Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Aceleasi probleme postate mai sus,diferenta mare intre presiunea comandata si presiunea data de turbina,la turatii mari se egalizeaza.
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
verifica tot traseul de aer + EGR-ul. La mine a fost un furtun spart (cel in forma de L).
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am verificat de n ori traseul de aer:furtune ,coliere,intercoler etc totul ok.Banuesc turbina cu depuneri sau egr, care la 150000 km nu a fost schimbat niciodata,cu toate ca l-am curatat des ,nu era blocat nu avea depuneri (putina funingine).Cred ca arcul ce tine egr-ul inchis sa slabit si presiunea gazelor de evauare il deschide chiar daca nu e comandat de ecu prin electrovalva,gazele reintrind in admisie si nu pe turbina.De aici putere scazuta.O sa incerc un alt egr inainte de a umbla la turbina.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
tocmai, traseul este altul. aerul din admisie are presiune mai mare si scapa direct in evacuare prin intermediul EGR-ului.
Skip ads

  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Bine si atunci la o functionare normala a egr cum ar intra o parte din gazele de evacuare in admisie daca presiunea data de turbo e mai mare ca sa-si indeplineasca scopul(egr-ul) ?
  • todel80

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:verifica tot traseul de aer + EGR-ul. La mine a fost un furtun spart (cel in forma de L).



Salut

Poti fi mai precis sau poti pune o poza cu furtunul care l-ai inlocuit, ca aceiasi problema o am si eu cu lipsa de putere mai ales cand motorul este cald (y17dti).
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
este vorba de furtunul ce intra din turbina in intercooler. are forma de L intors.
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Exemplu de calcul intre mg/stroke si kg/hour[in engleza] si alte informatii utile[cred] pt. cei mai putin cunoscatori.O sa revin cu scheme ,module de amplificare debitmetre uzate,nu distruse care sa le aduca tensiunea de iesire la valoarea unuia bun. At 900 RPM a 4 cilinder 4 stroke engine makes 900 RPM * 2 strokes/revolution * 60 minutes in one hour = 108,000 strokes. So if the ECU reads 480 mg/stroke at idle, it equals to 108,000 * 480e-6 = 52 kg/hour air flow. 480 mg/stroke is the value you should read with a 1.9L engine during idle when the EGR is closed. One full cilinder filling is 0.48 liter. Air is about 1290 mg per liter. So one could calculate 0.48 * 1290 = 619 mg/stroke. However, the cilinder is not fully filled as it has to suck in the air in a limited amount of time. Therefore the value is a little lower. (If the turbo would be really working at idle, the air flow could be higher than 619 mg/stroke.) The output voltage of a Pierburg MAF during idle and closed EGR is about 1.6V. A Bosch MAF reads about 2.2V in this situation. With a closed EGR you should measure about 480mg/stroke. With a 78% opened EGR you should read about 290 mg/stroke. If the values you find are much lower, something is blocking the air flow or the MAF has gone bad. The air flow can be blocked by a clogged air filter, a clogged intercooler, a (partly) closed anti shudder valve, a clogged intake manifold or bad valves. The intake manifold may clog due to soot/oil as exhaust fumes are fed back into the engine by the EGR and oil is fed into the engine by the CCV. It's also possible that the EGR is stuck open. Below is
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Se poate face un astfel de modul cu un LM741, doar ca parametrul mass airflow este influentat si de temperatura de admisie, deci nu mai creste liniar.

Pentru Y17DT am ceva parametrii nominali si am facut o mica aplicatie pentru acestia http://opel.ionutstoica.info/parametrii.opel
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Aveam pe undeva schema interna debitmetru bosch si senzoru de temperatura [termistorul] nu influenteaza ,ci doar citeste temperatura masei de aer si o trimite la ecu.Deci tensiunea de iesire maf ramane proportionala cu masa de aer doar ca e mai mica la unul uzat [pelicula cu depuneri ,invechire].Operationalul 741 ar lucra bine la alimentare dubla,se complica scema.Un ci bun este lm158,258,358 care functioneaza la tensiune mica si unica.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
nu termistorul influenteaza, ci ECU in functie de temperatura din admisie, viteza motorului, etc si senzorul propriu-zis (cred).


Cel putin dupa datele colectate nu pare a fi o relatie matematica simpla intre tensiunea pe debitmetru si masa de aer citita de ecu.

Se vede si in filmuletul meu ca dupa o perioada tensiunea scade pe debitmetru (cand feon-ul incalzeste senzorul peste o anumita limita) dupa care revine la valoarea nominala.
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Din alt sait,in engleza- After measuring a very dead MAF which reported 600mg/stroke in stead of the required 850mg/stroke at 3000 RPM WOT on the bench, I realized that this MAF was 15% off from 0 to about 200 kg/hr. I couldn't get more than 200kg/hr airflow on the bench, so I just concluded that this 15% would be there for the full airflow range.
Skip ads

  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Graficele din imaginile de mai sus sant pt. un anumit tip de motor-debitmetru.Pentru alte tipuri de debitmetre difera valorile tensiune-masa aer precum si valoarea maxima mg/stroke masurata[in cazul din grafice 850mg/stroke la un motor 70kw maf bun].In afara de nevoile motorului de aer[putere,turatie,sarcina]masa de aer masurata este influentata de egr,asa se poate verifica [cine nu stie si are op-com,opel scaner etc]debitmetru si egr daca lucreaza.La relanti cu egr deschis aprox 290mg/stroke,inchis 490mg/stroke aprox.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cu un circuit simplu cu un tranzistor BD139 cu baza la +5v printr-o rezistenta, feedback de pe colector in baza si rezistenta in emitor se poate face ajustarea tensiunii de iesire in anumite limite.
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Trimite schema.O varianta ar mai fi la un maf slabit marirea tensiunii de 5v la 5,5v. Din grafice se observa ca o tensiune de iesire maf de 0,2/0,5v conteza f mult mai ales la turatii joase dand ecu peste cap[mult aer,gaz putin,putere redusa]. La unele debitmetre mai vechi exista un semireglabil care modifica u iesire in anumite limite.Un amplificator cu amplificare reglabila de la *1la*1.2 ar indeplini scopul.La *1 ar trece tensiunea nemodificata,chiar si la un maf nou s-ar putea regla pt a scoate maximu[micile abateri tehnologice la debitmetru-motor-ecu].
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Sau o alta varianta ar fi ajustarea hartii de liniarizare MAF din ECU. Parca la Delco este o harta in functie de presiunea atmosferica si mV cu outputul in mg/stroke aer. Problema este ca orice ai face un debitmetru pe duca va continua sa isi schimbe valorile.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cu un amplificator in tensiune cu gain reglabil poti aduce debitmetrul aproape de valorile de nou. Cu timpul isi va pierde iar din proprietati, moment in care se regleaza din nou gain-ul pana cand debitmetrul va fi inutilizabil.
Dupa sarbatori voi incerca sa pun pe masina un debitmetru mort (abia ajunge la 80 kmph masina cu el) si sa vad daca ii mai pot reda viata Smile
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Se gasesc pe ebay cu mufe pt tipul de masina .Postez o schema de pe alt forum.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Se poate simplifica schema, alimentand integratul direct la 12V si micsorand amplificarea in tensiune.


In configuratia actuala se obtine un gain de 8.5-9%.
RV2 = 900 ohm, R3 = 10k
  • petrila ioan

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu am inteles rolul rezistentei R5 si RV1 care reglata la masa ar pune in scurt iesirea maf.Apoi alimentat la 12-14v montajul din varii motive ar putea depasi 5v la iesire periculos pt ecu.Se poate pune o dioda zener de protectie dar cel mai bine alimentat de la un stabilizator de 6-8v max.Uout =Ualim-1...2,5v in functie de operational.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR