Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai iso nu-i la prima masina, a mai avut un H cu acelasi motor, cu siguranta a stiut ce poate masina inainte de a o cumpara.
Eu spuneam doar ca niste cai in plus sunt mereu bine veniti si in niciun caz inutili.
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pe unii oameni ii intereseaza la o masina sa te duca din punctul A in B in deplin confort si siguranta. La ce viteza medie e pe drumurile noastre un Z14XEP, chiar daca face H-ul submotorizat, e suficient. Felicitari colegului iso pentru achizitie.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Azi pe drumul de intoarcere spre casa pe DN2 din nordul Moldovei cu pilotul automat pus pe 100km/h si un consum mediu de 5,7L/100Km am avut inca odata, daca mai era nevoie pentru mine, confirmarea faptului ca motorasul acesta Z14XEP este foarte bun pentru Romania.
Cum asa, ma veti intreba, simplu la 100km/h(viteza legala pe DN2) m'au depasit foarte multi..., pe multi din ei ii intilneam in "sicanele" de trafic din orasele de pe traseu, asta ar putea fi prima confirmare ca Z14XEP este suficient.

Doi la mina, romaninul se crede cel putin Shumacher + James Bond cind se vede la volan, ca de romanul s'a nascut sarintoc si acuma se da in barci sperind sa recupereze anii "pierduti" in saracie. Daca ne gindim ca soselele sint aceleasi, cu minime modificari, fata de perioada Ceausescu, drumuri care au fost proiectate/gindite/executate pentru viteze de maximum 80-100Km/h atunci dece trebuie sa'mi pun familia in pericol conducind cu viteza de peste 100Km/h ? Este un act nesabuit/sinucigas sa rulezi cu viteze mai mari de 80-100Km/h pe sosele ce nu au separate sensurile de mers Exclamation Nu mai vorbesc de ambuteiaje, aglomerari de trafic, drumuri intr'o stare proasta si foarte proasta ... unde naiba ar trebui sa ma grabesc si dece? Rolling Eyes

E frumos si cu masini de 3Litri seria 5 de la BMW sau E klase dar ca sa'i "pilotez" pe ai mei catre o destinatie de vacanta intre o acccelerare si doua frine(ca de feirul te imbie), sa dea din cap in spate ca si cinele de pe luneta de la Dacia 1300 Laughing iar la destinatie sa vomite juma' de ora si sa devina verzi pentru tot restul zilei... parca nu se potriveste cu mentalitatea unui om care mai are pretentii de normalitate intr'o Romanie tot mai dementa...
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Pe european limita e 110 Laughing
Skip ads

  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
La 100 km/h aproape ca te imping TIR-urile (90) de la spate Smile Si sunt destule drumuri care permit mai mult de 120 km/h fara sa te pui in pericol ( din punctul meu de vedere).
Serios acum nu prea multa lume are timp de pierdut "sa savureze" peisajul la 80 km/h...este de ajuns ca drumurile sunt pline de localitati macar recuperezi in afara.
La felul in care prezinti situatia din punctul tau de vedere se pare ca da... 1.4 este suficient.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Bre', n'am stiut ca 10-20Km/h in plus fata de 100Km/h reprezinta tocmai saltul la viteza luminii si face diferenta intre a ajunge acasa sau nu... Laughing
Dupa logica voastra afara, acolo unde sint autostrazi, in loc de 130Km/h romanul trebuie sa mearga cu 200-300Km/h, ca daca tot te tine soseaua... da'i talpa pina'i sare motorul de pe sasiu! Laughing E pe principiul deschiderii supermarchetului la romani, ai nevoie n'ai nevoie cumpara ca e ieftin! , asa si aici: da'i talpa daca merge, ca ne pricepem sa ne caciulim cu politistul !

Oare citi dintre voi au socotit de cite ori iti depasesti capabilitatile umane de atentie/reflexe/viteza de reactie atunci cind mergi cu numai 100Km/h avind in vedere ca in alergare abia atingi 25Km/h ? Era un studiu facut afara care demonstra scaderea exponentiala a capabilitatilor umane de raspuns la stimuli odata cu viteza de deplasare. Putini constientizeaza ca veriga cea mai slaba in anslamblul om/masina este tocmai chestia gelatinoasa cu ifose de superman din spatele volanului,... unii mai apuca sa constientizeze, altii "fleosc"... Laughing Un impact frontal la 100+100Km/h, 80+80Km/h, 60+60Km/h,... ar fi devastator. Dar pina la urma fiecare isi pune la bataie sunca din dotare asa cum crede de cuviinta...,, mai nasol cind omori oameni nevinovati...
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
100km/h nu e o viteza mare pentru un drum in afara localitatii, unde ai vizibilitate cateva sute de metri si poti anticipa o situatie periculoasa. In oras unde te poti trezi oricand ca iti iese ceva in fata e alta poveste. Un om normal trebuie sa aiba reflexe suficient de rapide sa faca fata situatiilor la viteza aia. Nu ne-am nascut toti piloti sa avem reactii suficient de rapide pentru 300km/h dar la 100 nimeni nu ar trebui sa aiba probleme sau sa se simta inconfortabil.
N-are nicio legatura viteza cu care fugi cu reactiile.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
iso a scris:
Oare citi dintre voi au socotit de cite ori iti depasesti capabilitatile umane de atentie/reflexe/viteza de reactie atunci cind mergi cu numai 100Km/h avind in vedere ca in alergare abia atingi 25Km/h ? Era un studiu facut afara care demonstra scaderea exponentiala a capabilitatilor umane de raspuns la stimuli odata cu viteza de deplasare.


Daca-ti sare un caine la 80 Km/h facem pariu ca nu-l eviti? Pe principiul asta, nu mai ies din casa sau merg cu 30 km/h sa pot opri.

Am mai zis pe undeva, daca am merge toti cu aceasi viteza ar fi perfect. Dar nu se poate, trebuie sa mai fie si unii care merg cu 90-100. Ca nu se simt in siguranta la 110-120.
Si asa se fac coloane, depasiri periculoase etc....
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Tony, fa tu autostrazi cu sensurile de mers separate de glisiere si promit sa merg cu 130Km/h(viteza legala)... hai pina in 140-150Km/h.
...dar la 120-130 daca'ti sare cainele cum il eviti tu, poate asa invat si eu sa'l evit la 80-100Km/h, ca eu in 20ani de carnet n'am invatat?

Se pare ca vorbesc o limba straina voua, nu viteza ma sperie, ma sperie drumurile si starea lor, comportamentul agresiv al celorlalti soferi. Este chestie de adaptare a vitezei la conditiile date, vitejia ieftina iese din discutie.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Nu are el o problema, ci aveti amandoi!
Si anume ca nu puteti accepta si parerea celuilalt precum si modul lui de a conduce. Daca unul doarme cu 90 km/h iar altul se crede in avion cu motorul de 100 de cp este fix alegerea fiecaruia!Nu pricep de ce trebuie, ca in final, sa primeze doar parerea unuia...Oricum nu veti ajunge la un consens

ISO- doua remarci
asa este, infrastructura tarii este sub-dimensionata pt nr masinilor si pt diferitele tipuri de soferi si implicit stiluri de condus. La asta se mai adauga si educatia precara care transforma un drum de 100 de km in stiri la ora 5
Iar la bmw cand franezi sa zicem de la 140 la 100 nu te da cu capul de geam, oricat de violent ai face-o, pt ca e o masina BUNA Laughing
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
tonytm corect, cainii nu se ocolesc, se lovesc daca vrei sa mai ramii in viata. Din fericire n'am lovit/omorit nici un caine in toti acesti ani... am fost oare excesiv de prudent?

cristidb daca ai sa recitesti ceea ce am scris pina acum ai vezi ca nu ti'am adus injurii de nici un fel, ai luat'o prea personal. Daca media de virsta a forumului bate spre gradinita si majoritatea cere lapte, eu dece nu pot sa beau o sampanie? Oricum n'am auzit de nimeni care sa fi murit din prudenta excesiva, calculez fiecare pas pe care'l fac iar chestia asta i'a un picut de timp dar macar stiu dece am pasit si incotro ma indrept.

bertone nu incerc sa'mi impun parerea cu toate ca abundenta argumentelor si experienta confirma realitatea dar nici nu pot sa stau cu mainile in sin in fata corului mai tinerilor amici forumisti care imi spun:"...ce fraier esti tu ca nu mergi asa de tare ca noi!"... atit si fara argumete. Mai bine un fraier viu decit smecher mort! Laughing BMW face masini pretentios de fragile, in rest alearga si atit, nu ma atrag, in schimb cu Mercedesul e alta mincare de peste...

astrah este agasant sa mergi pe DN'uri pline de localitati dar decit sa cedezi psihic si sa strici bunatate de masina nu mai bine'ti faci sepuku acasa, e mai intim asa. Laughing
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cu siguranta sunt oameni cu reflexe de doua ori mai rapide decat ale altora, deci trebuie sa recunoastem ca unii soferi pot conduce mai repede decat altii in aceleasi conditii de siguranta. Si cum limitele de viteza se refera la majoritatea oamenilor si nu la anumiti indivizi, fiecare se pozitioneaza unde crede el insusi in clasamentul acesta al vitezei reflexelor, conduce cum il lasa bunul simt si instictul de supravietuire si raspunde de ceea ce face. Cat despre studii, exista destule care arata ca viteza e pe locul 4-5 in clasamentul cauzelor accidentelor grave si ca in general este asociata unei alte cauze.
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ei lasa ca am mai vazut viteji de sosea care pe circuitul karting erau praf, cu masini egale se schimba treaba. Pe sosea e simplu sa apesi acceleratia si sa tii drept de volan. Daca esti prudent nu inseamna ca nu poti sa prinzi musca in zbor. Laughing
Viteza de dragul vitezei, am inteles, totusi ce va gidila mai tare, faptul ca mergeti repede, faptul ca mergeti mai repede decit viteza legala, sau combinatia celor doua? Ce faceti in cazul in care este unu mai tare ca voi?
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Concluzia mea, ca sa n'o mai lungim. Z14XEP este motorul ideal pentru cei ce vor un consum redus si taxe mici dar nu vor vre'un tractor de diesel cu toate nazbitiile si necazurile ce le produce. Daca stii sa'l exploatezi iti va oferi atit performante dinamice multumitoare in conditiile unui consum redus de carburant cit si confortul deplasarii.

Pentru cei ce tot mesteca: "Astra H este submotorizata cu z14xep!" sint convins ca n'ati avut/condus AstraH cu acest motor ca sa vedeti ce si cum. In alta ordine de idei, Opel n'ar fi putut sa scoata la vinzare Astra H cu Z14XEP daca n'ar fi trecut testele dinamice de siguranta activa/pasiva si n'ar fi obtinut omologarea de tip. Consum redus in conditii dinamice decente cam asa ar putea fi caracterizat acest Z14XEP.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Apropo de viteza ...
Traseu propus: Bucuresti - Buzau - Focsani - Bacau - Piatra Neamt - Durau.
Viteza propusa: legal + 10 (noroc cu radarele astea noi, mai admiram si noi peisajul).

Si grup cu motoare mari, tunate...deci ? Hai sa o lasam mai moale cu rezerva de putere daca nu o folosesti, bani aruncati de multe ori.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pacat ca oamenii cu pretentii din ziua de azi dau crezare miturilor urbane create pe internet si acorda mai putin credit studiilor si cartilor "stravechi" ce vorbesc despre conduita preventiva si sofatul "economic". Un astfel de mit este si "rezerva de putere pentru depasiri", o chestie lansata de tuneri si sustinuta de adepti. E bine si cu rezerva asta de purete dar ce te faci cind ai de "crosetat" o coada interminabila de masini? Daca te apuci sa'i depasesti pe toti ajungi la destinatie ori prea obosit ori surescitat peste masura.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Pe aia cu rezerva de putere nici eu nu o musc, mai ales la tuning. Nu cred ca vreau sa fiu in depasire, sa fiu fortat sa accelerez la maxim si sa raman fara turbo sau cine stie ce alta componenta stresata la maxim cand din fatza vine un camion de 7tone.

Cat despre aia cu ce simt la 120km/h, e foarte simplu: simt ceea ce simt si la 180km/h, adica nimic. 110km/h e o alegere fireasca, acolo sta motorul in 2000RPM tr.6.

Ce fac cand e coloana? Nimic, astept sa se disperseze, sunt convins ca o sa se intample intr-un fel sau altul.

Aia 200CP sunt pentru pentru placerea mea personala, nu au legatura cu traficul. Si-i pot simti si pana la 100km/h Smile Ce este ceea ce simt? Imi pare rau, dar daca nu simti tu insuti nu am cum sa-ti explic eu.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
E nasol daca nu mai vezi deosebirea intre 120 si 180Km/h...

Referitor la feeling'ul dat de puterea motorului stiu ca ok senzatia dar pentru o perioada limitata de timp altfel devine obositor/agasant sa vezi ca masina vrea sa te alerge cind tu n'ai chef de alergat. Dar eu nu ma refeream la senzatia in sine, ma refeream la motivatia care duce la senzatie. Sa fie oare dependenta de adrenalina, adrenalina cu orice pret sau altfel sintem apatici...?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Voi ii tot dati cu viteze de 180 de km/h. Ati constatat care e media de viteza la un drum de 500-600 de km(fara autostrazi) cand mergi normal, repede, "in forta" si ca "dementul"? Diferenta intre cele 4 stiluri de condus, daca e destul de aglomerat, nu trece de o ora- o ora si jumatate. Timpul ala castigat se transpune in nervi, stres, oboseala, riscuri si un consum mult mai mare de carburant. Dar lasa ca avem noi masini puternice. Atata timp cat Z14XEP te duce in deplin confort la 140 km/h, e suficient pentru Romania.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Pai atunci hai sa propunem o lege prin care Z14XEP e motorul cu puterea cea mai mare cu care poate fi condus un Opel in Romania si am rezolvat problema. Dar pana se da legea aia, pentru mine nu e suficient.

Nu as vrea sa fiu rau, dar povestea asta suna un pic a "strugurii acri".
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR