Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • grigorepopescu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
acm am intrat si nu stiu daca ai rezolvat problema cu alternatorul si eu am probleme cu el ,am schimbat releu,punte diode,s itot asa imi face,adica imi cade turometr cand vrea el,imi fuleaza becurile si daca nu aprind farurileincepe sa mi se aprinda becul in bord deci fii atent totul este din releul de incarcare el da comanda la turometru oproblema a doua daca nu isi face racirea iar iti cade turometrl ,alta problema esteacea fulare a becurilor care poate fi ori din cauza rotorului care are uzura si periile nu lucra perfect sau alternatorul incarca si releul nu functioneaza normal .Atentie cand se schimbareleul se schimba si puntea si periile deoarece se strica una dupa alta mai ales ca alternatoarele pana in anul 2000 sunt de 70Asi cu trei diode .Daca vreimai multe informatiisunt de langa hateg si lucrez in simeria
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
grigorepopescu a scris:
tibi_ieu a scris: stie cineva ce fel de dioda este?

Nu am reusit sa inteleg cine a postat mai sus: grigorepopescu sau tibi_ieu.
In postarea de mai sus a lui grigorepopescu, vezi ca ai contactul la tasta Space dus ca iti lipsesc multe spatii.
Oricum nu am auzit pana acum de vreo astfel de dioda montata pe circuitul de excitatie si nici nu banuiesc care ar fi rolul ei acolo.
  • djflavio

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am citit ultimele doua pagini si parca povesteam eu despre masina mea. Si mie imi fileaza becurile si martorii din bord mai ceva ca beculetele din pomul de Craciun. Raman si fara servodirectie si fara mai toate instrumentele electrice de pe masina, inclusiv stergatoare, incalzire scaune, etc.

Dar este o diferenta fata de restul povestioarelor de pe-aici. In momentul in care pica tot ce e electric, tensiunea pe bornele bateriei creste de la 14.2 volti la 16-17 volti (cu un maxim de 17.8 volti).

Sa fie o problema cu releul de incarcare?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai nu este clar ?
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
djflavio a scris:.......16-17 volti (cu un maxim de 17.8 volti). Sa fie o problema cu releul de incarcare?
.
Categoric, ca ai o problema cu instalatia electrica a masinii si mai mult ca sigur trebuie sa inlocuiesti releul de tensiune deoarece acesta este defect.
Obs: Nu mai folosi masina pana nu iti remediezi defectiunea, nu iti dai seama cate pagupe poti sa iti faci daca mergi in continuare cu ea (pe scurt iti poti arde orice echipament electric/electronic de pe masina - daca ti se defecteaza protectia).
  • djflavio

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am cumparat releul, maine am programare la service.
Nu era clar pentru mine pentru ca, mergand la control cu masina chiar in ziua cand am inregistrat primele probleme, mi s-a spus ca alternatorul este cauza si trebuie schimbat cu totul. Lucru absolut imposibil din punct de vedere financiar.
Cu masina am mers foarte rar in caz de maxima necesitate, dar cu peripetii, in mare parte legate de absenta sporadica a servodirectiei.
Sper din tot sufletul ca situatia asta sa se termine maine...
  • gaspar jozsef

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat alternatorul>>>la remontarea firelor neluand jos bornele de la acumulator am produs un mic scurt>>>alternatorul incarca 14.2v,dar tot timpul stau aprinse martorii din bord de la acumulator si cel de avertizare. ce poate fii? >>>OPEL ASTRA CARAVAN 1.4I benzina 1992>>>> cine ma poate ajuta cu sfaturi utile ? ce sa fac?
  • djflavio

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat azi releul de tensiune. Problema era de fapt una si mai minora, unul din contactele capacitorului de 20uF de pe releu era retezat (probabil de vibratii) si facea contact cand isi aducea aminte.
Oricum, inlocuit releu cu totul - acum merge perfect. Very Happy
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
gaspar jozsef a scris:cine ma poate ajuta cu sfaturi utile ? ce sa fac?

