Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • sergiu_sergiu

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am o astra classic 2 si ar cam trebui sa-i schimb tamburii de pe spate. Ma gandeam ca la miscarea asta poate ar fi mai bine sa cumpar o punte cu discuri sh si sa inlocuiesc sistemul actual cu tamburi cu unul cu discuri. Banuiesc ca a mai facut cineva treaba asta, ati putea sa-mi spuneti daca exista o imbunatatire semnificativa si daca merita?
Skip ads

  • OPEL.CAR.1.7

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2009

  • Mesaj Privat
salut!eu pe astra g caravan din 2000 am discuri ,sunt mai bune la frinare dar la intretinere sunt mai scumpe!eu zic daca din fabrica asa a fost construita sa o lasi asa!si optiunea cu second hand ar putea iesi mai scump nustii ce calitate si siguranta ai!
  • sergiu_sergiu

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
da, la bani nu cred ca e mare afacere Smile) dar daca exista o diferenta mare poate m-as incumeta.....
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Daca iti permiti sa schimbi puntea eu zic ca se merita.O sa ai o frana mult mai eficienta.Incearca sa conduci un astra cu discuri pe spate si ai sa te convingi.Are dreptate se intretin mai greu discurile... sunt mai scumpe placutele... cu vreo 2-3 sute de mii fata de tamburi. Very Happy Shocked
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Eu am condus astra cu discuri pe spate si am condus-o si pe a mea care are tamburi pe spate. Nu e absolut nici o diferenta. Mai conteaza si ce frane ai pe fata. Pentru ca 70% din forta franarii acolo e repartizata.
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Are dreptate aco_008. parerea mea e aceeasi pentru ca diferenta nu e intre discuri pe fata cu saboti pe spate si dicuri pe toate 4...daca nu te mai tin franele mergi si schimba placutele si dai bataie Laughing .Eu consider ca nu merita investitia...parerea mea Wink .
  • sergiu_sergiu

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
bun, deci raman pe tamburi Smile multumesc mult pt raspunsuri
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
eu am pe tamburi si singurul lucru de care ma pot plange e ca iarna la primele 3 -4 frane sunt zgomotosi. s-a mai discutat despre acest aspect. lasa masina in pace...si imi permit sa adaug ..cand n-are omul treaba si-o face cu mana lui.
Skip ads

  • bogdan3l

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.4XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai bine investesti banii in anvelope mai bune si atunci vei observa diferenta. Schimbarea tamburilor cu discuri s-ar face simtita doar daca mergi "in forta" cu franari puternice. Atunci tamburii se incalzesc mai puternic, coeficientul de frecare al garniturilor de frana scade si exista si riscul fieberii lichidului de frana ceea ce duce la acumularea de aer in instalatia de franare.
  • Blanka2all

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Si in plus ,fata de efectele pe care le descria mai sus Bogdan3l, cand se incalzesc rotile cutia aceea ,sa ii zic asa, in care sunt tamburii se dilata iar forta de frecare este mai mica, pe cand discurile daca se dilata franele tale sunt mai eficiente, dar, asa cum spunea si Bogdan3l toate astea iti sunt folositoare doar daca mergi in forta. In rest nu e mare lucru. Bafta
  • valycraciun

  • Mesaje scrise: 605
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
daca doresti discuri nu trebuie schimbata puntea , toti cauta punte , este suficient sa dai butucul cu tot cu etrieri si discuri , nu are decat 4 suruburi si se potriveste perfect , eu asa am facut deci stiu ce spun
  • sergiu_sergiu

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
ok, ms pt pont dar se pare ca voi ramane la tamburi Smile
Skip ads

  • FrosT88

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2008

  • Mesaj Privat
valycraciun a scris:daca doresti discuri nu trebuie schimbata puntea , toti cauta punte , este suficient sa dai butucul cu tot cu etrieri si discuri , nu are decat 4 suruburi si se potriveste perfect , eu asa am facut deci stiu ce spun




Salut...
Spui lucruri interesante de care as dori sa stiu mai multe... Razz
Mai exact, am tambur, doresc disc pe spate....
Prin urmare spune-mi te rog ce trebuie inlocuit! Very Happy
  • valycraciun

  • Mesaje scrise: 605
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
pai este destul de simplu
daca te uiti la punte in spatele tamburului o sa vezi ca tamburul este prins de punte cu 4 suruburi , de acolo desfaci si pui discuri pe care le dezmembrezi de la o punte luata de la dezmembrari tot din cele 4 suruburi

ca sa intelegi mai bine , puntea este identica si la frana pe disc si pe tambur , difera doar de la cele 4 suruburi , pana si conductele de frana se potrivesc


Ultima modificare facuta de valycraciun la Mar 02 Feb, 2010 10:04 pm
  • FrosT88

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2008

  • Mesaj Privat
si in rest se potrivesc, conducte de frana, cablu, etc.?
alte modificari nu mai sunt necesare?
multumesc anticipat.
  • valycraciun

  • Mesaje scrise: 605
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
nu stiu de cablu de la frana de mana pt ca eu am caravan si caravan cu frane pe disc nu este din fabrica , eu nu am frana de mana inca astept sa se indrepte vremea si sa vad cum pot rezolva
daca ai model scurt trebuie sa mearga si cablul pt ca gsi-ul are frane pe disc spate si are caroseria la fel , la mine este mai lunga
  • FrosT88

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ok...sa zicem...cu cablu de frana de mana e mai putin important.
dar...sa functioneze frana!
conductele...merg? trebuie inlocuit tot sistemul de franare, presupun pe urma aerisit frana, inlocuit lichid...
nu?
sau ce presupune mai exact! Smile
  • valycraciun

  • Mesaje scrise: 605
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
pui discurile si conectezi conductele tale la discuri fara modificari , dupa care trebuie aerisite si completat nivelul de lichid in rezervor

eu am schimbat discurile spate in maxim 2 ore , in fata casei , nu la un atelier sau ceva de genu si nu am avut ajutor decat la aerisit
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa faci o treaba calumea, vei cumpara un cablu de frana de mana de GSI si il inlocuiesti pe al tau. Vei avea nevoie de niste suporti, pe care ii vei gasi doar pe puntea spate care a fost cu discuri (unde intra cablul franei de mana de GSI) daca alegi sa inlocuiesti doar butucii si nu puntea cu totul, pentru ca altfel cablul acela nu are in ce sa agate ca sa tina frana de mana.
La fel, un aspect pe care unii il ignora pentru ca pur si simplu nu-l stiu este ca lichidul de frana se schimba cu totul o data la 2 sau 3 ani! Cititi daca nu credeti, ca scrie in carte. Embarassed
  • valycraciun

  • Mesaje scrise: 605
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:
La fel, un aspect pe care unii il ignora pentru ca pur si simplu nu-l stiu este ca lichidul de frana se schimba cu totul o data la 2 sau 3 ani! Cititi daca nu credeti, ca scrie in carte. Embarassed


corect ! eu am facut lucrul asta vara trecuta

electronistul a scris:Vei avea nevoie de niste suporti, pe care ii vei gasi doar pe puntea spate care a fost cu discuri (unde intra cablul franei de mana de GSI) daca alegi sa inlocuiesti doar butucii si nu puntea cu totul, pentru ca altfel cablul acela nu are in ce sa agate ca sa tina frana de mana.


dar puntea cu tamburi nu are frana de mana ? nu are suporti pt cablu? de ce suporti de gsi ? nu pare logic... poate nu am studiat suficient problema cu frana de mana...
din cate stiu , singura diferenta , este prinderea cablului , la tamburi in interior , la discuri in exterior , dar cum am spus ... poate ma insel...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR