Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Salutare. Am o problema pe care nu reusesc sa o identific. Daca merg cu viteza a 5 a, nu reusesc sa trec de 160 km/h cu pedala la capat, in schimb intr-a 4-a merge bine, dar nu prea vreau sa turez motorul peste 4500 - 4800. Aveti cumva idee ce ar putea fi ?
Merci
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Putere prea mica la motor.
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
poate benzina... , filtru de benzina colmatat... ce viteza ai in a 4-a la 4500 ture? mashina a mai mers altadata mai mult de 160 km/h in a 5-a?
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Masina am luat-o de un an. Faza este ca am luat-o si pe o vreme destul de nasoala incat nu am testat-o foarte bine atunci. Eu nu am reusit sa scot mai mult de 160 intr-a 5 a cu ea, doar in panta Cool ... insa intr-a 4-a se duce bine, eu aproximez cam pe la 170 la 4500 ture in viteza a 4 a (nu stiu exact acum si nu pot verifica decat pe autostrada). Culmea este ca in viteza a 4 a, la 5400 turatii am viteza maxima din constructie, cum scrie in carte: 180 km/h. O singura data am incercat lucrul asta. Deci motorul pare a fi ok. Nu vreau sa dau peste 4700 de turatii fiindca se intampla sa aud un zgomot ciudat pe care nu il detectez decat in mers, poate sa fie evacuarea - toba intermediara rasufla, saxofonul are o crapatura mica exact unde se imbina cu catalizatorul, deci...tot ce se poate de aici. Insa cu a 5 a parca nu are vlaga, cam asta e senzatia. Filtrul de aer e schimbat, uleiul - cand am facut testele astea - era un Aral 10W40, insa de curand am schimbat pe Castrol RS 10W60, am dat jos capacul de la baia de ulei, am curatat tot pe acolo. Motorul - C18NZ a fost schimbat de fostul proprietar si este inca destul de elastic. Despre cutia de viteze nu stiu nimic, nici macar ce model este. Este posibil ca dupa schimbare, sa nu fi calibrat ceva, sa nu traga aer cum trebuie ? Nu am incercat niciodata un test de ECU, iar beculetul ala cel rau si galben nu mi s-a aprins de cat o singura data, cand mecanicul mi-a lasat cablul de kilometraj scos si am mers asa cu el pana am gasit niste leduri de bord - probabil senzorul care citeste viteza indica eroare, fiindca dupa ce mi l-a montat nu am mai avut nici o problema Smile. Credeti ca fisurile din evacuare provoaca toata chestia asta ? E posibil ca amestecul de aer/carburant sa nu fie calculat corect de ECU pentru treapta a 5 a, de cand s-a schimbat motorul ? Merci mult
Skip ads

  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
de ce nu incerci sa-i dai a 5-a la 170...ai zis ca ia cu a 4-a 170...da-i a 5-a...ar trebui sa moara?...daca-i asa intr-adevar cred ca e prea mica puterea motorului...n-are putere la turatie mica...
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Am incercat sa-i dau a 5 a la 170, insa turatia scade mai mult decat normal la o schimbare inre-o treapta superioara, e senzatia ca se franeaza usor masina cand apas accelaratia, iar viteza scade si ea spre 160. E ca si cum eu dau 5000 ture in treapta a 4 a, schimb a 5 a si accelerez, iar turatia, in loc sa creasca o data cu apasarea pedalei de acceleratie, are o scadere intai. De aceea nici nu pot da peste 4000 turatii in viteza a 5 a. Sa fie de la ECU totusi ? Merci
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu cu masina veche, Vectra A 1.8i de 90 cai, mergeam cu 4 pana pe la 100 si apoi 5 pana la 190 aproximativ, si cu 4 am incercat maxim 140 dar era deja turatie prea mare pt. mine, si acceleratia era identica ca si in 5 la 140, asa ca nu avea rost, mai ales ca nici nu vreau sa ma gandesc cat consuma cu 4 la 140 cu pedala la podea.
Cu espero de 1.5 90 cai, aceeasi treaba, tot cu 5 urca la viteza maxima si asta la turatie mare, la 180 se duce turometrul aproape de zona rosie, deci cu siguranta ca in 4 nu are cum sa ajunga la viteza respectiva.
La tine poate ai o cutie de viteze mai lunga, facuta pt. un motor mai mare, ca sa prinda viteza mai mare, dar totusi la 170 in a 5-a ar trebui sa aiba turatie suficienta ca sa-si mentina macar viteza.
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Merci pt raspuns. Motorul meu trebuie sa fie acelasi de pe Vectra 1.8i de care vorbeai. La mine pot sa trec de 5500 de turatii in viteza a 4 a, fara a avea pedala in podea, insa intr-a a 5 a, cu pedala jos am maxim 4000 - 4100 turatii (cel putin asa indica turometrul). Nu mai inteleg nimik Confused
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Turometrul este electronic, sigur indica bine.
Da, daca imi aduc aminte bine, tot C18NZ era si la vectra mea, si masina e clar ca e mai grea, si ajungea cu 5 la 190, dar f. greu, dupa 160-170 urca f. greu. In schimb un Astra F de 1.6i ce am vazut eu, in 2 portiere era super sport, tragea sensibil mai bine ca a mea, deci ma gandesc ca Astra F cu 1.8i ar trebui sa fie super sport.
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, in primele 4 viteze raspunde excelent masina, se simte ca e usoara pentru motor, la 5400 turatii in viteza a 4 a am 180, insa ciudatenia apare numai la viteza a 5 a. Sincer nu stiu cum se comporta la viteza dupa ce i-am schimbat uleiul (nu are o saptamana), stiu doar ca au disparut problemele de dimineatza (zgomote de tacheti, subturatii). Ce cutie de viteze ar trebui sa fie pe C18NZ, ca habar nu am, si unde gasesc scris pe ea tipul ? S-ar putea ca fostul proprietar sa fi pus o cutie mai mare pe ea si atunci sa am anumite probleme rezolvabile sau nu. Merci
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Mai cauta pe altii cu Astra F cu motor de 1.8 sau daca nu, de 1.6 si intreaba-i cum e la ei.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
zi-mi si mie pe unde ai mers cu 180km/h??

eu mai mult de 140-150km/h in a 5a n-am atins...adica n-am incercat... cred ca 140 am la vreo 4000rpm...

in a 4a mai mult de 120km/h n-am trecut....

legat de tipul de cutie de viteze vezi topicul asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=344 (erau niste poze puse de chiciuc acolo) - pentru tipul tau de motor citeai randul cu Transmission
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu am avut una din aceeasi generatie cu motor de 1600 (dar multi-injector, de ala de 100 de cai...) si intr-adevar a 5-a este pentru "autostrada" adica este suficient de lunga sa-ti transforme masina in melc drogat...
Daca vrei calitati dinamice, retrogradezi, iti faci treaba si revii intr-a 5-a...
Cu asta pe care o am acum insa e cu totul alta mancare de peste... intr-a 5-a pot merge de la 40 la vit maxima, e o adevarata minune...
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Aha...priceput Smile. Merci mult, sorin666. Dar la turatie cum se comporta in viteza a 5 a ? Puteai sa treci de 4200 ? Se poate face vreo corectie in cazul meu ?

Merci, CatalinE, insa nu vad pozele din topicul respectiv, imi pare rau, vazusem topicul si chiar ma interesa. Pe noua autostrada am ajuns la 180, in timp ce unii cu Bemveuri treceau pe langa mine... tu ai 1.8 16V, vad. A fost alergat rau ? Motorul meu a fost schimbat, asa ca mai merge inca bine - pana in treapta a 5 a, evident.
Sa fie oare treapta a 5 a - "pentru familie sau autostrada" ca sa spun asa , la tipul asta de masini ? In cartea ei scrie ca viteza maxima este calculata in treapta a 4 a la 5400 turatii. O sa ma uit si pentru X18XE, ca sunt toate motorizarile pe Astra F trecute in carte.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
vallik a scris:
Merci, CatalinE, insa nu vad pozele din topicul respectiv, imi pare rau, vazusem topicul si chiar ma interesa. Pe noua autostrada am ajuns la 180, in timp ce unii cu Bemveuri treceau pe langa mine... tu ai 1.8 16V, vad. A fost alergat rau ?


Cand am luat masina fostul proprietar mi-a zis ca merge si cu 180km/h. I-am facut si compresia si de iesit a iesit ok.
De cand am luat-o insa nu i-am schimbat nici macar bujiile, nici injectoarele nu le-am curatat, etc. O sa-i fac o revizie majora in 2-3 saptamani(inclusiv schimbat ulei - apropos tu ce i-ai pus?).
Sincer si eu am sperat sa atinga mai mult mai ales ca e un 16v cu 125CP, multi injectie (Ecotec). Dar mai mult de 4000 de ture nu am dus-o mai ales ca se aude un zornait 'important' de la aceasta turatie in sus (am toba sparta trebuie s-o schimb).

Faza e ca inca n-am gasit un mecanic sa se priceapa cu adevarat la motoare...Ba gasisem unu' da' i s-a inchis service-ul (ala stia sa faca si update de soft la ECU) Crying or Very sad
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Atentie, motorul nu avea acelasi "caracter" cu al tau, era mai apropiat de cel de pa Corsa GSi, totusi... pe la 140 "plafona" (intr-a 5-a) dupa aceea era o "gaura" pana pe la 160 cand viteza urca incet-incet si dupa 160 pana la circa 200-210 (pe contor, deci cam 185-190 real) era "ca turbata" dar facea si mult zgomot.
Vorbesc de comportamentul ei fara retrogradare, evident...
Despre turatie, sincer sa fiu nu pot sa-ti spun nimic, fara sa inventez... oricum regula era (empiric...) 1000ture = 40kmh, intr-a 5-a
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Am vazut un articol intr-o revista de specialitate: era un drive test pentru noul Astra. Se spunea acolo ca masina e destul de zgomotoasa la turatii mai mari, mai ales in a 5a si ca ar fi fost bine ca constructorii sa fi adaugat si a 6a treapta (cum are Golf5 parca nu? )
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
CatalinE a scris:
Cand am luat masina fostul proprietar mi-a zis ca merge si cu 180km/h. I-am facut si compresia si de iesit a iesit ok.
De cand am luat-o insa nu i-am schimbat nici macar bujiile, nici injectoarele nu le-am curatat, etc. O sa-i fac o revizie majora in 2-3 saptamani(inclusiv schimbat ulei - apropos tu ce i-ai pus?).
Sincer si eu am sperat sa atinga mai mult mai ales ca e un 16v cu 125CP, multi injectie (Ecotec). Dar mai mult de 4000 de ture nu am dus-o mai ales ca se aude un zornait 'important' de la aceasta turatie in sus (am toba sparta trebuie s-o schimb).

Faza e ca inca n-am gasit un mecanic sa se priceapa cu adevarat la motoare...Ba gasisem unu' da' i s-a inchis service-ul (ala stia sa faca si update de soft la ECU) Crying or Very sad



In carte nu am date pentru C18XE, nu stiu de ce, in schimb despre Astra F cu C20XE scrie ca viteza maxima din constructie este 220 Km/h. Deci cred ca C18XE ar trebui sa aiba limita pe la 200 - 205... Si eu am un zornait incepand de la 4700 turatii, zici ca ar fi toba ?
Eu i-am pus Castrol RS 10W60 si, sincer simt diferenta.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
vallik a scris:

In carte nu am date pentru C18XE, nu stiu de ce, in schimb despre Astra F cu C20XE scrie ca viteza maxima din constructie este 220 Km/h. Deci cred ca C18XE ar trebui sa aiba limita pe la 200 - 205... Si eu am un zornait incepand de la 4700 turatii, zici ca ar fi toba ?
Eu i-am pus Castrol RS 10W60 si, sincer simt diferenta.


Viteza maxinma e 205km/h sau ceva de genul asta. scrie pe talon..

La mine toba zornaie si la relanti si prezinta urme de rugina pe afara, asa ca...

Ce ulei ai avut inainte?
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
CatalinE a scris:

Viteza maxinma e 205km/h sau ceva de genul asta. scrie pe talon..

La mine toba zornaie si la relanti si prezinta urme de rugina pe afara, asa ca...

Ce ulei ai avut inainte?


Pai si la mine mai zornaie la relanti sau cand apas acceleratia, de undeva de sub schimbatorul de viteza sau frana de mana .. insa in mers la turatie mare nu pot sa imi dau seama daca e acelasi zgomot. Ar putea fi totusi si scutul acela de tabla prins cu suruburi care se afla intre toba si caroserie, posibil sa se atinga de toba. Cand am schimbat uleiul, am schimbat si garnitura de la baia de ulei, deci am dat jos saxofonul, iar dupa operatie, vreo 3 zile nu s-a mai auzit zornaitul, dupa care a reinceput.

De cand i-am curatat injectorul (cam doua luni si ceva) am pus numai OMV 100 in rezervor, si se simte la acceleratie bine de tot, iar motorul nu mai da sa moara la relanti cum facea inainte.

Inainte aveam ARAL 10W40, nu era rau, insa dimineata aveam niste zgomote pe la tacheti, cam 30 secunde pana se incalzea putin motorul. Cu uleiul asta, nu mai am problema Cool
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR