Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai Afla mai multe Ghidul Alegatorului ×


  • calotescu2007

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera x22xe din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
mi-am scos carcasa rad desfacuta dar nu inteleg mare lucru
  • calotescu2007

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera x22xe din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
ma tem ca ajung sa dau bordul jos Shocked
  • dragos_s

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Frontera din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salutare. am vazut topicul si as avea si eu o nelamurire grava. problemele sunt: cu masina pe loc la un moment dat, cand trece acul de apa din bord de jumatate porneste cupla dar apa tot crestepana ajunge undeva la ultima linie sub rosu. si asta nu e tot, radiatorul din masina, de incalzire, e fierbinte dar aerul pe gurile de incalzire e tot rece. am verificat termostatul - e bun, bulbula ce da comanda la ventilatoare mi-a zis mesterul ca ciaca ar fi de dacie, are legatua?! clapetele din masina - sunt in regula. singura varianta spusa de meserias e ca pompa de apa sa aiba 1 sau mai multe palete rupte. frontera 1994 sport 2.0 are cineva idee?! multumesc
  • calotescu2007

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera x22xe din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
ar fi posibil si atunci nu mai face debitul normal
dar eu am intilnit caz la o pompa de apa care se invirtea paleta pe ax dar ar fierbe mot orul
  • dragos_s

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Frontera din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
calotescu2007 a scris:ar fi posibil si atunci nu mai face debitul normal
dar eu am intilnit caz la o pompa de apa care se invirtea paleta pe ax dar ar fierbe mot orul


deci ar putea fi asta problema. mentionez ca masina a avut problema grave cu motoru: a fost inghetat, radiatorul mare a fost inghetat-beton. radiatorul mic a fost infundat. am schimbat radiatorul mare si l-am curatat pe cel mic dupa ce i-am dat capacul jos. deci ar fi trebuit sa lucreze bine. acum mi-a spus mesterul ca pompa a fost si ea inghetata si s-au stricat paletele, ar fi fost pornita fortat. mai astept si alte sugestii dar oricum o sa dam pompa jos sa vedem ce si cum. multumesc
  • kriu

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega y22dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Band1T, mi-ai cerut ceva poze cu locul unde am montat termocupla.... pe PM nu reusesc sa le trimit, uite le postez aici!



nu am dat nici o gaura, m-am folosit de cele deja existente! sper ca se intelege cat de cat... Smile
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra X17DTL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Nov 2009

  • Garaj Mesaj Privat
da se intelege....
multumesc!
presupun totusi ca e vorba de electroventilator, nu de termocupla!
  • kriu

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega y22dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
da, electroventilator.
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
o intrebare scurta vis a vis de temp apei . la ce temperatura declanseaza electroventilatorul - prima treapa ma refer? 80 de gade? intrebam de curioziatate ca oricum la mine nu merge prima treapta dar as vrea sa o repar.
ideea e ca la mine intra direct treapta a doua pe la ultima linie inainte de rosu, apoi scade pana la urmatoarea linuta dupa care urca iar. asta nu m-a deranjat prea tare pana acum - de vreo 8 luni de cand am masina, dar acum, pe caldurile astea imi taie aerul conditionat cand ajunge la ultima linie si nu-i mai da drumul daca merg doar prin oras(daca ies la drum intins si scade pana spre jumate merge aerul din nou). problema e ca am cartea service a masinii dar nu am reusit sa identific care schema electrica e cea care trebuie... voi stiti? masina din 1996 e early model ? sau later model? si fcare ar fi schema ?
scuze ca va stresez cu atatea pronleme la frontera asta a mea..
  • kriu

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega y22dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
daca ai trei fire la electroventilator, cred ca poti rezolva prin inversarea plusului de la prima treapta cu plusul celei de a doua...
cred ca atunci o sa porneasca ventilatorul direct pe treapta doua...
nu sunt sigur pe ce te-am sfatuit sa faci, dar eu asa as incerca... poate se mai gandeste cineva la solutia asta, si ne comfirma sau ne cearta...Smile
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 3,626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 3.O DI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Pai ar putea fi relee,fire naspa,sau termocupla.Cel mai simplu,scoate mufa de la termocupla si fa-i strap intre cele 3 fire,pe rand,2 cate 2.Nu are ce sa se intample.
Daca iti porneste treapta 1 separat de a 2a,inseamna ca e termocupla.
Daca nu-ti porneste decat pe a 2a,indiferent cum le-ai pune,e din fire/releu(ee)
  • kriu

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega y22dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
bogdan fronteristu' a scris:o intrebare scurta...
scuze ca va stresez cu atatea pronleme la frontera asta a mea..

sa-ti iei trusa de scule la tine la FRONTERA FEST... Twisted Evil
iti faci o lista cu defectele care te deranjeaza.... Very Happy
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,718
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Eu nu stiu sa aiba doua trepte, ci doar una.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 3,626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 3.O DI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Daca nu ai decat 2 fire la mufa,inseamna ca s-a dus termocupla.Cand iti ajunge pe rosu,ventilatorul pleaca direct,comandat de ECU,pe baza sondei pt.ceasuri.(asa e la 2.5 tds). Tu poti sa nici nu ai termocupla,ca el tot pleaca,atunci cand intra in regim de avarie (cica..)
Incearca sa schimbi termocupla cu una pe la 95”C
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
salut
mufa are trei fire, unul l-am descoperit ca fiind masa. am tinut firul de masa si am atins cu unul dintre celelalte - pleaca pe turatie mare, cred(eu nu stiu daca are doua trepte, Stelea zice ca nu si tind sa-l cred). am tinut tot firul de masa si am facut strap cu celelalt. se aude ca si cum ar bazai un releu ceva si...atat. indiferent cum le pui tot inainte de rosu pleaca electroventilatorul. banuiesc termocupla, cred ca o sa dau o fuga la targoviste sa o pun pe a lui stelea si vedem cum pleaca. deocamdata , m-am suparat si i-am tras fir direct cu buton la bord. apas butonul - porneste electroventilatorul. romaneste, nu?
merci de sfaturi
sper sa rezolv pana la fest. plus de asta eu cred ca acolo mergem sa ne betivanim si sa ne plimbam nu sa reparam masini, nu?
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 3,626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 3.O DI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Daca ai 3 fire,are 2 viteze.Decat sa dai o fuga pana la Targoviste,mai bine iei termocupla.+ ca caca vrei sa o probezi,tb sa goliti amandoi instalatia,ceea ce inseamna tavaleala dubla.
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
mda. nu m-am gandit la asta. nu merita sa stresez omul. care e treaba cu +ca caca? sa o arunc?
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 3,626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 3.O DI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris: termocupla.+ ca caca vrei .

Trebuia sa iasa ”Plus ca daca vrei....”in loc de D a iesit C..
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 23DTR din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
bogdan fronteristu' a scris:mda. nu m-am gandit la asta. nu merita sa stresez omul. care e treaba cu +ca caca? sa o arunc?


Iarta-l Bogdane Laughing

Dragos, ne amintesti de vremurile cand eram mici Laughing
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,718
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ventilatorul e cu o singura treapta. Termocupla are doua trepte (trei fire), prima pt. ventilator radiator apa, a doua decupleaza AC (cand se supraincalzeste motorul). Acum, ECU are posibilitatea in caz de supraincalzire sa opreasa AC-ul si sa porneasca ventilatorul (interesant, e de verificat daca e asa).
Ca sa schimbi termocupla la X20(22)XE, se pierde doar antigelul din furtunul de tur (se poate si fara pierdere de antigel, dar trebuie sa tragi la furtnas si nu e prea placut la gust).

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata