Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • marian955

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 z13dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salutare!
am urmatoare problema cu o Corsa D 1.3 cdti (z13dtj): am luat-o acum o luna si ceva, la 130.000. avea o problema cu presiunea in rampa, am schimbat regulatorul de presiune si a fost ok. tot atunci am schimbat (taiat si sudat) racordul flexibil de la evacuare. dupa aprox. 1000km, mi-sa aprins martorul de check engine, cu eroare la sistemul de recilculare gaze, si am curatat EGR-ul. dupa ce am curatat EGR, am mers cu ea aprox. 2000km numai extern. am simtit o diferenta, in sensul ca tragea mai bine. inainte sa curat EGR, masina dadea in nas putin de tot la 2100 rpm. dupa ce am curatat EGR, mai avea o trepidatie, mai mica, si mai rar, undeva la 1600rpm, numai cand acceleram lent.
astazi am patit urmatorul lucru: masina a inceput sa dea in nas, si sa plece greu de tot de pe loc (nu tragea in sarcina) si in cele din urma a intrat si in modul de protectie, cu martorul cu cheita aprinsa, si cand o acceleram pufaia (nu shuirera). am ajuns la service, si am vazut o gaura in sudura de la racordul flexibil, prin care iesea fum, si cauza shuieratului. acum, in calculator nu aveam nicio eroare de la DPF (aveam 4, sistem recilculare gaze, presiune prea mare in evacuare, presiune prea mica si inca una). mecanicii imi spun ca si filtrul de particule e infundat, pt ca imi arunca prea multe gaze de esapament prin gaura de la racordul flexibil. dar eu nu am vazut niciodata martorul de regenerare aprins in 4000km..
cum pot sa verific filtrul de particule, altfel decat sa sudez la loc racordul flexibil si sa vad daca mai face Smile pt ca ma gandesc ca daca el este intr-adevar infundat, dupa ce sudez la loc racordul, gazele care nu mai au loc sa treaca prin filtru se vor intoarce inapoi in motor...
eu am pe masina asa: catalizator - racord flexibil - sonde - filtru de particule - toba; adica nu am sonda in filtrul de particule sau dupa... daca problema chiar e la filtrul de particule, nu ar trebui sa am si eroare de filtru de particule?
Skip ads

  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
verifica cu un op-com presiunea diferentiala din filtru,trebuie sa fie 0 sau -0 cu motorul in ralanti si max 6 in 3500/rot.
  • marian955

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 z13dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salut!

multumesc pentru raspuns, o sa verific maine asta. cand am pus azi testerul, mecanicul mi-a zis ca si dupa presiune pare sa fie filtrul de particule infundat, pt ca e diferenta prea mare (nu mi-a zis si valoare, ca nu stia ca ma intereseaza).
acum cand stau si ma gandesc bine, cred ca e clar ca e infundat, pt ca si daca era gaurit racordul flexibil, trebuia sa am probleme doar cu zgomotul, fum si cel mult noxe, dar nu trebuia sa dea in nas si sa intre in limp mode (un limp mode destul de ”pronuntat”, pt ca nici turbina nu mai tragea). deci e clar ca din gazele arse se intorc inapoi. pe urma, cand am curatat EGR, i-am facut si test la actuator sa vad daca e in parametrii, era, si dupa a mers f bine. daca nu s-a stricat cu valva infundata, ma gandesc, la fel, ca nu avea cum sa se strice cu ea curatata. si, la fel, ma gandesc ca nu avea cum sa faca chiar in halul asta (si fara fum negru, in acelasi timp).

maine o sa dau jos filtrul de pe masina, sa vad exact ce e in el. ma gandesc sa il trimit undeva la curatat (am gasit undeva la Odorhei unde se lauda ca il curata la temp f inalte, si dau si garantie, cu 400 de lei fara transport). stiu ca nu tine mult curatatul, dar ma gandesc ca eu mergand 80% in afara orasului, am sanse sa tina macar 20-30.000km, si stiu si sigur ca de la el a fost problema.

si mai ramane de vazut daca am si motorina in baia de ulei (am mers cam 20-30km cu ea cand imi dadea in nas)..
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
la DPF nu ma pricep caci nu am avut de a face cu el, dar la motorul rau EGR-ul poate sa ramana blocat si dupa curatare, si fara sa-ti dea eroare si chiar sa mearga perfect la testul de EGR. iti zic asta din experienta. l-am curatat de 2 ori si tot degeaba, si eroare mi-a dat abia la vreo 3000km dupa a doua curatare.
cat despre dat in nas, iti da ca se infraneaza motorul, pot fi multe, dar o evacuare infundata poate fi cauza, caci ne mai iesind gazele corect din camera de ardere, vei avea o ardere mult mai bogata, si automat mai ineficienta. inainte de a trimite filtru, dute la un alt mecanic care sa iti spuna mai hotarat ce e, nu sa incerce sa ghiceaca. poti vorbi cu maiandrei sa te duci la el, sa vada daca e el de vina, si eventual sa ti-l scoata de tot dupa masina caci nu vei pierde nimic. Nu-s 100% sigur ca se poate scoate, dar il poti cauta pe forum si il poti intreba. De altfel sunt cativa care se pricep la umblat la filtru de particole.
Skip ads

  • marian955

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 z13dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2013

  • Mesaj Privat
multumesc pt raspunsuri. din pacate, in urma unei comunicari defectuoase cu mecanicii Smile azi cand am ajuns in service avem deja filtrul de particule scos fizic de pe masina (adica sparte toate elementele). masina merge ok acum (am eu impresia ca parca intra turbina un pic mai sus, pe la 2800, dar e posibil sa fie si autosugestie, dupa cate s-au intamplat ieri), deci toata problema de ieri era de acolo. o sa il caut si pe maiandrei, sa ma duc sa ii scot DPF si din calculator, ca sa stau linistit.

referitor la putere, acum citind despre faptul ca e posibil ca EGR sa mearga aiurea si dupa curatat (si sa dea si ok la test), ma gandesc ca poate actuatorul totusi nu merge cum trebuie. dar asta o sa vad mai incolo, cum se comporta in timp.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
nu ai senzor propriuzis la egr, e prin masurarea rezistentei. poate fi scos si ala din soft, fara probleme si nu vei mai avea probleme. . acum sper sa nu ma intelegi gresit, nu e singurul care face asta (maiandrei) insa cu mine s-a purtat minunat si el si alti colegi si m-au ajutat mult pe gratis si am ramas placut surprins de el, si ti l-am recomandat caci esti tot din bucuresti si e singurul pe care il stiu.
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa va arat ce am patit eu dupa ce am facut o regenerare fortata la filtru de particule (Z13DTH):

In concluzie: scutul care protejeaza rezervorul nu este eficient si acesta se topeste din cauza caldurii degajate de teava esapamentului.
Din pacate regenerarea fortata nu a avut niciun efect, filtru de particule vrea sa se regenereze tot la 100 de km....
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Salutare onyx

Din pacate nu te pot ajuta, nu pot sa ii ajut nici macar pe ce cu Opel 1.3 CDTI. Daca vom reusi vreodata sa dezactivam DPF-ul la acest motoras vom anunta.

Deocamdata putem elimina DPF doar la 1.9 CDTI si tare mi-e ca nici la astea nu vom reusi la absolut toate.

Se para ca pana la urma maiandrei a reusit sa gaseasca solutia si pentru acest motor:

anulare din soft DPF + eliminare DPF = 0 regenerari / 0 probleme Smile
Skip ads

  • xh06

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
va cer sfaturi in legatura cu urmatoarea problema: de vreo 2 saptamani am aprins in bord martorul de noxe (spira) care clipeste intermitent imediat ce pornesc masina. am constat ca foarte des masina face o regenerare a filtrului de particule. Dupa regenerare se stinge martorul de noxe si se aprinde cel de service (masina + cheita) iar turatiile nu mai trec de 3000. Codul de eroare de la tester p0234-5A (negative deviation) - cel cu testerul mi-a zis, nu foarte convins, ca de vina e "electrovalva de turbo".
opel astra h/2008/1.3cdti.
Astept parerile voastre. Multumesc
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut, cu siguranta vei primi informatii daca intrebi aici:
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pentru inceput, parerea mea e sa faci DPF off, EGR-off si dupa aia vezi cum merge.
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Vã sfatuiesc sa verificati periodic nivelul la ulei. Pânã sã dau jos filtru de particule am gãsit 500 de ml în plus cu toate ca nu am oprit masina niciodatã în timpul regenerarii. De fapt am fãcut revizia și în nici 1000 de km avem deja 500 de ml.
Skip ads

  • tudosi adrian

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 1,7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2010

  • Mesaj Privat
imi doresc mai multe detalii referitoare la filtru de particule
vreau sa stiu daca merita schimbarea da la astra H 1,7 cdti fara filtru de particule la alta masina prevazuta cu filtru de particule.
va multumesc pentru sfaturi
  • ghyzmo30

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am un opel corsa S-D PW11 1.3 cdti , diesel, 37000km in bord
Regenerarea la filtru se face la ~150-200 km facuti prin oras. Bineinteles ca se aprinde inainte sa ajung la servici sau acasa.
Intorc masina si merg cu ea turata la 2500-3000. dupa 20 km se stinge led-ul.
Incerc sa fac un drum mai lung la fiecare sfarsit de saptamana ca nu se mai aprinda led-ul. Nu am ami avut probleme de ceva vreme. Cand am cumparat-o nu stiam de acest filtru. S-a aprins in bord, m-am uitat in carte si am citit ca trebuie sa merg cu ea turata la 2500. Zis si facut. Era iarna -20 grade si eu ma plimbam cu 30 km/h in afara localitatii ca sa se stinga led-ul Smile

Trebuie sa merg mai multi km , cum fac eu o data pe saptamana-30km- in afara localitatii, constant turata la 2500, pentru curatrea acesui filtru de particule?
  • luvzu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salutare poate nu am nimerit bn topicul dar vreau sa ma lamuriti si pe mn. Astra H 1.3 cdti are filtru de particule? Unde pot vedea sau afla daca are sau nu? Ideea e ca voi vb aici de regenerare la 200 300 500 km. Eu am facut 3000 cu ea si singura data cand se aprinde martorul spirala e dimineata cand ii dau contactul pret de 2 3 secunde iar apoi se stinge. Si la tovarasii mei de la Di Bas nu ma mai duc ca sunt afoni toti sunt pe din afara. Abereaza niste chestii de nici unu ca mn care nu are habar de mecanica nu le crede.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu se aprinde niciun martor atunci cand are loc regenerarea. Martorul de la bujii va clipi intermitent doar atunci cand regenerarea a fost pornita de mai multe ori, dar nu s-a facut (de ex, daca ai oprit motorul in timpul regenerarii). Iti poti da seama cand are loc numai urmarind consumul instant care creste f mult. Ca sa iti dai seama daca ai filtru de particule ai 3 optiuni: decodare WIN, opcom sau te uiti sub masina dupa el.
  • Angel_M

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Galati
  • Masina: Combo 2006 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Am doua OPEL . CORSA Z13DT (fara filtru de particule) si COMBO Z13DTJ (cu filtru de particule) ambele acelasi an 2006.
Corsa nu mi-a dat deleoc dureri de cap de 2 ani numai schimb ulei , in schimb COMBO I-am daj jos recent filtru de particule ca nu se mai putea . Baga motorina in ulei , fum albastru mult asa cand il apuca sa faca regenerarea.
Pentru cei care aveti motoare cu DPF verificati mai des uleiul. De precizat ca al meu arata pe tester incarcare de 85%.
  • alexgalatzi

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara! Am o meriva cu motor z13dtj 120.000 de km si am sesizat o crestere a nivelului la ulei.. Plus o eroare la egr..
Dupa ce am citit pe aici ar fi filtrul de particule..
As dori cateva pareri de la persoane care au anulat filtrul si eventual si egr? Cum se misca? Cat consuma? Scoate fum? Cat v-au ajuns modificarile?
Multumesc!
  • Angel_M

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Galati
  • Masina: Combo 2006 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Se misca bine si consumul este la fel poate un pic mai mic.
Nu scoate foarte tare fum dar scoate.
Cost cam 1000 ron.
  • tope

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Salut
Sunt nou pe forum ,am un opel astra h z13 si vreau sa anulez filtru de particule cine a mai anulat,cum se compoarta masina ,scote fum mult?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR