Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,273
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
La codul asta internetul da senzor presiune de pe galeria de admisie cu probleme.

parerea mea este ca ar trebui rezolvat motorul sa mearga bine, apoi vazute valorile tensiunii. Mie unul cei 15 volti mi se par cam multi daca ai masina din 2002, valori de 15 v mai apar la masinile care au " modulul inteligent " in dotare, asta din cite stiu eu.

la tine cred ca trebuia sa fie intervalul 13,8 - 14,2v si ar trebui masurati cu un instrument cit de cit precis. Incarcatorul acela nu stiu ce baza poti avea in el.
Skip ads 60' (0/3)

  • cecenia

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salutare! Am si eu o problema la urmatoarea masina. Astra H 1.6 twinport z16xep
Cand pornesc aerul conditionat imi scade relantiul pt o secunde doua pana se stabilizeaza si cand dau la ventilatie mare (cu ac pornit) treapta 3-4 accelerez si apoi o las sa revina la relantiu moare motorul de cele mai multe ori,parca si servo merge mai greu ca si cum nu ar mai avea curent (zic eu) am si filmat, deasemenea mi se pare ca fluctueaza cam mult tensiunea la baterie (masurat cu op-comul).
Daca nu am consumatori porniti, masina se comporta normal..
Bateria are aproximativ 8 luni
Nu am martori aprinsi in bord, a aparut o eroare dupa ce a murit motorul de cateva ori
LE: cand pornesc ac ul tensiunea scade la 12.8 apoi turez si revine la 13.8

LE 2: cu ventilaitia pornita la maxim (indiferent daca e AC pornit sau nu) se aude ventilatorul cum ii scade turatia, iar creste iar scade, ca si cum ar avea fluctuati de tensiune (vine cocolașe 😀)

Link cu clipul: https://youtube.com/watch?v=Ues4CNiWevA
Link eroare: https://imgur.com/CHcdz4l
  • cecenia

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu mai pot edita, revin cu informatii noi
Masurat cu aparatul de masura la bornele bateriei, nepornita am 12,7 si pornita 14,2
  • IBozsitz

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2018

  • Mesaj Privat
Bună ziua,am și eu un Opel CORSA B din 96 motor 1.4 45kpși de curând îmi rămâne aprins in bord martorul baterie . Înainte menționez că am umblat pe ploaie și apa era destul de mare, cred că a intrat apa pe la motor că imediat ce am ajuns acasă și am oprit motorul a rămas aprins cu repet motor oprit și cheie scoasă din contact. Am luat borna de pe baterie că sa se stingă.Bun după vreo 3-4 zile de stat am zis sa verific iar ,pun borna nu se mai aprinde becul...pornesc motorul o ia din prima se sting toți martorii mai puțin cel baterie deci acum era invers. Am făcut vreo 2 drumuri cu ea (8 km ) are și un sunet ciudat motorul când îl turez și culmea mi sa aprins și martorul de la frana de mână dar e lumină slabă și se încălzește motorul repede. Oare ce ar putea fi că eu nu știu ,după cat am scris poate vă dați seama că sunt femeie 😂 . Mulțumesc!
Skip ads 60' (0/3)

  • romeo77

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Buna la toti.
Am intrebat off topic - la servo - despre un alternator. Nu am primit raspuns, asa ca intreb aici. Am cumparat un alternator Bosch de 140a de la dezmembrari. L-am dus la un mester la reconditionat - schimbat rulmenti, perii si ce a mai trebuit. Marea mea temere este ca sa nu se potriveasca sistemul de prindere. Cel de la care l-am cumparat m-a asigurat ca l-a luat tot de pe un opel cu motor 1.9 cdti(dth). La ce sa ma astept ?
Multumesc
  • Gtinu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Buna sunt nou pe aici. Nu ma pricep deloc la mecanica si mai putin la partea electrica. Am si eu o mare rugaminte, daca ma poate sfatui cineva. Am un corsa d 1,3.dupa ce am spalato nu a mai pornit, cineva mi a dat curent dar nici asa nu a pornit. Am inpinso a porni dar nu mai merge nimic electric la ea. Stie cineva ce poate sa fie?
  • Dollar76

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut!
Masina este opel astra h ,motor de 1,7 .Am cumparat un alternator nou anul trecut Bosch.Acum vreo 2 seri senzorul de pe bord mi-a indicat baterie descarcata ,am fost nevoit sa trag pe dreapta pt ca nu aveam curent.Dupa vreo 30 min ,pana sa vina un coleg cu cablurile a pornit masina si am mers vreo 30 km cu ea.Nu a avut nimic.Ieri s-a oprit iar ,am facut pauza a pornit am mers la service (circa 1km pana acolo)si mi-a zis ca alternatorul incarca ,bateria este buna,am reverificat in alta parte mi-a zis acelasi lucru.Azi am iar probleme.De data aceasta am pus cablurile ,am luat curent de la alta masina , am masurat si la relanti indica 13,8 V .Am scos bateria ,am mers sa o incarc si mi-a zis ca e descarcata.Bateria are 2 ani ,foarte buna .Ce poate fi?
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Poate fi un contact imperfect la alternator sau la baterie (verifica mufe, sertizari, cabluri, etc). Verifica sa fie bornele stranse si evenual o cadere de tensiune pe cabluri (daca ai un voltmetru).
Pot fi si carbunii din alternator care fac contact cand isi aduc aminte ... dar fiind alternator doar de 2 ani cred ca e mai putin probabil.
Bateria nu cred ca este pt ca iti face probleme in timpul mersului, cand, in mod normal, consumurile se iau din alternator.
Skip ads 60' (0/3)

  • Dollar76

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut!A fost senzorul de turatie ...multumesc
  • Libra

  • Mesaje scrise: 3,945
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Buna dimineata.
La libramobilul meu, un Astra G Y17DT cu AC am avut probleme cu alternatorul (lipsa incarcare) asa ca l-am dus la reparat la un electrician auto.
La demontare, electricianul a constatat pe rand ca trebuie mai multe piese din alternator.
- Punte diode + regulator tensiune + simering + o-ring.
- Rotor (inelele colectoare erau uzate excesiv).
- Fulie
- Flansa
- Rulment
- Carcasa integral (avea fisuri la ambele capace ).
In final, m-am ales cu un alternator aproape nou. Din cel vechi mai ramasese doar statorul.
Dupa montare, la relanti, motorul merge ok, fara probleme. Insa daca turez motorul, incepand cu 1500rpm se aude un suierat.
Mecanicul meu, dupa ce a demontant cureaua de la alternator si a invartit de fulie, mi-a spus ca alternatorul "strange".
Poate imi dati si voi o opinie. Sa nu fi montat (asamblat) corect electricianul alternatorul? Daca la montaj, alternatorul a fost ok, ce putea sa se strice in 2-3 zile si sa apara acel suierat si acea "strangere" ?
Inteleg ca nu se pune problema de montaj alternator pe masina. Prinderile lui sunt fixe, iar cureaua se intinde datorita arcului de la rola intinzatoare.
Multumesc.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,273
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Rulmenți? (Chiar daca sint schimbati). Sau carbuni, după mine.

La cite piese au fost inlocuite sincer as fi luat altul cu totul. Eu l-am schimbat pe al meu pentru șanț in inel.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,227
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
De la carbuni nu poate fi acel suierat, fiind noi nu ating pe toata suprafata si nu se aud.
Mai mult ca sigur rulmentii, e posibil ca alternatorul sa nu fie strans cum trebuie (strans intr-o parte mai mult si in alta mai putin , cred ca intelegi ce zic)si de acolo sa apara acel suierat.
Am si eu o Corsa cu acelasi motor, dar nu am apucat sa umblu la el, sa fie cumva si de la pompa de vacum?
Skip ads 60' (0/3)

  • Libra

  • Mesaje scrise: 3,945
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Când "electricianul" a cerut pe rand toate componentele pe care le-am înlocuit, eram convins ca alternatorul meu era prea vechi și din cauza asta a cedat. Dar după ce mecanicul mi-a spus ca alternatorul cel nou "strânge", am rămas la doua variante. Ori am avut ghinion cu rulmenți defecți din fabrică, ori "electricianul" e prea prost ca sa știe demonta și reasambla un alternator banal de y17dt. Cert este că el nu o sa mai pună mâna niciodată pe mașina mea. Mâine sper să rezolv problema, chiar cuvriscul de a cumpăra încă un alternator nou. Îmi pare rău că între mine și "electrician" e prietenul meu cel mai bun. El nu are nicio vină. Chiar s-a dat peste cap sa ma ajute.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,273
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@Libra, nu fii asa rau cu "electricianul", lucrurile pot merge rau din varii motive, inclusiv piese proaste din nascare, la asta chiar nu ar avea nici o vina.

Sa admitem ca nici Mertanul nu mai e ce a fost. Si sa fie o problema din montaj, oricine poate avea o zi proasta.

Mai ales ca nu e o problema de viata si de moarte.

Trebuie luata cu calm problema, eu cred ca se va remedia, poate chiar usor si veti ride la un moment dat amintindu-va.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!

A facut cineva mod-ul cu dioda la alternator, la o Zafira B, ca sa-i creasca valoade de incarcare de la 13,6 la 14,1V?
Masinuta mea e o Zafira B 2011, ar17dtr, si nu prea am cum sa ma bag sub masina sa ajung la alternator sa vad daca gasesc acel fir "S".
Sau daca cineva a facut la acest model, poate ma ajuta si pe mine cu cateva sfaturi.

Multumesc!
  • PROVID3R

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Lucian_X a scris:salut,
voi cand luati viraj (nu la maxim ci cand invartiti de volan) cu cat va scade tensiunea? Vreau sa stiu la astra H si G.


Salut Lucian,
Scade, este normal din cauza ca ia mult curent pompa servo. Scade de exemplu...la relanti fara consumatori porniti imi arata 14.2 si scade la 13.9 sau 13.8.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Va salut.Masina este o astra g 2006 z1,7 dtl Am o problema pe care nu stiu sa o rezolv,poate cineva ma ajuta.In urma cu ceva timp masina a ramas fara curent,cineva a dat curent dar a actionat demarorul cu cablurile conectate.In urma greselii s-a ars puntea de diode si releul alternatorului.Am inlocuit piesele defecte ,incarca in jur de 14 insa la pornire servo nu functioneaza,abia dupa 5 secunde incepe sa mearga pompa implicit sa mearga usor volanul.Codurile stocate sunt :
C1525-( 2 ) semnal D+ motor pornit-lipsa-prezent
C1525-( 8 ) semnal D+motor pornit-contact imperfect-prezent
Codurile daca le sterg reapar la prima pornire.Sunt doua discutii pe tema asta dar nu se dezvolta subiectul,se pare ca trebuie sa verific firul albastru cu alb care pleaca din alternator catre ecu,mai clar ce anume trebuie sa fac daca asta ar fi rezolvarea?nu cred ca e cazul de contact imperfect la alternator,lucrarea de reparatie a fost bine executata.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,273
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

dupa parerea mea alternator defect, incearca cu altul de proba.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
PROVID3R a scris:
Lucian_X a scris:salut,
voi cand luati viraj (nu la maxim ci cand invartiti de volan) cu cat va scade tensiunea? Vreau sa stiu la astra H si G.


Salut Lucian,
Scade, este normal din cauza ca ia mult curent pompa servo. Scade de exemplu...la relanti fara consumatori porniti imi arata 14.2 si scade la 13.9 sau 13.8.

Mai conteaza si starea bateriei daca e pe duca alternatorul nu poate atenua salturile bruste de consum,ala era rolul bateriei.Masoara cand dai la automat cat este scaderea tensiunii la borne,daca ajunge imediat la 10 v sau 9v e clar.
  • Libra

  • Mesaje scrise: 3,945
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
O cădere semnificativă de tensiune poate fi cauzată și de îmbătrânirea cablurilor care vin de la alternator. Eu am tras alte cabluri noi.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR