Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. le apropii fara strangere, le strangi putin, le strangi definitiv fara ordine
2. 8Nm se face din mana
3. termostat decedat, la 70-80grdC furtunul trebuie sa fie rece
Skip ads

  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
In sfarsit, operatiunea "Termostatul" s-a incheiat cu succes. A fost, intradevar, floare la ureche. Singura dificultate a fost prinderea inapoi a clemei pe furtun (rezolvata cu o sarma mai grosuta indoita in 2 si stransa pana clestele avut a putut sa cuprinda urechile clemei).



Preventiv, am pus o carpa mare dedesubt la termostat, in principal ca sa acopar cureaua si rola. Cu pasta Reinz a fost mai dificil ca m-au incurcat unghiile Laughing dar am pus un strat subtirel pe partea pompei de apa si apoi am sters interiorul cu carpa, sa nu ramana cumva pasta de etanseizat in circuitul de apa. Suruburile le-am strans, pe toate 3, cu mana cat s-a putut si apoi cu o cheie de 8, cu bun simt. A curs cam 700-800ml de antigel.
Proba am facut-o cu op-com-ul. La 89 de grade aratate de ECU, termostatul a deschis circuitul mare.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
M-am reintors azi la Cluj. In toti cei 120 de km, acul de temperatura din bord a stat pe la 88 de grade, indiferent ca au fost 5 sau 0 grade afara. Deci problema rezolvata.
Si, btw Dane, am suflat in termostatul vechi si a trecut aerul prin el => blocat pe deschis.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai sa ai caldura mai repede si consum mai mic.
La X10/12XE, Z10/12XE, Z10/12XEP, Z14XEP este foarte usor de schimbat si nu merita de neglijat termostatul.
Skip ads

  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
In week-end-ul asta am facut si eu inlocuirea termostatului. N-are rost sa mai pun si eu pozele facute cu ocazia asta deoarece mi-a luat-o @shiva inainte. Concluzia insa este urmatoarea: temperatura antigelului sta fix la 88 de grade, indiferent de temperatura exterioara. Ca si actiuni efectuate in plus, am preferat sa dau afara tot antigelul pentru ca era in grafic si o curatare a valvei EGR. Surpriza mare. Antigelul era murdar desi il schimbasem in vara atunci cand am facut distributia cu Dan Cuciureanu.
Prin urmare am facut rost de inca 1,5 litri de antigel si o cutie de Calgon. Intr-un bidon de 6 litri am preparat solutia de Calgon (300 g + 3-4 litri apa) si am facut plinul instalatiei. Am lasat motorul 10 minute dupa care am golit si am repetat figura. Apoi am facut 2 "limpeziri" cu apa. Singurul stres pe care-l am este ca am pus doua marci diferite de antigel G12 (HEPU si AD).
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Aecrim, ar fi trebuit sa folosesti solutie anticalcar, nu pudra, pentru ca exista riscul sa nu se dizolve complet si sa ramana prin instalatie.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Atentie cand comandati termostat, GM este facut de Behr dar nu vine cu garnitura, se comanda separat. Behr vine cu garnitura dar foarte des este lipsa, o fura unii sau dracu' stie...verificati ce este in cutie. Am patit si cu pompe de apa pe producator, garnituri lipsa...o fi criza la unii...

Antigelul in cazul lui Mircea ca avea murdarie nu este ceva nou, de obicei cel proaspat curata mizeria din circuit. In mod normal antigelul se schimba la 2-5 ani dupa cum spune cine il face, dupa aceasta perioada (si inainte cu siguranta) apar depuneri.

Spalarea este o operatiune de durata si e de preferat de facut cand e cald afara. Prima oara se spala de 2 ori cu apa sa nu mai fie antigel, dupa asta solutii diverse dar intre ele iar 2 clatiri, la sfarsit clatire apa 2-3 ori si antigel mai concentrat ca oricum ramane pe circuit apa pe care nu o putem scoate.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Apoi termostatul meu a venit intr-o cutie nesigilata de nici o culoare. Foarte usor putea sa-si ia "zborul" garnitura.
Skip ads

  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Shiva a scris:Aecrim, ar fi trebuit sa folosesti solutie anticalcar, nu pudra, pentru ca exista riscul sa nu se dizolve complet si sa ramana prin instalatie.


Am fost foarte atent la acest aspect in sensul ca am agitat foarte bine bidonul, am lasat solutia sa se decanteze, am agitat din nou, am lasat-o sa se decanteze. Timp aveam destul pentru ca in acelasi timp frecam de zor la valva EGR.
Cand am terminat cu frecatul la EGR si am putut monta totul la loc, solutia rezultata se decantase binisor si am avut grija sa torn usor a.i. sa nu pun si partea ce nu se dizolvase. Apoi am repetat operatia cu o solutie mai diluata. Dupa ce am evacuat tot, am clatit foarte bine cu apa. Si, parca as fi stiut ce avea sa spuna Dan, nu am pus decat antigel concentrat gandidu-ma ca nu am cum sa dau afara toata apa din instalatie.

In ce priveste observatia facuta de Dan in privinta temperaturii, sambata erau 10 grade afara. Nu mi s-a parut atat de frig incat sa nu fac spalarea. Dar nici sa nu profit de pe urma faptului ca desfacusem instalatia de racire nu mi s-a parut okay.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cutia de termostat Behr este albastra, scrie Berhr cu rosu si mai are o dunga pe jos, cu alb mai scrie ceva bla bla, nu e sigilata cu nimic. Pe litera H din Behr apare un T identic marcaj si pe termostat, litera B si R au lipsa o linie sus stanga, exista si facaturi cu sigla aproape identica.

Am spus ca e bine de facut cand e cald afara operatiunea din considerente (acum e totusi iarna) :
- iti ingheata manutele si mai faci greseli
- te grabesti ca e frig si iar greseli
- curge pe jos antigel si apa dar o parte pe motor, tablarie, ingheata si nu vrei asa ceva, daca faci patinoar sub tine mai dai cu fundul de sol
- nu ai chef sa cureti ca orice ai face totul se face sloi
- daca uiti apa in radiator poate ingheta si atunci alte cheltuieli
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Dan sunt intru totul de acord cu tine. Eu chiar am precizat: sambata erau 10 grade afara. . Intai am recuperat cu ajutorul unui bidon de 6 litri tot antigelul ( asa am observat initial ca nu este tocmai curat) si tot ce a rezultat din spalarea instalatiei pentru ca am beneficiat de un lucru important: am lucrat pe rampa unui prieten Very Happy
Citisem foarte atent tutorialul facut de tine "spalare motor" + ca nu voiam sa-i fac mizerie omului si nici sa murdaresc masina mai mult.
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Citind ce vorbiti voi aici, mi-am amintit ca si eu aveam suspiciuni in legatura cu termostatul. Am Corsa C cu motor Z 12 XEP (TwinPort), fabricatie 2006. Circa 55.000 km pana acum. Termostatul nu l-am inlocuit niciodata. Mi se pare ca se incalzeste cam lent in masina, cand e frig afara, iar consumul e de circa 9 litri la suta de km (merg 80 la suta in Bucuresti). Ultima revizie si ITP sunt facute in 2010, inclusiv inlocuirea bujiilor, dar fara a verifica termostatul. Ar trebui inlocuit?
Skip ads

  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Spune-ne ce temperatura indica pe bord. Daca nu sta la 88-90 grade, ar trebui sa incepi sa-ti pui semne de intrebare. Eu am observat ca, de cand a dat frigul, temperatura inregistrata era undeva in jur de 80 dar daca dadeam drumul la caldura pe viteza 2 ramanea la fel. Daca dadeam la viteza 3, scadea sub 80. De aici si concluzia logica de a-l schimba. Cum se manifesta la tine ?
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
negociator a scris:Citind ce vorbiti voi aici, mi-am amintit ca si eu aveam suspiciuni in legatura cu termostatul. Am Corsa C cu motor Z 12 XEP (TwinPort), fabricatie 2006. Circa 55.000 km pana acum. Termostatul nu l-am inlocuit niciodata. Mi se pare ca se incalzeste cam lent in masina, cand e frig afara, iar consumul e de circa 9 litri la suta de km (merg 80 la suta in Bucuresti). Ultima revizie si ITP sunt facute in 2010, inclusiv inlocuirea bujiilor, dar fara a verifica termostatul. Ar trebui inlocuit?

N-ar trebui sa se strice asa de repede. Cea mai rapida proba e verificarea furtunului de la termostat la radiator. Cu motorul rece, lasi masina cateva minute la relanti, verifici temperatura aratata in bord si, daca indica sub 88 de grade iar furtunul e cald, clar e termostatul deschis.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cutia de termostat Behr este albastra, scrie Berhr cu rosu si mai are o dunga pe jos, cu alb mai scrie ceva bla bla, nu e sigilata cu nimic. Pe litera H din Behr apare un T identic marcaj si pe termostat, litera B si R au lipsa o linie sus stanga, exista si facaturi cu sigla aproape identica.

Ca o completare la cele de mai sus:

  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Vreau sa va spun ca eu am pus Behr la Dacia din '98 (concomitent cu montarea electroventilatorului). Iarna, pe ger, statea acul la jumatate si dadea caldura de te sufocai in masina, chiar daca mai pierdea pe la usi... Laughing
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
aecrim a scris:Spune-ne ce temperatura indica pe bord. Daca nu sta la 88-90 grade, ar trebui sa incepi sa-ti pui semne de intrebare. Eu am observat ca, de cand a dat frigul, temperatura inregistrata era undeva in jur de 80 dar daca dadeam drumul la caldura pe viteza 2 ramanea la fel. Daca dadeam la viteza 3, scadea sub 80. De aici si concluzia logica de a-l schimba. Cum se manifesta la tine ?


Cand temperatura exterioara e de circa 0 grade Celsius (cum a fost in ultimele zile), dupa 20 de minute de la pornirea motorului (si de mers cu masina pana pe la 3000 de ture), acul de temperatura se fixeaza in jurul valorii de 85 de grade Celsius - fie cu incalzirea interioara oprita, fie cu ventilatorul pe pozitia 1. Daca pun ventilatorul pe poz. 2 sau 3, acul se opreste pe la 82 de grade Celsius. Nu stiu daca e normal sau nu.
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Nu este normal. Si la mine avea aceleasi simptome. Avand in vedere cat costa un termostat (eu l-am gasit cu 80 de lei - BEHR) si punand in balanta cconsumul pe care ti-l induce un termostat ce nu-ti aduce motorul la temperatura optima de lucru, in locul tau l-as schimba fara sa ma gandesc.
20 de minute/3000 de ture este un timp mult prea lung de incalzire a motorului.
Ca si exemplu: din Teiul Doamnei/Colentina pana la intersectia Mosilor cu M.Eminescu temperatura "apei" ajunge la 88 de grade. Adica drum de 5-7 minute maximum.
Consumul de benzina il vezi tu Very Happy
Eu am schimbat si termostatul dar am curatat si valva EGR saptamana trecuta si pot sa spun ca am alta masina.

LE: Din tot ce am citit pe forum mi-a devenit foarte clar faptul ca, din cauza lor - termostat si EGR, consumul de benzina poate creste cu 10-20%, ca sa nu mai vorbim de efectul lor combinat cu alte belele.


Ultima modificare facuta de aecrim la Dum 23 Jan, 2011 3:59 pm
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
La mine si daca am vent pe pozitia 2 sta intre 80-90, ba chiar dupa un anumit timp bate spre 90. Scade doar daca o las la relanti cu vent pe treapta 2 (radiatorul de climatizare deschis, bineinteles). Intr-adevar, temp urca mai repede daca se merge cu motorul pe la 3000 rot/min
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa te ajut trimite-mi PM.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR