- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 532 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 733 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu daca se potriveste pe astra g, din ce am vazut pe aici cred ca pe astra f si vectra a banuiesc. Trebuie sa va uitati la schimbator intre bila si inelul in care lucreaza bila, daca are loc sa o montati acolo. Eu am exact ca in poza si nu merge. Inelul respectiv are o latime de aproximativ 1 cm si o grosime de vreo 2-3mm si este din cauciuc. Daca va imaginati o felie taiata dintr-o teava ar fi inalta de 1cm, groasa de 2-3mm si diametru aprox 30mm.(cam cat e bila).
- adrian terinte
- OP
- 1,240 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,240
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- adrian_74
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
adrian_74
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut! Poate ma ajuta si pe mine un baiat istet cum sa desfac-demontez nuca de pe levierul schimbatorului de viteza 6+1 la o Astra GTC. Mentiomez ca pielea atasata si prinsa in ornamentul de plastic de la baza am desfacut-o precum si banutul pe care sunt desenate vitezele (6+1) dar nu ma-ndur sa trag de plastice sau sa fortez de teama sa nu stric ceva . Am cautat tutorial dar daca exista poate nu am scris eu corect, in cazul in care a umbalat cineva la nuca poate are si ceva poze, eu spre exemplu as vrea sa-mbrac nuca in piele dar trebuie data jos. Astept pareri, ideei , sfaturi...
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu cum e nuca schimbatorului tau dar in cazul meu a iesit accidental. Modelul meu e acesta:
https://www.clubopel.com:886...878_umtzwdpzg.jpg
Initial nuca avea putin joc , care s-a marit treptat pana cand am ramas cu ea in mana. Am pus-o la loc dar am pus-o stramb si n-am putut-o scoate decat dupa ce am tras ca nebunu de ea vreo 2 saptmani pe la semafoare cand ma enervam ca e descentrata. Sunt pur si simplu niste striatii pe care intra nuca . Sistemul e asemanator cu cel de bratele stergatoarelor doar ca nu e conic.
Incearca sa o rotesti stanga dreapta in timp ce tragi de ea ... poate iese. Nu forta ca s-ar putea sa rupi ceva pe la timonerie!
https://www.clubopel.com:886...878_umtzwdpzg.jpg
Initial nuca avea putin joc , care s-a marit treptat pana cand am ramas cu ea in mana. Am pus-o la loc dar am pus-o stramb si n-am putut-o scoate decat dupa ce am tras ca nebunu de ea vreo 2 saptmani pe la semafoare cand ma enervam ca e descentrata. Sunt pur si simplu niste striatii pe care intra nuca . Sistemul e asemanator cu cel de bratele stergatoarelor doar ca nu e conic.
Incearca sa o rotesti stanga dreapta in timp ce tragi de ea ... poate iese. Nu forta ca s-ar putea sa rupi ceva pe la timonerie!
- adrian_74
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
adrian_74
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
@blue maniac, nuca de la levier seamana cu cea de la OPC, dar forma nucii ori modul pentru mers innapoi sunt la fel. Merci pentru intentie, referitor la nuca pentru modelul tau, exista pe youtube un tutorial filmat cum se imbraca in piele si se pune la loc. Bafta ! Nu inteleg de ce problema mea a fost mutata aici unde problemele colegilor de forum sunt altele cat si modelele de masina!?
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Nuca mea e din piele cu partea aia metalica pe care sunt reprezentate vitezele. Am luat masina acum 15.000km , atat volanul cat si schimbatorul aratau foarte bine. Probabil am pH-ul mai acid pentru ca pielea de pe nuca schimbatorului s-a deteriorat foarte tare ajungand la plastic in partea dreapta sus. Mai bine las-o asa.
- adrian_74
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
adrian_74
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Stig
- **
- 226 mesaje
- din 03 Oct 2009
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
Stig
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2009
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 733 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
stocariu a scris:
Eu am cumparato degeaba aceea garnitura, la Vectra b2 nu merge desi o arata in EPC. Daca ii trebuie cuiva i-o dau cu 10 roni, a fost 20 de roni(originala gm).
livcro a scris:La modelel mai vechi (astra F sau vectra A) pe bila aceea de pe axul schimbatorului este o garnitura de cauciuc ce merge inlocuita in 3 min. Se gaseste la dealer ..in 2006 era 10-15 lei. Am inlocuit-o la ex astra F. Rezultatele sunt asemenatoare: se ia mult din jocul acela dintre nuca(bila) si inel.
Eu am cumparato degeaba aceea garnitura, la Vectra b2 nu merge desi o arata in EPC. Daca ii trebuie cuiva i-o dau cu 10 roni, a fost 20 de roni(originala gm).
Aceasta este piesa de cauciuc
- respected
- ***
- 542 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
respected
- Mesaje scrise: 542
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
olivier
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2010
- Mesaj Privat
Paulll a scris:
Eu la Vectra B am facut urmatoarea operatiune:
dupa ce am ajuns in stadiul asta: am dat jos buretele acela si am vazut doua cabluri care se duc spre motor.
Le-am urmarit si am vazut ca au pe ele doua cleme (dreptunghiulare) pe care le-am desfacut cu ajutorul unei surubelnite drepte (mare atentie trebuie sa le desfaci cand masina e scoasa din viteza), iar dupa ce le desfaci maneta se misca in voie.
Apoi tinand schibatorul pe pozitia scos din viteza am impins cu greu sarma (care are forma de U si care se vede in poza) catre bila alba. Practic pe bila sunt doua gauri in care trebuie sa intre sarma. Dar atentie ca intra numai intr-o singura pozitie: scoasa din viteza.
Dupa ce am reusit sa bag sarma, am inchis cele doua cleme , am tras sarma si gata.
aco_008 a scris:Din pacate nu ma pricep la asta, am citit si in manualul de reparatie dar...
Eu la Vectra B am facut urmatoarea operatiune:
dupa ce am ajuns in stadiul asta: am dat jos buretele acela si am vazut doua cabluri care se duc spre motor.
Le-am urmarit si am vazut ca au pe ele doua cleme (dreptunghiulare) pe care le-am desfacut cu ajutorul unei surubelnite drepte (mare atentie trebuie sa le desfaci cand masina e scoasa din viteza), iar dupa ce le desfaci maneta se misca in voie.
Apoi tinand schibatorul pe pozitia scos din viteza am impins cu greu sarma (care are forma de U si care se vede in poza) catre bila alba. Practic pe bila sunt doua gauri in care trebuie sa intre sarma. Dar atentie ca intra numai intr-o singura pozitie: scoasa din viteza.
Dupa ce am reusit sa bag sarma, am inchis cele doua cleme , am tras sarma si gata.
Deci ai bagat sarma ,ai inchis cele 2 cleme si apoi ai tras sarma ? Care sarma ai tras o ca doar ce ziceai inainte ca ai bagat o ? Ori trebuie bagata ori scoasa ? Scuze daca nu am inteles .
olivier
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2010
- Mesaj Privat
Am gasit acasa cornier de plastic 2/2 cm cu grosime de 1 mm am taiat 3 cm lungime deci a rezultat o bucata de 3cm cu 2 laturi de cate 2 cm fiecare ,dintr o latura am taiat 0,5 cm apoi am introdus bucata rezultata cu lungimea de 3cm pe lateralul nucii in partea dreapta iar latura de 2 cm a intrat in adancime cea de 1,5 cm ramanand ca margine de sprijin . Am preferat sa o las de 1,5 cm pt ca am bagat in a 5 a si acolo atingea un pic facand un zgomot mic . Acum totul e ok si intra bine in a 1 a si a 2 a .
tibijr
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Buzau
- Masina: Omega 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2009
- Mesaj Privat
tibijr
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Buzau
- Masina: Omega 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2009
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 547 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 547
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Eu, la Astra H, am probleme cu bagatul in viteza, pe vreme rece si cu motorul pornit. E vb-a de viteza I-a si marche arriere. Mai are cineva problema asta la Astra H ?
De asemenea mai am o problema, si ma tem ca are legatura cu problema cu schimbatorul. Treaba asta se manifesta si la vreme rece si la calda. Bag in viteza I cu ambreiajul calcat la maxim si cupleaza pt o fractiune, desi motorul e decuplat din ambreiaj, de la cutie. In service am schimbat rulment, placa si disc si nu s-a remediat treaba asta. Oare mai trebuie umblat la volanta, pt ca logic ceva din ansamblul ambreiajului genereaza fenomenul asta. Am incercat sa il conving pe un oficial GM sa faca ceva, dar a spus ca cutia functioneaza in parametrii si nu sunt motive sa intervina pe garantie. M-am lasat pagubas pt moment. Aveti idee de vreo situatie similara?!
De asemenea mai am o problema, si ma tem ca are legatura cu problema cu schimbatorul. Treaba asta se manifesta si la vreme rece si la calda. Bag in viteza I cu ambreiajul calcat la maxim si cupleaza pt o fractiune, desi motorul e decuplat din ambreiaj, de la cutie. In service am schimbat rulment, placa si disc si nu s-a remediat treaba asta. Oare mai trebuie umblat la volanta, pt ca logic ceva din ansamblul ambreiajului genereaza fenomenul asta. Am incercat sa il conving pe un oficial GM sa faca ceva, dar a spus ca cutia functioneaza in parametrii si nu sunt motive sa intervina pe garantie. M-am lasat pagubas pt moment. Aveti idee de vreo situatie similara?!
santo21
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2007
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 547 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 547
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- catalin.berbec
- *
- 49 mesaje
- din 23 Jun 2007
- Vectra 2001 y20hdt
- Bucuresti
catalin.berbec
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20hdt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2007
- Mesaj Privat