Ai uitat parola?


  • nislau

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jul 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,
Desi nu sunt mecanic m-am apucat sa-mi demontez radiatorul de la batrana mea masinuta, un opel vectra a motor 1.7 Td, isuzu.
problema era ca se incalzea apa ca nebuna, o problema des intalnita la acest tip de masini. SOLUTIA: Radiatorul are multe depuneri, deci trebuie curatat si mai trebuie inlocuit si termostatul.
Asa ca m-am apucat de treaba:
NECESAR: CHEIE DE 10, 6(PT COLIERE ORIGINALE)., SURUBELNITA
Am dat jos bateria (am desfacut plusul mai intai apoi minusul iar cand o montez la loc pun minusul mai intai si apoi plusul pt a evita o situatie neplacuta, poate sari airbagul Embarassed ).
Am desfacut apoi toate colierele de la aproape toate furtunurile si am inceput sa demontez.
am desfacut ventilatorul
am scos mai intai furtunul de sub vasul de expansiune si am dat jos antigelul(in prealabil am pus un ciolofan pe capacul de la distributie sa nua ajunga pe acolo antigel ca e o problema daca pica pe curea). acest furtun l-am dat in jos pentru a curge antigelul din radiator pana la nivelul furtunului de sub termocupla.
am scos mufa de la termocupla si apoi am desfăcut-o
ATENTIE! ACOPERITI CAT PUTETI ALTERNATORUL PENTRU A NU CURGE PE EL ANTIGEL
am scos apoi toate furtunurile de la radiator atat cel de apa cat si turbo (are unul sus si unul jos)
Am scos ventilatorul cu grija
am desfacut clamele din stanga si dreapa sus a radiatoarelor. le-am impins usor in fata si am scos cauciucurile ce le susineau
am desfacut cele 2 suruburi ce leaga radiatorul turbo(cel mic) (suruburile se gasesc in partea de susde o parte si alta) (cheie de 10)
ridicati usor in sus radiatoarele si usor desfaceti radiatorul turbo aplecandul spre dreapta, nu trageti in sus ca-l rupeti
acum scoateti radiatorul
eu am scurs antigelul, l-am asezat pe spate, am pus 1L otet in radiator (nu sunt de acord cu detratant)
l-am lasat o zi sa se curete depunerile, l-am clatit bine ba chiar l-am dus si am spalat fagurele sub jet la spalatorie
L-am montat apoi urmand pasii invers.
Timp: 3ore
Spor la treaba!
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Y17DT e deja celebru prin termoflotul lui pacatos. Din cauza lui trece ulei in antigel. Nu mai intru in detalii. Povestea, solutiile, opiniile se pot gasi AICI.
Vreau sa schimb termoflotul iar apoi sa fac o curatire eficienta si rapida a instalatiei de racire. Ma gandesc sa folosesc un solvent ieftin si la indemana precum... benzina. Cum? Bag benzina in instalatie si pornesc motorul astfel incat pompa de apa (fie, pompa de "benzina" Very Happy ) sa circule solventul si sa spele toate depunerile de ulei de pe instalatie. Stiu ca unii au incercat solutii 2+2 sau Liqui Moly pentru curatarea sistemelor de racire, dar ma indoiesc ca ele au fost concepute pentru dilutia uleiului. Drept dovada este faptul ca toti cei care au incercat podusele specializate inca mai remarca urme de ulei in vasul de expansiune. Eu zic ca muuuult mai eficienta este benzina.

Intrebare este: ce s-ar putea intampla?

Ii rog pe cei care vor sa ma faca nebun sa se abtina.
Multumesc.

La un moment dat voi ruga un moderator sa lipeasca topicul meu la cel dat mai sus.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Benzina prezinta mare pericol de incendiu si va lasa furtunele mari si moi...
Mult mai potrivita e acetona diluata de la 2+2,dar incins motorul pe loc pina porneste electroventilatorul
Oricum scurgeri de ulei poate vor mai fi,mai sunt probl si pe la paharelele portinjectoare etc
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Incendiu... de unde sursa?
Furtunele prin care circula benzina la benzinare raman mari si moi? Nu voi lasa benzina in instalatie, respectiv cu motorul pornit, mai mult de 10-15 minute.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,486
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Y20DTH din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Dec 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Intreb eu acum: Cum scoti toata benzina din instalatie?

In ce priveste furtunele "mari si moi", dau dreptate colegului de mai sus. Furtunele pentru benzina sunt furtune oilrezistente, este un cauciuc special. Furtunele pentru altigel nu sun concepute pentru a rezista la produse petroliere si devin....mari si moi.

In rest, iti urez succes desi...chiar si fara sursa, si eu tot de incendiu m-as teme....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
http://www.ms-motor-service...mation&cls=02
Vezi SI 0017, metoda este sigura ca aia nu sunt prostii satului.
Am mai folosit un detergent pentru arageze/hote care nu contine soda caustica, probat si este safe:

Folosirea de benzina sau solventi termina cauciucul adica furtune sau garnituri, poate nu pe loc dar in timp cedeaza toate.
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
In cazul in care te hotarasti sa folosesti solutii de bucatarie si apa, cred ca ar fi bine sa nu strangi dopul la vasul de expansiune. Se va produce o presiune mai mare decat cu apa simpla.
Succes!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Orice detergent pentru uleiuri sau uleiuri arse se bazeaza pe surfactanti ionici si nonionici, cele pe baza de soda caustica nu se pot folosi in acest caz. Bun, majoritatea produselor mai 'profesionale' nu contin agent de ingrosare (pacaleala ca e mai concentrat), parfumuri si alte vrajeli.
Presiune pe instalatie face in primul rind ca se foloseste apa si ai aer pe instalatie. Faza cu capacul de la vas lasat putin deschis e buna, iese aerul mai usor si nu faci presiune degeaba. Produsele de curatare mai bune fac putina spuma (saponificare), spuma excesiva e iar o pacaleala ca respectivul produs face treaba.
  • mertinkeler

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
singura solutie(am incercat o gramada pe un cielo vechi de 14 ani) = CALGON, 100% eficienta, rezultate garantate! dupa 5 ani de la curatare instalatia de racire e curata ca lacrima! la cielo daca puneam apa sau antigel in 5 minute erau pline de rugina si de mizerie, ca si cum nu facusem niciodata schimbul de antigel, ma disperase masina, nu credeam ca exista ceva care sa o curete.

Faci asa:

-pui 300 grame calgon si pornesti motorul,
-il lasi sa functioneze 15-30 min. cel mai bine amesteci apa cu calgon si bagi in masina,
-scoti afara lichidul si limpezesti de cateva ori(tot pui apa, iar pornesti motorul pana se incalzeste, golesti, etc)
-garantat instalatie de racire impecabila
-poti repeta operatia, desi nu cred ca va mai fi nevoie, la al meu am pus de 2 ori sa fiu sigur ca o va curata, nici acum nu sunt convins ca mai era nevoie

Opinii poti sa asculti pana maine, dar daca ma asculti nu ai sa irosesti cativa ani de chinuiala(vezi pers mea) Smile
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ai citit titlul? Ai incercat sa pui Calgonul sa spele ulei? Din cate stiu este eficient la depunerile de piatra.
  • mertinkeler

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Sigur ca am citit, spala si ai sa vezi, insa daca la tine, tot timpul va intra ulei in instalatia de racire, nici nu ai sa scapi de el, dar pe moment va fi super ok!
  • filcea

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut ,am si eu aceasta problema cu instalatia si intentionez sa folosesc o solutie cumparata de la wurth Radiator cleaner pe care scrie ca se curata depunerile de grasime si ulei, da inca nu am reusit sa o folosesc .Sper sa o folsesc cat mai curand sa vedem ce rezultat va avea.
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salutare! referitor la calgon pentru spalarea instalatiei de racire, chiar merge? am un astra g y17dt din 2000 si chiar sambata trecuta am spalat vasul de expansiune cu benzina (era negru de ulei) si l-am facut curat ca lacrima. dupa jumatate de ora de mers e murdar iar (nu ca la inceput). racitorul de ulei (termoflotul) l-am anulat in toamna si pana acum merge ok masina. dauneaza cu ceva anularea lui? stiti careva? si as vrea sa mai imi spuneti daca a-ti mai folosit careva calgon pt spalarea instalatiei de racire. cat de elficient este?
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,442
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
anularea termoflotului pe termen lung e o alegere proasta. Uleiul nu se mai raceste cum trebuie, se "arde" si nu mai are aceleasi proprietati de lubrifiere. Metoda e buna doar pe termen scurt pentru a confirma ca de vina este termoflotul.
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
ms mult de raspuns. dar in legatura cu spalarea instalatiei de racire cu calgon stii ceva? e bun? da randamente?
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,442
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Eu nu am avut probleme cu termoflotul pana acum si nu am spalat toata instalatia. In schimb se poate spala doar vasul dupa ce este dat jos cu ceva solvent organic + orez sau nisip. Ca solvent recomand clorura de metilen desi e destul de greu de gasit. Procedura trebuie repetata de cateva ori pentru ca dupa drumuri lungi+ talpa grea vor mai aparea cateva pete de ulei in vas.
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
am o intrebare la tine: otetul curata si depunerile de ulei? am o astra g y17dt (motorina) si am depuneri de ulei in instalatia de racire. nu stiu cu ce sa le scot. as baga otet in instalatie si as merge asa cu masina o perioada dar numai daca imi curata uleiul acela. ms fain!
  • nislau

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jul 2009

  • Garaj Mesaj Privat
otetul e mai mult pentru depuneri de calcar nu de ulei. parerea mea e ca nu cred ca poti baga ceva in instalatia de racire si sa dispara urmele de ulei ce au aparut in urma distrugerii garniturii de chiloasa. ai o masina cat de cat noua si nu cred ca e recomandat sa bagi solventi de curatare in instalatie pentru ca o sa-ti afecteze diferitii senzori care sunt legati de sistemul de racire. cred ca ar trebui sa cauti vreun filtru (nu am idee dar merita sa intrebi pe la magazine) care sa-l montezi pe un furtun din vasul de expansiune si sa opreasca petele de ulei apoi desfaci radiatorul si-l cureti cu fairy apoi il clatesti bine. altceva nu stiu sa mearga
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
ms fain de raspuns. o sa spal in fiecare saptamana vasul de expansiune ca poate asa scap de problema. Smile si la faza cu filtru m-am cam gandit si eu sa fac o improvizatie ca sa imi opreasca toate impuritatile acolo. sper sa reusesc. inc-o data ms fain.
  • nislau

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jul 2009

  • Garaj Mesaj Privat
oricum sper ca ai rezolvat chiloasa ca petele de ulei de acolo sunt, daca nu iti recomand sa mergi la mecanic repede, repede ca problemele se agraveaza si risti sa strici motorul, cauta pe forum sa vezi ce se intampla cand ai chiloasa facuta praf

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata