- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
parerea mea este ca ar trebui rezolvat motorul sa mearga bine, apoi vazute valorile tensiunii. Mie unul cei 15 volti mi se par cam multi daca ai masina din 2002, valori de 15 v mai apar la masinile care au " modulul inteligent " in dotare, asta din cite stiu eu.
la tine cred ca trebuia sa fie intervalul 13,8 - 14,2v si ar trebui masurati cu un instrument cit de cit precis. Incarcatorul acela nu stiu ce baza poti avea in el.
- cecenia
- **
- 183 mesaje
- din 20 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
cecenia
- Mesaje scrise: 183
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2009
- Mesaj Privat
Cand pornesc aerul conditionat imi scade relantiul pt o secunde doua pana se stabilizeaza si cand dau la ventilatie mare (cu ac pornit) treapta 3-4 accelerez si apoi o las sa revina la relantiu moare motorul de cele mai multe ori,parca si servo merge mai greu ca si cum nu ar mai avea curent (zic eu) am si filmat, deasemenea mi se pare ca fluctueaza cam mult tensiunea la baterie (masurat cu op-comul).
Daca nu am consumatori porniti, masina se comporta normal..
Bateria are aproximativ 8 luni
Nu am martori aprinsi in bord, a aparut o eroare dupa ce a murit motorul de cateva ori
LE: cand pornesc ac ul tensiunea scade la 12.8 apoi turez si revine la 13.8
LE 2: cu ventilaitia pornita la maxim (indiferent daca e AC pornit sau nu) se aude ventilatorul cum ii scade turatia, iar creste iar scade, ca si cum ar avea fluctuati de tensiune (vine cocolașe 😀)
Link cu clipul: https://youtube.com/watch?v=Ues4CNiWevA
Link eroare: https://imgur.com/CHcdz4l
- cecenia
- **
- 183 mesaje
- din 20 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
cecenia
- Mesaje scrise: 183
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2009
- Mesaj Privat
IBozsitz
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2018
- Mesaj Privat

- romeo77
- **
- 111 mesaje
- din 15 Dec 2018
- Vectra 2005 Y19DTH
- Maramures
romeo77
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Am intrebat off topic - la servo - despre un alternator. Nu am primit raspuns, asa ca intreb aici. Am cumparat un alternator Bosch de 140a de la dezmembrari. L-am dus la un mester la reconditionat - schimbat rulmenti, perii si ce a mai trebuit. Marea mea temere este ca sa nu se potriveasca sistemul de prindere. Cel de la care l-am cumparat m-a asigurat ca l-a luat tot de pe un opel cu motor 1.9 cdti(dth). La ce sa ma astept ?
Multumesc
Gtinu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2020
- Mesaj Privat
Dollar76
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2016
- Mesaj Privat
Masina este opel astra h ,motor de 1,7 .Am cumparat un alternator nou anul trecut Bosch.Acum vreo 2 seri senzorul de pe bord mi-a indicat baterie descarcata ,am fost nevoit sa trag pe dreapta pt ca nu aveam curent.Dupa vreo 30 min ,pana sa vina un coleg cu cablurile a pornit masina si am mers vreo 30 km cu ea.Nu a avut nimic.Ieri s-a oprit iar ,am facut pauza a pornit am mers la service (circa 1km pana acolo)si mi-a zis ca alternatorul incarca ,bateria este buna,am reverificat in alta parte mi-a zis acelasi lucru.Azi am iar probleme.De data aceasta am pus cablurile ,am luat curent de la alta masina , am masurat si la relanti indica 13,8 V .Am scos bateria ,am mers sa o incarc si mi-a zis ca e descarcata.Bateria are 2 ani ,foarte buna .Ce poate fi?
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
Pot fi si carbunii din alternator care fac contact cand isi aduc aminte ... dar fiind alternator doar de 2 ani cred ca e mai putin probabil.
Bateria nu cred ca este pt ca iti face probleme in timpul mersului, cand, in mod normal, consumurile se iau din alternator.
Dollar76
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2016
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,075 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,075
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
La libramobilul meu, un Astra G Y17DT cu AC am avut probleme cu alternatorul (lipsa incarcare) asa ca l-am dus la reparat la un electrician auto.
La demontare, electricianul a constatat pe rand ca trebuie mai multe piese din alternator.
- Punte diode + regulator tensiune + simering + o-ring.
- Rotor (inelele colectoare erau uzate excesiv).
- Fulie
- Flansa
- Rulment
- Carcasa integral (avea fisuri la ambele capace ).
In final, m-am ales cu un alternator aproape nou. Din cel vechi mai ramasese doar statorul.
Dupa montare, la relanti, motorul merge ok, fara probleme. Insa daca turez motorul, incepand cu 1500rpm se aude un suierat.
Mecanicul meu, dupa ce a demontant cureaua de la alternator si a invartit de fulie, mi-a spus ca alternatorul "strange".
Poate imi dati si voi o opinie. Sa nu fi montat (asamblat) corect electricianul alternatorul? Daca la montaj, alternatorul a fost ok, ce putea sa se strice in 2-3 zile si sa apara acel suierat si acea "strangere" ?
Inteleg ca nu se pune problema de montaj alternator pe masina. Prinderile lui sunt fixe, iar cureaua se intinde datorita arcului de la rola intinzatoare.
Multumesc.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,172 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Mai mult ca sigur rulmentii, e posibil ca alternatorul sa nu fie strans cum trebuie (strans intr-o parte mai mult si in alta mai putin , cred ca intelegi ce zic)si de acolo sa apara acel suierat.
Am si eu o Corsa cu acelasi motor, dar nu am apucat sa umblu la el, sa fie cumva si de la pompa de vacum?
- Libra
- ******
- 4,075 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,075
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Sa admitem ca nici Mertanul nu mai e ce a fost. Si sa fie o problema din montaj, oricine poate avea o zi proasta.
Mai ales ca nu e o problema de viata si de moarte.
Trebuie luata cu calm problema, eu cred ca se va remedia, poate chiar usor si veti ride la un moment dat amintindu-va.
- ltmpx
- **
- 136 mesaje
- din 11 Aug 2017
- Antara 2014
- Arad
ltmpx
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Arad
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2017
- Mesaj Privat
A facut cineva mod-ul cu dioda la alternator, la o Zafira B, ca sa-i creasca valoade de incarcare de la 13,6 la 14,1V?
Masinuta mea e o Zafira B 2011, ar17dtr, si nu prea am cum sa ma bag sub masina sa ajung la alternator sa vad daca gasesc acel fir "S".
Sau daca cineva a facut la acest model, poate ma ajuta si pe mine cu cateva sfaturi.
Multumesc!
- PROVID3R
- **
- 105 mesaje
- din 07 Nov 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Brasov
PROVID3R
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2015
- Mesaj Privat
voi cand luati viraj (nu la maxim ci cand invartiti de volan) cu cat va scade tensiunea? Vreau sa stiu la astra H si G.
Salut Lucian,
Scade, este normal din cauza ca ia mult curent pompa servo. Scade de exemplu...la relanti fara consumatori porniti imi arata 14.2 si scade la 13.9 sau 13.8.
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
C1525-( 2 ) semnal D+ motor pornit-lipsa-prezent
C1525-( 8 ) semnal D+motor pornit-contact imperfect-prezent
Codurile daca le sterg reapar la prima pornire.Sunt doua discutii pe tema asta dar nu se dezvolta subiectul,se pare ca trebuie sa verific firul albastru cu alb care pleaca din alternator catre ecu,mai clar ce anume trebuie sa fac daca asta ar fi rezolvarea?nu cred ca e cazul de contact imperfect la alternator,lucrarea de reparatie a fost bine executata.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,201 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,201
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
voi cand luati viraj (nu la maxim ci cand invartiti de volan) cu cat va scade tensiunea? Vreau sa stiu la astra H si G.
Salut Lucian,
Scade, este normal din cauza ca ia mult curent pompa servo. Scade de exemplu...la relanti fara consumatori porniti imi arata 14.2 si scade la 13.9 sau 13.8.
Mai conteaza si starea bateriei daca e pe duca alternatorul nu poate atenua salturile bruste de consum,ala era rolul bateriei.Masoara cand dai la automat cat este scaderea tensiunii la borne,daca ajunge imediat la 10 v sau 9v e clar.
- Libra
- ******
- 4,075 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,075
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat