata cu lac.
eu am vazut cind ii aduce lu ala de la Lizeanu bobinatorul bobinele refacute. se observa la conductori ca sunt cu sirma de la noi.
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salutari!!!
Am cumparat deunazi un Opel Astra Caravan 2.0DTI_16v din 2001, diesel, cu motor Y20DTH, zice-se cu 138.000km alergati. Nu stiu daca am intr-adevar o problema tehnica, de unde si scopul prezentului mesaj: sa ma lamuresc in legatura cu ceea ce se intampla.
Pe scurt, motorul are un zgomot caracteristic pana la 1700rpm, cand peste zgomotul normal se suprapune un fel de vuiet surd, asemanator sunetului perceput in masina cand se ruleaza pe un asfalt rugos. Vuietul in cauza devine maxim ca intensitate (si suparator) la 1800rpm, pentru a se reduce treptat si a disparea la cca 1900rpm. Vuietul apare doar cand motorul este in sarcina: daca incetez sa accelerez, dispare instantaneu; de asemenea, NU apare daca turez motorul in gol (cutia de viteze in punctul mort). Vuietul vine de undeva din fata si e simetric stanga-dreapta (parca ar vibra tot botul masinii).
Masina consuma (zic eu, comparand cu datele tehnice si cele scrise prin alte discutii de aici) normal. Mie mi se pare tare puturoasa, dar este posibil sa fiu subiectiv, este primul vehicul diesel pe care il conduc si am trecut la el de la un Cielo DOHC destul de nervos (si de nesatul in privinta benzinei consumate...).
Problema NU este in relatie cu anvelopele sau rotile in general, pentru ca nu apare la o anumita viteza de rulare, ci la o anumita turatie a motorului (situatia este identica indiferent de treapta de viteza in care ma aflu).
Un amic mi-a sugerat ca ar fi vorba de pornirea functiei "turbo" - dar am aflat din alte mesaje de pe acest forum cum ca aceasta se intampla de-abia la 2000rpm, cand vuietul in discutie a disparut deja.
Vreo idee/sugestie? S-a mai confruntat cineva cu o asemenea problema? Sau este un comportament normal?
Multumiri anticipate pt eventualele raspunsuri!
T.
Am cumparat deunazi un Opel Astra Caravan 2.0DTI_16v din 2001, diesel, cu motor Y20DTH, zice-se cu 138.000km alergati. Nu stiu daca am intr-adevar o problema tehnica, de unde si scopul prezentului mesaj: sa ma lamuresc in legatura cu ceea ce se intampla.
Pe scurt, motorul are un zgomot caracteristic pana la 1700rpm, cand peste zgomotul normal se suprapune un fel de vuiet surd, asemanator sunetului perceput in masina cand se ruleaza pe un asfalt rugos. Vuietul in cauza devine maxim ca intensitate (si suparator) la 1800rpm, pentru a se reduce treptat si a disparea la cca 1900rpm. Vuietul apare doar cand motorul este in sarcina: daca incetez sa accelerez, dispare instantaneu; de asemenea, NU apare daca turez motorul in gol (cutia de viteze in punctul mort). Vuietul vine de undeva din fata si e simetric stanga-dreapta (parca ar vibra tot botul masinii).
Masina consuma (zic eu, comparand cu datele tehnice si cele scrise prin alte discutii de aici) normal. Mie mi se pare tare puturoasa, dar este posibil sa fiu subiectiv, este primul vehicul diesel pe care il conduc si am trecut la el de la un Cielo DOHC destul de nervos (si de nesatul in privinta benzinei consumate...).
Problema NU este in relatie cu anvelopele sau rotile in general, pentru ca nu apare la o anumita viteza de rulare, ci la o anumita turatie a motorului (situatia este identica indiferent de treapta de viteza in care ma aflu).
Un amic mi-a sugerat ca ar fi vorba de pornirea functiei "turbo" - dar am aflat din alte mesaje de pe acest forum cum ca aceasta se intampla de-abia la 2000rpm, cand vuietul in discutie a disparut deja.
Vreo idee/sugestie? S-a mai confruntat cineva cu o asemenea problema? Sau este un comportament normal?
Multumiri anticipate pt eventualele raspunsuri!
T.