- 02tes
- ***
- 594 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 594
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Slash
- ****
- 1,057 mesaje
- din 10 Jul 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
Slash
- Mesaje scrise: 1,057
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2008
- Mesaj Privat
eu cred ca este o explicatie tehnica si oarecum logica ptr fenomenul asta
Nu ma prea pricep, nu sunt inginer mecanic asa ca o sa zic in cuvintele mele
Nu radeti deci
Avand in vedere ca masina este pe liber dar este in mers( ceea ce presupune ca in orice moment se poate cupla in viteza) si nu pe loc ( stationare), nu coboara turatiile la limita de relanti tocmai ptr a usura ulterior urcarea/ revenirea motorului in turatii mai mari.
Cred ca sunt ceva ratiuni de consum si de pastrare a puterii.
PS Si la mine se intampla la fel. Am observat asta si la H si la vechiul G
Nu ma prea pricep, nu sunt inginer mecanic asa ca o sa zic in cuvintele mele
Nu radeti deci
Avand in vedere ca masina este pe liber dar este in mers( ceea ce presupune ca in orice moment se poate cupla in viteza) si nu pe loc ( stationare), nu coboara turatiile la limita de relanti tocmai ptr a usura ulterior urcarea/ revenirea motorului in turatii mai mari.
Cred ca sunt ceva ratiuni de consum si de pastrare a puterii.
PS Si la mine se intampla la fel. Am observat asta si la H si la vechiul G
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
Slash a scris:Avand in vedere ca masina este pe liber dar este in mers( ceea ce presupune ca in orice moment se poate cupla in viteza) si nu pe loc ( stationare), nu coboara turatiile la limita de relanti tocmai ptr a usura ulterior urcarea/ revenirea motorului in turatii mai mari.
Pai de ce, bre? Nu ar urca usor in ture cand calci acceleratia?
- Slash
- ****
- 1,057 mesaje
- din 10 Jul 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
Slash
- Mesaje scrise: 1,057
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2008
- Mesaj Privat
Pai, Bre, cand se urca de la 750 ture la 3000 ture ( cum ar fi plecarea de pe loc ) cred ca se consuma mai mult combustibil si motorul trebuie sa foloseasca mai multa putere decat atunci cand urca de la 900 ture la 3000 ture , ( in mers pe liber )
eu cred ca e o diferenta
cand alergi cum e mai usor , sa pleci singur de pe loc sau sa te impinga cineva la plecare ?
eu cred ca e o diferenta
cand alergi cum e mai usor , sa pleci singur de pe loc sau sa te impinga cineva la plecare ?
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=177017
Diferenta e ca la sfirsit dupa ceva km IAC a fost iar naclait de vapori de ulei, masina e vinduta demult ...
Diferenta e ca la sfirsit dupa ceva km IAC a fost iar naclait de vapori de ulei, masina e vinduta demult ...
- vali-motru
- *
- 6 mesaje
- din 04 Feb 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Gorj
vali-motru
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Gorj
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
- adishoru
- **
- 248 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 1995 C12NZ
- Brasov
adishoru
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am citit pe nerasuflate tot topicul, deci pina la urma cum e? Tinem cont de BC, sau nu? Indica eronat sau nu?
Ca se schimba putin turatia, de la 800 la 900 rpm, cit poate influenta consumul instantaneu? 0,1 litri? Probabil nici atat. Problema apare cind e diferenta de la sa zicem 0.5 l/100km la 90 pe ora pina la 2,5 l/100km la 20 km/h. Si pun pariu ca motorul la relanti si pe liber consuma exact la fel si la 90 pe ora si la 20 pe ora, si in stationare. Nu e logic altfel. Ca multitudinea de senzori si ECU dau altceva pe ecran, asa o fi, nu contest modelul matematic de calcul, DAR, motorul consuma fizic la fel. Este ca si cum, utopic vorbind, as urca masina pe elevator, as porni motorul in relanti, as scoate-o din viteza si as pune 2 "mexicani" sa invarta de roti, la 90 km/h si respectiv la 20 km/h, pe cind motorul tot atata "papa", ca doar el "sta pe loc"
IN CONCLUZIE, BC-ul ne inseala, consumul REAL este mai mic decat pe ecran.
Voi urmari cu interes aceasta discutie.
LE: sunt multe masini la care BC-ul nu stie sa treaca de la consum la 100km la consum de stationare, adica l/h. La Golful sotiei, sa intampla chiar sa am consum de 15l/100km la relanti, ceea ce NU este adevarat.
Ca se schimba putin turatia, de la 800 la 900 rpm, cit poate influenta consumul instantaneu? 0,1 litri? Probabil nici atat. Problema apare cind e diferenta de la sa zicem 0.5 l/100km la 90 pe ora pina la 2,5 l/100km la 20 km/h. Si pun pariu ca motorul la relanti si pe liber consuma exact la fel si la 90 pe ora si la 20 pe ora, si in stationare. Nu e logic altfel. Ca multitudinea de senzori si ECU dau altceva pe ecran, asa o fi, nu contest modelul matematic de calcul, DAR, motorul consuma fizic la fel. Este ca si cum, utopic vorbind, as urca masina pe elevator, as porni motorul in relanti, as scoate-o din viteza si as pune 2 "mexicani" sa invarta de roti, la 90 km/h si respectiv la 20 km/h, pe cind motorul tot atata "papa", ca doar el "sta pe loc"
IN CONCLUZIE, BC-ul ne inseala, consumul REAL este mai mic decat pe ecran.
Voi urmari cu interes aceasta discutie.
LE: sunt multe masini la care BC-ul nu stie sa treaca de la consum la 100km la consum de stationare, adica l/h. La Golful sotiei, sa intampla chiar sa am consum de 15l/100km la relanti, ceea ce NU este adevarat.
- cetin
- **
- 191 mesaje
- din 13 Jan 2009
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
cetin
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2009
- Mesaj Privat
Si eu am o problema cu consumul pe BC ... Am facut recent rost de un mid , am tras acel fir la ECU , iar acesta la o turatie de 2000 rpm imi arata ca , consuma 39,8 % ... Iar la relanti cateodata imi arata ca imi consuma 1-2 % , cateodata imi arata 9-10 % ...
Cel de la care am luat mid-ul a zis ca fost pe un motor identic cu al meu (Y17DT)... Oare mid-ul a fost pe al motor si ar trebui sa rescriu mid-ul pentru a -mi arata consumul normal ? Astept pareri.
Cel de la care am luat mid-ul a zis ca fost pe un motor identic cu al meu (Y17DT)... Oare mid-ul a fost pe al motor si ar trebui sa rescriu mid-ul pentru a -mi arata consumul normal ? Astept pareri.
- 02tes
- ***
- 594 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 594
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
cetin a scris:Si eu am o problema cu consumul pe BC ... Am facut recent rost de un mid , am tras acel fir la ECU , iar acesta la o turatie de 2000 rpm imi arata ca , consuma 39,8 % ... Iar la relanti cateodata imi arata ca imi consuma 1-2 % , cateodata imi arata 9-10 % ...
Cel de la care am luat mid-ul a zis ca fost pe un motor identic cu al meu (Y17DT)... Oare mid-ul a fost pe al motor si ar trebui sa rescriu mid-ul pentru a -mi arata consumul normal ? Astept pareri.
Cel de la care am luat mid-ul a zis ca fost pe un motor identic cu al meu (Y17DT)... Oare mid-ul a fost pe al motor si ar trebui sa rescriu mid-ul pentru a -mi arata consumul normal ? Astept pareri.
mergi si verifical . nu te baza pe ce a spus omul.
- vali-motru
- *
- 6 mesaje
- din 04 Feb 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Gorj
vali-motru
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Gorj
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat