Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Stiu ca s-a mai discutat si a rezultat ca ideea de a pune un BOV pe un diesel e idioata in absenta clapetei de acceleratie. Totusi, se pare ca Z19DTH are o clapeta de acceleratie, situata undeva pe admisia in motor. In aceste conditii un BOV ar avea sens? Daca DA sau NU, de ce? Are mai mult sens pe un Z19DTH remapat sau nu? Si de fapt intrebarea e: ce rol are si cum functioneaza clapeta de acceleratie pe Z19DTH?
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Daca are clapeta care se inchide cand iei piciorul de pe acceleratie atunci sigur puneau din fabrica un BOV ca altfel crapa turbina... Din moment ce nu a avut din fabrica pui degeaba.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Are sens ce spui. Dar la remap ar avea sens? Ma gandesc ca un BOV custom nu se pune doar de frumusete, ci pentru a indeplini o functie. Cred ca ar ajuta o explicatie despre clapeta asta de acceleratie de pe Z19DTx.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Daca remap-ul ala vine cu clapeta de acceleratie atunci are sens. In rest nu. Rolling Eyes
La benzina pui BOV custom ca sa evacueze presiunea mai repede si eventual sa se auda sunetul caracteristic.

Motorul pe benzina se tureaza daca ii dai mai mult aer (pentru ca trebuie sa compensezi cu benzina sa nu mergi pe amestec sarac).
Motorul diesel se tureaza daca ii dai mai multa motorina pe acelasi aer. Nu are probleme de amestec sarac de-asta nu e pe principiul benzinei si nu are nici sonda lambda.
=> Nu are rost clapeta la diesel si prin urmare nici bov.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
In TIS exista clapeta de acceleratie pe Z19DTH si cativa de pe forum chiar au si curatat-o sau/si inlocuit-o. Deci tind sa cred ca exista si in realitate.

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=57848

Revenind, are cineva idee ce face?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pe intelesul profanilor, sugruma motorul.
Adica se inchide cand oprim motorul, lasandu-l fara aer.
Astfel, oprirea este mai lina.

Y20DTH PSG5 nu are clapeta, PSG16 are. Si se simte o oarecare diferenta.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Deci e doar un ON/OFF switch care nu are nici un rol in acceleratie. Cam idiot sa-i spui "clapeta de acceleratie", nu?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Da, se pare ca se cheama tot "throttle body" si la diesel, dar are alte functiuni:

http://www.magnetimarelli.c...esel_throttle.php

Deci un BOV nu are sens.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR