Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
banuiesc ca nu ai poze cu caloriferu nou?
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ordinea este exterior(cand nu este setata recircularea),filtrul polen,ventilator aeroterma,flaps mixare rece/cald,calorifer,tubulatura distribuire aer(cald/rece).Daca zici ,caloriferul este nou,se incalzeste,dar nu prea tare (prin palpare,rezistam la temperaturi maxim in jurul a 50 grade.Abea mai sus de 50 incepe sa ne friga ,la propriu),ori termostatul nu inchide complet,ori pompa nu-si face treaba ca lumea,ori caloriferul nu este conectat bine,ori furtunele sunt gatuite pe undeva,neasigurand fluxul necesar.Circuitul de racire este compus din circuitul mic (motor-calorifer-motor)si circuitul mare(motor-termostat-radiator frontal-motor).Circuitul mic este deschis in permanenta(atunci cand nu este robinetul ori bypass-ul inchis,respectiv deschis).Circuitul mare este inchis prin termostat,pana in momentul in care agentul atinge valoarea presetata de deschidere a termostatului,acesta se deschide,permitatnd astfel ca agentul cald sa inlocuiasca agentul din radiator,care la randul sau patrunde in motor si preia energia termica,trece iar prin radiator ,o disipa si asa mai departe,ciclic.Zici ca ai avut caloriferul suspendat/anulat.Banuiesc ai bagat apa de robinet la greu pe cand pierdeai agentul.Termostatul a fost cam solicitat in acea perioada,ciclurile amintite mai sus fiind mai dese.Deci o banuiala ar fi termostatul.La pornirea motorului,la rece,furtunul care iese din mototr,de dupa termostat,inclusiv radiatorul frontal,ar trebui sa raman reci pana ce temperatura motorului atinge valori in jurul a 82-88 grade.Unele termostate deschid mai sus,la valori 92-95.Verifica treaba asta.Daca termostatul nu-ti inchide bine,agentul se plimba incontinuu prin radiatorul frontal si caldura lui este disipata,neajungand la valori ridicate decat daca stationezi cu motorul pornit o perioada mai lunga.Pompa de circulatie,daca este dusa(paleti..),iar aceeasi simptoma,motorul ridica temperatura,dar agentul nu este plimbat cu un flux necesar disiparii caldurii prin calorifer,radiator.Furtunele,verifica prin palpare,cand pe bord iti arata 90 de grade,n-ar trebui sa poti tine mana pe cele ce duc spre habitaclu.Daca alea sunt fierbinti,dar in interior calde,ceva nu permite circulatia,ceva este obturat.Sper sa-ti fi fost mai mult de ajutor decat sa te fi plictisit cu fraze lungi... Smile
Sau... cauta si tu un mecanic adevarat,care sa-ti depisteze problema.Succes!
  • marius.florin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Nu am poze cu caloriferul , nu m-am gandit sa i fac.
  • marius.florin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Nu am bagat apa, am bagat tot antigelul care il avea, l-am strans cat am reusit din cutia de la calorifer,cand l-am pierdut, si am mai completat si l-am pus .Am mers at cam 15 km cu vasul gol, nu stiu daca ar putea avea asta vreo treaba cu caldura, dar mentionez ca na cine stie. Masina este din 93 nu am filtru de polen,montajul caloriferului e unu simplu, nu aveam ce sa gresesc, era furtunul de tur si cel de retur, nici un robinet, motoras nimic, aveau clema intre ele plus ca au luat forma dupa atata timp, deci nu aveam cum sa le inversez. Am sa verific mai amanuntit si termostatul poate i dau de cap.
Multumesc mult de tot pentru sfaturi.
Skip ads

  • marius.florin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Am revenit de unde am plecat. Am mai verificat inca odata toate flapsurile, furtunele, caloriferul, supapa busonului, am facut preventiv si o aerisire, am suflat furtunele tot in afara de termostat, care urmeaza sa l schimb si pe aceela sa fiu sigur. O nelamurire totusi am si nu i dau de cap ,ok nu baga caldura, nu baga, dar nu inteleg de ce cu motorul incalzit la o temperatura de peste 80 de grade conductele si furtunele mele sunt caldute, cand la 80 de grade si mai ales p frigul de afara, nu ar trebui sa poti tine mana pe ele...Am facut aceelasi test cu o corsa C din 2006 si la ap 80 de grade ma fript la mana cand am pus-o pe conducta de la calorifer.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ai bula de aer in calorifer,scoti furtunu de retur,din calorifer,astupi stutu care iese din motor,cu ceva,si lasi sa curga lichid racire DOAR pe furtunu de la calorifer,dupa ce a venit lichid,bagi furtunu la loc in stutu lui pe motor dai cheie si tii motoru turat la 2000,2500 rpm cate 4-5 minute pana pornesc ventilatoarele,operatia se face fara busonu pus la vasu de expansiune,sa poti pune antigel daca scade in momentu cand deschide termostatu
daca nici asa nu ai caldura,mai ai doar de inlocuit termostatu
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca zici ca furtunul gros este caldut tot timpul, cred ca este termostatul blocat pe deschis.
Daca nu inchide si este permanet caldut este clar termostatul.

Nu ai observat termostatul inchide sau tot mereu furtunul gros de la el este caldut.
Daca termostatul inchide poate fi ventilatorul de pe radiatorul de racire, merge in continuu de verificat.

Sau cum spune @nicunicu
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR