Ai uitat parola?


  • crylover

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2006

Salut....sunt nou aici dar de cateva zile am o mare problema....Am un vectra B 2001, y20dth, cu climatronic. Problema e ca dupa ce am oprit climatronicul, ventilatorul a ramas cuplat si merge la o turatie zic eu destul de mare (cam 4). Daca dau drumul la eco nu e nici o problema, toate functiile merg normal...dar chiar daca tot este oprit, ventilatorul de aer merge.........Care ar fi problema?ajutati-ma


Bafta si astept parerile voastre
  • sodo

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra C16NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2006

Dupa parere mea ar trebui sa vezi daca nu e un scurt pe undeva,iar daca nu senzorul de temperatura(ma gandesc ca ar trebui sa existe asa ceva) poate sa fie defect.Sper ca te ajuta la ceva,desi trebuie sa spun ca nu am deloc experienta cu climatronic.
  • crylover

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2006

nu cred ca e de la senzor daca exista asa ceva....pentru ca totul s-a intamplat in mers....cand am vrut sa opresc clima, ventilatoarele au ramas pornite. Daca dau drumul si selectez temperatura sau locul unde sa bata aerul, merge perfect, mai putin cu turatia ventilatoarelor, aceasta nu prea se modifica...doar daca dau drumul la deaburire pleaca mai tare, in rest totul ramane nemodificat....
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2006

Motorul ventilatorului are un circuit electronic pentru reglarea vitezei ( dupa schema electrica pare incorporat in motor ,posibil sa fie amplasat chiar pe el ),cred ca un tranzitor final de putere este in scurt de aia ventilatorul merge continuu indiferent de comenzile date Exclamation .Trebuie masurat daca modulul final de alimentare ventilator primeste comenzile corecte de la centrala climatronic si daca da atunci 100% defectul este in acest bloc de putere Idea
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,390
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2005

La BMW seria 3 modulul asta e bagat in traseul de aer ca sa fie racit si are multe aripioare in forma de cilindru.
  • Florin M

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

o asemenea problema am avut eu
am avut comutatorul de presiune freon rupt
si de cate ori porneam masina ventilatorul
nu se oprea pana nu opream si masina
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,390
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2005

Care ventilator? Ala de la radiator de afara? Banuiesc ca era rupt senzorul de presiune inalta? Si daca e cum zic eu, ce relevanta are cu problema amicului cu climatronic la ventilatorul de interior?
  • crylover

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2006

Minune! Desi nu am facut nimic la masina, astazi, ventilatorul a inceput sa functioneze corect ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.Climatronicul functioneaza corect, ECO la fel. Sigur este un contact imperfect undeva si probabil fenomenul se va repeta mai devreme sau mai tarziu. Va multumesc celor care ati avut amabilitatea sa dati o parere, mi-au fost de ajutor si m-au convins ca posesorii de Opel sunt saritori la necazul altuia. Sa fiti iubiti!
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,212
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra y 22 dtr din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Nov 2006

crylover a scris:Salut....sunt nou aici dar de cateva zile am o mare problema....Am un vectra B 2001, y20dth, cu climatronic. Problema e ca dupa ce am oprit climatronicul, ventilatorul a ramas cuplat si merge la o turatie zic eu destul de mare (cam 4). Daca dau drumul la eco nu e nici o problema, toate functiile merg normal...dar chiar daca tot este oprit, ventilatorul de aer merge.........Care ar fi problema?ajutati-ma


Bafta si astept parerile voastre

NU CRED CA ESTE O PROBLEMA TEHNICA,CEL PUTIN DIN CEEA CE AI SCRIS TU,cred ca este o problema la intelegerea comenzilor climei....
daca setezi ECO ,tu comanzi ventilatorul
daca setezi AUTO ventilatorul se regleaza singur in functie de temperatura din masina si cea setata
modulul AUTO functioneaza fie cu A/C fie fara A/C cuplat
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,028
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

si eu cred la fel ca si octav13.
In plus, climatronicul de la Vectra B 2001 are trepte de ventilatie de la 0 la 9.
Treapta 4 se simte foarte putin, iar in mers nu se aude absolut deloc.
  • dsand86

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: iasi
  • Masina: Kadett CN16Z din 1991
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2007

salutari.
pentru cei care aveti opel-uri mai vechi, si care ati avut probleme cu aeroterma si nu numai, am nevoie de un sfat/ ajutor.
nu imi merge aeroterma decat in treapta a 3 a. am mai citit pe forum si am verificat bobina verde (ca o baterie) si era rupt un fir, + ca era descentrata bobina.
acum ideea e sa o inlocuiesc, dar nu gasesc de schimb. exista alate solutii, alte piese care fac acealsi lucru?
va multumesc anticipat
aveti poza atasata aici.
Opel Kadett 1.6i C16NZ '91

Mentionez ca pe bobina scrie
120 --> ohmi zic eu, dar nu stiu sigur
ZDF
1R
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,288
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra c14nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2006

da...sunt ohmi...incearca la un mag unde se repara tivi-ur...or sa aiba sa iit dea ceva echivalent. bafta
  • dsand86

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: iasi
  • Masina: Kadett CN16Z din 1991
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2007

nonea a scris:da...sunt ohmi...incearca la un mag unde se repara tivi-ur...or sa aiba sa iit dea ceva echivalent. bafta

am fsot si pe acolo...dar cica nu au asa ceva...nush...ma gandeam sa o desfac eu pana la capat, eventual lipesc/schimb firul si acor cu poxipol o las sa se usuce si sper sa mearga Cool
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,288
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra c14nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2006

poi daca nu e arsa or distrusa dara ca merge Smile dar daca merge doar in treapta 3 inseamna ca ai ceva rezistente arse pe acolo...e una pt fiecare treapta...deci tu ai 2 rezistente arse. vezi care sunt si le schimbi. apoi rezolvi si cu "bobina" desi nush daca e ceea ce cred eu (acea bobina e mai mult o rezistenta)
Smile..bafta
  • dsand86

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: iasi
  • Masina: Kadett CN16Z din 1991
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2007

nonea a scris:poi daca nu e arsa or distrusa dara ca merge Smile dar daca merge doar in treapta 3 inseamna ca ai ceva rezistente arse pe acolo...e una pt fiecare treapta...deci tu ai 2 rezistente arse. vezi care sunt si le schimbi. apoi rezolvi si cu "bobina" desi nush daca e ceea ce cred eu (acea bobina e mai mult o rezistenta)
Smile..bafta


rezistentele merg toate, sut verificate.i deea e ca am mai citit topic-uri aeroterma defecta si se apre ca asta e problema. + ca am analizat aeroterma, ca tot imi place electronica si asta e singura problema. bobina asta face ca aeroterma sa mearaga in trepte. am sa vad eu.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,288
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra c14nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2006

din cate stiu eu rezistentele fac ca aeroterma sa meraga in trepte. la fiecare treapta se cupleaza cate o rezistenta aditionala in curcuit. ceva de genu' . bobina aia nush ce face Very Happy. ne mai tii la curend:D
  • dsand86

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: iasi
  • Masina: Kadett CN16Z din 1991
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jan 2007

nonea a scris:din cate stiu eu rezistentele fac ca aeroterma sa meraga in trepte. la fiecare treapta se cupleaza cate o rezistenta aditionala in curcuit. ceva de genu' . bobina aia nush ce face Very Happy. ne mai tii la curend:D

de fapt bobina face totul. am scos de pe ea materialul termoizolant, am decablat, si am pus alte fire pana am reusit si am facaut-o sa mearga in trepte. greseala mea ca la unul din fire am pus cupru ceea ce a cundus la anularea treptei 1 pt ca s-a ars imediat dar a mers treapta a 2a si a 3a perfect. ideea e sa izolezi la loc uc cevea termoizolant ca poxipol, lucur pe care nu l-am facut ca eram nerabdator sa vad daca merge, si am pus cu banda izolatoare. si mi-a topit-o caldura. pana la urma am renuntat la idee, pt ca si asa aeroterma a sarit de pe ax, ca urmare a facptui ca fopstul proprietar nu a avut grija de ea, si a ros magnetii si platicul (cuia de protectie) si face un zgomot cam enervant. pana atunci am cuplat-o pe direct (treapta a 3a) si am sa caut una la dezmembrari sau pe forum
  • adrian80

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Aug 2007

O problema asemanatoare am si eu cu Opelul meu Kadett D 1982
Merge doar in treapta a doua (are doar 2 trepte); (daca stiti sa-mi spuneti cum repar si asta e super)
Dar asta nu ma deranjeaza asa tare, doar ca de un timp incoace, dupa ce merge vreo 10 minute, simt miros de ceva ars in interior, problema pe care n-am avut-o pana acum.
Si asta si la aer rece si la aer cald.

ce poate sa fie?
multumesc anticipat
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2007

crylover a scris:Salut....sunt nou aici dar de cateva zile am o mare problema....Am un vectra B 2001, y20dth, cu climatronic. Problema e ca dupa ce am oprit climatronicul, ventilatorul a ramas cuplat si merge la o turatie zic eu destul de mare (cam 4). Daca dau drumul la eco nu e nici o problema, toate functiile merg normal...dar chiar daca tot este oprit, ventilatorul de aer merge.........Care ar fi problema?ajutati-ma


Bafta si astept parerile voastre



Sânt nou pe forum așa că scuze anticipate pentru cum postez. Aceeași problemă o am și eu. Vectra B 2001 Z18XE.
O scoatere a bornei + de pe baterie rezolvă ceva(reset?)? Ulterior se întâmplă ceva la mașină? Trebuie dusă în service
pentru a fii adusă în parametri?
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2007

Vectra B2 Z18XE 2001, climatronic.
Nu mi se mai opreste ventilatorul decit la deconectare motor. Cind pornesc masina automat porneste ventilatorul.
Are viteza constanta (cca.treapta 5 ). cind pornesc AC sau ECO ventilatorul merge pe vitezele mai mari. In jos turatia acestuia nu scade, chiar daca pe display scad cifrele. Am scos siguranta, se opreste, dar la reintroducerea acesteia
reporneste. Scoaterea bornei + rezolva problema? Trebuie resoftata masina in service?

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata