Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
AM demontat motor x16xel cauze consum ulei:
1.simering arbore cotit :uzat
2.simering ax cu came: uzati
3. segmentii de ungere uzati

, no cam rezolvat-o si pe asta.
Skip ads

  • ksddany

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
am si eu un opel vectra B 1.6 16V din 96 problema consumul de ulei
eu tot la 300/400 km adaug 1L de ulei
am fost cu ea la service mi-am verificat compresia si e buna , cei de acolo au zis ca nu trebuie segmentat (facand-ui si o diagnoza a motorului mi-a dat erroare la supapa EGR) si cica din cauza aia i-mi consuma ulei , e blocata supapa si a zis sa o schimb si sa bag ulei de 15w si treaba este rezolvata aproape tot o sa mi consume doar ca nu atat de mult, din cate am inteles undeva la 100 ml la 1000 km
intrebarea mea e .....sa segmentez motorul? sau sa schimb / curat supapa EGR dupa spusele mecanicilor
  • DANIEL G.

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Galati
  • Masina: Meriva 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Supapa trebuie curatat ca e infundata de la consumul de ulei,dar consumul de ulei nu-l vei rezolva!
  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Poate e ultima descoperire la motorul x16xel:
pistonul de la acest motor are 3 canaluri , pe primele doua se pun segmentii de ardere si pe ultimul mai larg se pune segmentul de ungere , din fabricatie pe canalul de ungere este pus doar un segment si cica acolo ar fi un mic joc , el ar fi larg de 2,8 mm si segmentul e gros de 2,5 solutia ar fi sa-mi iau pistonul sal duc la strung sa mil largeasca pe canal pana la 3,1mm si apoi sa cumpar segmenti de grosime 3mm deci jocul ar fi inexistent dar ? riscul e sa strici pistonul Shocked atunci ce am facut : pe canalul de ungere nu am mai pus doar un singur segment ci 3 , doi dintre acestia fiind cu nervuri , jocul fiind inexistent .
Skip ads

  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Daca bagi 15w atentie la tacheti, incearca un ulei care sa nu fie "made in e.u." ca astea sunt facute pe Bricu Mircea . Rolling Eyes bafta
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
A folosit cineva un produs "vasco stabil" sau ceva asemanator, pt a fi mai vascos uleiul la cald ? sa nu-l mai manance asa usor.
  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Ai grija cu alea , un mecanic mi-a spus ca e mare greseala sa bagi ceva gen duralube , ingrosi ueleiul si nu mai face ungere , rezultat :motorul face poc . Luni mie gata masina si pun uleiul comma eurolite 10w40 , vom vedea ,respect.
  • genutzu

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut!
am schimbat uleiul si am pus castrol 5w40, deocamdata am aprox 2500 km si nivelul e ok.
tre sa mai rezolv cu EGR-ul (de curatat sau schimbat)-chek aprins, dar sa mai merg in alta parte la un test sa ma conving...

p.s.: am pus castrol la "recomandarea" celor citite pe aici pe forum.
Skip ads

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
@cip255 si mie tot mecanicul mi-a recomandat aditivul ala. mi-a zis ca e unul usor, n-as fi bagat daca motorul mergea perfect.

sa ne zici daca faci un drum lung, daca ti-a consumat cu noul ulei.
  • JAD

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Colegi consumul de ulei poate fi din foarte multe motive 1 distributia pusa incorect 2 joc in supape 3 segmenti 4pierderi Cautatati un mecanic bun dar sunt cam scumpi .Eu unul am ajuns sa-mi repar singur prima oara cand am fost cu motocicleta pe la mecanici si am platit zeci ne milioane si tot cu buza unflata plecam Am studiat am investit bani in scule si am rezolvat cu ajutorul multor zile si nopti de documentane pentru ca eu nu am nicio paralela cu aceasta meserie de mecanica cat despre vascozitate pe bune este recomandat nu obligatoriu Ganditiva ce inseamna vascozitate si de ce are nevoie motorul,,ungere'' Nu luati ideile asa cum suna anlizatile mai aprofundat si dupa aceea aplicatile PAREREA MEA MULT SUCCES Surprised
  • RUO_LET

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cu viscozitatea e cam asa
prima cifra reprezinta viscozitatea uleiului la rece, pt ungere cat mai rapida a motorului este bine sa fie cat mai mica, mai ales iarna
a doua cifra e viscozitatea la cald (100 grade parca) e bine sa fie cat mai mare, la caldura generata de motor uleiul se subtiaza si ajunge apos => nu prea mai unge sau il papa, cu cat e a doua cifra mai mare cu atat uleiul va ramane mai gros la cald
5w30 recomandat de gm ar fi indicat pt masini noi, la masini cu ceva km facuti trebuie 5w40
daca il haleste 10w40
daca si pe asta il papa 15w40
deja daca ai consum si de 15w e cazul sa faci motorul sau sa iti schimbi masina
inainte sa disperi cand iti manaca uleiul e bine de verificat in detaliu tot motorul pt eventuale pierderi
consum mai mare de 2 litrii intre schimburi (7-6-9000 de km) poate fi considerat uzura, daca nu mergi ca apucatul numai la 6000 de ture
exceptie la asta sunt masinile turbo care mai pot consuma ulei pe la turbina
ca test e relativ simplu, cu motorul cald scoti joja si vezi cat fum iese pe acolo, sau scoti busonul si vezi cat fum da, un motor cu uzura mica va da foarte putin fum
minim o verificare de pierderi poate face oricine, e bine sa te inarmezi cu un spray curatitor si sa "speli" motorul inainte, odata curat se vede mult mai usor daca pierde pe undeva,
  • Nazgull

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
....domnii mei, am un x16xel din 96 si a fost adus din olanda anul trecut in octombrie, pana in ianuarie anul asta nu i-am schimbat uleiul el venind cu uleiul full de acolo. Toate bune asta pana intr-o zi cand m-am hotarat sa-i verific din nou uleiul , cand surpriza , dupa maxim 3000 km, nu mai aveam ulei ... era sub minimul jojei. Am completat cu Magnatec 10w40 nestiind ce ulei pusese olandezul in ea. Toate bune si frumoase nu mai papa ulei nu se auzea nimic, motorul supersilentios. In ianuarie am schimbat distributie si implicit uleiul. La recomandarea unui mecanic am trecut pe Castrol Edge 10w60 si sincer va zic ca de atunci am aproape 14mii de km si i-am completat cu maxim 300grame(restul ce il mai aveam de la schimb). Neplaceri nu am cu el merge super bine, asta iarna la -30-35grade la porniri la rece foarte repede pleca iar asta vara la +40 nu am avut probleme cu motorul. Singura problema care am observato acum recent este um mic tacanit care se aude la pornire pana se incalzeste motorul si apoi dispare si sincer cum nu-s mecanic si nici nu prea cunosc detalii habar nu am de la ce poate fi(poate un tachet)dar poate o voi putea rezolva si asta curand cu un aditiv cu teflon si bineinteles cu schimbul de ulei avand in vedere ca motorul are deja 178mii.!
Skip ads

  • JAD

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2009

  • Mesaj Privat
tachet posibil succes
  • Nazgull

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
... avand in vedere ca am deja 14mii cu acest ulei si majoritatea facuti in oras sper ca dupa ce schimb uleiul si pun aditivul asta sa scap de tacanitul ala ca strica toata melodia motorului Laughing ... JAD tu zici ca e posibil sa reusesc cu asta nu? daca nu ce recomanzi?
  • JAD

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2009

  • Mesaj Privat
sincer am avut proble cu masina chiar si cu tacanitul de tachet eu ba gm nu-s foarte multumit dar nu sunt de acord cu aditivi bagati suplimentat in motor cauta un ulei cu acele caracteristici (teflon) nu pot spune daca se merita , numai un bun cunoscator de chimie poate spune asta ma abtin
  • JAD

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2009

  • Mesaj Privat
la mine cel putin tacanea cand scadea sub nivel
  • RUO_LET

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@Nazgull - si tu crezi ca e ok sa schimbi uleiul la 15000?
  • DANIEL G.

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Galati
  • Masina: Meriva 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
gabieny a scris:Sa va spun ce am patit si eu cu consumul asta de ulei care ma streseaza de vreo 3 ani de cand am masina cu motor X16XELAm inceput cu aral10W-40 din care manca vreo 200-300 grame la 1000km.Dupa asta am bagat castrol 10W-40 dar aceesi problema.Disperat am bagat la urmatorul schimb mult laudatul castrol 10W-60.Frectie la picior de lemn ,consumul acelasi ba a aparut si o bataie de tacheti!Urma sa schimb din nou uleiul si nu mai stiam ce sa fac!Mentionez ca motorul merge impecabil ,nu am avut probl cu el ,nu scoate fum albastru ,alb sau alte culori ,nu are gaze de carter ,compresie buna,etc ,deci totul ok.Bun !Dar norocul a aparut in persoana unui mecanic extraordinar ,un om care stie sa asculte fara sa rada de nestiinta clientului si care incearca sa gaseasca solutii cat mai bune.Si pe raspunderea lui am bagat ulei COMMA 10W-40,MADE IN ANGLIA!VREAU SA VA SPUN CA SCHIMBAREA ESTE RADICALA!In 2000 km nu a mancat o picatura de ulei si nu am menajat masina deloc cum faceam inainte.Merg cum vreau ,o turez la nevoie ,simt masina mult mai sprintena ,zgomotul tachetilor aproape a disparut ,becul rosu se stinge aproape instantaneu,uleiul are aproape culoarea mierii si cel mai satisfacut sunt atunci cand masor uleiul si este la maxim!Nu zic ca este o solutie pt toata lumea dar cel putin pt masina mea uleiul vad ca conteaza enorm.Nu stiu daca se va schimba ceva in urmatorii km dar pana acum ma bucur de ce s-a intamplat.In orice caz am sa va mai scriu dupa vreo 2000km sa vedem daca se modifica ceva.Vreau sa va spun ca nu vreau sa laud acest ulei ca sa-l cumpere lumea, nu am nici un interes,nu lucrez in acest domeniu si tot ce v-am spus nu trebuie neparat sa fie o regula.Fiecare este liber sa aleaga ce vrea,eu doar v-am impartasit ceva din propria experienta si nu vreau sa fiu raspunzator pt nimic.Scopul meu este doar de a ajuta daca se poate si pe altii cu aceesi probl ca si a mea.

As dori sa stiu daca motorul a mai papat ulei!Am intrat pe siteul cu tratament si acolo scrie ca costa doar 6,5 lei tratamentul de motor teflon Flash.Poate fi adevarat?
  • gabieny

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am trecut de 3000 km si a trebuit sa completez vreo 150 de grame ,dar diferenta e destul de mare in conditiile in care inainte completam 250 de grame la 1000km.Suspectez si o usoara pierdere de ulei,observ pe partea din fata a blocului motor murdarie imbacsita cu ceva ulei.Deocamdata sunt f multumit de ce se intampla,verific periodic uleiul dar fara teama de dinainte.Tratamentul de motor l-am gasit la vreo 10 lei ,probabil e acelasi.Motorul e mai silentios .azi dimineata la -15 grade a pornit la un sfert de cheie ,tratamentul nu a facut nimic rau ba dimpotriva!Sa vedem ce va fi in continuare.La multi ani si sa auzim numai de bine!
  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut , am folosit uleiul comma eurolite , mersi tare mult de pont , e meserias rau am facut 1000km si nu am pus nimic si trage motorasul nu gluma , problema e ca il gasesc numai la 5l si la comanda numai ,in rest , sa ai sanatate .pace
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR