Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
daca are intrari high level nu iti mai trebuie adaptor si poti lua semnal de pe boxele din spate
Skip ads

  • andrei_hrz

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2008

  • Mesaj Privat
poti lua semnal de la boxele spate , atentie sa te uiti bine inainte sa iei plus la plus si minus la minus de pe boxe, remote depinde de tine de unde vrei sa il iei , eu l-am pus pe contact cand nu sa putut pe cd player, sincer nu stiu ce tensiune vine pe firul care duce la amplificatorul de la antena si dispay daca iti vine 12 v tot timpul adica si pe cd si pe radio atunci poti folosi acel fir ca remote ,nu imi mai aduc aminte care este culoare firului parca albastru. conexiune polaritate boxe si fir antena le gasesti pe forum.
daca mufa ta de hi-input va mai avea si fir negru la mijloc, il pui la masa.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cosmin91ro a scris:se da una bucata DELCO CDR500 si un subwoofer SAL XB-10/A seria BOXXER cu amplificator incorporat. am gasit subwooferul la mediagalaxy iar cel de la raion mi a spus ca are si 2 iesiri pt difuzoare.acum de fapt am inteles ca acele "iesiri" erau de fapt intrari high level (total paraleli astia de la raioane mediagalaxy).sa inteleg ca nu imi mai trebuie filtru hi-low,nu? (cdr500 nu are iesire preamp).problema e:cum leg wofferul?are ceva daca il leg in paralel cu difuzoarele direct de la cdplayer?


Este obligatoriu sa fie legat in paralel pe difuzoare, nu se conecteaza niciodata iesirea casetofonului direct la amplificator fara difuzoare montate.


Cum ai de gand sa aduci firul de curent (+12V de la baterie) in habitaclu?
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
De ce nu se leaga separat? Cablurile se introduc in habitaclu prin gaurile speciale de pe panoul ignifug.
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
elegance a scris:De ce nu se leaga separat? Cablurile se introduc in habitaclu prin gaurile speciale de pe panoul ignifug.


Eu le-am bagat prin capacul ventilatorului de aer. Am cautat gaurile din panoul ingifug dar nu am gasit nici una la prima vedere, asa ca am lasat-o balta.
  • shjnock

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Cum spune si titlul , dupa ce am tot citit pe aici si prin alte forumuri, m-am gandit sa fac un tutorial asa cum vad eu treaba despre montarea unei statii audio sau/si unui subwoofer activ.

Pentru inceput prima oara cand am auzit subwoofer activ/pasiv am ramas in ceata deci:
-subwoofer(sub.) pasiv = este un suwoofer (cutie de diferite forme patrata, tub, etc + difuzor) care nu are amplificare proprie se poate monta pe o masina numai o amplificare in prealabil
-sub. activ : de dimensiunii si aspect la fel ca cel pasiv doar ca de obicei in spate sau pe lateral (mai rar) au incorporat un amplificator cu reglaje plus mufa/borne pentru intrare semnal direct de la cas/cd/mpr player (poate avea una sau doua intrari pentru semnal jos(low) si/sau inalt(high)

semnaulul:
-high=este semnalul inalt care vine din unitatea muzicala ori direct (iesire high) ori se ia de pe iesiriile sau chiar de pe boxele de pe spate (depinde de unde este mai la indemana) ATENTIE! boxele spate raman montate pe unitate si firele care iau semnalul se conecteaza in paralel respectand polaritatea (+cu+ si -cu-) se ia semnal de pe ambele boxe pt a avea un semnal de intrare in statie sau sub activ STEREO; in cazul in care boxele/difuzoarele spate se schimba cu unele mai puternice atunci este bine ca semnalul care trebuia sa vina la ele sa il bagati direct in statie/sub si din statie sa scoateti semnalul amplificat pt boxe.

pe statie:
-semnalul poate ajunge LOW= de obicei mufe rca sau borne cu infiletare ,e bine sa respectati polaritatea si aici in cazul in care aveti indicatii-inscriptii sau culori ; rosu=plus(+) alb sau negru= minus(-)
-semnalul poate fi HIGH - de obicei mufe prin infiletare sau o mufa in 4 pini (din cate am inteles cand cumperi statia ti se ofera si firul pt aceasta mufa deoarece mufa poate diferi de la statie la statie) iarasi respectati polaritatea

din unitate muzicala (casetofon/cd player/mp3 player):
-iesire LOW in cazul in care aveti o unitate aftermarket adica ceva cumparat din comert care nu este original al masini , in ziua de azi majoritatea au aceasta iesire de regula 2 RCA-uri (este cea mai buna varinata pentru calitatea sunetului din RCA-ul Unit.muz. direct in RCA-ul statiei ) ; nu este bine sa folositi improvizati , utilizati cabluri rca de calitate buna deoarece astfel sunetul are de suferit
-iesire HIGH, eu nu am intalnit pana acum unitati cu iesire de genul dar asta nu inseamna ca nu exista Very Happy ; cum am spus mai sus acest semnal se ia de pe boxele spate sau de pe iesiriile pentru boxele spate; acest semnal se poate duce direct in statie/sub in cazul in care aveti o astfel de intrare SAU in cazul in care aceasta intrare lipseste caz destul de intalnit ,exista in comert niste filtre numite "filtre hi-low pas" sau ceva de genul pret undeva la 50 de ron; in aceste filtre intra semnalul high prin cele 4 fire (+cu- de la o boxa si +cu- de la cealalta boxa) si iese un semnal low pe 2 rca-uri care poate fi pus pe intrarea low a statiei/sub-ului .

alimentarea:
alimentarea statiei/subului se face pe 3 fire (un kit de conectare se poate gasi in comert la diferite preturi in functie de continut si calitate de ex poate costa 100 lei unul bunicel)
inscriptiile pe statie difera dar trebuiesc respectate mereu e bine sa aveti un manual sau o schema a statiei inainte sa va apucati de treaba
+ inseamna alimentarea principala (este un +12v) este foarte bine ca acest fir sa vina direct de la baterie si sa fie destul de gros este un fir prin care trece un curent destul de mare (suge foarte mult amperaj) acest fir trebuie sa aiva o siguranta pe el in partea unde se conecteaza pe bateria masinii, pentru protectie, in general grosimea firului si siguranta utilizata se calculeaza in functie de puterea sistemului(statie+sub eventual si alte boxe montate pe statie) in cazul in care puterea reala a sistemului ajunge undeva la 250-300W sau depaseste aceasta valuare TREBUIE folosit si un condensator care si acesta se calculeaza in functie de puterea sistemului; astfel riscati sa ramaneti fara baterie si/sau sa nu se auda bine sistemul ; ACEASTA BORNA POATE FI NOTATA PE STATIE CU : + , +12 , +B , +F , etc.

REM este firul care porneste statia (pentru ca statia sa nu ramana tot timpul aprinsa , sa nu ramaneti fara baterie) ,este un fir mai subtire care se conecteaza la iesirea din unitatea muzicala, pentru rem/ant deobicei un fir albastru, trebuie sa verificati manualul unitatii in cazul in care pe mufa nu aveti inscriptiile firelor, acesta este tot un plus dar de amperaj mai mic decat plusul care vine de la statie (atentie poate avea 12v sau mai putin) pe acest fir vine semnal doar cand porniti unitatea muzicala , asa statia porneste odata cu casetofonul; INSCRIPTIE PE STATIE/SUB : rem , remote , etc

- este alimentarea negativa a statiei/subului firul se poate conecta pe un surub in caroseria masinii in porbagaj sau cu un fir lung negru care sa fie conectat la borna - de la bateria masinii; acesta e masa sistemului audio, inscriptia pe statie poate fi: - , -12 , GND , GRD , GROUND , ETC.

SFATURI:
-folositi rca-uri cu borne aurite
-folositi rca-uri care au si fir pentru REM (asa va usurati munca)
-nu trageti firele de semnal audio impreuna cu firul rosu de alimentare (adica cel gros) , se poate crea bruiaj al semnalului; se recomanda firul gros de alimentare tras printr-un prag al masinii iar cele de semnal audio prin celalat prag al masinii
-foarte important cand cumparati statia este mult mai bine ca sa aiva o putere mai mare decat cea a sub-ului chiar si foarte putin , astfel nu oboseste si nici nu omoara bateria, aveti un sunet mult mai bun, etc
-verificati care este puterea reala a statiei si sub-ului si pe ce impedanta/rezistenta , 2/4/8 ohmi preferabil (parerea mea) folosti un sistem pe 4ohmi: ex daca statia scoate 150W pe 4ohmi si 200W pe 2 ohmi cumparati un sub care sa fie ori de 200W in 2ohmi ori de 150W in 4ohmi
-statiile pot avea una sau mai multe iesiri ATENTIE daca pe o statie scrie 500W aceea nu este neaparat si puterea reala si chiar de ar fi aceea putere se poate imparti pe iesiriile statiei
-statia poate avea iesire in punte sau nu , in cazul in care are iesire in punte , aceasta este iesirea pe care trebuie pus subwoofer-ul

SPER CA ACEST TUTORIAL VA VA FI DE FOLOS, IN CAZUL IN CARE MAI AVETI NELAMURIRI SAU COMPLETARI VA ASTEPT CU PLACERE.[size=Font Size] [/size]
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ai scris nu gluma Very Happy
Este bun pentru cine nu stie mai nimic despre semnalul audio si isi poate face o idee.

Cateva completari:

Iesirea HIGH inseamna ca iei semnalul direct de la difuzoare. Nu recomand calitatea sunetului este mai proasta pentru ca trece deja printr-un amplificator (al Cd-ului)

Ierirea LOW inseamna iesirea dupa preamplificarea sunetului (acele RCA-uri de care aminteai) si in sistemele HI-FI numai cu semnal preamplificat se lucreaza

Subwoofer-ul activ este un compromis din punct de vedere al calitatii sunetului. Pentru cine vrea fidelitate ridicata recomand amplificator dedicat si separat subwoofer

Impedanta este de 4 ohm in general pentru auto si mai rar 2ohm. Impedanta de 8ohm este prezenta doar la sculele de putere mare peste 150W reali.
Sa va faceti o idee ce inseamna 150W reali - intr-un club unde iti sare stomacul de la bass nu sunt mai mult de 80-100W
REM au remote control trebuie pus la 12 V in toate cazurile
  • crissmc

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Vreau sa-mi montez o magazie de cd-uri in portbagaj. Trebuie sa ajung cu firele, din spatele cd playerului pana in portbagaj, dar nu le pot introduce prin ornamentele interioare de langa praguri, caci par rigide, nu se pot desface...Stie cineva cum pot face acesta operatie?


89 de mesaje si inca nu doriti sa respectati regulamentul acestui forum,nu stiu de ce aveti impresia ca moderatorii acestui forum sau userii care respecta regulamentul, trebuie sa fie la dispozitia dumneavoastra mereu cu functia ' search ' ,poate mai exista subiecte asemanatoare si se putea posta acolo ?
Ma asteptam sa respectati cel putin ceea ce se cere AICI .
lipsa descriere,titlu neadecvat categoriei ' Cum sa...? '
Mutat aici.
edit by StefanTolos.

Skip ads

  • duyca

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y 17 dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@shjnock eu intotdeauna am pus pe remote acelasi cablu ca si pe plus, pentru ca nu prea am avut unitati cu remote (asta in trecut la casetofoanele de pe dacie) si a mers...
si inca ceva, am auzit pe cineva ca a luat + de pe difuzor si - de pe caroserie si a dus la statie, din cate mi-a zis la low input si ca ii merge, e posibil asa ceva?
  • shjnock

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
partea cu rem-ul de statie folosind acelasi cablul cu plusul am folosito si eu dezavantul principal e ca statia ramane aprinsa in cazul in care plusul ti-l tragi direct de la baterie , cu plusul luat din altra parte decat de la baterie nu sunt de acord deoarece statiile actuale folosesc un curent mare care poate dauna daca pui pe un cablu normal ( eu am folosit de ex acelasi plus care il aveam la casetofon , rezultatul era ca mi se incingea cablul si mereu sarea siguranta din bord ) ; iar despre luat din difuzoare plusuri nu prea as crede de curiozitate ia un multimetru si masoara cati volti ai pe un difuzor in timp ce functioneaza .bafta
  • duyca

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y 17 dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ma referam ca acel plus luat dupa canal a fost trimis la statie, dar nu la high input ci la low input
am pus aparatul de masura si parca imi dadea 6-8 volti, dar eu nu am reusit sa aflu care e plusul la difuzor:))
  • shjnock

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
semnalul audio merge pus de pe difuzor direct pe statie dar nu va fi o sonorizare buna ; cam imposibil sa nu fie scris pe difuzor care e plusul si minusul iar ca idee cand ma jucam eu invatasem ca daca pui difuzorul la o baterie daca puib plus la plus si minus la minus membrana va face o cursa catre exterior iar daca le pui invers va face o cursa catre interior, app daca ai nevoie de un filtru dala hi-lo am eu unul pe acasa il dau ieftin
Skip ads

  • duyca

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y 17 dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
pe difuzor scrie, dar nu am eu incredere, pentru ca a fost schimbat de cel care a avut masina (foarte neindemanatic omu, a rupt tot pana a ajuns la difuzor si a avut ce rupe, masina fiind in 2 usi)
si la mine are statia filtru.. ms oricum Very Happy
  • shjnock

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
pai daca te referi ca nu sti care e plusul fir si ala se poate masura din spate de la cas pana la difuzor, daca cumva ai drum prin bucuresti iti pot da o mana de ajutor 4 free
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu am mai scris nimic de ceva timp. Cand am avut nevoie sa dau tulumba de la frana jos am gasit si dopul pe unde puteam trage firele. acum am mutat toate firele pe acolo (Amplificator + Cruise Control + Computer bord). Firul de + l-am trecut prin consola centrala si apoi pe sub mocheta ajunge sub bancheta din spate. Acolo am facut "colac" restul de fir ramas, sa nu tin in portbagaj decat 5-10 cm cat sa pot misca subwooferul in caz de necesitate Razz
  • duyca

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y 17 dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Nu am mai scris nimic de ceva timp. Cand am avut nevoie sa dau tulumba de la frana jos am gasit si dopul pe unde puteam trage firele. acum am mutat toate firele pe acolo (Amplificator + Cruise Control + Computer bord). Firul de + l-am trecut prin consola centrala si apoi pe sub mocheta ajunge sub bancheta din spate. Acolo am facut "colac" restul de fir ramas, sa nu tin in portbagaj decat 5-10 cm cat sa pot misca subwooferul in caz de necesitate Razz


salut, ai putea sa spui aproximativ unde vine acest dop, si la motor si in caroserie? pentru ca toata seara am incercat sa-mi dau seama cum sa trag cablu de alimentare si nu am gasit nici o varianta si maine vreau sa o rezolv.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
in spatele tlumbei de frana, spre motor. este un dop de cauciuc. Pe interior in dreptul pedalei de acceleratie, deasupra.

Daca dai chestia aia din "carton" de la picioare si tubulatura de aer de la picioarele soferului vei vedea dopul.

Am facut un semn in zona in care trebuie sa te uiti.

  • duyca

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y 17 dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
multumesc mult, sper sa reusesc
app, tubulara de aer e greu de dat jos?
  • shjnock

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2008

  • Mesaj Privat
s-au numai dai nimic jos decat desfaci un pic pragurile si acel capac de pe partea stanga a masini de langa clapeta pt capota motor si poti trage firul pe acolo pana in compartimentul motor prin locul pe unde se face de obicei trecerea conductei de apa pt stergatorul de pe spate (chiar daca nu ai stergtor pe spate pe caroseria masinii vei gasi un dop de cauciuc exact langa amortizorul capotei in partea soferului


Ultima modificare facuta de shjnock la Mie 13 Oct, 2010 10:25 am
  • duyca

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y 17 dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
te referi la pragul din masina si la capacul de langa clapeta de la capota, ca eu nu am clapeta pentur portbagaj Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR