Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut toti posesorii de Omega.
Am o problema si nu ii dau de cap: Imi consuma mult si nu stiu de ce.
De curind, am constatat ca imi consuma mult..prea mult dupa parerea mea la un motor de 2 litrii benzina.
De exemplu in oras se apropie de 20 % iar in afara la viteza pina la maxim 120 km/h tinuta constant nu scade sub 13%. Nu stiu ce sa-i mai fac. Am schimbat filtre benzina, aer, am pus-o pe tester... nimic in neregula. ma bate gindul sa nu fie de la debitmetrul de aer sau de la sonda lambda. Nu stiu prea multe despre EGR dar nu cred ca influenteaza consumul la benzina ci doar reduce emisiile.
Precizez ca folosesc numai benzina 99+ de la Petrom, nu bag benzina dupa piatza neagra.

Ca o comparatie inainte la relanti imi indica calculatorul de bord un consum de 0.9 - 1 l /h. Acum imi indica 1.8 minim.
Toate cifrele aratate mai sus sunt cu mototrul cald, o persoana in masina.

Omega B, 1997, 2.0i, x20SE, break
Skip ads

  • stefan26

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Braila
  • Masina: Omega 2003 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cu schimbul de bujii cum stai? De tras, cum trage? Nu stiu cum arata aprinderea la x20se, dar incearca sa o verifici. Cati kilometri are masina ? - poate e cazul sa ii faci o curatare la injectoare la ultrasunete. Eu am avut o surpriza cu o masina de 3000 v6 care tragea bine, dar dupa un schimb de bujii si o curatare cu ultrasunete a injectoarelor, decola Wink. Si consumul la acelasi stil de condus se schimbase dramatic. Inainte, cand mergeam cat de cat cuminte ieseam pe un 18 in oras, si dupa "revizie" , imi iesea 13-14.
  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Bujiile nu le-am schimbat niciodata sincer sa fiu si am masina de 6 ani.
Curatare injectoare...acelasi lucru . Nu am facut pina acum.
Ai vreo idee unde se poate face aceasta curatare a injectoarelor cu ultrasunete? Exista asa ceva prin Prahova?

De tras trage..de ce sa zic nu. Masina are 195000 km.
  • stefan26

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Braila
  • Masina: Omega 2003 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cauta si tu pe net, dar sa fie cu ultrasunete si demontare, nu cu vreo zeama bagata in ele pe masina. Si bujiile chiar trebuie schimbate. Nu prea pot sa ridic piatra ca eu am luat o masina la 180.000 si i-am schimbat bujiile o singura data, la 350.000, dar s-a cunoscut tare. Incearca mai intai cu bujiile, si vezi ce rezultat ai, daca nu gasesti saiti cureti injectoarele prin apropiere.
Skip ads

  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
merci de sfat. Chiar miine am sa incerc cu bujiile. N-au cum sa coste peste 50 RON 4 bujji originale.

Inca ceva: dk imi amintesc eu bine cind am facut ITP-ul nici gazele nu prea erau in regula.... sa fie asta o indicatie ca sonda Lambda nu lucreaza bine?
  • ovideata

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1991
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2008

  • Mesaj Privat
bujiile originale costa 100 ron eu leam schimbat si atit mau costat buji bosch
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
am un amic care aducea bujii bosch din afara pt omega si era km 40 ron. eu am patit asa cu consumul cand ma lasase senzorul de la axul cu came.
  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sa mai fac.
Am schimbat bujiile. NGK, si nu se vede nici o schimbare in afara ca mototrul merge mai rotund, parca. Azi am spalat si curatat partea de admisie aer pina in rampa de admisie. La relanti (cu motorul cald ..95-96 grade C) imi arata in consum orar de 1.7 in loc de 1.8 cit era inainte de schimbat bujii si curatare admisie aer.
Tot azi am facut urmatorul test: Am scos mufa de la Sonda Lambda si am pornit motorul. Se comporta ca si cum ar fi avut-o. Nu se aprindea becul in bord, consumul la relanti era acelasi 1.7 - 1.8 l/h iar pe drum la fel. consum. Nu s-a modificat consumul. Am iesit un pic pe sosea cu masina si abia dupa vreo 3 km s-a aprins becul in bord. M-am intors la service, am bagat mufa la loc si s-a stins becul. Intrebarea mea este oare cind scoti sonda Lambda nu tre sa-ti creasca consumul? Sa nu traga motorul?

Merci Alcapone. Acu vreun an cind am fost ultima data la teste spuneau baietii aceia ca senzorul de turatie ar cam da rateuri... dar nu era eroare permanenta si mi-au zis ca mai merge. Am sa-l schim si pe ala. Unde e oare ca pozitie? pe volanta? Cam cit te-a costat?
Skip ads

  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Merci Alcapone. Acu vreun an cind am fost ultima data la teste spuneau baietii aceia ca senzorul de turatie ar cam da rateuri... dar nu era eroare permanenta si mi-au zis ca mai merge. Am sa-l schim si pe ala. Unde e oare ca pozitie? pe volanta? Cam cit te-a costat?
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
uite o poza in care ti-am notat cum ajungi la acel senzor. desfaci surubul care e notat cu albastru, apoi scoti in sus acel suport prin care trece instalatia electrica, e notat cu galben. dupa aceea bagi o tubulara de 16 pe surubul de la rola intinzatoare din partea dreapta si sucesti in partea dreapta park pt a da jos cureaua de accesorii( aceea de la alternator). dupa aceea mai ai inca 3 suruburi de 10 in care e prinsa carcasa de plastic din fata motorului. dupa ce ai reusit sa dai jos carcasa de plastic vei vedea senzorul localizat ezact intre cele doua axe cu came prins intr-un surub din acela in stea( de 7 sau 8 mi se pare ca este ). dupa ce desfaci surubelul ala tragi senzorul prin partea de sus de firul ala de langa capacul bujiilor( are o sageata albastra pe desen). este necesar sa desfaci si capacul bujiilor. deci e simplu si dureaza 15 min. senzorul este prins doar cu acel surubel de 8 si sta fixat pe surubul ala care l-am notat cu galben. te sfatuiesc sa cumperi numai senzor original siemens( aprox 350ron), sau unul second pt ca este mult mai bun decat senzorii noi care sunt noname, si sunt niste facaturi. prietenul meu a pus un senzor d-asta nou de 2,5 mil si nu a mers mai rau ca cel stricat. mie mi-a picat astavara prin iunie senzorul asta , si imi consuma masina cam 15-16%, nu tragea decat sus in turatie, dadea in nas daca acceleram brusc si cateodata , cand o fortam in depasiri dadea puternic rateuri. mai ales cand era motorul cald scotea un sunet anemic si urat ca de aro. m-a costat 70ron senzorul asta second si imi merge si acum fara probleme. senzorul e identic la motoarele x20xev ,x18xev vectra sau omega.
  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Merci de sfat. Azi vad ce fac. Ma duc sa vad cit costa. Ramin dator de cinste.
Dupa ce il schimb postez sa va spun rezultatele....
  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
In urma analizei pe tester, mi-a reiesit ca amestecul benzina-aer este un amestec bogat continuu. Domnul care a facut testarea mi-a recomandat sa schimb sonda Lambda. Am schimbat sonda Lambda, si amestecul este tot bogat. Intr-adevar lucreaza mult mai bine dar problema a ramas: Amestec bogat continuu.
Azi ma duc iar la tester, desi domnul cu testarea mi-a spus ca 99 % e un fir care nu lucreaza pt ca ECU primeste informatii dar nu le poate folosi...adica nu poate face amestecul sa fie bogat/sarac alternativ (modul de lucru normal al unui motor).
Azi am sa postez din nou sa va tin la curent
Skip ads

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Nu cumva ai catalizatorul infundat? asta cam treb schimbat pe la 200.000 sau frinele gripate?
daca ai avea un fir intrerupt sau in scurt acest lucru ar fii semnalat de eroarea data de calculator. cum tu nu ai nicio eroare stocata nu ai defecte de genul asta. (sonda veche o mai ai sau a ramas la meserias)? de care este? cu 4 fire din care unul colorat diferit sau alta varianta.
incearca si un debitmetru caci asta mai da defecte de genul asta care nu apar sub forma de eroare.
deasemenea este cam ciudat ca nu se aprinde becul galben daca ai scos sonda.
  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
am fost ieri si am incercat un debitmetru nou pe masina si am facut o diagnoza cu testerul. Nici o schimbare. Nu e de la debitmetru. De asemenea am verificat circuitele electrice care maerg la calculator... nici unul defect.
Dupa mai multe discutii cu cel care a facut diagnoza si cu cei de la service am tras o concluzie: DE VINA ESTE ECU. Asta deoarece nu reuseste sa regleze amestecul benzina aer. Amestecul indica mereu Bogat...
inainte de a ma apuca de cautat ECU mai trebuie sa fac un test: sa fac plinul la masina, sa ma duc pe DN1 si sa fac un drum Bucuresti Campina si retur si apoi sa fac iar plinul...Este tot ce mi-a mai ramas sa fac.
Va multumesc tuturor pt posturile dumneavoastra. Mi-au fost de ajutor.
  • stefan26

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Braila
  • Masina: Omega 2003 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2007

  • Mesaj Privat
M-ar mira sa se defecteze vreun chip si nu o piesa in miscare, dar nu este o parere avizata. Incearca sa faci un test cu un ecu, inainte de a-l cumpara.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu te grabi sa schimbi ECU. In primul rand mai dute o data la cel cu testarea electronica sa iti monteze din nou ultima versiune de programare potrivita la masina ta ,care se face cu TEC II . Se poate pune si un IPROM nou.
Nu te grabi sa tragi concluzii . Masina asta nu are asistenta pe masura tehnologiei ei si mai toti bajbaie in intuneric.
  • vally_serban

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Ultima versiune nu o pot monta pt ca cei de la reprezentanta Opel din Ploiesti (dibas) nu aveau interfata pt masina mea si cel pe care l-am gasit sa-mi faca diaagnoza avea OPCOM care nu permite reprogramarea.

Stii pe cineva de prin Prahova care are TEC II si poate face asta?

IPROM=? poti sa fii mai explicit si sa-mi spui ce este? Banuiesc ca este cipul de memorie de la calculatorul masinii
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Exact ! IPROM este circuitul integrat in stare sa administreze informatiile venite dela terminalle masini( adica tot felul de sensori sau contacte de pe la termostate)
Pentru TEC II cred ca la Bucuresti vei gasi la garajul central GM )
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@iriahu, decat sa vorbesti prostii mai bine abtine-te
IPROM = ceva ce nu exista
EPROM = erasable programable memory - adica o memorie care se poate sterge si rescrie, mai pe romaneste in cazul nostru o componenta din multitudinea de compomnente dintr-un ECU.
Doar mama omida ar putea pune un diagnostic atat de precis (si anume EPROM defect) dupa simptomele indicate de vally_serban si cum nu cred ca tu esti mama omida haide sa nu inducem oamenii in eroare si sa ii punem pe cai gresite

@vally_serban, incearca sa gasesti pe cineva mai profi care sa iti faca diagnoza, nu se poate sa nu ii dai de capat pana la urma
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Hi baietii, Cu sportivitate primesc observatiile colegului de site de pe la Banat (mare gradina lui D-zeu).
Imi pare rau ca am amintit aceasta notiune de IPROM. Daca veti citi din nou ceiace i-am sugetat colegului cu pricina, doar sa incerce cu un TEC II sa reinregistreze acesta memorie a lui ECO.
Nu ii sugeram sa-l schimbe sau sa ajunga la el . Impricinatul vroia un ECO nou . Si eu am avut impresia ca-l voi putea domoli putin si sa nu arunce bani. Este stiut ca ECO nu-i numai cutia aia ci si imobilizatorul aflat pe butucul contactului cat si CIP-ul din cheie. Nu saunt bani mici.
Asa ca pentru banateanul suparat nu prea inteleg ce te-a suparat asa de tare. Eu am schmbat IPROM-ul original cu altul care contine un program capabil sa dea putere mai mare masini.
Asa ca .....................................
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR