Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

am o frontera A din '94, cu sasiu de isuzu, bine inteles, problema ar fi ca este ruginit ca dracu. Pe unde am de scos un surub din sasiu se rupe. Un prieten mecanic mi-a zis ca aproape toate frontere cu sasiu de isuzu ruginesc tare.
Imi puteti spune daca si voi aveti aceleasi probleme si ce pot face in cazul asta. Ce solutii ati gasit, daca ati gasit? Este antifonarea o solutie buna sau doar un compromis care mai lungeste putin viata?
Skip ads

  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Si a mea e ruginita pe dedesubt. N-am apucat sa scot suruburi de pe la ea insa clar ca daca ajung s-o fac se vor rupe. M-am gandit ca ce scot sa inlocuiesc cu suruburi noi zincate iar pentru rugina daca nu a distrus chiar de tot exista o solutie "Fertan" pe ebay sau Loctite inhibitor de rugina http://www.loctite-shop.ro/11136.p.html. Ambele produse inhiba rugina transformand suprafata / oxidand suprafata. Dupa asta cred ca un antifon bun ar mai lungi viata sasiului.

Alta soultie ar fi o Frontera din Italia (nu dau cu sare pe strazi) de la care sa iei sasiul.
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
multam de sfat. Mie mi-a spus prietenul asta al meu, ca solutiile acestea care indeparteaza rugina trebuie sa sti bine cum se utilizeaza, ca de multe ori mai rau faci. Tu ai folosit, vreau o parere de la cineva care a folosit mai demult si sa spuna cum a evoluat.

Si eu ma gandeam sa aduc una, o alta variante e Anglia, presupun ca sasiul este identic chiar daca au volanul pe dreapta, si de obicei aia pe acolo cam au grija de masini.
  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Solutiile respective NU indeparteaza rugina. Se combina cu rugina si se formeaza o suprafata care se poate vopsi sau antifona. Practic suprafata ruginita se inegreste si peste asta dai un grund sau direct antifon. La vara o sa o fac si eu tot una din cele doua alifii Fertan sau Loctite. In Anglia sunt cele mai ruginite masini. Clima. Cat despre suruburi blocate de rugina eu m-am descurcat cu o lampa pe gaz cu care am incalzit local cu grija respectivul filet. Asa am schimbat un cap de bara incalzind bieleta ca sa o pot rasuci sa pot face reglajul de directie.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Inhibitori de rugina folosesc de ceva ani si am facut un experiment pe o pata de rugina am curatat bine ..aplicat solutia de doua ori si lasata asa ...dupa 2 ani neprotejata cu nimic suprafata a devenit negriciosa si atat deci nu-i doar reclama chiar face ceva.Problema este modul in care este folosita ;se curata foarte bine suprafata pana se ajunge la metal curat (pe cat este posibil),se aplica de 1-2 ori se lasa 24 de ore ,se neutralizeaza adica spalat cu apa bine se usuca si se protejeaza cu vopsea pe baza de zinc(chiar si spray) ... apoi restul de operatiuni.Nu se lasa doar vopseaua cu zinc aceasta este permeabila si in timp reapare rugina ,obligatoriu vopsea ori antifon...dupa mine tratarea chimica anticoroziva prelungeste mult viata suprafetelor protejate.
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Inhibitori de rugina folosesc de ceva ani si am facut un experiment pe o pata de rugina am curatat bine ..aplicat solutia de doua ori si lasata asa ...dupa 2 ani neprotejata cu nimic suprafata a devenit negriciosa si atat deci nu-i doar reclama chiar face ceva.Problema este modul in care este folosita ;se curata foarte bine suprafata pana se ajunge la metal curat (pe cat este posibil),se aplica de 1-2 ori se lasa 24 de ore ,se neutralizeaza adica spalat cu apa bine se usuca si se protejeaza cu vopsea pe baza de zinc(chiar si spray) ... apoi restul de operatiuni.Nu se lasa doar vopseaua cu zinc aceasta este permeabila si in timp reapare rugina ,obligatoriu vopsea ori antifon...dupa mine tratarea chimica anticoroziva prelungeste mult viata suprafetelor protejate.


multumesc mult de sfat, deci sa inteleg ca e ok sa o folosesc.

Vreau sa ma lamuresc cu utilizarea, asta este cel mai important acum. Deci se curata suprafata bine, se degreseaza presupun, si se aplica Fertan sa zicem de doua ori, apoi se lasa 24 de ore dupa fiecare, apoi se spala bine cu apa si se da cu vopsea SAU antifon. Va rod sa imi spuneti daca aceasta este procedura corecta.

Multumesc mult
  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Practic cam da, asta-i tot. Eu vreau sa o fac la vara tot sasiul. dupa care grund si antifon sau in functie de cum arata suprafata doar antifon. In Zinc Spray nu prea am mare incredre ca ar face altceva in plus decat o vopsire. Nu-l vad aderand la suprafata si combinandu-se cu metalul respectiv. Am un spary in casa si nu m-a dat pe spate efectul, pare scump si cam fara rost. Parerea mea.
  • stefand

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 X22XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2009

  • Mesaj Privat
cea mai buna treaba se demonteaza tot de pe sasiu se urca in duba se duce direct la un centru de sablat se curata temeinic,se repara la un meserias acolo unde trebuie sau unde este neaparat nevoie,si cel mai bun tratament se duce si se vopseste sau mai bine zis se eloxeaza,
nu mai are moarte, dar sincer trebuie sa fi putin nebun sa faci toate astea
Skip ads

  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
am inteles, deci dupa Fertan, spalat bine si dat cu antifon. Si eu tot la vara o sa fac treaba asta, poate primavara, sa vad cum e cu caldura, vreau sa imi iau doua-trei zile liber si ma ocup de ea. Suruburile zici ca daca le incalzesc bine cedeaza mai usor, o sa incerc si treaba asta, ca am de dat tevile de la pragurile vechi jos. Ma gandeam la un moment dat sa ii dau treptat din toate suruburile de le are jos si sa turat si sa pun altele noi.

multumesc mult, salut
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
stefand a scris:cea mai buna treaba se demonteaza tot de pe sasiu se urca in duba se duce direct la un centru de sablat se curata temeinic,se repara la un meserias acolo unde trebuie sau unde este neaparat nevoie,si cel mai bun tratament se duce si se vopseste sau mai bine zis se eloxeaza,
nu mai are moarte, dar sincer trebuie sa fi putin nebun sa faci toate astea


salut,

da e putin cam mult, mai auzisem de treaba asta, dar vorba ta, inca nu am sarit de pe fix atat de tare. O sa o fac eu frumusel la mine in curte in busteni, o curat o dau cu solutie dinaia si apoi cu antifon si gata.

mersi de sfat Smile
  • B20ENY

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Eu am facut rost de o substanta - Kelfos. Se pare ca este acelasi lucru cu Fertan-ul. Este un inhibitor de rugina. In fisa tehnica scrie ca se da direct pe rugina. Are loc o reactie chimica rezultand un produs negru, dur cu aspect sticlos pe care se poate aplica orice vopsea, antifon etc. Deci nu se spala. Eu voi curata grosier suprafata si voi aplica acest produs. Cand scapam de mizeria asta de afara, bineinteles. Ma gandesc sa spal inainte masina extrem de bine pe dedesubt cu presiune. Ar fi bine de facut operatia pe un elevator/groapa. Bagat pe burta sub masina ma indoiesc de rezultat.
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
B20ENY a scris:Eu am facut rost de o substanta - Kelfos. Se pare ca este acelasi lucru cu Fertan-ul. Este un inhibitor de rugina. In fisa tehnica scrie ca se da direct pe rugina. Are loc o reactie chimica rezultand un produs negru, dur cu aspect sticlos pe care se poate aplica orice vopsea, antifon etc. Deci nu se spala. Eu voi curata grosier suprafata si voi aplica acest produs. Cand scapam de mizeria asta de afara, bineinteles. Ma gandesc sa spal inainte masina extrem de bine pe dedesubt cu presiune. Ar fi bine de facut operatia pe un elevator/groapa. Bagat pe burta sub masina ma indoiesc de rezultat.


cand o sa iau si eu produsul am sa ma uit la modul de aplicare, totusi sunt de parere ca trebuie curatat si su peria de sarma sa dai cat poti din rugina jos. Eu ma gandeam sa o ridic pe o parte ca sa o pot face cum trebuie, mi se pare cea mai buna solutie, de jos in sus e greu sa lucrezi si sa ai randament.
Skip ads

  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Si eu stiu la Fertan ca nu se curata. Acum....daca definim "a curata". Ce-i rugina grosiera deja exfoliata in X straturi normal ca se da jos, ce-i doar pata de rugina n-am vazut sa munceasca baietii aia in prezentare sa ajunga la "alb". Dealtfel insasi numele spune "inhibitor de rugina" si nu "tratament de metal". Este exact cum a spus colegul mai sus. Produsul se combina cu rugina si creeaza un alt oxid negru dur si sticlos peste care se poate grundui, vopsi, antifona.
  • stoicaaurelian

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cel mai bun remediu e ulei ,din cel mai eftin,de dat sub masina primavara si toamna si spalat cat mai des sau dupa fiecare iesire la noroi
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
stoicaaurelian a scris:cel mai bun remediu e ulei ,din cel mai eftin,de dat sub masina primavara si toamna si spalat cat mai des sau dupa fiecare iesire la noroi


salut, am mai auzit, cineva imi spunea ca dat cu ulei si apoi mers prin praf si iar ulei, si iar praf.
Dar asta este pentru conservare, eu vreau sa dau rugina jos nu sa o conserv acolo. Probabil o s aincerc si asta dupa ce o curat si o antifonez.

mersi
  • stoicaaurelian

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cand se mai incalzeste ,sa apuc sa spal masina si iti arat poze cu ea dedesubt,inainte si dupa,si eu m-am apucat sa desfac masina sa o antifonez dar m-am lasat pagubas sunt prea multe matza pe sub masina si nu vroiam sa le vopsesc pe toate,asa ca am trecut la ulei,in nici un caz prin praf,am dat cu ulei cu pistolu de antifon,te faci cu ulei din cap pana in picioare da merita,lasi masina cateva ore sa se scurga tot uleiu si dupaia e buna de drum,praf o sa se prinda dar cand o speli ramane curata ca noua din fabrica,rugina nu se duce ramane acolo dar moale poti umbla la ce surub vrei
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Kelfos am folosit eu ,am acasa daca vrei sa vi sa -ti arat cum e a mea data cu el Nu se curata rugina insa apare totushi pe ici pe colo Am dat tot sasiul si mai apoi am sprayat cu teroson .Hai sa vezi si-ti dau si pontul de unde poti lua kelfosul la cantitate mai mare ca e de uz industrial 5 litri sunt in jur de 260 lei Sasiul meu e curat am bagat in el ulei ,am bagat ulei in gaurile de la aripile din spate mai pe peste tot In primavara am de gand sa o terosonez toata nu numai pe sasiu si sa o dau cu parafina in Sacele sunt niste flacai care fac chestia asta :si nu e o avere .Discutam insa la intalnire si poate le programam odata.
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
thunder rock a scris:Kelfos am folosit eu ,am acasa daca vrei sa vi sa -ti arat cum e a mea data cu el Nu se curata rugina insa apare totushi pe ici pe colo Am dat tot sasiul si mai apoi am sprayat cu teroson .Hai sa vezi si-ti dau si pontul de unde poti lua kelfosul la cantitate mai mare ca e de uz industrial 5 litri sunt in jur de 260 lei Sasiul meu e curat am bagat in el ulei ,am bagat ulei in gaurile de la aripile din spate mai pe peste tot In primavara am de gand sa o terosonez toata nu numai pe sasiu si sa o dau cu parafina in Sacele sunt niste flacai care fac chestia asta :si nu e o avere .Discutam insa la intalnire si poate le programam odata.


da, ne auzim si trec intr-o zi sa vad si eu care e rezultatul, mersi de invitatie Smile, ne auzim.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR