Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
O confuzie pe care am remarcat-o la multi: acolo unde, pe urcare, se face banda suplimentara pentru depasire, depasirea se efectueaza pe partea dreapta.
Pentru ca unul care merge "normal" (incet) sa nu fie obligat sa revina atunci cind dispare banda de depasire.
Skip ads

  • plimbvaca

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2016

  • Mesaj Privat
asta e ilogic. pe acele portiuni (gen valea prahovei) unde am fost si eu de multe ori, in general tirurile si alte masin grele se dau ele laoparte. daca chiar te deanjeaza poti da un flash scurt sau semnalul de stanga. sa vada omul ca esti grabit. daca depasesti pe patea dreapta risti tu sa ramai blocat si sa astepti pana iti face cineva loc daca e trafic.
mai e un specimen de oameni care mentin banda 2 cu indarjire (cum explicau si pe aici) daca ei au pe cineva in fata lor care merge cu o viteza infirma. ca na, dc nu se da bou ala din fata? pe afara in situatie de genul cel care vine din spate si ti-a dat flash sau semnal stanga, tu te dai laoparte. lafel si cel din fata samd. asa eliberezi banda si te poti baga la randul tau in spatele lui si elibeati si banda fara sa se faca sir indian. dar romanul cum e racer din fire cum sa faca asa ceva.... sa stea toata lumea in curul lui ca asa vrea el.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
nolob a scris:O confuzie pe care am remarcat-o la multi: acolo unde, pe urcare, se face banda suplimentara pentru depasire, depasirea se efectueaza pe partea dreapta.
Pentru ca unul care merge "normal" (incet) sa nu fie obligat sa revina atunci cind dispare banda de depasire.
nota 4. Stai jos.
Ia mai citeste tu legislatia si vezi ce obligatii sunt in cazul circulatiei pe mai multe benzi...
  • alexxxl

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pe mine ma enerveaza astia cu loganele lor de deabea se misca
Skip ads

  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
In primul rind, vreau si eu un link cu prezentarea legislatiei in vigoare in care se explica folosirea benzii de urcare (crawling lane / passing lane). Sa nu mor prost. Deocamdata va redau ce am gasit eu, desi poate la noi in legislatie inca nu s-a implementat. Dar logica si siguranta asa ar dicta sa se procedeze.

On major routes, such as motorways in the UK, the climbing lane is also referred to as a crawler lane. A variation that has become common with newer roads and more recent widening schemes is to add an additional "fast" (passing) lane for the stretch which otherwise would have had a crawler lane. This allows underpowered vehicles to remain in the existing "slow" lane without having to purposely pull left into the "slow" lane (which some drivers may not do because of pride or ignorance - particularly tow-car drivers assuming it is a "truck only" lane), or having to try to merge back into faster traffic (possibly still at low speed) when it ends. Instead, the more normal requirement to purposely pull out to pass slower vehicles, and back in after doing so or when the lane ends, generally with a smaller speed differential (as they will be rejoining what is already a passing lane), is placed on faster drivers.
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
alexxxl a scris:Pe mine ma enerveaza astia cu loganele lor de deabea se misca


Patience, young padawan. Va veni si rindul tau sa conduci prudent, adica incet dupa standardele tale de astazi.
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
plimbvaca a scris: (1) asta e ilogic. pe acele portiuni (gen valea prahovei) unde am fost si eu de multe ori, in general tirurile si alte masin grele se dau ele laoparte. daca chiar te deanjeaza poti da un flash scurt sau semnalul de stanga. sa vada omul ca esti grabit. daca depasesti pe patea dreapta risti tu sa ramai blocat si sa astepti pana iti face cineva loc daca e trafic.
(2) mai e un specimen de oameni care mentin banda 2 cu indarjire (cum explicau si pe aici) daca ei au pe cineva in fata lor care merge cu o viteza infirma. ca na, dc nu se da bou ala din fata? pe afara in situatie de genul cel care vine din spate si ti-a dat flash sau semnal stanga, tu te dai laoparte. lafel si cel din fata samd. asa eliberezi banda si te poti baga la randul tau in spatele lui si elibeati si banda fara sa se faca sir indian. dar romanul cum e racer din fire cum sa faca asa ceva.... sa stea toata lumea in curul lui ca asa vrea el.


(1) Sa nu-mi spui ca, daca vii din spate cu viteza de doua ori mai mare decit un TIR, nu ai loc sa te bagi in fata lui, atunci cind vezi semnalizarea. Mult mai putin logic e sa obligi un TIR care urca sa opreasca din cauza ca nu are loc sa revina pe banda. Da, normal, logic, ar fi ca soferii de pe banda din mijloc sa cedeze prioritatea celor care revin de pe banda din dreapta care se termina, dar in virtutea principiului prevenirii, nu poti sa te bazezi pe buna credinta a soferilor romani.

(2) Ce te faci cu cei care vin din urma cu viteze superluminice si stau in fundul unuia care circula cu viteza legala, in conditiile in care banda 1 e plina de masini incete, iar banda 2 e ocupata cu masini care depasesc, mergind toate cu aceeasi viteza? Eventual cu flashuri si claxoane? Frate, vezi ca asa se circula, asteapta pina trec cei dinaintea mea de ultimul TIR si apoi iti fac loc...
  • plimbvaca

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2016

  • Mesaj Privat
nolob incerc sa ti raspund pe rand
la paragraful 1
mergand pe calea legala si cum spune decretul banda de circulatie este banda de langa acostament dreapta. asta in cazul in care nu exista alte semne adiacente care sa schimbe regulile.
daca tu intri de pe banda din mijloc pe banda din dreapta ai toate sansele sa ramai si blocat, daca in fata celui cu tirul e altul cu alt tir sau e simplu, trafic greu. deci cum o dai cu aceste benzi fiind destul de scurte da cu virgula...
din experienta iti pot spune ca am vazut multi tiristi care se trag pe banda din dreapta, mai ales cand sunt mai incarcati/lenti. jos palaria pt ei cu ocazia asta.
deci oricum o dai, daca cel de langa tine nu are cei 7 ani de acasa si nu te lasa sa intrii... asta e.

paragraful 2
in anglia de exemplu, chiar daca e trafic si vine unul din spate si-ti da un flash in general ei se dau laoparte.
chestia asta fluidizeaza mult traficul. cel care vine din spate, pe banda de depasire are prioritate. cel din fata lui se da laoparte. chiar daca sunt 10 insi in fata se dau toti, pe urma la randul lor cei ce erau pe banda de depasire se repliaza si continua deplasarea. daca prinde pe altul in fata, acela se va da laoparte. daca vine altul din spatele lui atunci el se va da laoparte. si uite asa se poate duce si ala care vrea sa mearga tare si fluidizeaza si traficul macar pe banda aia.
da, si eu in tara daca vine unul grabit ma dau laoparte. indiferent cum e traficul. dc spun asta?
sa luam in calcul DN1 mai de la otopeni spre bucuresti. sunt deja 3 benzi si toti merg cam cu aceeasi viteza. tu daca vrei sa mergi tare, ai o problema toti idiotii stau si merg legal pe banda 3. (cea de langa centru) chiar daca-i dai flashuri sau claxoane o sa gasesti mai bine de un sfert care se ambitioneaza si mai rau fac. eu la idiotii astia sincer le-as lua permisul. legile alea sunt facute cu un scop, nu doar pt fraieri
Skip ads

  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Punctul 2 e cu dus si intors, in exemplul dat de tine. Legea prevede ca trebuie sa mergi pe banda 1, in afara cazului in care depasesti. Deci e anormal sa mergi pe banda 2 sau 3 daca banda 1 e libera. De fapt, banda 2 e normal, daca mergi cu viteza maxima permisa, pentru ca banda 1 e plina de masini mai lente, care se pregatesc sa iasa sau sa iasa in sau din lateral. Dar pe de alta parte nu e permis sa depasesti viteza maxima legala. Iar daca cineva merge cu 68km/h pe banda 1, altul cu 69 pe banda 2, iar eu depasesc pe banda 3 cu 70, nu inteleg care e problema Smile
Daca tu vii din spate cind eu am 70, e clar ca ai depasit viteza legala, iar daca dai flashuri, inseamna ca vrei ori sa incetinesc, ori sa depasesc viteza legala pentru a te lasa pe tine sa treci. Iar eu, in situatia asta, nu pot decit sa ma intreb: cine are prioritate? Ca nu vad nici un girofar in spate, sa fiu obligat sa trag pe dreapta.

La punctul 1, timpul va spune daca metoda depasirii prin dreapta (stinga, in UK) e mai buna sau nu.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
daca iti vine din spate o masina care circula cu viteza peste cea legala, tu trebuie sa te dai din drum.
nu te priveste pe tine cu ce viteza merge ala, e raspunderea lui, poate sa mearga cu 450 km/h pe limitare de 30 km/h...
daca esti pe banda cea mai din stanga trebuie sa te dai deoparte cand ai loc sa te repliezi pe banda inferioara...
daca pe banda inferioara nu e nimeni, atunci ce cauti tu pe banda superioara?
  • plimbvaca

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2016

  • Mesaj Privat
nu scrie nicaieri in decret ca te priveste pe tine cu ce viteza merg ceilalti participanti la trafic. ai auzit de masini de politie neinscriptionate? de la mapn, sri CD, Dc, srl, SA, etc etc?
ok, sa zicem ca asa faci in romania. dar daca esti in germania pe autobahn? acolo nu ai limita de viteza. acolo lafel procedezi?
ar fi cazul sa intelegem cu totii ca banda de langa axul drumului este pentru depasire. daca poti face o depasire egulamentara e ok, dar daca tu mergi cu 70 si cel de langa tine cu 69 cred ca aia e mai repede o devansare....plus ca in decret spune ca tu trebuie sa ajuti la fluidizarea traficului
o alta chestie auzita de la un politist cand am vb pe tema asta. ma intrebat daca scrie undeva in decret ca eu trebuie sa depasesc cu viteza legala? doh, cam asa e, desi e cu dus si intors. tot el spunea ca si politia daca te vede ca ai facut o depasire, atata timp cat nu ai riscat ca idiotul sau ai depasit cu mult viteza legala, te lasa inpace.... intelege situatia.
multe lucruri tre sa le aprofundezi sau nu le gasesti in decret, dar tin de bunul simt si buna conduita...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@plimbvaca, o mica nota la ce ai zis:
daca tu treci cu viteza mai mare pe langa o masina care circula cu viteza mai mica dar e pe alta banda (preferabil inferioara), nu se mai numeste depasire.
se numeste devansare.
http://razvanbb.ro/lamurire...versus-devansare/
Skip ads

  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Cem am zis eu si ce ati zis voi nu se exclud. Nici un sofer inteligent si cu simt de raspundere nu sta pe banda de viteza atunci cind e loc pe banda din dreapta, si altcineva vine sa depaseasca, cu viteza evident mai mare.
Cit despre masini de politie neinscriptionate care depasesc viteza legala si indivizi care fac slalom, in primul rind imi pun mie si celorlalti viata in pericol. In al doilea rind, se pisa pe lege, care spune ca esti obligat sa te repliezi in orice conditii (adica sa incetinesti si eventual sa opresti, chiar sa iesi de pe carosabil) in cazul in care esti atentionat cu girofar SI sirena, SAU baston de politie scos pe geam. Asa ca, imi pare rau pentru Gigel care vine cu 150 din spate si vrea sa incetinesc pentru el, desi sint in timpul efectuarii manevrei de depasire, trebuie sa astepte pina cind am unde sa ma repliez. (in rest, da, ma dau la o parte, ca nu sint berbec. nici nu am zis altfel in posturile anterioare Smile

Ba chiar am patit o chestie foarte suparatoare, dupa ce am mers pe autostrada o buna bucata cu 130, sa vina gigel din spate cu 140 sau mai mult, si eu sa ma repliez, din bunavointa, intre doua tir-uri care s-au dovedit a merge cu 70km/h. Si stai nene, intre tir-uri, si te depasesc toti gigeii pe care i-ai depasit mai devreme Smile) Deci nu mai bine eram eu "mirlan" si mai astepta Gigel sa depasesc si tir-ul ala?
  • plimbvaca

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2016

  • Mesaj Privat
nolob, astea au fost spusele tale, daca am interpretat gresit, scuzele mele
"Frate, vezi ca asa se circula, asteapta pina trec cei dinaintea mea de ultimul TIR si apoi iti fac loc... "
in mai putine cuvinte, ideea e ca cel care merge mai tare (presupunand prin absurd ca are o urgenta) ar trebui sa aibe dreptul de depasire si continuitate. daca din spatele tau vine unul cu viteza te dai, atata timp cat poti face trecerea pe cealalta banda in siguranta.
si cum spuneam mai sus, asa fluidizezi si traficul. ultimul ii va obliga pe cei din fata sa se dea de pe banda de depasire, automat daca vei sa te duci si tu, te duci in spatele lui etc etc.
multi romani nu inteleg lucrul asta, ca drumul este al tuturor si daca incercam sa respectam si ceilalti participanti la trafic o sa fie mai bine tot pt noi inclusiv....
acelasi lucru si cu intersectiile. daca o intersectie e blocata, sa amai in fata semaforului chiar daca arata inca verda pt roman e o blasfemie greu de imaginat.... in fine. o dam in off topic.
consider ca daca cineva mai vrea sa discutam pe tema asta sa faca un split, si sa lasam topicul asta curat. mai ales ca e foarte amuzant... mai ales pe la inceput Very Happy
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
N-ai inteles gresit. Cind am zis "asa se circula" m-am referit la situatia in care banda 1 e ocupata cu masini lente, banda 2 cu masini mai putin lente. Daca vine din urma un sofer foarte grabit care da flashuri pentru ca nu are rabdare pina se elibereaza "dopul", nu exista nici o obligatie, morala sau legala, ca toate masinile care insearca sa depaseasca in coloana, sa ii faca lui loc.
Poate ca vezi lucrurile altfel, si chiar as dori sa aud argumentarea ta, in afara de aceea ca graba unui sofer ii acorda drepturi speciale.
  • plimbvaca

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2016

  • Mesaj Privat
am si explicat de 2. ori. daca pe banda de depasire, cel din spate care vine ar avea prioritate asa ar si fluidiza traficul.
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ar fluidiza, intr-adevar, miscarea celui care se grabeste, nu si a celor care erau deja angajati in depasire.

Ce omiti sa iei in calcul este ca pe acea banda de depasire, o coloana de masini depaseste alta coloana de masini, mai lenta. Deci se fluidizeaza mai eficient pe termen lung.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Daca banda 1 e libera esti obligat sa circuli pe dansa. Daca esti singur pe strada si mergi pebanda 2, meriti flash-uri de la cel care merge mai repede ca tine.

Daca nu e, atunci nu te bliga nimeni sa te bagi intre 2 tiruri. Devansezi masinile care sunt pe banda 1 si apoi te repliezi pe aceasta.

Insa mai e aici si alt aspect...
De exemplu pe banda 1 se circula cu 100 km/h.
Tu iesi de e banda 1 si circuli cu 105 km/h "devansand" o coloana de masini...
Altul care circula cu 130 km/h ce trebuie sa faca? Sa te astepte pe tine 10 minute pana devansezi 20 de masini?
Legal trebuie sa te astepte, dar e normal?
Cand faci o devansare calci putin acceleratia aia si renunti sa te mai uiti la consumul instantaneu...
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Stai un pic, cã iar nu nu-nțelegem, deși nu vorbim în contradictoriu. Eu susțin doar cazul în care se depãșește în coloanã, iar de obicei coloana se formeazã în spatele unuia care depãșește cu 105. Ãla poate greșește, nu cei care așteaptã în spatele lui Smile

Iar cazul cu bãgatul între tir-uri mi s-a întâmplat pentru cã un grãbit îmi dãdea flashuri venind cu 150, în timp ce eu depãșeam cu "doar" 135. Am zis sã scap de mârlan, sã îl las sã treacã.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu de exemplu nu ma dau deoparte in cazul asta.
dupa ce se termina coloana ma dau deoparte.
daca coloana merge pe b1 cu 100 si eu sunt pe b2 cu 130 nu ma dau deoparte.
poate sa-mi dea flash-uri pana vomita cocalarismul din el.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR