Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Dan56 a scris:In talon scrie 66 Kw/90 cp. Sincer, nu ma intereseaza nici un dyno. Si puterea n-are de-a face cu viteza atinsa, ci cu timpul in care-o atinge. Cutia, mai precis treapta a VI-a are un rol esential, motorul atinge (mai lent, normal, decat un 1.9 DTH de 150 cp) viteza respectiva intr-un regim de ture lejer.
Si-nca ceva: consumul instant oscila intre 9,5-10,5.


Nu ai timp sa ne pui aici si un filmulet cu minunea, sa vad si eu 1,3 neremapat cu pedala in podea la 200km pe GPS si consum instant de 10 ?


Ultima modificare facuta de GabiB77 la Joi 14 Oct, 2010 8:55 pm
Skip ads

  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Dan56 a scris:In talon scrie 66 Kw/90 cp. Sincer, nu ma intereseaza nici un dyno. Si puterea n-are de-a face cu viteza atinsa, ci cu timpul in care-o atinge. Cutia, mai precis treapta a VI-a are un rol esential, motorul atinge (mai lent, normal, decat un 1.9 DTH de 150 cp) viteza respectiva intr-un regim de ture lejer.
Si-nca ceva: consumul instant oscila intre 9,5-10,5.

Daca n-ai putere degeaba ai 6 trepte(puterea in principal da vit max a unei masini) tu sustii ca depasesti 190km/h real, adica mai mult decat e dat de opel pentru astra h 1.7 cdti de 110cp....eu nu te contrazic pt ca nu am cum,dar de asta sustin ca e posibil sa ai mai mult de 90cp
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Poate un moderator are mai multa credibilitate:

jE a scris:Lasati marmota in pace, 1.3 cdti de pe astra, din cate tin eu minte, are 90 CP
Viteza din talon e viteza constructiva. Se recomanda sa nu o depasiti. Dar asta nu inseamna ca masina nu poate fugi mai tare. Eu am dus o Astra Caravan cu Z16SE, cu 190km/h, pe autostrada in HU (nu ma mandresc cu asta, sa nu am intelegeti gresit) masurati cu GPS-ul (ocazie cu care am si descoperit ca vitezometrul imi arata cu 5 km/h in plus fata de viteza reala). Viteza constructiva din talon e mai mica. Si, sa nu uitam, Z16Se are scriptic 84 CP. Faptic, poate are si mai putin.

Si Z16SE are 5 trepte, daca nu ma-nsel. Pentru cine spune ca 90 cai nu-nseamna putere, ii amintesc, totusi, ca sunt suficienti sa-mpinga 1400 - 1500 kg. Repet, in comparatie cu 120-150 cai, diferenta se refera doar la timpul (durata) in care atinge viteza respectiva. Si sustin in continuare ca atata vreme cat exista rezerva de turatie (cuplu), puterea, de la un anumit prag in sus, nu mai are atata insemnatate.

Si un link, alegeti de-acolo ce vreti, sunt multe filmulete, printre care si unul in Ro.



Si sa va mai spun ceva interesant: miza colaborarii Opel - Fiat nu a fost CDTI-ul de 1.9 si 120 de cai, ci tocmai "polizorul" asta de 1.3 si 90 de cai.
  • gr3go

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat


Mai, de unde stii ca nu e masina ridicata, sau nu e facut filmul pe o panta...?

Btw, referitor la RPM, in treapta 6, cu motorina de la Petrom (ala mai iefton, de 4.64), nu am reusit sa depasesc ~3100-3200 de ture...
Skip ads

  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
gr3go a scris:
Btw, referitor la RPM, in treapta 6, cu motorina de la Petrom (ala mai iefton, de 4.64), nu am reusit sa depasesc ~3100-3200 de ture...

Imi pare rau pentru masinuta ta, poate are ceva probleme (filtru aer infundat, filtru motorina, etc.) Urca si-ntr-a VI-a, fara probleme. Cati km. ai cu ea?
Eu, in 2008, cand am realizat viteza aia, aveam ~15.000, eram dupa revizie, consumabile schimbate.
Si inca ceva, nu lipsit de importanta: CX-ul (coeficientul aerodinamic) sedanului e considerabil mai bun decat al hatch-ului sau combi-ului. Conteaza si asta.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Oricine poate pune filme pe youtube si sa spuna ca motorul e altul decat e in realitate. Dupa cum se duce de la 160 la 200 nu trebuia sa se opreasca acolo. Cam asa trage un 1.8 de 140 de cai si se mai duce pana la 220 pe vitezometru.
La a mea se cam termina putirinta pe la 190 pe vitezometru dupa care urca mai incet pana la 210-215 si are 30 si ceva de cai in plus si cateva zeci de kg mai putin.
Viteza maxima tine doar de puterea motorului. Cuplul si numarul treptelor sunt irelevante.
  • gr3go

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Dan56 a scris:
gr3go a scris:
Btw, referitor la RPM, in treapta 6, cu motorina de la Petrom (ala mai iefton, de 4.64), nu am reusit sa depasesc ~3100-3200 de ture...

Imi pare rau pentru masinuta ta, poate are ceva probleme (filtru aer infundat, filtru motorina, etc.) Urca si-ntr-a VI-a, fara probleme. Cati km. ai cu ea?
Eu, in 2008, cand am realizat viteza aia, aveam ~15.000, eram dupa revizie, consumabile schimbate.
Si inca ceva, nu lipsit de importanta: CX-ul (coeficientul aerodinamic) sedanului e considerabil mai bun decat al hatch-ului sau combi-ului. Conteaza si asta.


Testul era dupe schimbare de filtre/ulei. Am 111k pe ea.
Mda, al meu e caravan, aerodinamica mai slaba...
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Coeficientul de aerodinamica e fix la fel fie ca e hatch, sedan, sau caravan.Aveti mai jos exemple pt motorul 1.7dti, pt 1.3 nu am gasit decat varianta sedan, dar oricum nu poate fi diferit.
http://www.carfolio.com/spe...ls/car/?car=75614
http://www.carfolio.com/spe...ls/car/?car=75790
Skip ads

  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
mad2max a scris:Coeficientul de aerodinamica e fix la fel fie ca e hatch, sedan, sau caravan.Aveti mai jos exemple pt motorul 1.7dti, pt 1.3 nu am gasit decat varianta sedan, dar oricum nu poate fi diferit.
http://www.carfolio.com/spe...ls/car/?car=75614
http://www.carfolio.com/spe...ls/car/?car=75790


Ceea ce ai pus tu, sunt 2 caroserii relativ identice (in 2 volume - hatch si caravan). Nu demonstreaza decat ca au acelasi coeficient. Intotdeauna caroseriile in 3 volume, evoluate din 2, au cx-ul mai mic. Ca exemplu, uita-te la coupe-uri: toate au alungirea partii din spate, linii mai fluide, tocmai pentru acest lucru.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Da, sedanul are un coeficient aerodinamic putin mai bun, 0,30 fata de 0,32 la GTC dar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_%28physics%29

Forta necesara mentinerii unei viteze este proportionala cu patratul vitezei cu coeficientul aerodinamic si cu aria suprafetei frontale. Fa cateva calcule si o sa vezi cu cat o sa creasca viteza maxima daca scazi cu 0,02 coeficientul aerodinamic. Restul marimilor sunt identice.

Daca te uiti putin mai jos o sa vezi si de cata putere ai nevoie pentru a ajunge la o anumita viteza. Depinde de cubul vitezei. Cu cat viteza e mai mare cu atat ai nevoie de mai multa putere pentru a merge cu 1km/h mai repede.

Si pentru a fi corecti pana la capat, desi sedanul are un coeficient aerodinamic mai mare decat GTC, suprafata frontala (cD x A) e mai mare pentru ca e putin mia inalta, deci drag-ul e mai mare, 0,68mp la sedan si 0,66mp la GTC. De asta viteza maxima la GTC e cu 1-2 km/h mai mare decat la celelalte modele.
http://www.netcarshow.com/o...2007-astra_sedan/
http://www.worldcarfans.com...ra-gtc---in-depth
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@dan56 Daca ai vrut sa spui ca astra H are un Cx mai mic decat astra G n-ai nimerit-o....(0.28 g - 0.3 h)
Diferenta intre hatch(de fapt gtc) si caravan 1.3 este la rezistenta la inaintare nu la Cx(drag coefficient), care este la fel....diferenta intre cele 2 la viteza max fiind de 2km/h (datele fabricii)

http://carspector.com/car/opel/045592/
http://carspector.com/car/opel/060489/
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
mad2max a scris:@dan56 Daca ai vrut sa spui ca astra H are un Cx mai mic decat astra G n-ai nimerit-o....(0.28 g - 0.3 h)


N-ai VRUT sa-ntelegi? Cred c-am fost destul de clar:
1. Am avut in vedere Astra H, in cele 3 variante: sedan, hatch si caravan.
2. Hatch nu e totuna cu GTC. De altfe, doar GTC-ul are cX-ul mai bun decat sedanul. Hatch-ul si caravanul sunt considerabil mai slabe din punctul asta de vedere.
Skip ads

  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@dan56 Cred ca nu te-ai uitat pe linkurile puse de mine....Cx-ul este la fel indiferent ca este hatch,sedan, gtc sau caravan...difera rezistenta la inaintare....oricum intre hatch si caravan ,asa cum a spus si cristidb, nu poate sa fie mare diferenta la topspeed.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Coeficientul aerodinamic (cx, cd) depinde doar de forma, nu si de dimansiuni.
Coerficientul inmultir cu aria suprafetei frontale e marimea care determina rezistenta la inaintare.
Mad2max, in paginile puse de tine valorile alea sunt estimate. Eu cred ca cele reale sunt cele pe care le-am pus eu.
Trebuie sa fie o diferenta de coeficient aerodinamic intre moele pentru ca forma nu e aceeasi. Aria suprafetei frontale zic eu ca e aceeasi la hatch sedan si caravan si mai mica la GTC si twintop care sunt vizibil mai plate.
Twintop are 0,31 http://www.schwab-kolb.com/opel/en/opel0060.htm
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
mad2max a scris:@dan56 Cred ca nu te-ai uitat pe linkurile puse de mine....


M-am uitat. Nicaieri nu apare Cx pentru Sedan.

mad2max a scris:
oricum intre hatch si caravan ,asa cum a spus si cristidb, nu poate sa fie mare diferenta la topspeed.


Exact asta spuneam si eu. Am vazut undeva, nu mai tin minte unde, urmatoarea afirmatie: la rezistenta la inaintare, pe langa liniile frontale, conteaza foarte mult turbionul de aer format la spatele caroseriei. Acesta este influentat in mod hotarator de tip - hatch si caravan, mai mare => rezistenta mai mare, 3 volume (sedan) mai mic=> rezistenta la inaintare mai mica.
Daca ai rabdare si vrei neaparat, cauta si-n mod sigur vei gasi pe undeva lucrul asta.
GTC-ul are linia plafonului spre spate mult coborata => CX mai bun decat hatch si caravan.
Twin top-ul este, practic, in trei volume.
Daca vrei, eu vad clasamentul CX-ului la Astra cam asa:
1. Twin top, 2 GTC, 3 Sedan, 4 Hatch, 5 Caravan.

Oricum, s-a deviat destul de la subiect. Ma vad nevoit sa repet: 1.3 atinge 200. Daca va uitati la clipul cu tipul de pe A2 (sau A1?), veti vedea ca-i in trafic, filmeaza viteza reala (ecran ascuns) cateva minute. Daca voi imi spuneti unde, altundeva decat pe cele doua A, exista o linie dreapta (in panta descendenta, sustineti voi) atat de lunga incat sa permita rularea cu acea viteza atat de mult timp, voi accepta ca-i fake.
N-am nimic de demonstrat. Eu ma opresc aici. Nu!
  • tazythereaper

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
sal....am venit de la mare acum 2 ore si sunt frant de obosit....am opel astra h 1.3 ecoflex diesel...in fine....i-am dat pana in 170 si putea si mai mult(cat nu mai stiu) dar am lasat-o mai moale pentru ca era masina plina....stiti cum e cand vii de pe litoral...si mai aveam si 2 copii mici pe 4 ani...ideea e ca masina e buna...4% dus intors piatra neamt eforie nord...e mai puturoasa intradevar cand e plina ochi dar fuge.....
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Atat m-am dat eu cu masina mea. Batea vantul din spate(cred) si eram pe sensul Pitesti-Buc(coborare)
http://www.youtube.com/watch?v=r1Yip1cWhec
Daca nu bate vantul din fata chiar si acum cand are 120 k mai merge la 190 pe ceas respectiv 180 ecranele ascunse, asta ca sa aduc o competare la spusele lui @dan56

P.S Masina este hatch-back
  • strugari

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Vladut a scris:Deschid acest topic pentru a afla la ce viteza ati ajun cu motorul de 1.3 CDTI pe Astra Caravan ?!
Eu i-am dat 165 km/h ......

pe bune nu o sa credeti eu am mers cu 200 km/h cu motor de 1.3 diesel 90 de cai
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Pe bune nu te credem Laughing
  • blandeat

  • Mesaje scrise: 508
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2008 y13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat




Prima imagine a fost pe drum drept pe A3 Turda -Cluj iar intr-a doua poza drumul era in coborare putin. Eram singur si portbagajul gol. Am mai repetat experienta asta in Germania dar acolo era drum drept, aveam inca 3 pasageri si bagaje si nu a depasit 180 pe ceas.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR