Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Petronel Hrubaru

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Plus ca am fost la opel mi-a dat jos capacul ala de plastic si a pus surubelnita pe capac si urechea pe surubelnita si a zis ca ar fi zgomot de tacheti..
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Uleiul este destul de vascos, iar injectoarele bat la rece daca sunt uzate sau alimentezi cu motorina fara aditivi .
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
experiment facut pe masina mea, azi, -8 grade afara...
evident ca antigelul in motor arata inainte de pornire fix aceeasi temperatura...
am pornit motorul si l-am lasat sa se linisteasca putin (pana cand avea antigelul cam 10 grade)
am plecat de pe loc, mergand insa cu grija (adica nu am dat ca sirdu'n toba),
dupa ~1 km (de la plecarea de pe loc) dadea caldura.
dupa ~3 km (de la plecarea de pe loc) temperatura ajunsese la 70 de grade (de aici incepe sa se ridice indicatorul din bord).
dupa ~4 km (de la plecarea de pe loc) temperatura a ajuns la 85 de grade si s-a stabilizat acolo
termostat schimbat in urma cu 2 ani.
nu am pus "carton" in fata radiatorului, asa ca racirea e de la mama natura si de la ventilator.


cu termostatul vechi dupa ~10 km abia incepea sa se ridice acul (adica depasea 70 de grade).


un motor functioneaza optim si consuma bine in momentul in care termostatul deschide si da drumul la antigel inspre radiator (si implicit spre racire)
adica peste 80 de grade.
credeti-ma ca pentru acelasi stil de condus si acelasi traseu (de acasa pana la munca) am observat scaderea consumului si pe timp de vara si iarna cu 1 litru (da, UN LITRU) la 100 de km.
daca la masina mea termostatul costa 200 de lei si montajul inca 100 de lei, in conditiile la 5 lei / litru la motorina investitia de 300 de lei se amortizeaza in 6000 de km. adica la ritmul meu de mers in cateva luni...
ca sa nu mai zic, un motor rece nu are ungere optima, consuma (si in acelasi timp polueaza) mai mult, e mai galagios, etc...


parerea mea, daca temperatura apei nu se ridica suficient, schimbati termostatul si lasati parerile "mecanicilor"...
  • Petronel Hrubaru

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da ai dreptate..asa trebuie sa fie..domnule jgyprime ce parere ai de termostatul gasit pe siteul acesta...peste tot termostatul care aici e pana in 50 de lei pe net este peste 150 de lei. Ce parere iti dai? Auzindu-te si pe tine ca termostatul este 200 de lei...
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu am pus cel mai ieftin termostat (care ar fi fost undeva pe la 130 de lei daca tin minte)...
Am pus unul acceptabil ca pret...
La mine termostatul include si o sonda de temperatura.

Daca se potriveste la motorizare ia-l si schimba-l.
Mai ales ca la la 2.0 se schimba relativ usor, zic ca nu e o mare pierdere 50 de lei + antigelul pierdut...
  • Petronel Hrubaru

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da scuza-ma eu am zis ca ai tot vectra y20dth si de asta te-am intrebat..oricum o sa revin cu pareri saptamana viitoare despre cum se comporta dupa ce schimb termostatul
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ideea e ca aveam aceleasi simptome, motorul se incalzea greu, tot pe diesel...
Si rezolvarea a fost schimbarea termostatului.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
o chestie interesanta spusa de "expertii" de la 4tuning
http://www.4tuning.ro/ghidu...nutila-28809.html
tind sa le dau dreptate
Skip ads

  • Petronel Hrubaru

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da are dreptate..eu sincer stau un minut pana se incalzeste..fara aer..la relanti asa..
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Inca un experiment de azi...
Am mers prin oras ceva timp, cautand un magazin deschis pentru un cadou...
Toate bune si frunoase...
La un moment dat, gasesc un magazin deschis, opresc masina si intra sotia sa caute / cumpere...
Eu raman in masina cu motorul pornit (copii in masina, frig afara) si ochii pe gid (in bc ascuns exista un meniu unde vezi temperatura motorului).
Cu mototul pornit, in 5 minutd temperatura a acazut de la 87 de grade la 71.
-10 grade temperatura exterioara.
Deci dupa parere mea, clar, motorul diesel nu se incalzeste pe loc ci mai degraba se raceste...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Oare la ce-or fi bune scuturile de plastic ..... de borduri sigur nu protejeaza motorul.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
am scut de plastic...
la vectra c diesel scutul e dotare standard din cate stiu eu...
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Iarna, la relanti, cu aeroterma pornita, la diesel scade temperatura pana la 50 de grade oricat de bun ar fi termostatul.
  • Petronel Hrubaru

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da dar nici ca la mine in 17 km sa nu urce deloc acul:))!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa urce nitel acul, pune-i termostat nou.
Daca vrei sa stea la 90 pe vremea asta, baga si-un carton intre radiatoare.
  • Petronel Hrubaru

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Am inteles..marti ar trebui sa ajunga termostatul..revin cand il montez cu pareri..ce ziceti si de un aditiv in ulei? Este 10w-40 si de cand s-a racit afara pare ca este mai zgomotos..parca ar bate ceva in el..ma gandeam la ceva de la duralube sau liqui moli? Ce ziceti ma ajuta?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Te-ajuta sa faci praf motorul mai repede. De ce bagi 10W-40 ? Economisesti 30 de lei la un schimb ?
Pune 5W-30 sa vezi ce frumos suna, fara aditiv.
  • Petronel Hrubaru

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Asa a pus mecanicul..am dus-o la service revizie filtre si ulei schimbat..Sad..
  • Petronel Hrubaru

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Revin cu pareri. Azi am schimbat termostatul! Era blocat cel vechi. Acum nu am apucat sa merg decat 4 km si deja se ridicase acul aproape de 80! Precizez ca temperatura de afara era -1 . Foarte multumit! Multumesc celor ce s-au implicat!
  • 2_furious

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2012

  • Mesaj Privat
si eu am schimbat termostatul si in cam 3-4 km la -2 grade a ajuns la peste 80 de grade, inseamna ca a ramas termostatul vechi pe deschis sau nu inchide bine...va multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR