Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • Serban Nicolae

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1995 25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua ,daca ma puteti ajuta cu o informatie la omega b 2,5 td din 95 caravan,sub capota se afla cutia cu relee asezate in cutie pe dreapta daca ma uit din fata masini spre spate.
Problema e ca la ultimul releu cu siguranta de 30 amperi se tot arde si nu stiu care circuit-consumator nu mai face servici. Releul este ultimul in cutie privit din fata-faruri spre spatele masinii,siguranta se tot arde darnu gasesc ce nu mai functioneaza cu siguranta arsa,am fost si la servis Opel iar electricianul habar nu are asta a fost in Sibiu.
Daca as avea un plan m-as descurca ,poate stie cineva ,va multumesc.
Skip ads

  • laur702

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega 1996 y25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
pune o poza cu acel releu si siguranta .
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Uite baiatule o poza cu releiele ! Alege releul tau ,numarul lui in schema si functia .Apoi este mai usor.
Parerea mea este ca vorbim despre AEROTERMA ,dar ramane de verificat.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat

Skip ads

  • Serban Nicolae

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1995 25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
trimit doua fotografii cu releul si siguranta respectiva,se arde din cand-in-cand.Multumesc mult!
  • Serban Nicolae

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1995 25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Edy a scris:Uite baiatule o poza cu releiele ! Alege releul tau ,numarul lui in schema si functia .Apoi este mai usor.
Parerea mea este ca vorbim despre AEROTERMA ,dar ramane de verificat.


Functia lui in instalatie nu o cunosc,asta e problema. Am indicat releul-siguranta cu un creion,este ultimul iar cum apare in plan ar fi nr. 10,multumesc.
  • Serban Nicolae

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1995 25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Serban Nicolae a scris:trimit doua fotografii cu releul si siguranta respectiva,se arde din cand-in-cand.Multumesc mult!


Functia releului nu o cunosc,asta e problema. Am indicat releul din fotografie cu un creion,este ultimul,vazut din plan ar fi nr. 10. Masina e din 95 cu motorul de BMW 2,5 td 96 kw 6 cilindri,multumesc.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Buna, se pare ca acest releu de culoare verde este K48 iar siguranta este ,F50 de 30 A.
Aceasta siguranta alimenteaza doua crcuite in paralel ,
1: circuitul care leaga in SERIE cele doua ventilatoare din fata radiatorului (prin K 4Cool.
2: alimenteaza POMPA de recirculare apa in radiator prin K 26. Aceasta pompa este undeva sub vasul de expansiune intre 3 furtune de apa .
Functionare : cand apa in radiator ajunge la 95 gC se inchide K48 si pornesc ventilatoarele din fata + pompa de apa amintita mai sus (prin K26), pana cand apa revine la 90 gC
Incercare : sub furtunul superior de apa, dela radiator , este un termosat de apa .
Scoate mufa cu doua fire din acest termostat si le scurtcircuiteazacu o sarma subtire,in acesta situatie ,chiar si fara de contact ar trebuii sa se ivarta cele doua ventilatoare si pompa (poti pune mana pe ia si simti ca merge ). Daca vei trage afara acea siguranta F50 toata jucaria ar trebui sa se opreasca !
In cazul ca tot ce am scris este adevarat ,este foarte probabil ca acea pompa se mai si agata cate o data si asa se arde siguranta sau numai cand este in situatia sa lucreze arde siguranta din cauza ca este defeta .Pompa fiind bine ascunsa nu o vezi si nu o auzi si de aceia nu sezizezi mai nimic. In speranta ca am fot destul de explicit iti doresc succes si sa ne si scrii daca am scris adevaruri sau nu ca si eu tot om sunt si mai si gresesc !
Skip ads

  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
SA NE SCRII NEGRESIT DACA FACI INCERCAREA !
  • Serban Nicolae

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1995 25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Edy a scris:SA NE SCRII NEGRESIT DACA FACI INCERCAREA !

O sa caut si o sa raspund ,multumesc.
  • Serban Nicolae

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1995 25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Serban Nicolae a scris:
Edy a scris:SA NE SCRII NEGRESIT DACA FACI INCERCAREA !

O sa caut si o sa raspund ,multumesc.


Revin la problema cu siguranta de 30 A,releul verde.
Am probat-incercat azi,este corect circuitul pompei si cele 2 ventilatoare din fata care sint comandate de termocupla din radiator dar atrage releul cu nr.7 din cutie si nu cel cu nr. 10-cel indicat de mine cu creionul in fotografie-ultimul.
Daca ai acces la documentatie s-au din alta sursa da-mi te rog un semn.
Problema persista,se arde siguranta si nu stiu pe ce e pusa-circuit.
Multumesc
  • Serban Nicolae

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1995 25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
ti-am raspuns unde am inceput subiectul-problema.
Corect cu circuitul ventilatoare-pompa de apa comandate de termocupla-radiator dar nu sint alimentate de ultimul releu cu nr.10 ci de releul cu nr.7 Mai cautam dar fara plan e comic,poate gasesti documentatie,multumesc.
Skip ads

  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
la masina mea asa arata cutia cu relee . este omega 2.5 td din 1996. nu sunt sigur dar cred ca are legatura cu compresorul . verifica daca mufa de la compresor sau de la presostat nu este in scurt.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pentru Serban Nicolaie,

Am primit raspunsul tau in legatura cu insucesul indentificarii mele SI AM MAI CAUTAT !
Am luat planurile Opel dela inceput si am verificat toate sigurantele de 30 A in compartimentul motor.
De asta data am gasit siguranta F36 care actioneaza releul K80 (revino la cutia cu releie trimisa de mine inainte cu o saptamana si ceva . Este releul notat cu nr. 9 )
Acest releu este parte din circuitul de preincalzire a motorinei aflat pe filtrul de motorina . Intre filtru si capacul lui este o piesa din material izolant ( bachelita de culoare neagra ) care este de fapt un corp de incalzire si are si o mufa de legatura cu doua fire .
Aceasta rezistenta de incalzire are incorporat si un termostat (totul lucreaza cu untermostat. este automat)
Pentru a incerca jucaria deconecteaza mufa si schimba iar acea siguranta si vezi daca o arde ca mai inainte CU mufa deconectata. Sigurana pentru probe poate sa fie si de 5A.Proba se face cu motorul pornit si poti pune in capul mufei un bec de 12 V pentru testare . Si daca tragi afara releul din soclul lui ar trebuii sa se stinga becul de testare . Sa speram ca de asta data suntem mai norocosi !

Nu uita sa ne tii la curent cu incercarile efectuate. Cu stima Edy
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Subscriu la ce a spus iriahu, este vorba de acel circuit de preincalzire a motorinei.Pune siguranta si incearca cu mufa scoasa de la preincalzitor.Am avut si eu problema asta si buba a fost preancalzitorul.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Salutare d-le Serban Nicolaie !
Ne-ai lasat asa in suspans pe toti. Nu ai mai scris daca ai verificat acea siguranta de 30A
Noi ti-am scris cate ceva dar dumneata ar trebuii sa ne ti la curent cu cele adevarate si neadevarate.
Vreau si eu sa stiu daca am NIMERIT sau nu.
Succes si numai de bine !
  • Serban Nicolae

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1995 25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
iriahu a scris:Salutare d-le Serban Nicolaie !
Ne-ai lasat asa in suspans pe toti. Nu ai mai scris daca ai verificat acea siguranta de 30A
Noi ti-am scris cate ceva dar dumneata ar trebuii sa ne ti la curent cu cele adevarate si neadevarate.
Vreau si eu sa stiu daca am NIMERIT sau nu.
Succes si numai de bine !


Scuze dar am fost plecat o saptamana. De 2 saptamani am pus o siguranta de 20A si nu s-a mai ars,verific regulat,am mentionat se arde din cind in cind.
Am probat cu motorul pornit daca vine tensiune pe stekerul ce alimenteaza preincalzirea motorinei cu aparat de masura dar si cu consumator-bec 12v 5wats,nu vine tensiune deloc ,cu siguranta de 20a buna.Pe filtru de motorina mai este o mufa-steker,s-ar putea sa fie pentru termostatul prevazut -comanda rezistentei din bachelita.
Daca sinteti siguri ca e termostat ar trebuii sa fac o punte in steker iar ca urmare ar trebuii sa vina curent pe rezistenta-preincalzire,daca nu e termostat s-ar putea sa stric altceva in momentul cind se face puntea,astept un raspuns. Va multumesc mult,pe plan electric ma descurc absolut dar nu am,multumesc.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Documentele cu schemele electrice la Opelurile astea este VASTA.
Am sa copiez pentru dumneata acest circuit + culoarea firelor ,ca sa poti indentifica mai usor.
Din cate am vazut am inteles ca termostatul este incorporat si nu exterior. Ma voi uita la masina mea cat stechere am pe filtrul de motorina . Dar tensiune trebuia sa ai la punerea contactului.Rezolvam noi aci si aceasta problema spre deosebire de "desteptii" de la garaj care nici schemele nu le stiu citi ! Garajul modern este locul unde se chimba piese (demontare / montare) si nu locul unde se repara ceva .
  • iry
  • *
  • 25 mesaje
  • din 25 Aug 2008
  • Omega 1995 2.5 TD V6 EcoTec
  • Brasov
  • iry

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Omega 1995 2.5 TD V6 EcoTec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema, cand schimb siguranta (care tine de avarii, MID, etc) mi se arde stie cineva din ce cauza, merg de mai bine de 2 sapt fara siguranta, eu m-am uitat da nu am gasit nimic.
  • iry
  • *
  • 25 mesaje
  • din 25 Aug 2008
  • Omega 1995 2.5 TD V6 EcoTec
  • Brasov
  • iry

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Omega 1995 2.5 TD V6 EcoTec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Masina e omega B 2.5 V6 CD
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR