- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
@sharanel
salutare si bine ai venit...
desi e off topic o sa iti raspund... de vreun an merg mult mai linistit si am medie de 7,5 afara.
In carte (m-am uitat pe niste pdf-uri) e dat 6.9
Doar pe la 90 la ora am acest consum instantaneu....
Anii trecuti ma enerva o chestie (acum incerc sa trec cu vederea ca nu vreau sa mor de inima... )
Pe DN1 pe banda 1 era plin de masini care , de voie de nevoie mergeau cu 80-90. Eu merg uzual 100-120.
Desi erau coloane de masini pe ambele benzi (una deplasindu-se cu viteza mentionata mai sus iar cealalta de pe banda 2 mergind cu acei 120) se gaseau vesnicii jmekeri care dadeau flash-uri sa te dai la o parte ca vrea muschii lor asa...
E, atunci ca sa nu am probleme si sa-mi fac nervi degeaba din cauza insistentei lor si neavind nici cum sa le faci loc pt simplul motiv ca dupa aia nu te mai lasa nimeni sa te repliezi din banda1 mergeam cu 150-160...
atunci media de 9 9,5 ti se pare ok???
vad ca esti din Bistrita... sincer nu-ti doresc sa mergi in infernul -doamne iarta-ma ca-i simbata mare- din Bucuresti si din imprejurimi...
salutare si bine ai venit...
desi e off topic o sa iti raspund... de vreun an merg mult mai linistit si am medie de 7,5 afara.
In carte (m-am uitat pe niste pdf-uri) e dat 6.9
Doar pe la 90 la ora am acest consum instantaneu....
Anii trecuti ma enerva o chestie (acum incerc sa trec cu vederea ca nu vreau sa mor de inima... )
Pe DN1 pe banda 1 era plin de masini care , de voie de nevoie mergeau cu 80-90. Eu merg uzual 100-120.
Desi erau coloane de masini pe ambele benzi (una deplasindu-se cu viteza mentionata mai sus iar cealalta de pe banda 2 mergind cu acei 120) se gaseau vesnicii jmekeri care dadeau flash-uri sa te dai la o parte ca vrea muschii lor asa...
E, atunci ca sa nu am probleme si sa-mi fac nervi degeaba din cauza insistentei lor si neavind nici cum sa le faci loc pt simplul motiv ca dupa aia nu te mai lasa nimeni sa te repliezi din banda1 mergeam cu 150-160...
atunci media de 9 9,5 ti se pare ok???
vad ca esti din Bistrita... sincer nu-ti doresc sa mergi in infernul -doamne iarta-ma ca-i simbata mare- din Bucuresti si din imprejurimi...
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@sharanel: Asa este, dar eu m-am ferit sa mai aduc vorba si de Dacia, ca sa nu mai fiu luat "in balon", similar cu "excitatiile".
@zafirul: Stai linistit si eu tot ca gluma am spus adio logaritmi si integrale. Chestia cu elth ramane "intre noi", dar sa sti ca imi pare bine ca pot discuta cu cineva pe aceeasi limba (eu sunt automatist).
@zafirul: Stai linistit si eu tot ca gluma am spus adio logaritmi si integrale. Chestia cu elth ramane "intre noi", dar sa sti ca imi pare bine ca pot discuta cu cineva pe aceeasi limba (eu sunt automatist).
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
nu sunt nici macar un profan in chestiile astea, tot ce am scris in acest topic am scris dupa propria ureche (si in cazul asta e urechea pe care dorm). Ma sacaie totusi o intrebare... daca alternatorul se invarte mai greu atunci cand sunt mai multi consumatori, mergand la extrem - daca am avea tzshpe becuri motorul nu ar mai putea invarti alternatorul? Sau cand se atinge puterea maxima ce poate fi generata de acesta "celebra" excitatie ramane constanta? Unde este aceasta limita?
Si maiandrei, lasa-ma cu densitatea aerului, era doar o gluma - ma gandeam la caldura emisa de farurile aprinse, care duce la dilatarea aerului din fata farului. Daca cineva chiar a luat-o razna nu are decat sa calculeze avantajele acestui lucru. Sunt convins insa ca si tu ai spus-o doar in gluma sau ai vrut sa verifici daca sunt dirliu (nu ca ai fi departe de adevar, dar daca si doru_a incepe sa ma creada, eu inca mai am sperante).
Si maiandrei, lasa-ma cu densitatea aerului, era doar o gluma - ma gandeam la caldura emisa de farurile aprinse, care duce la dilatarea aerului din fata farului. Daca cineva chiar a luat-o razna nu are decat sa calculeze avantajele acestui lucru. Sunt convins insa ca si tu ai spus-o doar in gluma sau ai vrut sa verifici daca sunt dirliu (nu ca ai fi departe de adevar, dar daca si doru_a incepe sa ma creada, eu inca mai am sperante).
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Excitatia (tensiunea de excitatie) ramane constanta de la un punct incolo. Acest punct coincide cu maximul de curent ce poate fi debitat de alternator astfel incat toate componentele lui sa ramana intacte (infasurare statorica, punte de diode, etc.). In acelasi timp o tensiune de excitatie mare ar periclita in primul rand infasurarea rotorica la ale carei capete se aplica aceasta (prin cresterea curentului rotoric).
- doru_a
- **
- 471 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 471
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
kapix a scris:.....
Si maiandrei, lasa-ma cu densitatea aerului, era doar o gluma - ma gandeam la caldura emisa de farurile aprinse, care duce la dilatarea aerului din fata farului. Daca cineva chiar a luat-o razna nu are decat sa calculeze avantajele acestui lucru. Sunt convins insa ca si tu ai spus-o doar in gluma sau ai vrut sa verifici daca sunt dirliu (nu ca ai fi departe de adevar, dar daca si doru_a incepe sa ma creada, eu inca mai am sperante).
Si maiandrei, lasa-ma cu densitatea aerului, era doar o gluma - ma gandeam la caldura emisa de farurile aprinse, care duce la dilatarea aerului din fata farului. Daca cineva chiar a luat-o razna nu are decat sa calculeze avantajele acestui lucru. Sunt convins insa ca si tu ai spus-o doar in gluma sau ai vrut sa verifici daca sunt dirliu (nu ca ai fi departe de adevar, dar daca si doru_a incepe sa ma creada, eu inca mai am sperante).
eu am zis ca te cred, referindu-ma la consum atunci cand ai spus ca:
Si cred ca toti sunt de acord ca nu este influentat semnificativ.
In legatura cu calculele expuse ...nu stiu , n-am verificat! Dar cred ca am luat-o putin razna ( si ma bucur ca nu numai eu) pentru un consum suplimentar de 50-80 ml de benzina la mersul cu farurile aprinse.
SHARANEL
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: bn
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2006
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,721 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,721
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Sal !
Hai ca imi dau si eu cu parerea ...
Nu stiu prea multe din functionarea unui motor, dar alternatorul ma gandesc eu fiind cuplat cumva cu motorul produce curent, mai mult sau mai putin in functie de viteza de rotatie. Acesta nu isi regleaza viteza el si nici nu cere motorului mai multa viteza sau mai putina. Deci mai departe ...curentul dat de alternator este oferit consumatorilor electrici cat si bateriei pentru incarcare. Nu intru aici in detalii, ceea ce trebuia demonstrat a fost demonstrat: CONSUMUL carburantului NU depinde de consumatorii electrici ! Opinia mea pornind de la faptul ca alternatorul da un curent variabil si nu comanda el viteza rotatiilor. El nu consuma nimik, se foloseste doar de ceva angrenaje.
Toate cele bune.
CristianTM.
Hai ca imi dau si eu cu parerea ...
Nu stiu prea multe din functionarea unui motor, dar alternatorul ma gandesc eu fiind cuplat cumva cu motorul produce curent, mai mult sau mai putin in functie de viteza de rotatie. Acesta nu isi regleaza viteza el si nici nu cere motorului mai multa viteza sau mai putina. Deci mai departe ...curentul dat de alternator este oferit consumatorilor electrici cat si bateriei pentru incarcare. Nu intru aici in detalii, ceea ce trebuia demonstrat a fost demonstrat: CONSUMUL carburantului NU depinde de consumatorii electrici ! Opinia mea pornind de la faptul ca alternatorul da un curent variabil si nu comanda el viteza rotatiilor. El nu consuma nimik, se foloseste doar de ceva angrenaje.
Toate cele bune.
CristianTM.
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Ei, nici chiar asa, sa nu consume nimic. Fa-mi rost de unul de asta si iti construiesc perpetuum mobile. Si eu credeam acelasi lucru, ca alternatorul se invarte la fel de greu, indiferent de consumatori, energia necesara depinzand (dupa mine) numai de puterea maxima pe care el o genereaza. Lipsind insa cam des de la fizica, nu imi ramane decat sa ii cred pe cei care au dat mai des pe la materia asta si au oferit explicatiile plauzibile de mai sus (cu toate pornosagurile legate de excitatie, de regulare si de alte pajisti electromagnetice).
Concluzia cred ca a fost acceptata de majoritatea - consumul este influentat nesemnificativ de consumatorii electrici.
Astea fiind zise, cred ca e momentul sa discutam influentarea consumului de alti factori: culoarea masinii, caldura farurilor,deodorantul auto folosit sau lungimea nasului soferului. Pana acum s-a constatat ca in cazul cumpararii unui nou autoturism, consumul este invers proportional cu lungimea nasului vanzatorului.
Concluzia cred ca a fost acceptata de majoritatea - consumul este influentat nesemnificativ de consumatorii electrici.
Astea fiind zise, cred ca e momentul sa discutam influentarea consumului de alti factori: culoarea masinii, caldura farurilor,deodorantul auto folosit sau lungimea nasului soferului. Pana acum s-a constatat ca in cazul cumpararii unui nou autoturism, consumul este invers proportional cu lungimea nasului vanzatorului.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am spus ca ma abtin, dar nu pot, asta e! Sa luam ca exemplu un consumator: aerul conditionat. De ce credeti ca influenteaza consumul cam cu 0,8l/100km (in plus evident, cand e pornit)? Din doua motive:
1. Compresorul cere putere de la cureaua de accesorii respectiv arborele motor.
2. Consumatorii auxiliari (exceptand bobina compresorului): Ventilator racire condensator, ventilator aeroterma cu cele 4 trepte.
Consumatorii auxiliari, cer curent mai mare de incarcare pentru baterie, deci cer putere de la arborele motor. Puterea ceruta este proportionala cu curentul de excitatie (la un curent mai mare de excitatie corespunde putere consumata de la arborele motor mai mare, deci consum mai mare pentru a acoperi consumul de putere). QED.
1. Compresorul cere putere de la cureaua de accesorii respectiv arborele motor.
2. Consumatorii auxiliari (exceptand bobina compresorului): Ventilator racire condensator, ventilator aeroterma cu cele 4 trepte.
Consumatorii auxiliari, cer curent mai mare de incarcare pentru baterie, deci cer putere de la arborele motor. Puterea ceruta este proportionala cu curentul de excitatie (la un curent mai mare de excitatie corespunde putere consumata de la arborele motor mai mare, deci consum mai mare pentru a acoperi consumul de putere). QED.
SHARANEL
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: bn
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2006
- Mesaj Privat
se invarte tot timpul alternatorul, dar in functie de consumatorii electrici conectati, necesita mai putina sau mai multa energie pt a fi angrenata. Iar acea energie nu se poate obtine obtine decat din benzina (sau motorina, dupa caz). Ma repet: amintiti-va de masinile mai vechi, fara ECU, ca la aprinderea farurilor scadea relantiul. La masinile mai noi scaderea relantiului este imediat corectata de ECU, prin imbogatirea amestecului.
Masinile negre consuma mai mult pt ca vara se infierbanta mult mai tare de la soare decat una alba, deci climatizarea trebuie sa functioneze mai mult pt a scadea temperatura, de aici rezula consum de combustibil mai mare la o masina neagra decat la una alba. Bine, asta puteti sa o luati ca un banc
Masinile negre consuma mai mult pt ca vara se infierbanta mult mai tare de la soare decat una alba, deci climatizarea trebuie sa functioneze mai mult pt a scadea temperatura, de aici rezula consum de combustibil mai mare la o masina neagra decat la una alba. Bine, asta puteti sa o luati ca un banc
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Chiar imi e drag de topicul asta
De aceea mai zic si eu:
@kapix, normal ca am glumit cu dilatarea aerului la ultima ta interventie am ras bine
@doru_a, multumesc pentru clarificari. am aflat 2 lucruri de la tine: rotorul este electromagnetul (si nu invers, cum ramasesem eu cu impresia), iar curentul ce il strabate se numeste curent de excitatie. Se vede ca patina timpului mi-a tocit cunostintele din liceu...
Tinand cont de cele acceptate cu umilinta mai sus, imi sustin cu tarie cele 4 ipotenuze
Sa mai adaug?
De aceea mai zic si eu:
@kapix, normal ca am glumit cu dilatarea aerului la ultima ta interventie am ras bine
@doru_a, multumesc pentru clarificari. am aflat 2 lucruri de la tine: rotorul este electromagnetul (si nu invers, cum ramasesem eu cu impresia), iar curentul ce il strabate se numeste curent de excitatie. Se vede ca patina timpului mi-a tocit cunostintele din liceu...
Tinand cont de cele acceptate cu umilinta mai sus, imi sustin cu tarie cele 4 ipotenuze
Sa mai adaug?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
SHARANEL a scris:se invarte tot timpul alternatorul, dar in functie de consumatorii electrici conectati, necesita mai putina sau mai multa energie pt a fi angrenata. Iar acea energie nu se poate obtine obtine decat din benzina (sau motorina, dupa caz). Ma repet: amintiti-va de masinile mai vechi, fara ECU, ca la aprinderea farurilor scadea relantiul. La masinile mai noi scaderea relantiului este imediat corectata de ECU, prin imbogatirea amestecului.
Masinile negre consuma mai mult pt ca vara se infierbanta mult mai tare de la soare decat una alba, deci climatizarea trebuie sa functioneze mai mult pt a scadea temperatura, de aici rezula consum de combustibil mai mare la o masina neagra decat la una alba. Bine, asta puteti sa o luati ca un banc
Masinile negre consuma mai mult pt ca vara se infierbanta mult mai tare de la soare decat una alba, deci climatizarea trebuie sa functioneze mai mult pt a scadea temperatura, de aici rezula consum de combustibil mai mare la o masina neagra decat la una alba. Bine, asta puteti sa o luati ca un banc
da iarna cand e soare, nu consuma mai putin?
ca sufla mai putin prin aeroterma si nu trebe sa compenseze cu combustibil la fel de mult ca sa mentina temperatura motorului.
LOL, oricum diferenta vara iarna e probabil maxim 1%
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
SHARANEL
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: bn
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
Se pare ca cei care au avut "tangenta" cu electrotehnica sunt foarte aproape de adevar.
Raspunsul este "DA" consumul este influentat de eventualii consumatori electrici, insa nu intr-o proportie asa de mare cum am vazut ca se vehiculeaza, nu dau nici o cifra pentru ca nu am facut nici un calcul sau altceva.
Am gasit o aberatie de genul "frecarile din alternator" ce este echivalenta cu o afirmatie a reporterasilor de la TV "... persoana electrocutata a intrat in transformatorul electric..."...no comment ...
Singurele "frecari" care au loc la nivelul alternatorului sunt cele din lagare (rulmenti) care nici pe departe nu au o influenta asa de vizibila in consum, cu mult mai mare este influenta din partea rulmentilor de la roti... dar asta este alta discutie.
La nivelul alternatorului (care in fapt este un generator electric trifazat si trebuie luat ca atare, deoarece cu cat numarul de faze este mai mare cu atat redresarea obtinuta se apropie mai mult de cea ideala) apar forte de rezistenta materializate aici prin forte de rezistenta electromagnetice produse de campul magnetic statoric (deci nu campul magnetic invartitor pentru ca nu este motor). Forta de rezistenta electromagnetica produsa de campul magnetic statoric variaza functie de: nivelul de incarcare al bateriei si de consumatorii alimentati in acel moment (iar consumatorii fiind alimentati la aceiasi tensiune se diferentiaza prin curentul absorbit de aici putem trage foarte multe concluzii), insa cum am spus si la inceput nu influenteaza consumul vizibil in cazul consumatorilor "normali", in cazul in care la acestia se mai adauga alti consumatori de genul amplificatoare audio care se stie ca sunt foarte papacioase sau altele de genu deja consumul de energie electrica se simte in cel de carburant.
Comparativ mai mult influenteaza presiunea din roti, aerodinamica (geamurile deschise, diferite elemente de caroserie care opun rezistenta la innaintare), nivelul de incarcare, mizeria de pe masina si altele decat consumatorii electrici.
Am facut o analogie cu domeniul masinilor electrice (generatoare electrice, motoare electrice si frane electromagnetice).
Raspunsul este "DA" consumul este influentat de eventualii consumatori electrici, insa nu intr-o proportie asa de mare cum am vazut ca se vehiculeaza, nu dau nici o cifra pentru ca nu am facut nici un calcul sau altceva.
Am gasit o aberatie de genul "frecarile din alternator" ce este echivalenta cu o afirmatie a reporterasilor de la TV "... persoana electrocutata a intrat in transformatorul electric..."...no comment ...
Singurele "frecari" care au loc la nivelul alternatorului sunt cele din lagare (rulmenti) care nici pe departe nu au o influenta asa de vizibila in consum, cu mult mai mare este influenta din partea rulmentilor de la roti... dar asta este alta discutie.
La nivelul alternatorului (care in fapt este un generator electric trifazat si trebuie luat ca atare, deoarece cu cat numarul de faze este mai mare cu atat redresarea obtinuta se apropie mai mult de cea ideala) apar forte de rezistenta materializate aici prin forte de rezistenta electromagnetice produse de campul magnetic statoric (deci nu campul magnetic invartitor pentru ca nu este motor). Forta de rezistenta electromagnetica produsa de campul magnetic statoric variaza functie de: nivelul de incarcare al bateriei si de consumatorii alimentati in acel moment (iar consumatorii fiind alimentati la aceiasi tensiune se diferentiaza prin curentul absorbit de aici putem trage foarte multe concluzii), insa cum am spus si la inceput nu influenteaza consumul vizibil in cazul consumatorilor "normali", in cazul in care la acestia se mai adauga alti consumatori de genul amplificatoare audio care se stie ca sunt foarte papacioase sau altele de genu deja consumul de energie electrica se simte in cel de carburant.
Comparativ mai mult influenteaza presiunea din roti, aerodinamica (geamurile deschise, diferite elemente de caroserie care opun rezistenta la innaintare), nivelul de incarcare, mizeria de pe masina si altele decat consumatorii electrici.
Am facut o analogie cu domeniul masinilor electrice (generatoare electrice, motoare electrice si frane electromagnetice).
livakhe1
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina: Kadett 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2007
- Mesaj Privat
nu vad sa existe probleme.de ce o sa va intrebati.pentru ca tensiunea este una si amperajul este alta.am avut o dacie si pentru purul fapt ca nu avea dezaburitor electric la luneta iam pus.rezultatul a trebuit sa inlocuies alternatorul .de ce?pentru ca cel vechi nu avea decat 33amp.si iam pus de 55amp. asa ca tensiunea poate sa fie de 13,3la relantii cu totii consumatorii si 14,2 in sarcina tot cu toti consumatorii daca nu ai amperaj nu faci nimic atunci se simte ca motorul se tureaza un pic si ar creste consumul.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@livakhe1: In primul rand o rectificare in ce priveste limitele de tensiune, 13,7-14,3V.
In al doilea rand, tensiunea masurata da o informatie asupra curentului in sarcina. Daca bateria nu "tine" la curentul consumat, tensiunea scade in sarcina sub 14,3V. Bateria nu "tine" din 2 motive: ori e pe duca, ori alternatorul incarca prea putin (in curent) si atunci consumatorii preiau curentul de incarcare + un curent din baterie.
In al treilea rand, motoarele moderne nu mai sufera de variatii de turatie dupa cum se consuma sau nu putere la arborele motor, au ECU. Acesta compenseaza orice pierdere de putere prin aducerea turatiei la o valoare prestabilita (crestere de turatie), ceea ce duce la consum suplimentar. De asemeni, la disparitia consumului de putere, reduce turatia la valoarea prestabilita, astfel incat motorul sa nu se tureze anormal.
In al patrulea rand, o carte tehnica de opel kadett, soliciti la alta rubrica, aici este vorba exclusiv despre: "Consum combustibil influentat de consumatorii electrici?"
In al doilea rand, tensiunea masurata da o informatie asupra curentului in sarcina. Daca bateria nu "tine" la curentul consumat, tensiunea scade in sarcina sub 14,3V. Bateria nu "tine" din 2 motive: ori e pe duca, ori alternatorul incarca prea putin (in curent) si atunci consumatorii preiau curentul de incarcare + un curent din baterie.
In al treilea rand, motoarele moderne nu mai sufera de variatii de turatie dupa cum se consuma sau nu putere la arborele motor, au ECU. Acesta compenseaza orice pierdere de putere prin aducerea turatiei la o valoare prestabilita (crestere de turatie), ceea ce duce la consum suplimentar. De asemeni, la disparitia consumului de putere, reduce turatia la valoarea prestabilita, astfel incat motorul sa nu se tureze anormal.
In al patrulea rand, o carte tehnica de opel kadett, soliciti la alta rubrica, aici este vorba exclusiv despre: "Consum combustibil influentat de consumatorii electrici?"
livakhe1
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina: Kadett 1985
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2007
- Mesaj Privat