Incearca sa intri pe www.clubopel.com .., sigur ai sa gasesti acolo sfaturi utile Razz (unnggureee! am fost ironic ...)
Da, sa revenim:
1 - citeste cu o pagina mai in urma, tot in acest topic si fa ceea ce i-am spus lui chris_mirchy, sa faca, apoi scrie rezultatele pe forum. Mai exact verifica ce tensiune ai la ralanti cu consumatori si apoi fara, apoi turat la vreo 2-3000 rpm la fel-aceleasi incercari (consumatori = faruri pe faza mare + aeroterma pe ultima treapta).
2 - de asemeni e bine sa pui o poza cu becurile care ti se aprind in bord.
3 - ai baterie conform indicatiilor firmei producatoare?
4 - alternatorul este de aceeasi capacitate?
5 - sa masori tensiunea exact la bornele bateriei, nu pe alte fire pe la bord.
djflavio a scris:Oricum, inlocuit releu cu totul - acum merge perfect. Very Happy
Deci a avut dreptate Dan Cuciureanu, cu alte cuvinte: "intri pe forum - citesti si castigi" Razz
  • goghutza

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut tuturor
Am si eu o problema la un astra g din 2000 motor 1.7 cdti aqm cateva saptamani mi sa aprins martorul de la baterie dar nu sta mereu aprins ba se aprinde ba se stinge si knd ramane mai mult tipm aprins raman fara servodirectie si dupa ce se stinge imi revine servo la loc (de masurat l-am masurat si incarca f bn nu mai tin minte kt exact dar cred k 14 si putin)are cineva vreo idee poate ma poate ajuta si pe mine
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
mai mult ca sigur e 1,7 dti tip y1,7dt in niciun caz nu cred ca e masina CDTI din anul 2000. cele cu common rail sunt aparute mai tarziu dupa 2004 daca nu ma insel.
Poate fi de la releul alternatorului. sau am inteles un electrician, ca ar mai fii contacte imperfecte pe la diode, aceeasi problema am si eu la masina de serviciu, dar am mers mai bine de 15 000 km cu martorul aprins, insa la mine nu pica si servo.
  • mazak

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Sa nu fie cureaua de transmisie largita si automat nu mai antreneaza alternatorul.
Skip ads

  • catalinzz

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
buna ziua
la inceput alternatorul incarca mai mult decat normal respectiv 15.5V (atat dadea pe tester)(timp de 10 min ca si cum s-ar fi incalzit motorul,desi e primavara-vara) dupa cateva zile s- a stricat de tot si nu mai incarca deloc.L-am dat jos de pe masina (tigra din 97 1.4 16v) am verificat diodele cu o baterie si un bec, par a fi ok, conduc curent doar intr-o singura directie, carbuni sunt buni doar un sfert consumati, mi a mai ramas de verificat regulatorul de tensiune dar cum sa fac asta pt ca nu pot monta alternatorul pe masina si sa i fac proba pt ca e ingramadit tare de tot, (cine a avut contact cu tigra stie cum e la motor cat loc ai).Mi a ars niste rezistente prin bord, cureaua e cam dusa i am luat una noua si acum ar trebui sa vad de ce nu mai incarca deloc, posibil din cauza regulatorului? ( si o intrebare prosteasca regulator de tensiune= releu de incarcare nu?).Stiu ca solutia optima ar fi sa l duc la cineva priceput , doar ca in perioada asta nu prea imi permit
alternatorul e de 100A delco remy
  • catalinzz

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
si sa va spun exact cum s-a intamplat.Sambata am pus masina pe tester la intalnirea club opel din Iasi si am vazut ca mi incarca 15.5V in loc de 14.5V, la cateva zile diferenta chiar inainte de Pasti, am mers la moldoveni sa mi fac un plin, numai ca am facut prostia sa merg pe rezerva iar acolo i-am bagat mai mult decat trebuia, ca la un momentdat a inceput sa mi curga pe la supra plin la intoarcere.In timp ce stateam in vama la Moloveni tineam masina la relati, dar cand am vazut ca dureaza asa mult am oprito.La 5 min dau sa o pornesc si nimic, nu mai pornea, ma uit imi curgea in spate benzina era o dara dar nu mare, in fine ma ajuta niste baieti si vamesu de acolo sa o imping porneste, trec repede vama cand sa ajung la romani la vama fix la bariera sta normal la relati, toarce bine, cand calc acceleratia sa plec din parti, nu mai porneste si moare de tot motoru, trec vama cu ea impinsa,vin iar baieti din spate ma ajuta o pornesc din nou, dar cum calc acceleratia si moare motoru.o trag pe dreapta incerc sa mai pornesc dar nu o mai lua deloc.chem niste prieteni ma duc la sufa pana acasa, in mers dau sa o mai pornesc dar nimic, cum dadea sa o ia palpaia becul de la check engine incontinuu si se auzea un tacanit, se aprindeau prin bord de la airbag, de la centura tot felul de becuri nici nu stiam ca le am.In fine ajung acasa, vine alt prieten cu un golf punem cablurile si surpriza masina porneste toarce bine check enginul nu mai clipea, scot cablurile de la el, la fel masina merge bine dar pt 10 minute.dupa 10 minunte moare motoru dintr-odata si baterie nu mai aveam nici sa mi ridic geamurile.de aici am tras concluzia ca e alternatorul de vina, ca nu mai incarca si ca a mers motoru la relati atat timp cat a tinut bateria.
e corect? sau poate sa fie si altceva inafara de alternator(tineam sa cred ca e benzina naspa mai ales ca mersese pe rezerva si nu a avut cu ce sa se amestece), mentinonez ca si la vama la fel, nu mai avem baterie nici sa ridic un geam, nu mai mergea inchiderea centralizata nimic
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu am facut diagnoza la Tigra si ti-am spus clar sa te duci cu alternatorul la Johny langa Salvare. Am vazut la tine si 17,8V, te duci la el si il pui pe masa, nu te incapatana. Nu o fi cel mai ieftin dar face treaba repede si bine. Eu tot la el am fost, dura mai mult sa gasesc un regulator ...
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@goghutza - fa o testare a instalatiei electrice de incarcare (singur sau la un atelier specializat) si spune-ne ce ai aflat.
catalinzz a scris: .... e corect? sau poate sa fie si altceva inafara de alternator ....

Intr-adevar interesante peripetiile tale (sa treci vama impingand masina cu vamesii si sa lasi dare de carburant pe drum Razz ) ....
Fa testul de aici (scrisul verde), revin-o inapoi la acest topic si scrie valorile obtinute. Oricum ar fi, benzina nu are legatura cu bateria.
In ceea ce priveste tensiunea de 17,8V nu comentez ce ar putea face (defecta/arde) prin instalatia electrica/electronica a unui automobil.
Sugestie: In principiu te-as sfatui sa asculti de sfatul moderatorilor (colegul nostru de forum mai exact); daca nu vrei sa mergi unde a indicat el, mergi la un alt atelier specializat (cu mentiunea ca nu tot ce este mai ieftin este si bun).
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Catalinzz, e foarte corect. Nu mai incarca alternatorul, si probabil e si bateria slabita cam mult.
  • catalinzz

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
nu e vorba ca ma incapatanez sa nu merg, oricum urma sa merg(dar sa fac rost de bani) si intre timp vroiam sa vad si eu ce anume are si dupa ce gasisem un post tot pe forum aici unde era explicat pas cu pas am zis ca nu ma costa nimic sa incerc si atunci cand ma impotmolesc merg la
nea Johny si cam asta a fost:D deacum trebuie sa l vizitez.
in legatura cu testul am mentionat ca nu l pot face deoarece tigra e f inghesuita si nu ma pot juca cu alternatorul ala cand il pun cand il dau jos, daca as reusi sa l pun la loc as fi multumit.pana una alta singura solutie e dnul Johny, am sa va scriu cand ma intorc ce avea.
Legat de intamplarea care am patit -o la Moldoveni am spus-o pt ca mi s-a parut cam ciudat ca mi a murit alternatorul odata cu plinul facut acolo, am zis poate s a infundat si s o fi fortat ceva mai stiu eu ce putea fi...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masina cere bani asta e clar, cat de multi acum depinde de ce ai ...
Mergi cu alternatorul la Johny ca asta si probeaza in sarcina de iti inroseste niste rezistente, ai sa vezi bancul lui de proba, artizanal dar face treaba. Nu primesc de la el nimic ca mai trimit pe cineva si nici alti ieseni, repet nu este ieftin dar treaba buna.
  • catalinzz

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Masina cere bani asta e clar, cat de multi acum depinde de ce ai ...
Mergi cu alternatorul la Johny ca asta si probeaza in sarcina de iti inroseste niste rezistente, ai sa vezi bancul lui de proba, artizanal dar face treaba. Nu primesc de la el nimic ca mai trimit pe cineva si nici alti ieseni, repet nu este ieftin dar treaba buna.

Nici nu m-am gandit la vrun comision din partea d-nului Johny nu s-a pus problema asta si confirm faptul ca trebuia sa ma duc din prima pt ca metoda de verificare a diodelor cu becul+bateria era eronata(imi conducea curent intr-un singur sens dar degeaba), pt ca mi -a masurat si mi a zis din start ca e puntea de diode , mi-a inlocuit si alternatorul functioneaza, deacum ramane sa ma chinui sa l pun la loc si sa o sa va spun apoi cum se comporta masina( mai am de curatat intre timp valva EGR, pedala de acceleratie, de montat cureaua la alternator si juma de motor de reasamblat la final:)
Referitor la repararea alternatorului mi l-a facut la un pret bun si a durat 2 ore.Multumiri d-nului Dan Cuciureanu
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR