Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Se mai poate spala instalatia si cu solutie anti-calcar gen Calgon. Dar neaparat solutie, nu praf/pudra/pastile.
Skip ads

  • ifrimg

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc foarte mult pentru sfaturi.Astazi dupa ce am venit de la munc 8-9km am lasat motorul pornit aprox jumatate de ora si temperatura a urcat la 90-91.Caloriferul interior frigea nu puteai pune mana pe el si nici pe cele 2 conducte.Eram foarte suparat pe termostat dar se pare ca lucreaza bn.La temperatura asta a inceput sa friga si radiatorul exgterior.Am desfacut busonul la vas si esa ceva aburi si presiune in vas.


A demontat cineva caloriferul, trebuie dat bordul jos sau iese?Clapeta "pare" sa functioneze dar sambata o sa fiu liber si il dau jos o sa-l curat si vad si care e treaba acolo daca inkide deskide bn.La 90 da un aer caldut pe trpt 2 si cum comut pe 3 dupa 5-6s se duce valul de venind un aer semi caldut.Ori nu trece aerul prin caloriferul ala ori e infundat (dar ciudat ca frige).E posibil ca clapeta "rec/cald" aceia sa obtureze sa treaca antigelul prin tot caloriferul am auzit la cineva si suna cam ciudat si este cumva actionat de motoras sau manual(asa pare prin sufa aceiia).Multumesc frt mult ptr ajutor și pentru sfaturi. Sambata trec la treaba.
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca te-ai lamurit si cu termostatul si dupa cum spun si colegii posibil calorifer partial infundat, dar pana nu dai jos si cureti nu vei sti, spor la treaba.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ifrimg a scris:...E posibil ca clapeta "rec/cald" aceia sa obtureze sa treaca antigelul prin tot caloriferul am auzit la cineva si suna cam ciudat si este cumva actionat de motoras sau manual

Nu stiu cum e la tine,dar la mine (Corsa B) nu exista niciun robinet sau clapeta care sa opreasca lichidul cand e pe "rece".Lichidul trece tot timpul (si vara) prin calorifer! Butonul rece/cald actioneaza (prin cablu) doar niste clapete,care deviaza fluxul de aer astfel incat pe rece sa ocoleasca acel calorifer.Asa e construita masina.
Verifica,daca si la tine e la fel,poate ca acele clapete nu fac cursa completa (poate doar una din ele).Daca de la butonul de rece/cald pleaca un cablu mecanic,atunci e la fel,acel cablu actionand clapete de aer.
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,503
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Principiul e acelasi si la el, realizarea este "usor" diferita, in sensul ca reperele au alte cote si forme.
  • ifrimg

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos ptr informati si sugesti maine desfac (sa vad daca reusesc fara sa dau bordul) si pe langa calorifer e posibil ca aceasta clapeta sa nu inchida bn


Multumesc si cat mai putine geamuri aburite Wink)
  • ifrimg

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
L-am dat jos si dupa cateva spalari cu otet a iesit ceva mizerie,i-am bagat apa calda si am observat ca nu se incalzeste la fel ca in partea cealalta.Ce solutie e buna?As incerca mstr musculo lichid insa nustiu daca e bun ptr aluminiu.Sau sa iau calgon neaparat.Multumesc.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu am spalat intreg circuitul,conform indicatiilor de pe un site strain:sare de lamaie (acid acetic) 500g/5litri apa,bagat in instalatie,pornit motorul,lasat sa se incalzeasca la 90grade,functionat (pe loc) 10-20 minute.Golit,limpezit cu apa (cu furtunul)...bagat antigel.Nu stiu daca calgonul nu ataca aluminiul...intreaba un chimist,sau incearca:baga o bucata de aluminiu in calgon si vezi ce se intampla.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sare de lamaie = acid citric
ifrimg cumpara un radiator ca e ieftin la second
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ai dreptate...de' neatentia de moment.Acidul acetic=otet.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In seara asta am incercat sa vad daca termostatul meu este bun sau nu. Pus opcom pe masina, la sfarsitul testelor am intrat si la instrumente si am observat ceva foarte ciudat:

coolant temperature: 95 grade celsius
displayed coolant temperature: 89 grade celsius, conform cu indicatia din bord.

Nu pot sa-mi dau seama de ce aceasta eroare de 6 grade este intentionat introdusa. Ceva idei?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am reusit sa procesez fisierul csv al opcomului. Am facut un grafic temperatura motor contra timp in excel si eu zic ca e termostatul decalibrat. Cat de curand am sa-l schimb si am sa fac aceleasi masuratori in aceleasi conditii.


Skip ads

  • deleted-79320

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salut tuturor Termostatul de la Corsa C 1.3 cdti z13dt se schimba cu totul sau pot schimba doar sonda?am fost la service si au zis ca se schimba cu totul 250 ron cel mai ieftin ........Este adevarat?Problema care o am se incalzeste foarte foarte greu ca sa ajunga la 90 grade trebuie sa o tin 10 minute in 3000rpm in rest mers prin oras sau afara nu imi indica nimic acul ....nu are nici o eroare in bord iar pe diagnoza temperatura era de 50 grade si nu se ridica acul abia pe la 70 grade incepea sa se miste multumesc
  • ifrimg

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Cel mai bine schimbal cu totul si cauta o marca buna de preferat gm daca nu puneti carton in fata si cand ai bani cumperi ceva bun.Mult succes si caldura.
  • deleted-79320

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
dar intradevar se schimba cu totul sau este de cumparat doar senzorul?Caldura masina imi baga ma gandesc ca e dus senzorul
multumesc pentru raspuns
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,503
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@vlad91: LASA termostatul in pace!
@ifrimg: bun inseamna: Hepu, SKF, BEHR, Valeo, nu neaparat gm. In alta ordine de idei gm nu produce termostate, altii produc pentru ei cu sigla gm. Zic si eu ...
  • deleted-79320

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
deocamdata il las dar consumul creste din cauza asta din cate am inteles cel putin cu 1 l
  • pauls

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Cred ca am si eu probleme cu termostatul. Am pornit motorul dupa vreo 4 zile in care n-a mai fost pornit, l-am lasat vreo
10-15 minute la relanti si am pus mana pe furtunul de la termostat. Era cald si dupa alte 5 minute cam frigea, dar acul
de temperatura din bord nici nu se miscase.
In mers, temperatura variaza cam intre 85 si 82 de grade la drumuri lungi (treapta 5 2500-3000 RPM), mai urca uneori pana
la 88 si foarte rar 90, motorul se incalzeste repejor, zic eu, dupa vreo 10 minute de mers ajunge pe la 80 de grade.
Caldura baga ok si destul de repede, pana sa se ridice acul.

Acum a inceput sa se auda pentru prima oara si un scartait la motor,
cred ca de la pompa de apa, care disparea dupa ce turam motorul peste 1000 RPM si revenea cand il lasam sa revina la turatia de
relanti. Motorul este de pe o Corsa C, Z12XE.
E nevoie de inlocuirea termostatului sau sunt alte probleme?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Scartaitul ar putea proveni de la cureaua de alternator care s-a slabit si ar trebui intinsa.Verifica.
  • deleted-79320

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2012

  • Mesaj Privat
cu cat creste consumul la 1.3 cdti daca e termostatul defect ( mentionez ca da caldura dar nu se ridica acul)z13dt ?multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR