Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Eu am un Opel Astra F 1.4 (C14NZ) si nu cred ca ce scrie in user manualul de la Astra G sau H se mai aplica pentru ca este vorba de motoare mult mai performante dar asa de dragul disputei ca este o mare disputa cum este mai BINE la pornirea de dimineata masina se lasa 2-3 minute sa se incalzeasca sau se pleaca imediat de pe loc, incalzirea facandu-se in mers, mentionez ca eu merg in oras maxim 5 km pana la munca si oricum motorul nu se incalzeste bine, si ca vorbim de TEMPERATURILE DE VARA cand dimineata sunt 20-25 de grade. Am citit multe posturi si lumea se contrazice la masinile pe benzina, multi zic ca e bine la fel de multi zic ca nu este bine sa o lasam sa se incalzeasca, pentru motor cum este mai bine, in cartea ei ce zice oare ca nu am o astfel de carte de la Astra F, deci dragi colegi de forum, cum este mai bine??????
Skip ads

  • BiriV

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mihalcea dan a scris:Am citit multe posturi si lumea se contrazice la masinile pe benzina, multi zic ca e bine la fel de multi zic ca nu este bine sa o lasam sa se incalzeasca, pentru motor cum este mai bine, in cartea ei ce zice oare ca nu am o astfel de carte de la Astra F, deci dragi colegi de forum, cum este mai bine??????

Din moment ce chiar tu zici ca lumea se contrazice si ca ai mai citit deja posturi, de ce vrei sa incepi o noua contrazicere pe tema asta?
Foloseste cu incredere 'CAUTARE' !
Bafta!
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Din tot ce am gasit la cautare despre pornirea la rece pe acest site nu prea m-am lamurit pentru ca, concret nu prea se spune nimic, e am gasit interesant este ca ar fi bine sa stea macar 15 sec, timp in care uleiul incepe sa se puna in miscare, dar...chiar nu are nimeni nici o parere?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
parerea mea e ca depinde cat de tare te grabesti...
Skip ads

  • mihnea

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Eu o las chiar si vara pana imi scade consumul instantaneu sub 2L/ora.
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Eu nu ma refeream la graba, ma refeream la ce este cel mai bine pentru motor, pentru ca am intalnit pareri care sustin ca atunci cand este lasat sa se incalzeasca ii dauneaza si contra pareri care spun ca plecatul rapid de pe loc ar dauna, eu ma refer la cazurile cand nu esti grabit si ai putea sa lasi masina sa se incalzeasca putin...eventual pana ii scade relantiul ceea ce vara nu ar tb sa ia mai mult de 2-3 minute
  • dj78lan

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Tubingen
  • Masina: Omega
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Orice masina, mai ales cele pe carburator!!! ar trebui lasate sa fie incalzite inainte de plecare.
Eu cred ca 1 min e suficient...de obicei asa fac....
Cool
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Orice masina pe benzina trebuie lasata la "incalzit" cateva minute(1-3)indiferent de anotimp si iarasi, orice masina pe motorina nu trebuie lasata deloc la relanti indiferent de anotimp. Asta nu inseamna ca dupa ce ai rasucit cheia in contact, in secunda 2 ai plecat de pe loc! Ca idee.
Explicatia ar fi ca: masina pe benzina se incalzeste mai repede pe loc in timp ce masina diesel mai repede in miscare. Ungerea presupun ca se face la amandoua in primele 30 sec de la pornire, +/- in funcrie de climat. La diesel a nu se da goarna aka <2500rpm pana nu urca putin temperatura apei. Bye bye! Smile
Skip ads

  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Asa este love4cars de dimineata am lasat masina 20 de secunde si dupa am plecat de pe loc, pe langa ca era mai puturoasa imediat dupa ce schimbam primele 2 trepte trepida putin si se vedea ca este mai rigida, eu in general dimineata o las pana scade turatia la relanti si dupa plec cu ea si cred ca asa este si mai bine pentru consum. Si ma referam la masinile fara carburator la cele cu injectie pentru ca cele cu carburator au cam disparut si oricum la ele era ceva normal sa le incalzim.
  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La toate masinile cu catalizator scrie in cartea de utilizare ca e bine sa se plece "cat mai repede de pe loc" pentru protectia catalizatorului. Nu se tureaza excesiv motorul pana cand acesta ajunge la temperatura optima de functionare.
Eu, iarna, stau totusi aprox. 1-2 minute si apoi plec.
  • mihnea

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Daca plec de pe loc fara sa o incalzesc masina nu prea trage,trepideaza si consuma ca dracu.Si nu inteleg de ce se protejeaza catalizatorul daca se pleaca direct.
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Pai si daca o lasi sa se incalzeasca maxim 2-3 minute cat ii dauneaza catalizatorului, dar motorului?, “Eu” la tine daca pleci imediat nu iti trepideaza motorul la accelerare in primele 2-3 minute, la mine asa face bine eu ma gandesc ca e si motorul mai vechi si am observat ca e mult mai bine sa o las putin sa se incalzeasca decat sa plec imediat, la daewoo in carti spune ca la masinile pe benzina e bine ca dupa pornire sa se lase putin masina sa se incalzeasca, la cele diesel se pleaca imediat pentru ca regimul de relanti nu incalzeste motorul…deci dragi prieteni cum e mai bine?
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cred ca e un compromis aici, daca o tii la relanti se incalzeste mai greu, pompa de ulei merge si ea ca pentru un regim de relanti (?), iar daca o turezi pompa de ulei evident unge mai bine si timpul de incalzire se micsoreaza. concluzia mea personala: am pornit motorul si am plecat, indiferent de vreme. o sa va anunt daca incepe sa consume ulei Smile
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Ron dar tu deti o astra h care are motor de generatie superioara si sincer am condus si eu un golf 5 din 2006 si dimineata am dat cheie si am plecat si nu era deloc puturos sau nu vibra la aceleratie in primele minute cum face astra mea care este din 1992, si nu cred ca pot compara un motor din 2000 - 2005 cu un motor din 1992 ca si conceptie a acestuia si in plus si ca periada de folosire...nu crezi ca am dreptate?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
deci, din punct de vedere al confortului e clar ca as prefera sa o incalzesc decat sa vibreze sau sa fie puturos motorul. dar eu totusi sunt un neavizat in problema asta, sunt convins ca exista pe forum colegi (ingineri) mult mai avizati sa ne lamureasca cu argumente/pareri tehnice.
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Ca si argumente tehnice am gasit si pe alte forumuri ca la masinile pe benzina este indicat ca dupa pornire sa fie lasate o perioada scurta de incalzire 1-2 minute, poti sa o lasi si 10 minute daca iti permite timpul si daca ai rabdare sa astepti atat, la astra mea dimineata o las in general 2-3 minute sa se incalzeasca pana ii scate turatia la relanti, dar cateodata ma enerveaza ca dupa ce scade turatia incepe sa vibreze...cum vibreaza ele la relanti cateodata se mai intampla si in stop cand astepti sa se faca verde...am mai citit aici pe forum si este o problema generala vibratul al relanti....asa sa revin si dupa ce scade dimineata turatia la relanti si incepe stresantul vibrat atunci plec cu ea de pe loc....mer 10 min pana la birou si aici daca o las la relanti nu mai vibreaza deloc e calda si toarce frumos...dar din experinta va spun daca nu o las sa se incalzeasca putin dimineata mai vibreaza la acceleratie cateodata e mai puturoasa asta pana ajunge la temperatura optima si cred ca e si consumul mai mare.

Nici eu nu sunt inginer si pana la masina asta nu prea ma preocupat problema masini pt ca nu aveam dar acum sunt interesat daca procedez sau nu corect, daca gresesc macar sa vad cum e bine si sa actionez in consecinta Very Happy
  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La Vectra A pe care am avut-o intr-adevar daca nu o lasam destul sa se incalzeasca trepida putin la plecare. Insa la Astra H (cum urmeaza sa-mi vina) scrie clar in carte ca e bine sa pleci cat mai repede de pe loc. Am condus pana acum 2 masini cu motorul Z16XEP (cum voi avea la GTC) si ambele nu faceau probleme la pornire, chiar daca era rece afara si nu le lasam mai mult de 20 de secunde.
  • mihalcea dan

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Ai dreptate noile motoare nu mai au problema cu incalzitul cred ca si de aceea scrie si in carte sa pleci cat de repede poti, dar la daewoo de exemplu care au motoarele mai antice in cartea de user scria pe undeva ca la motoarele pe benzina dupa pornire se lasa masina la incalzit. Un bun prieten are un Jaguar X type pe benzina si crede-ma ca poate sa fie si - 20 de grade la sfert porneste si pleaca si nu trepideaza dar acel motor nu se compara cu anticul c14nz pe care il am eu la opel. Cred si eu ca daca i-as cere lui un sfat daca da sau nu sa o incalzesc mi-ar spune ca nu trebuie dar el ar avea in cap masina lui si nu a mea...eu sunt de parere ca la masinile mai vechi trebuie lasate la incalzit acolo dar ma interesa ASTA DAUNEAZA CUMVA MOTORULUI...pana acum in afara de catalizator nu sa spus nimic despre motor
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
mihalcea dan a scris:Pai si daca o lasi sa se incalzeasca maxim 2-3 minute cat ii dauneaza catalizatorului, dar motorului?, “Eu” la tine daca pleci imediat nu iti trepideaza motorul la accelerare in primele 2-3 minute, la mine asa face bine eu ma gandesc ca e si motorul mai vechi si am observat ca e mult mai bine sa o las putin sa se incalzeasca decat sa plec imediat, la daewoo in carti spune ca la masinile pe benzina e bine ca dupa pornire sa se lase putin masina sa se incalzeasca, la cele diesel se pleaca imediat pentru ca regimul de relanti nu incalzeste motorul…deci dragi prieteni cum e mai bine?

Pai dragule prieten, tocmai ti-am zis mai sus cum este ok plecarea si la diesel si la benzina. Pana la urma, gasesc de bun simt sa stai cu masina putin pe loc pana ajunge ulei in rampa si la toti cuzinetii! Nu cred ca este motor care isi face ciclul de ungere in 5 sec si apoi sa poti pleca cu ea. Legat de catalizator, eu n-am auzit pe nimeni ca i s-a stricat pentru ca a stat cu masina la relanti.


Ultima modificare facuta de love4cars la Mie 06 Sep, 2006 2:06 pm
  • Laur45

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2005

  • Mesaj Privat
pe mine poate sa ma bata masina cu uleiul in cap ... nu pot pleca imediat dupa ce am pornit motorul (fie var fie iarna) ... trebuie sa o scot din garaj, dupa aia sa ma intorc sa inchid garajul si poarta de la curte si tot asa ... vreo 2-3 min tot pierd asa ca ... sta la relanti ... asta e ... dar acum vine intrebarea ... pentru a proteja catalizatorul este bine sa o opresc dupa ce ies din curte pana inchid usile sau sa o las la relanti ?!? Shocked
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR