Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
jonyx87 a scris:As mai avea o intrebare legat de comma eurolite 10w40. In fisa tehnica spune ca trebuie sa ne ferim de temperaturile extreme. cine a pus uleiul asta mai demult, a avut probleme iarna? sau in iulie-august?... va rog si-asa s-a "amanat", ca sa zic asa, cumpararea uleiului. nu da decat pe firma specializata, nu la orice firma. acum sa vad ce service lucreaza cu astia sa fac comanda...deci va rog spuneti-mi, iarna probleme?


Avaand in vedere ce temperaturi extreme sunt la noi , numai extreme nu sunt . mu exista nici o probleme motorul merge de zbarnaie .. Very Happy
Skip ads

  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
claudiu220405 a scris:
cip255 a scris:Poate e ultima descoperire la motorul x16xel:
pistonul de la acest motor are 3 canaluri , pe primele doua se pun segmentii de ardere si pe ultimul mai larg se pune segmentul de ungere , din fabricatie pe canalul de ungere este pus doar un segment si cica acolo ar fi un mic joc , el ar fi larg de 2,8 mm si segmentul e gros de 2,5 solutia ar fi sa-mi iau pistonul sal duc la strung sa mil largeasca pe canal pana la 3,1mm si apoi sa cumpar segmenti de grosime 3mm deci jocul ar fi inexistent dar ? riscul e sa strici pistonul Shocked atunci ce am facut : pe canalul de ungere nu am mai pus doar un singur segment ci 3 , doi dintre acestia fiind cu nervuri , jocul fiind inexistent .


Interesanta chestia aceasta, imi poti spune de unde ai luat ceilalti 2 segmenti sau cum arata?
Multumesc!


i am cumparat de la autonet , de aratat arata tare faini sunt aurii doar vargile . Very Happy
  • claudiu220405

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2010

  • Mesaj Privat
As vrea sa vorbim pe messenger, daca doresti adauga-ma in lista "claudiu220405"
Merci!
  • paulici89

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1996 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Acelasi model il am si eu si nu-mi consuma deloc, i-am bagat mobil1 si in 8000 km n-am completat deloc, e tot la nivel
Skip ads

  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare, ma uitam zilele astea pe forum si cum nu am rezolvat problema cu uleiul complet - adica o frectie pe picior (schimbat uleiul cu Castrol 10w60+ aditiv, consum de 400-500 g 1000 km, dinn care 600-700 km in oras) - ma gandeam ca poate cine stie, rezolv acum.
Nu am inteles exact, cip dupa ce ai facut motorul, mai consuma ulei? Eu am vrut sa ma apuc de segmentare dar inainte am zis sa masor compresie, chestii si mecanicii au zis ca pot segmenta dar e posibil ca nush exact ce semering de supape(?) e posibil sa fie dus si segmentez degeaba.... Cu uleiul comma daca nu l-am incercat, chiar daca e extrem de laudat, nu l-am luat, am zis ca de dau un ban fac treaba cu 10w60 de la Castrol. As mai incerca cu Comma dar mai intai sa vedem. Am pus un aditiv de 18 lei (care a facut treaba de 1 leu) si a consumat, dar pana sa pun am facut 1000 de km fara aditiv, si un consum de 300-400 g ulei, iar cu aditivul mai mult de 400 g, cel putin asa am vazut. Chiar acum o ora sau mai mult am bagat aditivul acela Flash (8 lei), dupa ce am mers cu masina, ca pe el scrie ca trebuie sa fie cald motorul.
Ca sa vad uzura semeringului am inteles ca trebuie desfacut motorul, cum nimeni nu desface moca, mai astept. Pe mine cel putin m-au convins acei mecanici ca are uzura acel semering. La mine consumul a fost de 1L cam la 800 km de km, apoi am schimbat benzina, bag doar Effix Rompetrol 95 si am inceput sa merg ca pensionari (schimb la 3000 de ture) dar cand eram intr-a 5a acu mai indica si 170, 160 etc etc si asa a devenit 1L la 1500-1700km. Bineinteles am verificat daca mersul sportiv influenteaza cosumul (schimbat DOAR in zona rosie de la turometru), asa este de 1L la 800-900 km, nu mai spun ca benzina pe mersul sportiv.... (parca masina era un betiv la crama).
Voiam sa stiu daca mai pot fi si alte cauze la consum, nush, as face segmentare, as schimba doar semeringul ala, sau daca sunt mai multe semeringuri. Pierderi nu sunt, e un motor f curat. Daca nu rezolv cu acel aditiv, incerc comma. Sa-l ia dracii, atat ma enerveaza la masina asta,uleiul, nu am schimbat nimic, consum f bun, arata bine (si ca vechime la vopsea si ca design din 97), nu are rugina, silentioasa, imi place f mult, nu sunt genul de om sa dau asa lucrurile, prefer sa le pastrez mai bine....... sa vedem cum e cu aditivul. Cip sa-mi spui cu uleiul, deci iti consuma dupa segmentare?
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am uitat sa va spun ca am pus alte bujii (Bosch) si eu am observat ca era cam mult ulei in capatul pistonului, era umed asa, ce am putut vedea atunci cand am schimbat bujiile si s-a intamplat demult pana sa fac schimburi si alte chestii cand mi-am luat masina. Asta mi-am adus aminte si nici mecanicilor nu le-am spus. Acum nu stiu, dar cred ca e umed. Poate ajuta asta sa aflu exact ce sa fac sa rezolc cu uleiul?
  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Joni mai baga-i vreo 5-6 tipuri de aditivui si fa uleiul smoala , sigur motorul nu o sa mai consume gram de ulei in viata lui.

Termina cu aditivii, nu pot face decat RAU. Ulei consuma foarte putin in primii 2000-3000km cat uleiul are propietati destul de bune, dupa aceia consumul incepe sa creasca indiferent de marca. Nici COMMA nu face minuni. Cel mai bun la pret si destul de sigur , cu schimb la 6000-7000km este GM. Semeringurile sant 16 , cate unul la fiecare supapa, se merita intradevar schimbate.
Am vazut astazi la o Dacia papuc 19D la care dupa aditivare uleiul nu curgea deloc, mai mult mecanicul a bagat surubelnita pe gaura busonului de golire si aceasta nu cadea jos.
  • genutzu

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2010

  • Mesaj Privat
jonyx87 a scris:Am uitat sa va spun ca am pus alte bujii (Bosch) si eu am observat ca era cam mult ulei in capatul pistonului, era umed asa, ce am putut vedea atunci cand am schimbat bujiile si s-a intamplat demult pana sa fac schimburi si alte chestii cand mi-am luat masina. Asta mi-am adus aminte si nici mecanicilor nu le-am spus. Acum nu stiu, dar cred ca e umed. Poate ajuta asta sa aflu exact ce sa fac sa rezolc cu uleiul?



Eu am ajuns la aprope 4l ulei in 1800 km... si bineinteles ca am desfacut motorul si schimbat: segmenti, simeringuri supape(astea sunt si principalele la consum ulei si erau TERMINATE) , set cuzineti biela (erau putin uzati), bujiile (cum spuneai erau negre si uleioase...), cele 3 simeringuri la axele supapelor si pompa de ulei, garnitura chiuloasa, 2 garnituri admisie, garnitura evacuare si FOARTE important toata partea de recuperare gaze arse (canale care duc la EGR,etc) erau INFUNDATE. 3 zile a curatat la motor... dar TREABA BUNA!
Daca vrei niste poze da mail-ul.
Skip ads

  • genutzu

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2010

  • Mesaj Privat
PS Am uitat sa spun ca am pus Liqui Moly.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Pai eu as schimba simeringurile alea... v-am spus ca m-au convins mecanicii aia, care am o parere buna, nu am auzit pe nimeni sa se planga de ei. Masina are 131000 km (aproape) dar sunt reali, atat pe actele neamtului cat si pe calculator, cine a facut a zis ca a verificat km de la injectie (? sau ceva de genul) ca acolo nu s-ar putea reseta, sau pacali in vreun fel, in fine... Si mecanici mi-au zis ca la km astia nu ar avea cum sa fie segmentii, ar cam trebui in jur de 200 000 ( mai mult sau poate mai putin) sa cam faca figuri segmentii. Nu le am cu chestiile astea, dar cunosc si eu cate ceva ( mai mult pe electrica, ca de, am lucrat la curenti slabi) si cred ca m-as interesa sa iau acele simeringuri...
Deci, trebuie 16, nu? (X16XEL), cam cat e unu si ce firma, banuiesc ca nu iei orice si gata nu mai am treaba.
P.S. Florine sti sa bagi frica si vise urate in om! Cu surubelnita sa scoata uleiul? Horror frate, nu mai bag aditivi.
  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Fiecare baga ce vrea , nimeni nu recomanda aditivi decat daca vrei sa mai duci motorul 10.000 de km acolo . Treaba cu surubelnita am vazut-o cu ochii mei zilele trecute la minus 13 grade si culmea , dupa ce a dat baia jos ,, uleiul" a ramas prins pe mutor- pompa de ulei cazand jos dupa cateva secunde , baia era curata (goala). Shocked
  • gabriel 78

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2011

  • Mesaj Privat
nu recomand aditivi decat daca vrei sa vinzi masina sa iei anumite zgomote ale tachetilor sau a batailor de biela. Nu folositi aditivi fiindca distrugeti motorul. La inceput da senzatia ca se amelioreaza problema dar in timp nu face decat sa distruga. Asta o spun din proprie experienta, folosind aditiv ptr. motor cand am desfacut motorul sa il fac toate orificiile prin care uleiul urca in rampa erau astupate, sita de la pompa de ulei la fel. Uleiul nu mai ungea toate componentele motorului, in interiorul motorului era o uzura de fier pe fier.
Asa ca cel mai bun lucru este sa schimbati semeringurile de la supape si as incerca un ulei mai gen 15w...Se stie ca motorul de 1,6 este mancator de ulei.
Skip ads

  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
A, am uitat imi place asta cu 130.000 km (verificati) in 16 ani, neamtul nu tine masina la poarta degeaba, si un motor cu 130.000 km , fabricat in germania acum 15 ani si intretinut la zi nu are voie sa faca probleme. Al meu are 190.000 si tare as fi bucuros sa fie reali , pt. ca inapoi de obicei sant dati inapoi cate 100- 200 k km. Al meu merge inca frumos si km la astra f nu se pot verifica decat dupa uzuri ( mansoane , uzuri la interior , uzuri motor) , nu cred sa aiba mai mult de 100k peste cei 190k. Laughing
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
florin baltatescu a scris:A, am uitat imi place asta cu 130.000 km (verificati) in 16 ani, neamtul nu tine masina la poarta degeaba, si un motor cu 130.000 km , fabricat in germania acum 15 ani si intretinut la zi nu are voie sa faca probleme. Al meu are 190.000 si tare as fi bucuros sa fie reali , pt. ca inapoi de obicei sant dati inapoi cate 100- 200 k km. Al meu merge inca frumos si km la astra f nu se pot verifica decat dupa uzuri ( mansoane , uzuri la interior , uzuri motor) , nu cred sa aiba mai mult de 100k peste cei 190k. Laughing


Se poate sa ai dreptate, eu spun doar ce a zis cel care era la tester, ca sunt aceeasi km si in bors si la injectie sau ceva, oricum sunt 99 % sigur ca, km sunt reali ( 1% ma faci tu sa ma indoi de asta)Very Happy. Nu am fost personal, ci fratele meu, se ocupa cu de-astea si el a adus-o pe platforma, nici nu a fost luata din targ, ci direct din curtea omului. Cand au facut acele verificari ( de km, de poluare etc etc), care la noi nu se fac atunci cand vinzi sau cumperi o masina, corespundea tot. Si in cartea service ultima verificare a mosului, in 2010 sept avea 99000 km. Nu stiu cine era fostul propietar,ce masina avea, cu ce se ocupa, ce culoare avea, stiu ca era mos. La masina nu am schimbat absolut nimic nu bate nimic, nu e zgomotoasa, NU SCARTATIE NIMIC ( la cat de perfectionist sunt, mi-a placut mult asta), in afara de ulei si benzina, 0 lei investitie. Singurul lucru care ma deranjeaza, asa cum am mai spus e consumul de ulei, pt ca am fost obisnuit cu masini care nu consumau de la schimb la schimb, sau daca se consuma, era f mic, insesizabil. Din partea mea nu ma intereseaza km, puteau sa fie si 300k km atata timp cat mere bine.
Apropo, pe la sfarsitul verii anului trecut, avea frati-meo un golf 3 1,4 55kw, din 94 si in bord avea putin peste 140000. Ei bine la verificare, nu stiu sa spun cum a verificat-o, avea aceeasi km. Sa nu uitam ca nemtii au alte avantaje fata de noi, lor le da firma care ii angajeaza ( nu la toti ) telefon, masina, casa si un card de care se pot folosi cand au nevoie, repet nu la toti. La noi poate da un tel, poate da o masina, dar casa si restul....
Bineinteles exista si cazuri cu km dati inapoi (chiar la nesimtire). Un var f bucuros ca si-a achizitionat un bmw 316, din 2001, cu 2 usi ( compact parca ii zice) arata bn, avea in jur de 100k km, ieftin ( cred ca 1300 E ) din cauza unui defect, asa i s-a spus, pedala de acceleratie, adica senzorul, daca accelera brusc murea motorul. Asta a fost in 2008. Cand s-a magarit treaba, dupa cel mult 3 luni, murea si daca accelerai normal peste vreo 2000-2500 de ture. S-a dus la service calumea ( pt ca au toate softurile si jmecheriile de "masurat" pe calc, dar nu se lucreaza impecabil), NURVIL, unde i-a spus ca are calculatorul bulit, costa vreo 1000 de euro, sau mai mult , nu mai retin. La aceeasi verificare a spus ca trebuie sa mai schimbe si o chestie pe la injectie, ca nu stie ( cel de la service) nici el cum a rezistat atat, pt ca pe calc, masina avea peste 1 000 000 km. Asadar se poate, bineinteles a improvizat ceva, a functionat si a dat-o omu' cat inca avea 100k km in bord.
Eu ma bucur ca nu am alte probleme, azi dimineata pe gerul ala, indica -18 temp ext, am pornit fara sa mai astept sa se stinga martori ( fara sa vreau) a luat-o parca inadinsul gerului a pornit. Sper sa rezolv cu uleiul ala, am gasit simeringurile alea, ceva de victoria reinz, dar as lua ceva de goetze, am mai discutat cu cineva probl asta. Poate mai iau simeringurile de la axul cu came, aici nu am inteles cate, 2 sau 3 si sa schimb garnitura capacului de supape. Cam asta as vrea. Voi ce credeti?
Aa si Florine imi doresc sa ai acei 190k km reali si sa mai faci tu cel putin sa mai pui un 0 la acei km, fara defecte, numai sa ne merga noua ,la toti, masinile f bine si mie sa nu-mi mai consume ulei (de loc Very Happy).
  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Fa un test de compresie inainte de a umbla la motor, in caz ca nu iasa bine, sa rectifici chiuloasa (planeietate, scaune supape, ghiduri supape). Daca tot desfaci motorul chiar se merita verificat in amanunt inclusiv segmentii, care de cele mai multe ori se blocheaza pe piston,mai ales cei de ungere. Ghidurile de la supape sant foarte importante in consumul de ulei, daca supapele au joc in ghiduri, semeringurile nu tin prea mult. Bafta.
  • eBaghera

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
jonyx87 a scris:Pai eu as schimba simeringurile alea... v-am spus ca m-au convins mecanicii aia, care am o parere buna, nu am auzit pe nimeni sa se planga de ei. Masina are 131000 km (aproape) dar sunt reali, atat pe actele neamtului cat si pe calculator, cine a facut a zis ca a verificat km de la injectie (? sau ceva de genul) ca acolo nu s-ar putea reseta, sau pacali in vreun fel, in fine... Si mecanici mi-au zis ca la km astia nu ar avea cum sa fie segmentii, ar cam trebui in jur de 200 000 ( mai mult sau poate mai putin) sa cam faca figuri segmentii. Nu le am cu chestiile astea, dar cunosc si eu cate ceva ( mai mult pe electrica, ca de, am lucrat la curenti slabi) si cred ca m-as interesa sa iau acele simeringuri...
Deci, trebuie 16, nu? (X16XEL), cam cat e unu si ce firma, banuiesc ca nu iei orice si gata nu mai am treaba.
P.S. Florine sti sa bagi frica si vise urate in om! Cu surubelnita sa scoata uleiul? Horror frate, nu mai bag aditivi.


Daca masina nu scoate fum la pornire, in primul minut, daca nu scoate fum la drum canad o calci pe demaraj in reprize, daca nu scoate fum pe la busonul de ulei, atunci nu ai de ce sa umbli in motor. Acest motor este conceput sa evacueze aburii uleiului din motor prin exhaustoare speciale in conditii de exploatare extrema deoarece este un 16V transversal ce lucreaza un pic mai temperat vara, ceea ce este diferit cu a manca ulei. Noi nu-l folosim in turatii de putere maxima ci la turatii de moment maxim fapt ce justifica oarecum acest consum.
Sfatul meu este sa nu umbli in motor daca nu are probleme. Eu am un Vectra B 1.6 16V 2002 si l-am luat la 106 000 km din Germania in 2007. Manca 2L ulei la 9 000 - 10 000 km si m-am speriat crezand ca nu sunt kilometri lui reali si ca motorul e topit dar nu a fost asa. Acum are 230 000 si manaca tot la fel 2L de ulei la 9000 - 10 000 km si merge la fel de bine ca atunci cand am luat-o. Dar am respectat un singur lucru: nu am schimbat tipul de ulei niciodata, adica in cartea ei de servis nemtii bagasera numai 5W-30 si asa a bagat si eu pana in momentul de fata.

Bafta !
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Mai bine schimbai motorul cu totul cand ai rupt cureaua ca vad ca la consum de ulei esti campion!
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Pe vremea asta nici nu ma apucam de nimic, ma gandesc la vara sa fac ceva. Problema e daca stiam ce ulei era in masina, cu siguranta faceam la fel ca tine si luam acelasi tip de ulei, dar de, schimb daca mai e nevoie pana dau de ceva bun. Daca nu rezolv oricum trec pe GM 10w40. Fum nu scoate la pornire, adica acum iarna se vede acel abur, doar daca accelerez peste 5000/rpm, se vede un fum albastru. Sunt sigur ca ceva are si mai nou am aflat ca nu am catalizator, cand am facut schimbul de ulei, mi-a aratat mecanicul ca e "cutia" goala. Se vede o sudura si cand bati in "cutie" e goala.

Totusi nu e cam slabut 5w30 pt vara?

Clasa de vascozitate pentru uleiurile de motor sunt stabilite de SAE (Societatea Inginerilor de Automobile) , si cuprind:
Clase de iarna (0W, 5W, 10W, 15W, 20W) - semnaleaza gradul de vascozitate pentru pornirea la rece (iarna) Cu cat numarul este mai mic, cu atat uleiul va ramane mai fluid pe timp de iarna sau la pornirea motorului. -
Clase de vara (20, 30, 40, 50, 60) - semnaleaza gradul de vascozitate la temperaturi ridicate Cu cat numarul este mai mare, cu atat uleiul isi va pastra mai bine vascozitatea cand va fi supus incalzirii.
Uleiul ideal ar fi 0w-60 - foarte fluid la pornire (la rece) si cu o vascozitate excelenta la temperaturi ridicate.

http://www.uleiurioriginale.../recomandari.html
Personal cred ca 10w60, 5w50 ar fi cel mai recomandate, la clima de la noi, si minim 10w40. 5w30 merge iarna, dar vara...
Schema de temperaturi
http://www.xoil.ro/lubrifianti/tribologie/
  • eBaghera

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
jonyx87 a scris:Pe vremea asta nici nu ma apucam de nimic, ma gandesc la vara sa fac ceva. Problema e daca stiam ce ulei era in masina, cu siguranta faceam la fel ca tine si luam acelasi tip de ulei, dar de, schimb daca mai e nevoie pana dau de ceva bun. Daca nu rezolv oricum trec pe GM 10w40. Fum nu scoate la pornire, adica acum iarna se vede acel abur, doar daca accelerez peste 5000/rpm, se vede un fum albastru. Sunt sigur ca ceva are si mai nou am aflat ca nu am catalizator, cand am facut schimbul de ulei, mi-a aratat mecanicul ca e "cutia" goala. Se vede o sudura si cand bati in "cutie" e goala.

Totusi nu e cam slabut 5w30 pt vara?

Clasa de vascozitate pentru uleiurile de motor sunt stabilite de SAE (Societatea Inginerilor de Automobile) , si cuprind:
Clase de iarna (0W, 5W, 10W, 15W, 20W) - semnaleaza gradul de vascozitate pentru pornirea la rece (iarna) Cu cat numarul este mai mic, cu atat uleiul va ramane mai fluid pe timp de iarna sau la pornirea motorului. -
Clase de vara (20, 30, 40, 50, 60) - semnaleaza gradul de vascozitate la temperaturi ridicate Cu cat numarul este mai mare, cu atat uleiul isi va pastra mai bine vascozitatea cand va fi supus incalzirii.
Uleiul ideal ar fi 0w-60 - foarte fluid la pornire (la rece) si cu o vascozitate excelenta la temperaturi ridicate.

http://www.uleiurioriginale.../recomandari.html
Personal cred ca 10w60, 5w50 ar fi cel mai recomandate, la clima de la noi, si minim 10w40. 5w30 merge iarna, dar vara...
Schema de temperaturi
http://www.xoil.ro/lubrifianti/tribologie/


Cred ca nu-i slabutz nu am avut probleme niciodata cu un 5W-30. Acelasi tip de ulei a fost folosit si trecut in cartea de intretinere a masinii. Ce mai ramane de facut este sa raman la un singur producator de ulei. Nu am incercat un 5W-30 Gold-Top-Tech de la Liqui-Moly deoarece un bidon de 5 L era in jur de 530 lei si mi s-a parut destul de scump fata de 5W-30 GM dexos 2 care il iei cu 110 lei (ulei de criza).
  • eBaghera

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Tot eu intervin si iti arat altceva:


asa ca nu stiu de unde ai tu imaginea de mai sus deoarece din acesta rezulta ce eu ti-am zis mai sus, faptul ca nu am avut probleme cu un 5W-30 vara.

Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR