Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • max2005

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2008

  • Mesaj Privat
felicitari pentru topic si pentru cei care isi practica meseria cu adevarat Exclamation Exclamation
Skip ads

  • c_stelian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Omega 2001 Z22XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am fost foarte ocupat in ultima vreme. Va atasez un divizor simplist care ar trebui construit la intrarea in osciloscopul digital.


Diodele pot fi aproape orice tip cu siliciu (comutatie, redresoare etc). Ele doar limiteaza tensiunea de intarea undeva la 0.6-0.8 Vvv. Sunt doar folosite doar ca protectie la supratensiune si nu sunt neaparat obligatorii. In mod aproape sigur exista protectie si la intrarea de "line in" a laptopului si chiar si in varianta in care nu ar exista asa ceva, daca se aplica doar tensiuni de maxim 20 V nu ar trebui safie absolut nici o problema.
Se fac doua circuite daca se vrea folosirea ambelor canale (L si R).
Bafta
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
scuze ca ma bag in seama - valoarea absoluta a rezistentelor e prea mica si pot influneta semnalul util ...

- as merge undeva la zeci de kilo poate sute - ca sa nu spun Mega Ohmi.

spor
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
salutare la lume

de cateva zile am o fumusete de P0505 de care nu mai scap. am dat jos TB, am desfacut capacul capsulat si am curatat cat s'a putut cu spray de contacte. eroarea bineinteles ca nu a disparut.
suspectez ecu si m'am gandit sa il desfac si il verific. maiandrei sau altii care au desfacut ecu de z**xe/x**xe1, imi dati si mie niste detalii despre desfacutul capacului?.. tre sa il tai sau merge presat din laterale si desfacut osor din liant.
gelul ala cum il dizolv?.. are o temperatura unde devine lichid sau alta solutie de dizolvare?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tai cat poti din silicon si scoti capacul mecanic cu surubelnita pe post de levier. Gelul nu il cureti sub nicio forma.
P0505 e de ralanti, vezi sa nu ai ceva pe acolo si sa desfaci ECU degeaba. Fa o invatare de ralanti, parca la X18XE este posibil asta.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
salut Dane si mutmumesc pt asistenta.

Am scos bateria si l'am lasat sa isi faca singur realantiul dar tot acolo am ajuns, 1200rpm si cu ECU in avarie.
P0505 este IAC high voltage sau circuit intrerupt; cand monitorizez IAC cu opelScanner, vad intentia sa ajunsteze turatia, dar dupa cateva incercari reunta si apare eroarea.

Ai idee ce tre sa vad cand fac un test pe IAC in opelScanner? ma uit la TB si nu aud/vad nimic cand activez testul. Eu asteptam pel putin sa vad o miscare a clapetei.

Vreau sa studiez problema pana ma apuc sa deschid ECU, dar din cate citestc pe diverse fora cam asta e problema. O sa pun un osciloscop pe terminalele de la ECU care controleaza motorul de IAC, daca nu imi vine nimic de acolo ma bag si desfac ECU.

@c_stelian respectele mele pt postul asta; pacat ca vedem asa rar oameni ca tine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La X18XE parca este IAC si acceleratia prin cablu , asa este ?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cam asa este, acceleratia prin cablu, dar IAC incorporat in TB, actionat electric. De fapt e un simplu servomotor, nici macar step, conectat direct la ECU, pinii A61/A45, 2 fire atat. ECU este Simtec 70 (x18xe1).
Sper sa am timp sa bag masina in garaj in seara asta si sa pun niste probe pe firele care intra in motorul de IAC.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pana la ECU vezi IAC, senzor temperatura motor, senzor crankshaft, fire. Softul la GM este foarte relaxat, nu da cod eroare decat tarziu, compenseaza din altele si tot te duce acasa. Eu am patit cu senzor crankshaft, imi dadea niste suturi de am zis ca nu ajung in oras, ce sfecla aveam...cu frunze cu tot. Cod eroare lipsa si greu am prins ca turatia motorului mai cade aiurea. La X18XE1 vezi si fire, e boala lor de motoare fierte. Cablaj bun nu vei gasi ca toate sunt rascopate de se rupe izolatia in mana, trebuie refacuta fir cu fir.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
am cam epuizat ce puteam sa testez; am testat firele, scos mufa din ECU si IAC, nici o problema. Pus voltmetru' pe mufa IAC si pornit testul din opelScanner, nici o miscare. Apoi pus voltmetru pe IAC cu mufa pusa si motorul pornit ( eroarea stearsa), vad cum IAC integrator scade pana la -31, ECU incercand sa coboarea RPM de la ca. 1200 dar pe IAC nu primesc nimic. Imediat ECU intra in avarie. Acum... daca ECU era ok, nu era normal sa am un semnal pe pinii din ECU cand dau un test de IAC, sau cu motorul pornit cand el ii da semnal sa inchida clapeta?

dump din opel scanner



schema IAC (X18XE1 - Simtec70)

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu primesti nimic pe IAC atunci este ECU din pacate. Vezi ce gasesti acolo...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
asa ma gandeam si eu... si nu e chiar rau, macar suntem 'on topic' Wink

initial vroiam sa iau unu' bulit de pe ebay si sa imi 'fac mana' pe el, dar pana la urma ma bag direct pe al meu... ce mama lui.

o intrebare pt specialisti. in clipu' asta spune undeva ca :



adica... 'the aluminum and gold wire connections are made with...'
despre ce conectii vorbeste? ca din ce vad eu reface legaturile blocului de pini, cu cablajul....unde este aluminiu in afara de carcasa ( care nu cred ca e problema in cazul de fata)



este ceva de alu aici?... ca daca da... tre sa ma pregatesc la chimie Rolling Eyes



Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Firele dintre mufa si placa sunt de aluminiu si sunt sudate. Aluminiul nu poate fi lipit, deci daca se rupe de la vibratii il rupi de tot si pui altul.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
multumesc de sfaturi, acum abia astept sa ma bag in el.
voi inlocui firul cu totul, cel mai simplu, dar ca idee, azi se lipeste si aluminium fara probleme. tre doar sa ai solutia de decapare necesara (aluminium soldering flux)

http://www.harrisproductsgr...luminum-Flux.aspx
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
am dat jos ECU si l'am desfacut...

spre deosebire de varianta din pozele gasite pe net ( cele de mai sus ), varianta mea are un fel de lac alb pe contactele de pe cablaj care acopera locul unde firul de aluminium este lipit pe cablaj.

destul de greu sa fac o poza buna fara un obiectiv macro dedicat.



cum vedeti, lacul asta face aproape imposibil testul si ce sa mai vb de o eventuala remediere.
oricum, pana la urma am identificat pinii A45/A61 si am constantat ca firul care ii leaga de cablaj nu prezinta nici o intrerupere si chiar daca misc usor firul am contact perfect intre pin si cablajuc cu smd'uri. nu asta speram sa gasesc...ca acum nu mai stiu ce sa testez. am pus totul la loc sa mai fac un test pe masina si cel putin am constatat ca nu am stricat mai multe.

o idee ceva?.. ce mai pot sa testez cu ECU desfacut..?..pe cablaj e imposibil sa vezi traseele asa ca fara o schema nu prea mai am ce face. ma pun putin pe ganduri pozele de pe un site rusesc, unde omu are aceasi problema..P0505 si lipeste pini in blocul B. vectraClub.ru
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am citit pe aici pe forum pe undeva cum se poate scoate lacul ala! Nu mai stiu pe unde!
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
e bine de stiut ca se poate, oricum in cazul de fata nu este nevoie.

pt mine cred ca am gasit o alta 'solutie'. nu am facut inca, dar ma gandesc sa scot contactul care indica pozitia de relanti, in felul asta ECU nu o sa mai raporteze eroare de IAC pt ca nu va mai fi solicitat sa pastreze relantiul. Doar daca face el un test pana porneste motorul...atunci nu merge. Clapeta o pot fixa pe o pozitie unde am cca. 900 rpm. Sa vedem, daca merge nu mai imi bat capu cu conserva asta de ECU.

vede cineva o problema cu by passu IAC ? eu nu vreau performante, doar sa nu mai intre ECU in avarie.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ecu nu o sa vada IAC si o sa ai eroare.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nu vreau sa te contrazic; vreau sa probez pana o fac Wink

dar asa cum este acum, daca sunt la 2000 rpm si sterg eroarea, pot sa o turez frumos si motrul merge bine fara sa indice vreo problema. cand nu o mai accelerez apare erorea, asta atunci cand se activeaza contactul care indica relanti. sa zicem..daca contactul ala nu mai "indica corect", de unde stie ECU ca masina e in relanti si nu o tin eu pe acceleratie la 900 rpm? cum vezi caut un workaround quick'n dirty, nu o solutie serioasa... masina nu mertia investitia unui ecu nou/refurbished.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
poate "vede" din cauza tps-ului. daca e la fel ca la x18xe si x20xev.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR