Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
MocanuI a scris:.... tot pierd acel 0,01V:|
.
Deci acea asa-zisa pierdere nu este total edificatoare d.p.d.v. tehnic, tu trebuie sa iti verifici ce pierdere de curent ai (amperi popular zis), nu de tensiune, (eventual, daca nu le ai cu partea electrica mergi la un service specilaizat, dar nu stiu unde sa te indrum in tara asta). Banuiesc ca ai niste pierderi de la casetofon + alte posibile pierderi electrice, depinde de ce sisteme el. mai ai montate tu. Trebuie totusi verificata si bateria in ce stare este cat si alternatorul.

barbuceanu mihai a scris:.... daca puntea de diode este aproape dusa este posibil ca masina sa nu mai traga si mearga in suturi?

Depinde despre ce masina este vorba, dar in principiu nu are legatura, deci raspunsul este NU.

chris_mirchy a scris:. ........... imi fileaza becurile

Nu pleca inca in afara, ca sa nu dai bani inutili. E bine ca instalatia electrica sa o ai bine pusa la punct.
As vrea sa stiu:
1- ce tensiune ai pe baterie la o ora dupa ce ai oprit motorul/masina?
2- filarea becurilor in ce sens se face, adica se aprind becurile la intensitate normala si dau sa se stinga sau se aprind normal si apoi si mai tare?
3- ce tensiune ai la ralanti, cu farurile aprinse?
4- pe masina ai baterie instalata conform indicatiilor producatorului, ca putere ma refer (cati amperi are bateria)?
5- becul martor din bord iti functioneaza la pornire (adica cand puci cheia in contact se aprinde)?
Sfat (nu observatie), nu mai mergeti la stomatolog, sa il intrebati daca aveti probleme cu stomacul (nu intreba mecanicul de partea electrica, decat daca este calificat ca si electromecanic auto)

dandobre a scris:......... si face la fel.

Nu prea am intels, cum adica face la fel (ce sa fie de la rotor)? Din defectiunile pe care le-ai descris mai sus, tind sa cred ca si bateria iti este afectata.


Ultima modificare facuta de ieseanul la Dum 17 Apr, 2011 10:18 am, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am fost la domnii care mi-au reconditionat alternatorul, mi-au pus rotorul vechi, dar reconditionat pe partea de colector, mi-au refacut lipiturile de la diode si acum incarca 14,3 la relanti. Bateria nu are nimic, functioneaza in parametrii (o am pe masina de 6 luni).
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
O scurta intrebare: Este putin 13,8 la incarcare? atat imi arata cu op-com
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da e cam putin. in ce conditii? consumatori cuplati?

totusi verifica si cu un aparat de masura bun.
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:da e cam putin. in ce conditii? consumatori cuplati?

totusi verifica si cu un aparat de masura bun.


nu prea erau multi consumatori cuplati. la relanti varia pe la 13,4-13,5 si dupa ce am turat-o putin, a sarit si s-a mentinut la 13,8
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:......nu prea erau multi consumatori cuplati.........

Porneste motorul, lasa-l 2-3 minute la ralanti, apoi:
1- masoara tensiunea la ralanti;
2- masoara tensiunea cu faza mare aprinsa, tot la ralanti;
3- masoara tensiunea cu faza mare aprinsa si aeroterma pe maxim plus lampa/faurile de ceata, tot la ralanti;
4- repeti pasii de la punctele 2 si 3 da turat, sa zic la un 2-3000 rpm.
Si apoi postezi sa ne dam o parere. De asemeni e important si sa ai un votmetru bun.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
ieseanul a scris:
Nirolf1986 a scris:......nu prea erau multi consumatori cuplati.........

Porneste motorul, lasa-l 2-3 minute la ralanti, apoi:
1- masoara tensiunea la ralanti;
2- masoara tensiunea cu faza mare aprinsa, tot la ralanti;
3- masoara tensiunea cu faza mare aprinsa si aeroterma pe maxim plus lampa/faurile de ceata, tot la ralanti;
4- repeti pasii de la punctele 2 si 3 da turat, sa zic la un 2-3000 rpm.
Si apoi postezi sa ne dam o parere. De asemeni e important si sa ai un votmetru bun.


ok. voi masura de indata ce fac rost de un voltmetru... s-ar putea sa dureze ceva timp Smile
  • chris_mirchy

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@ieseanu
chris_mirchy a scris:. ........... imi fileaza becurile

Nu pleca inca in afara, ca sa nu dai bani inutili. E bine ca instalatia electrica sa o ai bine pusa la punct.
As vrea sa stiu:
1- ce tensiune ai pe baterie la o ora dupa ce ai oprit motorul/masina?
RE: 12.5V
2- filarea becurilor in ce sens se face, adica se aprind becurile la intensitate normala si dau sa se stinga sau se aprind normal si apoi si mai tare?
RE: se aprind la intensitate normala si scade tensiunea dupa care imediat (fractiuni de secunda) revine la tensiunea normala. Ca si o cadere de tens si ceva intervine imediat pt redresare. Pot conduce noaptea fara a ma pune in pericol pe mine sau pe altii, doar ca e sesizabila.
3- ce tensiune ai la ralanti, cu farurile aprinse?
RE: relanti consumatori minim = 14.2 V, relanti full consumatori (fata scurta+lunga+avarii+aeroterma maxim+compresor) = 13.8 V - 14.1 V; 1500 rpm consumatori min = 14.5 V; 3000 rpm consumatori min = 14.7 V
4- pe masina ai baterie instalata conform indicatiilor producatorului, ca putere ma refer (cati amperi are bateria)?
RE: originala GM: Varta 70Ah, 450 A din 2007
5- becul martor din bord iti functioneaza la pornire (adica cand puci cheia in contact se aprinde)[b]?
RE: da
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
chris_mirchy a scris:. ........... imi fileaza becurile

1- e acceptabila tensiunea, desi trebuia sa fie un pic mai mare.
2- nu ai de fapt supratensiuni, asta e bine.
3- se pare ca alterantorul/bateria sunt ok.
4 si 5- e bine.
Concluzia: ai undeva un contact imperfect, verifica bornele de la alternator daca nu au joc sau cele de la faruri.
A - Defectul se manifesta si cand stai pe loc cu motorul pornit si farurile pornite sau doar in mers?
B - Este sesizabil si la luminile de pozititie de pe spate sau la lumina de bord, acea filare a becurilor?
Ma mai gandesc, intre timp si revein (astept raspuns la A si B), oricum e cu schepsis (important e ca sistemul pare ok, doar undeva o legatura electrica este aleatorie pentru fractiuni de secunda).
  • chris_mirchy

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
ieseanul a scris:
A - Defectul se manifesta si cand stai pe loc cu motorul pornit si farurile pornite sau doar in mers?
B - Este sesizabil si la luminile de pozititie de pe spate sau la lumina de bord, acea filare a becurilor?
Ma mai gandesc, intre timp si revein (astept raspuns la A si B), oricum e cu schepsis (important e ca sistemul pare ok, doar undeva o legatura electrica este aleatorie pentru fractiuni de secunda).

In primul rind Hristos a-nviat!
Multumesc pt raspuns!
RE A - se manifesta si cind stau pe loc, mai vizibil fiind cind turez motorul
RE B - e sesizabil la tot ce inseamna lumini pe masina (iluminat interior, lumina display, faruri ceata, etc.
Intre timp am schimbat bateria, am pus una de 74 A si 680 A/pornire (mai mare putin decit cea care era pe masina si care picase testul de baterie, era din 2005 si amperjul la pornire era de 183 fata de 450 standard) Simptomele sint aceleasi: fileaza becurile. La relanti abia daca se sesizeaza, insa cind e motorul turat devine vizibil. Cel mai bine se vede cind am intre 1000 si 1700 rpm si filarea se face in "ritmul" vibratiilor motorului, deci e posibil sa fie vba de un contact slab, dar nu stiu de unde sa incep cautarile: tabloul de sigurante, alternatorul, s.a. Am pus masina pe tester la un service si totul parea normal. Cei de acolo au spus ca trebuie desfacut alternatorul pt a vedea exact, dar cel mai plauzibil pare a fi un contact imperfect.
, etc)
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
In primul rind: Cu Adevarat a Inviat !
Cu placere.
Analizand cele spuse de tine pana acum, tind sa cred ca este asa cum am spus, vorba de un contact imperfect in zona de comanda a alternatorului. Mai exact pe la releul regulator de tensiune sau la periile colectoare. Ar mai putea fi si de pe la diode, dar pentru moment inclin la prima varianta.
Sfatul meu: incearca sa scoti firul/mufa care duce la excitaia alternatorului. Da-i o cheie cu el scos si vezi daca fileaza la fel ca si pana acum.
Nota: Se va aprinde becul ros de la baterie in bord, dupa pornire, dar este normal.
Obs: Sa nu stai mult cu motorul pornit si cu consumatorii cuplati ca se descarca bateria, deci un 5 minute, pentru probe zic eu ca este ok.
Daca acum nu iti fileaza luminile, este clar ca ai un contact imperfect pe partea instalatiei de incarcare.
In acest caz, ca sa nu dai alternatorul jos, poti incerca sa ii schimbi periile colectoare. E posibil ca sa ai periile colectoare si releul la un loc (monobloc), nu stiu. Trebuie sa fie o cutie neagra in care intra o mufa, cutie prinsa de alternator, de obicei cu 2 suruburi.
Daca ai posibilitati, cel mai bine este sa dai alternatorul jos de pe masina, sa demontezi apoi releul sau periile colectoare si sa vezi starea acestora cat si cea a inelelor de pe rotor. Asta poti sa o faci fara sa demontezi alternatorul bucati. Oricum daca le ai cat de cat cu mesteritul sau ai cunostinte care sa te ajute e bine sa demontezi alternatorul, sa vezi si starea rulmentilor cu ocazia asta, poate trebuie schimbati, il mai cureti un pic ......
Consider peste 85% ca defectul este la alimentare excitatie, perii-inele colectoare.
  • grigorepopescu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
tibi_ieu a scris:am opel vectra 1.7 TD '93 cu motor isuzu si piese hitachi
pana astazi am avut problema la incarcare, cand porneam o nu mi se incarca si trebuia sa o turez de fiecare data in 3000-3500 ture sa imi porneasca incarcarea si turometrul(ceea ce nu e bine mai ales cand ma grabeam si motorul era rece), ok...l-am desfacut si am identificat problema -> periile uzate, in rest ok
am cumparat perii de 5x7x21 care se potriveau la alternatorul meu, insa problema a fost la desfacerea periilor de pe pe restul ansamblului...mai uc greu l-am desfacut insa am observat o dioda lipita langa perii, foarte mica si rotunda usor alungita verde...nici o indicatie pe ea nimic, insa avea un picior rupt care inca facea contact insa era rupt exact la marginea diodei...dioda foarte mica nu am putut sa fac o lipitura sa tina eventualelor vibratii si am decis sa apelez la cineva care se pricepe mai mult ca mine...si asa am umblat peste tot si nu m-a ajutat nimeni

intrebarea mea: stie cineva ce fel de dioda este? diodele din punte nu sunt strapunse nici intrerupte, insa dioda aia mica presupun ca are vreo functie pt turometru, sau ceva...nu pot sa imi dau seama, va rog sa ma ajutati pana nu asamblez alternatorul ca tare rau lucru in locurile alea inguste

Skip ads

  • grigorepopescu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
acm am intrat si nu stiu daca ai rezolvat problema cu alternatorul si eu am probleme cu el ,am schimbat releu,punte diode,s itot asa imi face,adica imi cade turometr cand vrea el,imi fuleaza becurile si daca nu aprind farurileincepe sa mi se aprinda becul in bord deci fii atent totul este din releul de incarcare el da comanda la turometru oproblema a doua daca nu isi face racirea iar iti cade turometrl ,alta problema esteacea fulare a becurilor care poate fi ori din cauza rotorului care are uzura si periile nu lucra perfect sau alternatorul incarca si releul nu functioneaza normal .Atentie cand se schimbareleul se schimba si puntea si periile deoarece se strica una dupa alta mai ales ca alternatoarele pana in anul 2000 sunt de 70Asi cu trei diode .Daca vreimai multe informatiisunt de langa hateg si lucrez in simeria
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
grigorepopescu a scris:
tibi_ieu a scris: stie cineva ce fel de dioda este?

Nu am reusit sa inteleg cine a postat mai sus: grigorepopescu sau tibi_ieu.
In postarea de mai sus a lui grigorepopescu, vezi ca ai contactul la tasta Space dus ca iti lipsesc multe spatii.
Oricum nu am auzit pana acum de vreo astfel de dioda montata pe circuitul de excitatie si nici nu banuiesc care ar fi rolul ei acolo.
  • djflavio

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am citit ultimele doua pagini si parca povesteam eu despre masina mea. Si mie imi fileaza becurile si martorii din bord mai ceva ca beculetele din pomul de Craciun. Raman si fara servodirectie si fara mai toate instrumentele electrice de pe masina, inclusiv stergatoare, incalzire scaune, etc.

Dar este o diferenta fata de restul povestioarelor de pe-aici. In momentul in care pica tot ce e electric, tensiunea pe bornele bateriei creste de la 14.2 volti la 16-17 volti (cu un maxim de 17.8 volti).

Sa fie o problema cu releul de incarcare?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai nu este clar ?
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
djflavio a scris:.......16-17 volti (cu un maxim de 17.8 volti). Sa fie o problema cu releul de incarcare?
.
Categoric, ca ai o problema cu instalatia electrica a masinii si mai mult ca sigur trebuie sa inlocuiesti releul de tensiune deoarece acesta este defect.
Obs: Nu mai folosi masina pana nu iti remediezi defectiunea, nu iti dai seama cate pagupe poti sa iti faci daca mergi in continuare cu ea (pe scurt iti poti arde orice echipament electric/electronic de pe masina - daca ti se defecteaza protectia).
  • djflavio

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am cumparat releul, maine am programare la service.
Nu era clar pentru mine pentru ca, mergand la control cu masina chiar in ziua cand am inregistrat primele probleme, mi s-a spus ca alternatorul este cauza si trebuie schimbat cu totul. Lucru absolut imposibil din punct de vedere financiar.
Cu masina am mers foarte rar in caz de maxima necesitate, dar cu peripetii, in mare parte legate de absenta sporadica a servodirectiei.
Sper din tot sufletul ca situatia asta sa se termine maine...
  • gaspar jozsef

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat alternatorul>>>la remontarea firelor neluand jos bornele de la acumulator am produs un mic scurt>>>alternatorul incarca 14.2v,dar tot timpul stau aprinse martorii din bord de la acumulator si cel de avertizare. ce poate fii? >>>OPEL ASTRA CARAVAN 1.4I benzina 1992>>>> cine ma poate ajuta cu sfaturi utile ? ce sa fac?
  • djflavio

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat azi releul de tensiune. Problema era de fapt una si mai minora, unul din contactele capacitorului de 20uF de pe releu era retezat (probabil de vibratii) si facea contact cand isi aducea aminte.
Oricum, inlocuit releu cu totul - acum merge perfect. Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR