- xmary
- **
- 361 mesaje
- din 15 Jan 2008
- Vectra 2001
- Bucuresti
xmary
- Mesaje scrise: 361
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2008
- Mesaj Privat
bucata de teflon de la un strungar batrin , iar toata operatiunea a fost facuta de un maistru in meseria de strungarie, am stat linga el si i-am explicat cum trebuie facuta ( model cea originala) si rezultatul este super.
ca pret bucata de teflon nu am platit-o si pt manopera iam dat eu 50 ron pt ca este multa migaleala.
ca pret bucata de teflon nu am platit-o si pt manopera iam dat eu 50 ron pt ca este multa migaleala.
- catalin.berbec
- *
- 49 mesaje
- din 23 Jun 2007
- Vectra 2001 y20hdt
- Bucuresti
catalin.berbec
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20hdt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2007
- Mesaj Privat
xmary a scris:bucata de teflon de la un strungar batrin , iar toata operatiunea a fost facuta de un maistru in meseria de strungarie, am stat linga el si i-am explicat cum trebuie facuta ( model cea originala) si rezultatul este super.
ca pret bucata de teflon nu am platit-o si pt manopera iam dat eu 50 ron pt ca este multa migaleala.
ca pret bucata de teflon nu am platit-o si pt manopera iam dat eu 50 ron pt ca este multa migaleala.
Trebuia sa faci si tu mai multe
Cu siguranta, solutia corecta e cea aplicata de tine. Eu consider ce am facut eu doar o solutie temporara, cat o sa tina, o sa mai vedem. Totusi eu m-am impotmolit la desfacerea ei. Am vazut ca tu ai luat toata timoneria in casa..ei, eu nu imi permit deocamdata sa o scot, pp ca dureaza ceva..
Oricum, raman la ideea initiala, daca mai poti face una , platesc
- stocariu
- ***
- 733 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
Ideea este ca la diesel diferea de benzina timoneria. La cea de benzina cred ca s-ar repara mai usor in ideea asta cu bucsa de teflon ,pentru ca se da mai usor jos maneta.
Eu deocamdata am preluat ideea lui tudor si se pare ca da rezultate. La mine este jocul mare intre nuca si cealalata piesa si au trebuit mai multe coliere ca aveam joc stanga dreapta ceea ce determina sa intre mai greu a-1-a si a-2-a. Deocamdata am pus doar 2 coliere dar o sa mai pun ca sa imbunatatesc ideea, pana cand se va gasi ideea bucsarii.
Eu deocamdata am preluat ideea lui tudor si se pare ca da rezultate. La mine este jocul mare intre nuca si cealalata piesa si au trebuit mai multe coliere ca aveam joc stanga dreapta ceea ce determina sa intre mai greu a-1-a si a-2-a. Deocamdata am pus doar 2 coliere dar o sa mai pun ca sa imbunatatesc ideea, pana cand se va gasi ideea bucsarii.
- tonu_adrian
- **
- 167 mesaje
- din 30 Jul 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Galati
tonu_adrian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Galati
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2009
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 733 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
- tonu_adrian
- **
- 167 mesaje
- din 30 Jul 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Galati
tonu_adrian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Galati
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2009
- Mesaj Privat
stocariu a scris:
codul piesei este - 90250175
tonu_adrian a scris:salut
am si eu problema asta la calibra..defapt mie imi intra mai greu in a 5-a..
Am desfacut husa si e numai span..am joc 1 cm la schimbator..cum se rezolva pana la urma la modelul meu? ca garnitura din aia de cauciuc nu am gasit.
am si eu problema asta la calibra..defapt mie imi intra mai greu in a 5-a..
Am desfacut husa si e numai span..am joc 1 cm la schimbator..cum se rezolva pana la urma la modelul meu? ca garnitura din aia de cauciuc nu am gasit.
codul piesei este - 90250175
multumesc mult
- tonu_adrian
- **
- 167 mesaje
- din 30 Jul 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Galati
tonu_adrian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Galati
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2009
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 532 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Andrey0027
- *
- 39 mesaje
- din 07 Nov 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Brasov
Andrey0027
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2010
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- OP
- 1,240 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,240
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
M-a rugat un coleg sa i spun cum se demonteaza maneta de la schimbator la vectra b y20dth,si am zis sa scriu aici ca sa vada toata lumea.
Se desface rama butoanelor de la geamuri si apoi se scoate buretele galben din jurul soclului de la schimbator.
Cu o cheie tubulara de 10 se desfac cele 4 suruburi prinse de podea.
Apoi si foarte important pentru a nu va chinui sa reglati timoneria,cu un marcher permanent se face semn pe tijele care duc la cutie chiar langa clemele reglabile.Am indicat si in poze cu surubelnita unde se va face inscriptionarea
Apoi cu o surubelnita subtire se desfac clemele astfel
Dupa care se scoate schimbatorul afara.
Se roteste spre dreapta cam 5 mm de saiba de deasupra nucii
Tot cu o surubelnita subtire se vor desface cele 3 cleme ale saibei
Se scoate si siguranta aceea de sarma in forma de U
Se intoarce schimbatorul si se trage cu putere de clema din capatul tijei,va iesi fff greu
Se scoate stiftul ghidajului lateral
Astfel va iesi maneta din soclu si se poate umbal si la nuca cu probleme.
Se monteaza totul in ordine inversa si se va avea grije la montatul tijelor de la cutie sa le pozitionam la semn
Se desface rama butoanelor de la geamuri si apoi se scoate buretele galben din jurul soclului de la schimbator.
Cu o cheie tubulara de 10 se desfac cele 4 suruburi prinse de podea.
Apoi si foarte important pentru a nu va chinui sa reglati timoneria,cu un marcher permanent se face semn pe tijele care duc la cutie chiar langa clemele reglabile.Am indicat si in poze cu surubelnita unde se va face inscriptionarea
Apoi cu o surubelnita subtire se desfac clemele astfel
Dupa care se scoate schimbatorul afara.
Se roteste spre dreapta cam 5 mm de saiba de deasupra nucii
Tot cu o surubelnita subtire se vor desface cele 3 cleme ale saibei
Se scoate si siguranta aceea de sarma in forma de U
Se intoarce schimbatorul si se trage cu putere de clema din capatul tijei,va iesi fff greu
Se scoate stiftul ghidajului lateral
Astfel va iesi maneta din soclu si se poate umbal si la nuca cu probleme.
Se monteaza totul in ordine inversa si se va avea grije la montatul tijelor de la cutie sa le pozitionam la semn
- adrian terinte
- OP
- 1,240 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,240
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- daniel2328
- **
- 78 mesaje
- din 24 Mar 2011
- Insignia 2010 A20DTH
- Botosani
daniel2328
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 532 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mariusapostol87
- ****
- 1,029 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 1,029
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Alexandres
- *
- 28 mesaje
- din 08 Dec 2010
- Astra 2001 Y20DTH
- Iasi
Alexandres
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2010
- Mesaj Privat
@Andrey0027 felicitari pentru prezentare..... din punctul meu de vedere cred ca sunt mai bune niste poze, nu un filmulet cu cateva explicatii.....crezi ca ai putea pune asa ceva? Ma intereseaza si pe mine sa-mi "repar" jocul manetei...
E mai simplu pt mine sa scot la imprimanta pozele si sa le iau cu mine la masina decat sa pun filmuletul pe telefon sau pe ceva si sa urmez pasii....
E mai simplu pt mine sa scot la imprimanta pozele si sa le iau cu mine la masina decat sa pun filmuletul pe telefon sau pe ceva si sa urmez pasii....
- Andrey0027
- *
- 39 mesaje
- din 07 Nov 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Brasov
Andrey0027
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2010
- Mesaj Privat
Alexandres a scris:@Andrey0027 felicitari pentru prezentare..... din punctul meu de vedere cred ca sunt mai bune niste poze, nu un filmulet cu cateva explicatii.....crezi ca ai putea pune asa ceva? Ma intereseaza si pe mine sa-mi "repar" jocul manetei...
E mai simplu pt mine sa scot la imprimanta pozele si sa le iau cu mine la masina decat sa pun filmuletul pe telefon sau pe ceva si sa urmez pasii....
E mai simplu pt mine sa scot la imprimanta pozele si sa le iau cu mine la masina decat sa pun filmuletul pe telefon sau pe ceva si sa urmez pasii....
poze cu pasii pentru demontarea timoneriei sunt mai sus postate de colegul @adrian terinte explicate destul de bine, sau ai putea face printscreen-uri din filmulet
doario
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Harghita
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salutare
Am si eu o Zafira A din 2001 (motor Y20DTH) si am niste probleme cu schimbatorul pe care l-am si schimbat dar problema mea acuma este alta: in prima faza nu imi intra intra a-1a decat daca bagam intai a 2-a. Dupa ce am schimbat schimbatorul am depistat alta problema: daca masina sta pe loc indiferent daca masina e pornita sau nu daca shimb vitezele merge perfect dar in timpul mersului situatia se schimba, am probleme la schimbat imi intra foarte greu in viteza indiferent de ea, mai ales daca schimb din a 3-a in a 2-a cat si din a 4-a in a 3-a si asa mai departe, specific ca s-ar putea sa am probleme si cu kitul de ambreiaj pt ca imi creste turatia (fara a creste viteza) mai ales in viteza a 5-a. Va rog daca ati intalnit problema asta sa ma ajutati cu ceva informatii pt ca nu sunt prea dornic (financiar) sa schimba acuma kitul de ambreiaj si poate este de fapt alta problema.
Va multumesc si drumuri bune!
Am si eu o Zafira A din 2001 (motor Y20DTH) si am niste probleme cu schimbatorul pe care l-am si schimbat dar problema mea acuma este alta: in prima faza nu imi intra intra a-1a decat daca bagam intai a 2-a. Dupa ce am schimbat schimbatorul am depistat alta problema: daca masina sta pe loc indiferent daca masina e pornita sau nu daca shimb vitezele merge perfect dar in timpul mersului situatia se schimba, am probleme la schimbat imi intra foarte greu in viteza indiferent de ea, mai ales daca schimb din a 3-a in a 2-a cat si din a 4-a in a 3-a si asa mai departe, specific ca s-ar putea sa am probleme si cu kitul de ambreiaj pt ca imi creste turatia (fara a creste viteza) mai ales in viteza a 5-a. Va rog daca ati intalnit problema asta sa ma ajutati cu ceva informatii pt ca nu sunt prea dornic (financiar) sa schimba acuma kitul de ambreiaj si poate este de fapt alta problema.
Va multumesc si drumuri bune!
- Andrey0027
- *
- 39 mesaje
- din 07 Nov 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Brasov
Andrey0027
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2010
- Mesaj Privat
doario a scris:Salutare
Am si eu o Zafira A din 2001 (motor Y20DTH) si am niste probleme cu schimbatorul pe care l-am si schimbat dar problema mea acuma este alta: in prima faza nu imi intra intra a-1a decat daca bagam intai a 2-a. Dupa ce am schimbat schimbatorul am depistat alta problema: daca masina sta pe loc indiferent daca masina e pornita sau nu daca shimb vitezele merge perfect dar in timpul mersului situatia se schimba, am probleme la schimbat imi intra foarte greu in viteza indiferent de ea, mai ales daca schimb din a 3-a in a 2-a cat si din a 4-a in a 3-a si asa mai departe, specific ca s-ar putea sa am probleme si cu kitul de ambreiaj pt ca imi creste turatia (fara a creste viteza) mai ales in viteza a 5-a. Va rog daca ati intalnit problema asta sa ma ajutati cu ceva informatii pt ca nu sunt prea dornic (financiar) sa schimba acuma kitul de ambreiaj si poate este de fapt alta problema.
Va multumesc si drumuri bune!
Am si eu o Zafira A din 2001 (motor Y20DTH) si am niste probleme cu schimbatorul pe care l-am si schimbat dar problema mea acuma este alta: in prima faza nu imi intra intra a-1a decat daca bagam intai a 2-a. Dupa ce am schimbat schimbatorul am depistat alta problema: daca masina sta pe loc indiferent daca masina e pornita sau nu daca shimb vitezele merge perfect dar in timpul mersului situatia se schimba, am probleme la schimbat imi intra foarte greu in viteza indiferent de ea, mai ales daca schimb din a 3-a in a 2-a cat si din a 4-a in a 3-a si asa mai departe, specific ca s-ar putea sa am probleme si cu kitul de ambreiaj pt ca imi creste turatia (fara a creste viteza) mai ales in viteza a 5-a. Va rog daca ati intalnit problema asta sa ma ajutati cu ceva informatii pt ca nu sunt prea dornic (financiar) sa schimba acuma kitul de ambreiaj si poate este de fapt alta problema.
Va multumesc si drumuri bune!
salut, aceeasi problema am avut-o si eu pe o astra Y20DTH. Problema ta e de la timonerie, intre bila aea alba si manta este o garnitura din cauciuc care in timp se uzeaza si se rupe faspt pentru care intra greu in trepte si agata. Incearca sa confectionezi o alta garnitura pe care sa o pui in locul celei vechi, vezi mai sus este explicat pas cu pas cam ce ar trebui sa faci.
- stasi
- **
- 134 mesaje
- din 18 Mai 2006
- Astra 2002 Y17DT
- IASI
stasi
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: IASI
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2006
- Mesaj Privat
in ultima perioada am remarcat ca la temperaturi de 3-4 grade, nu mai intra in viteza 1 decat daca prima data o bag in 2. jocul e destul de mare de mult timp. mai are rost sa incerc varianta cu pet-uri si alte plastice sau trebuie sa iau neaparat o timonerie noua? se poate rezolva problema printr-un reglaj oarecare? nuca aia a fost unsa in urma cu 1-2 ani, de atunci nu am mai desfacut. doar astazi cand m-am uitat aiurea fara sa remarc ceva special, bineinteles. as fi zis ca ar trebui sa mearga totul, dupa cum arata.
astra g, y17dt, 2002
astra g, y17dt, 2002
- mariusgmg
- ******
- 4,095 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,095
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salutare si pe aici. Intrucat de ceva timp si mie imi mergea greu in vitezele 1 si 2, m-am dosumentat nitel pe aici si am preferat sa aleg metoda lui @gabiopel explicata in prima pagina a acestui topic. Acum e cu totul alta treaba. Aveam destul joc in nuca schimbatorului de viteze. Nu cred ca ar trebui sa explic prea mult ca sunt destule explicatii pe aici. Dar voi pune niste poze din timpul operatiunii:
Am facut cateva poze si cu acea clema ca am citit ca erau cativa care nu stiau s-o desfaca.
Acum pot sa zic ca am schimbator nou la masina. Sa vad cat o tine. Cu toate ca la aceasta metoda mi-as putea permite s-o fac si o data pe luna pentru ca nu dureaza mult, maxim 20 minute!
Am facut cateva poze si cu acea clema ca am citit ca erau cativa care nu stiau s-o desfaca.
Acum pot sa zic ca am schimbator nou la masina. Sa vad cat o tine. Cu toate ca la aceasta metoda mi-as putea permite s-o fac si o data pe luna pentru ca nu dureaza mult, maxim 20 minute!