Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai Afla mai multe Ghidul Alegatorului ×


  • zero

  • Mesaje scrise: 295
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Buna,

Asta a aparut dupa ce am mers pe drumurile romanesti de pe la parinti.
Cand se mai urca 1-2 persoane in masina, si pornesc, bate ceva in spate.
Sunetul ii metal/metal ... dupa ce merg catva metrii, inceteaza .... dar la gropi cu masina incarcata, baraie si bate iara din spate.

Cam ce poate fi? La ce ma pot uita?
  • vectrapxi

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Vezi daca nu cumva bate colierul de la esapament pe puntea spate.Se poate intimpla daca coboara garda la sol cind este incarcata si bineinteles daca s-a rotit colierul cu capetele filetate in jos sau s-a rupt vre-un element elastic.
  • zero

  • Mesaje scrise: 295
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Am sa pun cat de repede pe rampa ... sa fac o verificare ochiometrica.

Merci de sugestie.
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2006

  • Garaj Mesaj Privat
La drum lung, dupa primii 10 km incepe sa se auda un scartait enervant din stanga spate, probabil discul (placutele) de frana. Daca apas frana inceteaza. Daca dau cu ea prin balti sau pur si simplu e vremea naspa, ploua, ninge si intra mizerie pe acolo nu mai face. Chestia asta am observat-o doar cand era drumul uscat. Care-i faza? Ce-i lipseste? Aveti idee?
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra y17dth din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Poate fi si rulmentul care este pe moarte dar poate fi si numai praf/pilitura de sabot care trebuie pur si simplu suflat afara.Trebuie desfacuta roata si vazut ce este.
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie:
  • Masina: Astra C20XE din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Nov 2005

  • Garaj Mesaj Privat
am avut si eu prbl asta cu scartaitul kiar dupa ce am skimbat placutele....o perioada am dat vina pe placute...ca sant noi pana se rodeaza etc...dar ele s au rodat si scarataitul disparea si reaparea.am desfacut roata bineinteles sa ma uit...prbl era de la tabla de protectie din spatele discului care in urma unei lovituri sau poate kiar din timpul lucrarii la roata s a apropiat kiar lipit de disc
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Mersi de raspunsuri, o sa vad care din variante se aplica la mine.
  • radzxx

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema ...se pare ca este rulmentul dupa toate parerile date de meseriasi.
  • felix12xwk

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Slatina
  • Masina: Astra y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
La mine se auzea undeva in fata, si nu tot timpul, de ex cand luam viraje stanga / drepta nu se mai auzea, la fel cand franam; dar cand am fost la mecanic mi-a zis direct "rulmentul stanga spate"; l-am skimbat (6 mil.) si acum nu se mai aude deloc. Deci, cred ca s-ar putea sa o pui de niste para.
  • vion

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Mangalia
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
radzxx a scris:Si eu am aceeasi problema ...se pare ca este rulmentul dupa toate parerile date de meseriasi.


Se aude consatnt! Cand decelerezi zgomotul este mai puternic?
Si eu am schimbat unul p estanga fata! Am crezut ca e zgomot produs de cauciucuri pentru ca masina ridicata si invartit roti nu-mi zicea nimic! Nu se auzea nimic! Apoi in timp huruitul s-a accentuat!
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia A20DTH din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Inca n-am schimbat nimic...nici rulment, nici placute. Am desfacut rotile din spate, o scurta inspectie la placute, etrier, disc si nu e nimic in neregula.

Dupa cum spuneam zgomotul apare doar dupa circa 20-25 km, in schimb pe distante scurte in oras, chiar si dupa frane bruste (cu abs) nu se aude scartaitul acela.

Ce am observat ca dimineatala la prima frana face altfel de zgomot (se aude din spate) - un huruit, care pe semne dispare dupa cateva frane.

Unii au zis ca e de la rulment (oricum n-am bani sa-l schimb Crying or Very sad ) alti "specialisti" ca nu s-ar retrage placutele de pe disc, raman acolo si scartaie...oricum vad ca e o problema des intalnita

Bafta
  • cipo

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Nov 2005

  • Garaj Mesaj Privat
tu spui ca la tine scartaie. eu aud un huruit si la fel ca tine dimineata imediat dupa plecare. acest zgomot dispare dupa ceva vreme. explicatia celor de la service a fost ca se depune praf/impuraitati pe placute/discuri si pana cand se curata face acest zgomot.
initial am crezut ca sunt duse placutele insa la o inspectie s-a constatat ca nu sunt extrem de uzate cum ma asteptam.
  • nb21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Sunt posesorul unei Vectra C 2.2DTI 2002. La viteze de peste 60km/h se aude un zgomot deranjant la rulaj, la roata dreapta spate. Cand am fost la un service, inginerul care a facut un test cu masina mi-a spus ca as avea un rulment dus, dar dupa ce a urcat-o pe elavator mi-a spus ca nu e rulmentul si ca zgomotul se aude de la cauciuc care s-a tocit pe interior(am cauciucuri intermediare si oricum au un zgomot mai mare la rulaj). M-am hotarat sa schimb ambele cauciucuri pe spate, insa vreau sa stiu ce ar fi putut cauza aceasta tocire, geometria , roata dezechilibrata, etc. Unde ma sfatuti sa ma duc sa fac o verificare si ce anume sa verific?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
In general, datorita imbatranirii anvelopei, o data cu cedarea cordului apar mici deformatii (invizibile static, dar vizibile atunci cand se echilibreaza roata), care duc la o uzura neuniforma a anvelopei, de aici zgomote, batai (atunci cand deformatiile sunt mari, "galme"). De asemeni se mai produce uzura neuniforma atunci cand compozitia cauciucului a fost neomogena (malaxare incompleta), dar asta nu se intampla la firmele care se respecta, se intampla la Danubiana, Victoria, chiar si la Tofan.
Daca nu ai sens de rotatie la anvelope, schimba pentru inceput stanga cu dreapta si vezi daca se muta si zgomotul (pentru proba poti inversa si daca ai sens de rotatie, apoi le pui la loc). Daca nu se muta zgomotul, atunci tot rulmentul e. Pot sa-ti spun din experienta ca un rulment poate hurui in mers (deci cu sarcina pe el) si poate sa nu huruie cu masina ridicata (fara sarcina).
  • NATS

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Posteaza rezultatul, ca si la mine e identic!
  • libra

  • Mesaje scrise: 3,632
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra Y17DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am aceeasi problema(cred).
Telescopul are o zona in care nu mai lucreaza eficient si nu impinge roata pe asfalt. Rezultatul: Tot al treilea "dinte" de la anvelopa are uzura putin mai pronuntata si acum roata mea e practic un poligon si nu un cerc.
Se aude un zgomot la viteze si turatii mici. Solutia este schimbarea telescoapelor, eventual concomitent cu cauciucurile.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
@libra: atentie ca uzura cate unui dinte din 2 in 2 sau 3 in 3, etc.. este o consecinta a nerespectarii la montaj a sensului de rotatie marcat pe anvelopa si nu a lucrului ineficient al telescopului (asta iti spun sigur din experienta, e verificat)!
Efectul telescoapelor defecte sau uzate este cel de "barca" sau cu alte cuvinte senzatia ca "fuge spatele" la viraje, are un balans anormal.
  • nb21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
@ldivora: mersi pt sfat, o sa schimb cauciucurile intre ele si o sa vad atunci care e problema. Cum imi dau seama daca am sens de rotatie la anvelopa? In caz ca problema este cauciucul, in afara de schimbul lui ce ar tb sa mai fac? O echilibrare, geometrie?

@NATS: O sa postez rezultatul spre sfarsitul saptamanii pt ca acum nu prea am timp sa merg la o vulcanizare!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
@nb21: pe anvelopa, acolo unde scrie firma, tipul dimensiunea, gasesti o sageata care reprezinta sensul de rotatie sau sageata si textul Rotation. Oricum cei de la Vulcanizari stiu despre ce e vorba si nu monteaza ei invers decat daca insisti.
  • libra

  • Mesaje scrise: 3,632
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra Y17DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Multumiri, dar deja sunt in ceata.
La mine se auzea un zgomot la viteze mici si nu stiam de unde provine.
Asa ca am mers la reprezentanta, am pus mecanicul la volan si el a dat verdictul si explicatia. Apoi a verificat si telescoapele pe stand, confirmand ce a spus.
In plus, explicatia asta am mai auzit-o si din alte surse, diferite.
Referitor la sensul de rotatie, cauciucueile mele de pe spate nu au marcat sens de rotatie. Au striatii transversale si pe diagonala. Goodyear M+S 185/65/15, Vector 3 (sau 5, nu mai stiu exact. In orice caz, pe fata 5 si pe spate 3 sau invers. Oricum, pe fata am marcat sensul de rotatie).
Urmatoarea interventie planificata la masina o sa fie telescoapele spate, dar mai au de asteptat.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata