Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
BOASKA a scris:salut
din motive similare am schimbat si eu cutia mea f16 cu un f20 rablagit pe care acum tb sa-l dau jos din motive tehnice(uzura); am pus la fel ambreiaj nou etc
trage pe roata din dreapata mai mult ptr ca asa trebuie sa traga, nu e nimic stricat
ba mai mult eu am desfacut si amortizorul crezand ca este stricat dar nu era, aveam impresia ca din cauza asta rupe aderenta mai mult pe dreapta.....
asta este mersul ei normal, cand forezi si rupe aderenta o rupe pe roata din dreapta, si atunci sare in sus ca o mingiuta si cand face iar aderenta cu soseaua zmuceste ceea ce este si logic
ca iti trage inspre dreapta este iarasi normal ptr ca daca trage 60% roata din dreapta masina va avea o traiectorie putin fortata si se va duce inspre dreapta
altminteri iti recomand niste cauciucuri bune si las-o mai usor cu demarajele in tromba ca strici satelitii si smulgi suportii la motor


dati-mi voie sa contrazic TOTAL aceasta teorie.
Argumentez (daca mai estre nevoie)

In cutia de viteze, ultima veriga a lantului cinematic, este un diferential care asa cum se stie, repartizeaza in mod egal forta de tractiune spre cele doua roti atat cat acestea se deplaseaza in linie dreapta. In momentul virarii spre dreapta sau spre stanga, roata din interiorul curbei va avea de parcurs o distanta mai mica deci este nevoie de compensatie........pe care o ofera diferentialul.
Faptul ca in multe cazuri roata din dreapta este cea care "patineaza" prima este datorita faptului ca ea merge pe partea dinspre marginea drumului, parte mai prafuita, cu nisip, impuritati, pietricele deci aderenta mai mica decat pe partea stanga.
In cutie sau in diferential nu exista nimic care sa repartizeze forta de tractiune in mod inegal.
Skip ads

  • anndy

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 1700
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2008

  • Mesaj Privat
are dreptate invest.daca nu ar avea diferential sau oala cu sateliti,atunci la prima curba luata rupi planetara. cine a desfacut cutii de viteze cunoaste lucrul asta.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
anndy a scris:are dreptate invest.daca nu ar avea diferential sau oala cu sateliti,atunci la prima curba luata rupi planetara. cine a desfacut cutii de viteze cunoaste lucrul asta.


amandoi aveti dreptate..insa ce facem cu omul? eu tot tind sa cred ca volanta e cu probleme de ii da vibratiile alea. sau poat fi discul prost ...''ovalizat'', desi e schimbat, spune el.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
invest20042001 a scris:
BOASKA a scris:salut
din motive similare am schimbat si eu cutia mea f16 cu un f20 rablagit pe care acum tb sa-l dau jos din motive tehnice(uzura); am pus la fel ambreiaj nou etc
trage pe roata din dreapata mai mult ptr ca asa trebuie sa traga, nu e nimic stricat
ba mai mult eu am desfacut si amortizorul crezand ca este stricat dar nu era, aveam impresia ca din cauza asta rupe aderenta mai mult pe dreapta.....
asta este mersul ei normal, cand forezi si rupe aderenta o rupe pe roata din dreapta, si atunci sare in sus ca o mingiuta si cand face iar aderenta cu soseaua zmuceste ceea ce este si logic
ca iti trage inspre dreapta este iarasi normal ptr ca daca trage 60% roata din dreapta masina va avea o traiectorie putin fortata si se va duce inspre dreapta
altminteri iti recomand niste cauciucuri bune si las-o mai usor cu demarajele in tromba ca strici satelitii si smulgi suportii la motor


dati-mi voie sa contrazic TOTAL aceasta teorie.
Argumentez (daca mai estre nevoie)

In cutia de viteze, ultima veriga a lantului cinematic, este un diferential care asa cum se stie, repartizeaza in mod egal forta de tractiune spre cele doua roti atat cat acestea se deplaseaza in linie dreapta. In momentul virarii spre dreapta sau spre stanga, roata din interiorul curbei va avea de parcurs o distanta mai mica deci este nevoie de compensatie........pe care o ofera diferentialul.
Faptul ca in multe cazuri roata din dreapta este cea care "patineaza" prima este datorita faptului ca ea merge pe partea dinspre marginea drumului, parte mai prafuita, cu nisip, impuritati, pietricele deci aderenta mai mica decat pe partea stanga.
In cutie sau in diferential nu exista nimic care sa repartizeze forta de tractiune in mod inegal.


Argumentez ca stiu ce vorbesc, si afirm ca nu prea sunteti pe domeniu, diferentialul cu pinioane conice nu distribuie egal 50/50, poate daca aveti vreun LSD (QUAIFE), dar ma indoiesc .....
Toate cutiile dela f13 pana la f20 distribuie mai mult roata din dreapta, se poate verifica, si oricine stie acest lucru(sau poate ca nu)
Skip ads

  • Eduard_tigra

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Tigra 1998 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
SALUTARE LA TOTI OPELISTII in primul rand!Am incercat tot ce ati spus voi cu ridicatul pe cric si ce m-ati mai sfatuit voi (la masini ma mai pricep si eu destul de bine /nu sunt tufa)si am constatat urmatoarele:
-(1)6-7 pedale frana si misc de roata din dreapta -totul ok (incerc si la cea din stanga (rezultat tot ok)deci nu are cum sa fie de la vreun pistonas
-(2)verific ca planetarele sa fie intrate bine in cutie si deasemenea verific si burdufurile-concluzie toate in regula -nimic rupt sau vreo pierdere de ulei (deci nu cred ca e de la planetare )
-(3)o ridic pe cate o roata(stanga dupacare dreapta) -o pornesc si incep sa schimb vitezele de la 1la5 si e ok chiar si in mansalier ca sa ii testez sincroanele-Concluzie totul ok
-(4)ies cu ea pe drum si o fortez putin adica mici demaraje scurte -plecari de pe lo -concluzie toul ok
-(5)iau cu ea demaraje pe nisip si patineaza ambele roti mai mult sau mai putin (adica poate dreapta patineaza mai mult sau inves)-pe asfalt curat demaraj mai mult cu dreapta si mai putin cu stanga dar mentionez ca nu mi-a m-ai tras in dreapta cu toate ca urma era mai mult pe partea dreapta -stanga la demaraz s-a comportat binisor da nu ok
ACUM CITITI SI VOI si spuneti-mi si mie cam ce ar mai putea fi -ori s-o fi reparat singura :dAstept si parerile voastre Multumesc!
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
s-a deblocat pistonul de frana. De reparat singura....ma indoiesc.


Boaska:
Ai dreptate.
  • Eduard_tigra

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Tigra 1998 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
mama ei stie ce-o fi avut
Oricum vreau sa o mai pun inteste cat de curand ca sa vad ce prob mai are(da asta dupa ce ii schimb filtru aer+benzina )Va multumesc ca m-ati sfatuit si cum mai observ ca e ceva in neregula cu ea va anunt .Va multumesc inca o data
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eduard_tigra a scris:da am inteles (BOASKA) da cum ramane cu plecarea de pe loc normala ca imi tremura de zici ca e nebuna (smuceste )[chestia asta nu o face mereu, si nu o face decat la sincronul acceleratie(si cand ii dau cu demaraj din 1 in a 2 si trage spre dreapata )

Stimate domn...Revenim la problema calitatii pieselor `noi` din Romanica...Daca pleci normal si tremura masina,sunt arculetele de pe discul de ambreiaj,nu au calitate corespunzatoare,si nu preiau socurile.Pune SH dar original,sau pe cel vechi (daca zici ca nu facea asa),si vei constata ca problema dispare brusc.Ar mai fi posibilitatea sa nu fie discul centrat pe priza.Planetara las-o in pace,nu are ce sa scape si sa se invarta in gol..
Referitor la trasul spre dreapta,esti sigur ca ai geometria facuta BINE..?Daca pleci usor si trage dreapta,e problema,daca pleci tare si face asa,poti sta linistit,asa tb sa faca.De fapt,asa se intampla la masinile cu planetare de lungimi diferite, roata cu planetara mai lunga rupe aderenta mai repede decat cea scurta.Incearca sa iei viraj dreapta cam o tura de volan,sa vezi ca va rupe adrenta cea din stg.E ceva din cutie,nu stiu exact..si nu e defecta,asa e conceputa.
  • Eduard_tigra

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Tigra 1998 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut Dragos!daca zici u ca asa e normal si la demaraj sa faca asa atunci o las asa (geometria e mai mult decat buna )Multumesc ca m-ai ajutat Very Happy
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
planetara din dreapta este mai lunga si apare fenomenul de torsiune, cand accelerezi se armeaza/contorsioneaza si dupa ce ajunge la un maxim de tors revine la forma initiala rupand aderenta
  • ady355

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2009

  • Mesaj Privat
si eu ma confrunt cu aceeasi pb dar a mea tremura la plecarea de pe loc doar la rece.cind se incalzeste nu mai trpideaza.care ar putea fi pb?tot ambreiajul
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR