Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara,

Am o problema legata de cutie; la rece functioneaza perfect, schimba normal treptele de viteza insa pe masura ce se incalzeste uleiul de transmisie LED-ul care marcheaza treapta "D" incepe sa palpaie, cateodata chiar se stinge, iar pe display apare mesajul "Automatic Gearbox". Din acel moment demarajul in treapta intaia este foarte greoi, cateodata pedala este 'in blana' dar degeaba, masina se misca foarte incet. Acest fenomen apare si la treapta "3" dar dispare la treptele "2" si "1". Dupa pornirea chinuita, celelalte trepte de viteza sunt schimbate normal. Mentionez faptul ca inainte sa apara aceasta problema la cutie, masina a rulat cativa km pierzand constant ulei de transmisie din cauza unei saibe defecte. Orice idee este bine-venita!
Skip ads

  • aharpa

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut manone.Am avut si eu exact aceeasi problema pe masina veche si nu i-am putut da de capat doar ca la mine disparea singura.De fapt de vreo 4 ori mi-a aparut defectul si doar o singura data a tinut mai mult.De fiecare data cind opream motorul si il lasam 5 10 min sa stea cand reporneam disparea eroarea si era ok.Dar inainte sa abandonez masina am observat ceva interesant la ea : a aparut o problema la alternator si nu mai incarca bateria eram in timpul mersului si pe rand s-au aprins martorii din bord ABS, AIRBAG-uri, bateria etc si mai apoi eroarea automatik getriebe.Am ajuns acasa cu greu si a doua zi am schimbat bateria am pornit si totul a fost ok.Din toate astea eu cred ca este ceva electric deci probl. este pe parte electrica.Poate fi un contact imperfect care sa duca la aparitia erorii.Acuma am alt opel tot cu cutie automata dar la asta nu am probleme dar sunt interesat de tot ce tine de aceste aspecte.Si inca un lucru, de fiecare data cind am facut cate un test aveam eroarea AUTOMATIC SPEED CONTROL care nu se putea sterge dar nici explicatii de la meserias de unde este sau ce pot sa-i fac.Oricum daca te pot ajuta cu ceva cu cea mai mare placere mai ales ca mai am masina veche dar ca este fara motor.
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Am fost si pe la reprezentanta insa codurile gasite aparusera din cauza lipsei uleiului. Ciudat e ca acum nu mai functioneaza nici programul "Sport" nici programul "Winter" (acea steluta din dreapta schimbatorului). Palpiitul LED-urilor este oare o indicare a faptului ca aceasta cutie nu functioneaza in parametrii sau este o problema electrica, eventual un scurt-circuit?
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Eu inclin sa cred ca este o problema electrica, scurt-circuit sau ceva componenta care nu-si face treaba,nu neaparat defecta, dar ceva care se blocheaza si asteapta ceva confirmari de la alte componente ceea ce duce la blocarea cutiei intr-o anumita viteza.Sigur palpiitul LED-urilor indica faptul ca, cutia nu lucreaza la parametrii optimi cauza fiind cele scrise mai sus, mai ales ca ai si eroarea pe computer.Eu zic ca nu este ciudat, este perfect normal, ca nu functioneaza programul "Sport" si "Winter" pt ca exista problema aceasta la cutie.Este parerea mea si eu cred ca pe la reprezentantele noastre nu sunt meseriasi care pot rezolva problema, mai degraba cineva care se ocupa de cutii automate.Am inteles de la cineva ca sunt ceva meseriasi la Cluj pt. asa ceva, daca vrei pot sa ma interesez sa aflu nr. de tel. si sa vorbesti cu ei.Eu as da jos cutia si as verifica toate mufele si cablurile de la cutie inspre "periferie" si eventual ce se poate vedea in cutie fara sa o desfac bucatele, doar de la mufa de pe cutie inspre interior.Bine ar fi daca ai avea ceva documentatie pt asa ceva ca sa poti depista mai usor componentele aferente cutiei.
Skip ads

  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Salutare manone.
Tare te mai chinuie pe tine Opelul asta . Dar sa sti ca este mai estept decat mecanici si noi la un loc.
Ti-am mai indicat cate ceva de facut la motor si la cutie dar nu faci ce ti se propune din moivele tale !
In fine. Si acum dupa ce pe displei ti-a aparut ca cutia este afara din functionare ce nr. de fault ti-a citit TEC II ?
Este foarte important de stiut !
Palpairea ledurilor : cam sub scaunul soferului pe cutia de viteze ai unselector electric din care ies cam 8 fire la o mufa care merge la calculator. Desfa mufa, semonteaza selectorul, si curata-l cu spray de contacte electrice.
Si mufa la fel. Inchide si pune-l la loc si ai scapat de asta . Neschimbarea vitezelor vine dela comverter (torq) sau pompa de ulei. Comunica nr.de faulturi gasite. Daca nu gasesti scrie si iti dau o poza.
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Tot ramane ciudat din cauza faptului ca toate aceste probleme apar dupa ce motorul/cutia/uleiul se incalzesc. Dupa cum am mai spus, dimineata sau dupa o lunga stationare, la prima pornire totul functioneaza perfect; LED-urile raman aprinse, cutia schimba bine treptele, etc.
Am sa desfac consola centrala si am sa verific conexiunile sau sa localizez un eventual scurt-circuit dar, de totusi, un scurt nu are nimic in comun cu incalzirea masinii.

@ Edy
Au fost 3 erori pe tester: sistemul hidraulic, senzorul de turatie la iesire si inca una care nu o mai retin din pacate. Dar tipul de la Opel spunea ca aceste erori nu sunt prezente sau active ci au fost inregistrare in urma pierderii uleiului.
Ma pun sa curat componenta de care ai amintit sa vedem daca apare vreo schimbare.
In ciuda tuturor neajunsurilor si a problemelor create tot iubesc masina asta. Calitatea materialelor din interior este fenomenala iar dimensiunile sale generoase se impaca bine cu echipamentul meu de pescuit la crap.

Am uitat sa precizez ca uleiul pe care l-am completat in cutie este de la Mobil1, ATF 220. Au intrat aproximativ 4 litri.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
manone zau ca nu stiu cei aia ATF 220 dar sunt sigur ca trebuie ulei DEXTRON III . Si acest ulei il fac toate pirmele de petrol . Pe bidonul tau in care era uleiul era specificat ca seamana cu ceiace noi vrem ?
Intreaba prieteni de pe net daca sunt compatibile . Daca nu schimba-l imediat !
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Stiam ca Dextron este uleiul recomandat pentru cutiile AR 25/35 insa baiatul de la magazinul de piese auto mi-a recomandat acest ulei (ATF 220) ca alternativa. Oare acest ulei sa fie problema? Sa difere fluiditatea acestuia cand e cald? Am aflat din TIS 2000 ca intra peste 8 litri de ulei in cutie iar eu doar 4 am completat dar e la nivel acum.

Later edit...
Se pare ca uleiul Mobil1 ATF 220 este echivalentul lui Dexron IID si este un ulei de transmisie mineral.
TIS-ul spune ca musai trebuie Dexron III care, dupa cum am vazut, este sintetic.
Conteaza atat de mult diferenta dintre aceste doua tipuri de ulei?
Skip ads

  • aharpa

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
pune Dextron III si vezi ca e prea putin 4 litri.Dupa ce ai pus uleiul pana la nivel porneste masina si muta schimbatorul prin toate pozitiile si verifica din nou nivelul.
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
aharpa a scris:pune Dextron III si vezi ca e prea putin 4 litri.Dupa ce ai pus uleiul pana la nivel porneste masina si muta schimbatorul prin toate pozitiile si verifica din nou nivelul.


Completarea am facut-o dupa cerintele TIS-ului, adica cu motorul pornit, in treapta "P", pana la nivelul orificiului de control.
Acum am verificat din nou, nu e niciun scurt sau vreun contact imperfect, tristul rezumat: motor/cutie rece - functionare perfecta (inclusiv programele "Sport" si "Winter"); dupa cativa km parcursi - LED-ul palpiie in orice selectie, eroare pe BC "Automatic Gearbox", cele 2 programe nu mai functioneaza, treapta intaia parca nu mai exista la plecarea de pe loc.
  • marian mertic

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2011

  • Mesaj Privat
azi am vrut sa fac schimbul de ulei si filtru la cutia automata si nu am gasit surubul de golire asa ca am desfacut baia de ulei a cutiei am dat filtrul jos,dar am mai vazut o baie de ulei mai mica si mai ingusta am dat-o jos si pe ea avea 1-1.5 l de ulei.ce rol are aceasta baie de ulei mai ingusta si mai mica...trebuie pus si aici ulei sau isi ia singura din baia de ulei mare.cati litri intra in cutia automata,motor 2.5 td
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
stiu ca a trecut cam mult timp de la ultima interventie a lui manone , dar ca sa nu mai deschid o noua tema : cum ai rezolvat problema pt. ca si eu am aceeasi eroare de ieri, automatic gearbox. Am sa urmez procedura spusa de Edy dar doar luni am acces la un elevator.In plus fata de aceasta eroare, inainte sa i-mi apara pe display, aveam momente cand, daca acceleram si franam in coloana sau la semafor, cutia sarea din viteza si degeaba acceleram ca masina statea pe loc, trebuia sa las acceleratia dupa care sa-i dau un spit scurt ca apoi sa reintre in normal.Acum LED_ul care marcheaza treapta "D" este stins iar cand pun pe treptele 1,2 sau 3 uneori se aprinde LED_ul corespunzator treptei pe care o pun, la fel cand dau in spate LED-ul de "R" nu se aprinde. Mentionez ca de 3 ani de cand am masina nu am schimbat uleiul din cutie si cred ca nici inainte nu a fost schimbat. Sper doar sa nu fie prea tarziu pt aceasta operatiune, ulei + filtru. Pana atunci, daca cineva a mai avut aceasta problema rog sa spuna cum a rezolvat-o... daca a rezolvat-o. Multumesc.
Skip ads

  • aharpa

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am constatat ca daca tin apasate simultan cele doua butoane de pe stergator imi apar pe display niste coduri (banuiesc ca sunt erori): 044 3 si o data am vazut si: 051 24060.
052 24060
Mentionez ca aceste erori le pot vizualiza cu motorul pornit, cu motorul oprit si cu cheia in contact sau fara cheie in contact.
Rog cei ce stiu ce inseamna aceste coduri sa-mi dea o mana de ajutor.Multumesc.
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Dopa cum a spus si Edy (multumesc) am urmat procedura si acum a disparut eroarea. Procedura completa este aicihttp://www.omegaowners.com/...php?topic=90673.0 Inca nu sunt lamurit ce semnifica numerele de pe display dar saptamana aceasta o sa fac si schimbul de ulei+filtru.
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am o intrebare cu privire la uleiul din cutie. Din ce am gasit eu in TIS la cutia AR25 am nevoie de 8,8 litri de ulei CASTROL DEXTRON 3. Intrebarea mea este daca o sa pot sa scot toti cei 8,8 litri de ulei si mai ales daca iese si uleiul din convertorul hidraulic. Adresez aceasta intrebare celor ce au schimbat ulei in cutiile automate. Va multumesc.
  • vuktm

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Austria
  • Masina: Omega 2000 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu poți scoate tot uleiul dintr-o datã. Faci schimbul de ulei, mergi cu mașina 500-1000km, apoi schimbi din nou. Eu așa știu cã se face
  • aiusi

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2012

  • Mesaj Privat
daca nu ai rezolvat problema inca incearca sa desfaci mufele electrice de pe langa cutie curatale bine cu un sprey pentru rugine si verifica uleiul, eu am avut aceiasi problema si asa am rezolvato dar mie mai imi lipsa si 1 litru de ulei la cutie
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR