Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nu nu am ... dar din cate am inteles si am vazut pregatirea o are adica motorasele sunt montate inclusiv cel de la usa de la rezervor care se vede chiar fff bine .... am inteles ca toate legaturile ar fi aduse pana in pragul din dreapta interior ... si ma interesa cum pot lega o centrala pe acele fire sa mi se inchida usile nu neaparat pe telecomanda este indeajuns si daca se deschid si se inchid cand incui usa soferului

cam pe aici cica ar fi toate legaturile aduse



Skip ads

  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ai incercat sa invarti din cheie de doua ori? In aceasi directie sa invarti intr-un interval de mai putin de 4 secunde si vezi ce se intampla. Verifica si sigurantele.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am incercat si nimic .... si vad normal sa nu faca nimic daca nici nu are centrala despre care ziceam ca vreau sa adaptez una
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Centrala inchiderii centrale este o cutie neagra la Agila, pe stalpul A, partea stanga. Aici intra niste cabluri, cum ar fi:
- intrerupatoarele incorporate in broaste
- butonul de pe cotiera de pe usa sofer (deschidere/inchidere)
- lumina habitaclu
- contact
Tu zici ca firele astea atarna singuri la tine? Faci o poza?
Skip ads

  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
momentan sunt la servici probabil in seara asta o sa fac o poza si o plasez sa se poata vedea .... sincer nu stiu daca chiar atarna firele dar asa au spus baietzi cu care am vb ... sper sa nu fi fost genul de "mesteri" cum ai patito si tu ....
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Eu zic sa nu apelezi la "mesteri", montarea sistemului de alarma e foarte simplu si cand vezi pe ce dai bani, si cum ti se face, mai bine o faci tu. Parerea mea.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Acesta este si motivul din care ma documentez sa nu fac cumva sa ajung la acesti "mester" sunt constient ca nu ii foarte greu ca am mai montat instalatia de inchidere dar niciodata nu am fost nevoit sa ma racordez la mulele deja existente si daca tot le am nu vreau sa mai desfac fetele de usa ca imi este ca voi ramane fara cateva cleme daca fac aceasta operatiune Rolling Eyes
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am revenit cu ceva supliment de informare ... am desfacut in fuga acel ornament si am facut o poza dar nu pot sa o descarc la lucru dar postez imaginea asta din care se poate vedea ceea ce imi lipseste mie (cutia taiata cu un X rosu imi lipseste) sunt doar cele doua mufe de care ziceam


Fiecare mufa contine cate 7 fire
Skip ads

  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
inteleg...deci daca vrei sa-ti pui inchidere centralizata, trebuie sa-ti faci rost de acea cutie...dezmembrari etc. Acolo mai mult ca sigur ca-ti gasesti. Esti sigur ca ai acele actuatoare montate in usi-portbagaj etc.?
Later edit:
Vezi ca pe prima pagina a topicului, Dan ne-a postat schema electrica a inchiderii centralizate. La Agila este o singura mufa cu 18 pini, deci nu tocmai ceea ce zici tu ca ai. Ar trebui sa te uiti in TIS sa vezi cum este instalatia electrica a masinii la modulul respectiv pentru masina ta, astfel incat sa poti sa legi direct modului de alarma la terminatiile mufei.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Pot sa confirm sigur ca motorasele exista .. cu cel de la rezervor chiar m.am jucat .... sa inteleg ca daca fac rost de schema acelor fire pot monta doar o alarma fara ca sa mai caut acea central?
Repet inca o data ... daca am schema la fire pot monta doar modulul de la alarma? .... dupa cum ziceam nu imi trebe si alarma imi trebe doar sa pot sa inchi usile
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Acel modul central comanda inchiderea centralizata. Fara acel modul nu prea au cum sa se miste actuatoarele. Daca ai acel modul, desigur iti va functiona inchiderea centralizata (adica ce vrei tu sa incui toate usile de la usa soferului).
Alarma nu face altceva decat sa deie comenzi la acel modul central ce sa faca: sa descuie sau sa incuie usile. La Agila are trei moduri: incuiere, descuire si incuiere imobilizator - ultimul inseamna, ca daca dupa ce s-au incuiat toate usile si mai dai odata la cheie sa incui, nu se mai poate deschide din interior (practic daca vrei s-o lasi pe soacra la prajit Very Happy ). Am vazut unele inchideri centralizate la magazine, care au modul central, insa nu sunt sigur - si astept confirmarea a meseriasilor mai mari ca mine- ca este compatibil cu sistemul de pe masina, care insa, in esenta e acelasi lucru cu ceea ce poti cumpara de la magazin (dar de calitate mai putin indoielnica). Cel de pe Agila este destept, de exemplu daca o usa este deschisa, nu se mai declanseaza inchiderea/deschiderea de la cheie decat la usa cutare etc.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Chestia cu soacra merge si la Astar G Very Happy am prieteni care se tot joaca cu diferite chesti de genul asta ..... daca nu gasesc o modalitate sa pot adapta ceva este cam nasol ... pe o asemenea chestie baietzi la dezmembrari cer pe cutiuta magica intre 250-270 ron cam mult parerea mea

Astazi am promisiunea ca voi primi "legenda" firelor din acele mufe si daca nici asa nu ma va ajuta sa pot pune ceva cred ca voi ramane cu sucitul cheilor ca nu vreau sa bag in usile mele motorasele de metro
Skip ads

  • zeuslove21

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 1984 sa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am avut si eu azi problema urmatoare : cand inchideam masina, se inchideau toate usile (portbagajul doar cateodata), iar cand sa o deschid, nu avea efect decat pt portbagaj. Ce am facut a fost ca am blocat usile, avand portbagajul deschis (pana cand am auzit ca s-a blocat si portbagajul - in aer, evident), dupa care am inchis portbagajul. Sa vezi minune, s-au deschis toate usile! Acum, ca am putut intra in masina, am pus contactul pe pozitia ante-demaror (s-au aprins becurile) si am asteptat 30 de sec, dupa care am apasat blocare sau deblocare (nu mai shtiu exact). Telecomanda functioneaza acum..dupa 10 sec de cand pornesc motorul se blocheaza usile, cand opresc motorul se deblocheaza (asta n-o facea azi, dar asa era normal sa faca). Sunt EXTREM de curios cum pacatele s-a intamplat asta, din cate pricep eu s-a desincronizat telecomanda de sistemul de inchidere al masinii (mentionez ca nu e originala in cheie telecomanda, a fost montata de un oarecare nene vreodata). Ca un indiciu suplimentar, am o mica problema in stanga sub bord, langa pedala de ambreiaj, un plastic de acoperire, care imi tot cade acolo (trebuie prins dar nu shtiu unde si cum), si am vazut eu fel de fel de fire pe acolo..se poate sa aiba vreo legatura cu telecomanda, si din cauza ca am tot ridicat plasticul ala, pana l-am fixat cat de cat sa fi aparut problema? Multumesc pt orice lamuriri.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate, la Agiluta mea (1,2l an 2000) vestita MUFA exista, dar e altfel (cel putin ca si culoril alee firelor si pozitia lor in mufa) Cu toate eforturile domnului DAn Cuciureanu, tot nu sunt lamurit, si doar sunt electronist de meserie. Precizez ca masina mea nu are nici inchidere nici alarma din fabrica. Atasez o poza prelucrata cu precizarea ca mufa e vazuta din fata si firele sunt notate ca si culoare predominanta/ dunga colorata de pe lungimea lui sau doar culoare predominanta pt cele fara dungi pe ele. Mai masor si studiez si mai revin.




  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Iata ca mi-a reusit bebelusul! Am instalat inchiderea + alarma pe masina! Mentionez ca masina mea nu a avut inainte precablare in usi pentru inchidere, asa ca am luat-o de la zero.
Tratez mai intai alarma si apoi inchiderea (voi face poze la motorasele din usi in week-end).

Deci: am plecat de la un kit Pilot luat de la Selgross cu 120 RON anul trecut:



Cu schema aferenta (modificata si completata cu explicatii):
ESTE IN POSTUL URMATOR SCHEMA CORECTA

Cautand in stanga pe sub bord, dupa (cam deasupra) panoul de sigurante am gasit vestita mufa (dar masina mea nefiind precablata pentru inchidere, cred ca se punea doar alarma in aceasta mufa):


Bineinteles ca: surpriza! Arata altfel ca cea din schema originala a masinii, vin cam aceleasi fire in ea, dar in alti pini ca in schema originala de inchidere:





Asa ca am folosit doar firele ce imi trebuiau din ea (le-am scos din ea apasand pe niste clamite apoi tragand usor de ele si am legat firele direct de pini in 5-6 ture de fir dezizolat pe pin, apoi banda izolatoare), explicatiile sunt trecute si in schema mai sus:

Pozitionarile sunt urmatoarele:

1. Modul alarma:


2. Modul inchidere:

  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Sa continuu (desi chestia cu doar 20 minute per editare raspuns mi se pare cam putin, MACAR O ORA, in 20 de minute nu am apucat sa postez tot si sa corectez schema alarmei, asa ca voi continua cu pozitionarile):

3. Senzor soc:


4. Pozitionare sirena (prinsa cu un surub de masa de la caroserie):

iar firul ei (dublu, cel alb) l-am trecut pe aici (zona difuzor stanga sub bord)


5. Pozitionare antena (ce-i drept, cam jos, telecomanda merge doar de la maxim 4m de masina, acum e ori de la ea, ori de la bateria telecomenzii):


6. Pozitionare LED stare (cam o jumatate de ora mi-a luat sa trec firul printre stalp si ornamentul de plastic dupa ce am demontat tot plasticul de sus + chederul ramei usii si am tinut usor cu o surubelnita in partea de jos a plasticului stalpului sa poata trece firul- atentie, plasticul e gaurit in dreptul unei gauri de pe stalpul metalic de dedesubt iar LED-ul e bagat cu spatele prin plastic in gaura):


7. Butonul de resetare a alarmei l-am pus in stanga bordului, dand o gaura in plastic:


Dupa cum am explicat pe schema se pun 2 diode in serie cu semnalizarea (de preferat de curent cat mai mare, 20-25A, ca sa nu se incalzeasca; am pus de 10A si se incalzeau destul de mult si dupa aceea le-am gasit pe acestea de 20A):



Legatura la semnalizare se face asa (firele de la diode se leaga si apoi izoleaza impreuna cu firele verzi cu dungi galbena si portocalie):



Legatura la firul de la frana se face la firul verde cu dunga alba din mufa neagra de pe stalpul din dreapta fata al masinii si se trece pe sub bord pana la modulul de alarma (atentie ca in schema e o greseala si anume ca firul verde cu dunga galbena ar fi de la frana, dar nu, este cel verde cu dunga alba), atasez schema corectata:




Asa arata la final, inainte de a pune capacul de sub volan:








Atentie, trebuie putin taiat din polistirenul de sub capacul de sub volan daca puneti modulul de alarma in acelasi loc ca mine:


Ca ultime cuvine:
Spor la treaba si daca sunt nelamuriri raspund bucuros
Inca ceva: dupa cum am spus la inceput pozele cu asezarea motoraselor in usi le postez in week-end (in fata am dat gauri ca nu se potriveau, iar in spate le-am montat oblic si a trebuit sa tai cu flexul putin din tabla usii asa ca trebuie vazute pozele pentru idee)
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Inca ceva: nu va zgarciti la banda izolatoare sau la cable ties (soricei, sau cum li se mai spune).
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu pozitionarea motoraselor in usi. Firele sunt legate cu cable ties (soricei) de firele cablarii masinii (pe sub capacele laterale de plastic de la praguri) si prelungite unde a fost necesar, iar la usa trecute in fata odata cu firele de la oglinzile electrice si in spate doar ele singure prin capacele de plastic (nu erau burdufe de trecere). Conexiunile sunt facute foarte solid , chiar lipite si cu cu banda izolatoare (de preferat cu tub termocontractil) Motorasele de pe spate au firele legate invers (verde la albastru si albastru la verde) pentru ca, prin montare ele lucreaza pe invers.
Atentie! Toate gaurile si taieturile cu flexul sunt facute cu geamul in pozitia sus (inchis), cu foarte mare atentie ca sa nu tai firul (shufa) de la macaraua geamului sau sa sparg geamul. Dupa orice gaura sau decupare in tabla se da cu grund si pe o parte si pe alta a tablei usii. Dupa montarea fetelor de usi (mai ales in spate) se va verifica manual cat de usor se misca betisorul de blocare a usii (trebuie sa se miste urelativ usor spre greusor, nu foarte greu, altfel se forteaza motorasul).
Mentionez inca o data ca nu aveam cablare sau gauri in usi inainte de montarea inchiderii centralizate. Pozitiile au fost alese de mine dupa multe incercari (masurari si teste), nu pot afirma ca e cea mai buna asezare, dar pentru mine e ok, merge fara probleme de anul trecut (atunci am montat doar inchiderea in mod independent), iar luna aceasta si alarma si le-am interconectat. Da, se poate folosi in mod independent doar inchiderea centralizata, cu deschidere sau inchidere cu cheia de la usa soferului.
Deci:
1. Usa stanga fata:



2. Usa dreapta fata:



3. Usa stanga spate:



4. Usa dreapta spate:



Asta e. O adevarata aventura, dar s-a meritat. Nu o recomand incepatorilor sau celor care nu ceva inclinatii spre chestii mecanice (taiat cu flexul. gaurit cu bormasina, vopsire) sau electronice (montat diode, masurat tensiuni).
Inca ceva : toata cablarea (fie alarma sau inchidere), se face cu mufele scoase din modulele de alarma si inchidere, se verifica apoi din nou vizual si cu aparatul de masura, apoi se conecteaza alarma si inchiderea. Ele trebuie sa mearga din prima. Succes.
Daca aveti nelamuriri, comentarii, sugestii, le astept cu interes.
  • flavius73

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2006

  • Mesaj Privat
ieri am fost la supermarket si dupa ce mi-am incarcat masina am vrut sa inchid portbagajul dar cheia s-a rotit in loc de 90 de grade la 180 de grade si s-a blocat in yala , si nu am scos-o decit acasa unde am dezmembrat yala complet
pot schimba yala (sa cumpar una noua sau sa o repar )
de unde pot cumpara una noua ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cumpara un spray degripant cu teava si incearca sa bagi jetul pe linga cheie in butuc. La fel si pe unde apuci pe la butuc, incearca usor sa o rotesti si mai da cu jetul.
Eu trimestrial curat incuietorile cu spray degripant sau WD40 si abia a doua zi dau cu spray care are o vaselina pentru lant de motocicleta, m-am invatat asa de la celelalte masini...mai ales la haion asta ca acolo se aduna praf care intra in butuc cind bagi cheia, asta cedeaza primul!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR