Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • bobo32

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
initial un pic m-ai pus pe ganduri, si am crezut ca o fi vreo ciudatenie la mine (ceva de genu schimbat butonul de la proiectoare cu ala de la stop, sau legat pe butonul de la stop martorul de la proiectoare), insa dupa ce m-am uitat pe o poza de la mine din masina am vazut ca simbolul e aceeasi atat pe buton cat si pe martor (spre rusinea mea nici nu stiam exact care-i diferenta intre simbolul de la proiectoare si ce de la stop Embarassed )



Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Very Happy stai linistit, si eu le confund. Ce model de echipare ai la masina? Al meu e GL.
  • bobo32

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
mai jos e poza cu martorul aprins. la mine e nivelul de dotari CHEL Laughing (adica in afara de scaun sofer reglabi si trapa bizonala nimic). spor la descoperirea problemei Wink



  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ceata mare aseara in cluj... Rolling Eyes

Skip ads

  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Si la voi bre? Macar daca avea lamaie in geam. Na! Ar fi fost sarantoc, dar asa, doar oita de la stana.
  • hoinarel

  • Mesaje scrise: 264
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca ar trebui ca fiecărui sofer să-i fie explicate unele lucruri mai detaliate la scoala de soferi, gen: când folosesti luminile de drum, de întâlnire, de ceată. Stiu, din experientă, că multe se învată pe traseu dar si astea de la ceilalti participanti la trafic - cu bunăvointa lor - pentru că îi deranjezi si te sesizează.
De exemplu am învătat că atunci când sunt primul în coloană si merg mai încet si nu văd dacă vine ceva din fată noapttea este bine să dau un flash mai îndelungat de lumină în fată pentru ca a-i ajuta pe cei din spate să vadă drumul în cazul în care vor să depăsească. Acest lucru nu se spune la scoala de soferi.
Am învătat din propria experientă că atunci când te depăseste cineva si esti primul să dai faza lungă când cel din urmă a intrat înaintea ta. Desi pe mine nu mă deranjează dacă cel din spate are faza lungă pentru că oglinda retrovizoare din mijloc o pot regla pe anti-orbire în schimb e deranjant atunci când iti luminează totul în masină de parcă s-a coborât un OZN.
Până să mă prind că de fapt il deranja pe cel din fată nu schimbam faza lungă cu faza scurtă dacă mă depăsea cineva si pe urmă stătea în fata mea. Până când odată mi-a făcut semne cineva din avarie (după ce mă depăsise / dar se putea să fi fost si din cauză că până la urmă ,,m-a luat", desi eu nu eram angajat într-o cursă prin curbele alea - dar pur si simplu am tras mai tare să vedem cum merg) si mi-am dat abia atunci seama că de fapt il deranjez, ca să nu vă spun că am pătit că un tir s-a oprit pe loc in dreptul unei benzinarii si nu se mai misca. Am mers o bucata de drum, pe urmă a luat-o inainte. S-a oprit într-un loc si acuma nu stiu dacă se gândea să intre la benzinarie sau il deranjam cu farurile Smile.
De faptul că farurile de ceată trebuie folosite numai când e ceată sau o foarte proastă vizibiliate stiam. Oricum, si citind aici mi-am dat seama de unele lucruri care imi vor ajuta si intelege ca atunci când ceva de la mine îi deranjează pe ceilalti să le arăt si dacă se poate să le si spun - lucru ce trebuie să-l facem cu totii.
Am întâlnit multe cazuri în care fie aveau luminile prea puternice si mă deranjau încât aproape a trebuit să frânez pentru că nu mai vedeam drumul pe unde mergeam iar pentru cei care veneau li se părea normal să aibă luminile alea. Recunosc că a mai fost de câteva ori când am uitat la întâlnire să duc de la faza lungă la scurtă si atunci am actionat imediat si mi-am cerut scuze, chiar dacă el trecuse de mine.
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
hoinarel a scris:Am învătat din propria experientă că atunci când te depăseste cineva si esti primul să dai faza lungă când cel din urmă a intrat înaintea ta.


Nu stiu daca este corect ceea ce scrii tu mai sus, dar din cate inteleg te referi la ceea ce fac tiristii: cand un tir depaseste pe celalalt, in momentul in care tirul ce depaseste a trecut de cabina tirului depasit, acesta din urma semnalizeaza cu un flash pe cel din fata cum ca poate intra in fata lui...oare la asta te referi?
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
hoinarel, instructorii nu te pot invata sa folosesti luminile in timpul scolii pentru ca nici ei nu stiu. Te invata doar sa tii volanul si sa mesteci un pic prin viteze. Si pentru asta sunt foarte mandri. Mult prea rar se intampla sa dai peste unul care sa te invete mai mult, iar eu nu am auzit pana acum pe niciunul sa ii spuna elevului: "Bai, boule, luminile de pozitie se cheama lumini de stationare. Asa ca nu ai voie sa rulezi cu ele. Iar luminile de ceata sunt numai pentru ceata." Realitatea este ca el iti spune uneori: "Aprinde si tu pozitiile." Asta daca nu te lasa sa rulezi ca orbetii.
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@bike
Nu cred. Faza lunga o ti pana ajunge paralel cu tine, apoi treci pe scurta ca altfel il zapacesti in oglinda din dreapta.
Nu vi s-a intamplat cand depasiti un camion care merge cu faza lunga, in momentul in care ai trecut de cabina, trece pe scurta? Moment in care tu poti schimba din faza scurta in lunga.

hoinarel a scris:Cred ca ar trebui ca fiecărui sofer să-i fie explicate unele lucruri mai detaliate la scoala de soferi, gen: când folosesti luminile de drum, de întâlnire, de ceată. Stiu, din experientă, că multe se învată pe traseu dar si astea de la ceilalti participanti la trafic - cu bunăvointa lor - pentru că îi deranjezi si te sesizează.


Pai la ce instructori au aparut acum precum ciupercile... Nu stiu ei, dar sa mai invete si pe altcineva. Nu oricine ajungea instructor inainte de 1989. Sa vezi acum....
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Acum instructorii cer sa se faca 45 ore in scoala de soferi. Cica 30 sunt prea putine. Nu pomenesc ca ei sunt incompetenti si nu sunt in stare sa te invete mai nimic. Vor doar sa isi asigure venitul.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Si erau 20 pe vremuri....
  • hoinarel

  • Mesaje scrise: 264
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
hoinarel a scris:
Am învătat din propria experientă că atunci când te depăseste cineva si esti primul să dai faza lungă când cel din urmă a intrat înaintea ta.


Mda, cuprins de idee am omis cuvântul ,,până", cu alte cuvinte:
Am învătat din propria experientă că atunci când te depăseste cineva si esti primul să dai faza lungă până când cel din urmă a intrat înaintea ta.
si dacă stau bine si mă gândesc corect este până ajunge celălalt în dreptul tău si schimbă el faza lungă asta în cazul în care deja nu a făcut-o deja când s-a pornit să facă depăsirea, adică a trecut pe cealaltă bandă.
Desigur, mai mult tine de fair-play în circulatie în sensul că să-l ajuti pe cel din spate asa cum si de exemplu cei cu tirul te ajută atunci când ai liber să-i depăsesti. Atentie mare cu tirurile ce număr au pentru a-i depăsi pentru că sunt destui care au pătit-o urât de tot.
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Chestia cu ajutatul la depasire nu te absolva pe tine de obligatia de a te asigura. unii chiar se distreaza copios cu asta iar alti nu stiu cu ce semnalizare se arata ca e liber si invers.

Instructorii au 24 ore de conducere cu fiecare elev cat. B si 70 ore la cat. C. De cele mai multe ori nu se fac orele integral si daca totusi esti prezent atatea ore mai tragi intr-o parcare si te pune sa faci chestionare - de parca acasa nu ai avea timp... Ce e mai dureros e ca la parcari nu se insista cat ar trebui!

Ontopic, chiar daca luminile de ceata se folosesc pentru ceata eu le folosesc si pentru a vedea gropile mai bine fara sa tot schimb fazele. Iar eu sa fiu sincer nu tin minte sa fi fost deranjat vreodata de luminile de ceata (vorbim de masini ce se conduc cu cat. B), mai degraba de faza scurta pe un far ce batea in copaci. Concluzie: nu ma deranjeaza ceata pe fata daca nu e ceata dar ma deranjeaza stopul de ceata la culme cand nu e necesar.
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Farurile de ceata nu sunt derajante pt participantii la trafic (cele fata). In schimb este periculos sa mergi doar cu ele (+pozitiile) asa cum merg multi neaveniti, intrucat sunt mult mai putin vizibile de la distanta decat faza scurta.
  • marius_mml

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Farurile de ceata sunt deranjante(marea lor majoritate) pentru ca nu au oglinda formata astfel sa directioneze lumina pe orizontala pana la o anumita inaltime. Inteleg situatia in care drumul e plin de gropi, sa se foloseasca proiectoarele de ceata, dar de aici pana la a le folosi(in caz ca nu e ceata) ziua in amiaza mare, noaptea pe drumurile unde nu e cazul sa fie gropi(situatia cea mai deranjanta), este lipsa de respect fata de cei cu care te intersectezi in trafic. Dupa parerea mea, marea majoritate a celor care merg cu proiectoarele de ceata pornite(fara sa fie urma de ceata/ploaie), o fac doar din motivul ca "da bine" si e "de fiþe", si deasemenea multi nu stiu ca proiectoarele sunt un consumator destul de mare de curent, de aici rezultand o crestere a consumului de carburant. As mai vrea sa remarc(din propriile experiente) faptul ca cei mai multi soferi care au astfel de obiceiuri sunt soferii de logan(poate si pentru ca sunt in numar foarte mare pe strada, si asta in conditiile in care masina de care ma folosesc pentru rezolvarea problemelor de serviciu e un logan dotat cu minunatele proiectoare). Sper sa nu se simta nimeni lezat de cele spuse mai sus, e o parere personala si fara nici o intentie de a ataca pe cineva.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
eu cred ca multi nu isi dau seama ca deranjeaza atunci cand folosesc proiectoarele sau stopul de ceata pe spate
daca ei nu se simt deranjati cred ca nici ei la randul lor nu deranjeaza
sau cel mai rau nici nu stiu ce butoane au apasat de sa aprins acel stop de ceata
exemplul cel mai clar ,cum sa spus si mai sus,este logan +toate masinile frantuzesti, care au aproximativ acelasi sistem de aprindere al farurilor si proiectoarelor(+ceata spate) deci nu stiu ce au rotit
sa va explic
pe maneta din stanga (cea de semnalizare ) au 2 inele primul =care comuta pozitia[pozitia I]-faza scurta[pozitia II]-faza lunga[pozitia III]
si al 2 lea inel care comuta proiectoarele[pozitiz I] -si stopul de ceata[pozitzi II]
selectarea se face prin rotirea spre inainte al inelelor
stiu ca si fratele meu are un renault laguna 1 si le are asa pozitionate
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
exista posibilitatea ca unlele masini sa nu aibe buton pt lum de ceata, ci doar pt proiectoare, iar cand aprinde proictoarele sa se aprinda si ceata, si multi folosesc proiectoarele pe post de lumini de drum! e doar o ipoteza!
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
sa fiu si eu nemultumit pe aici.
clar nesimtire din partea celor care merg cu proiectoare si stopuri de ceata.
am 3 drumuri de bucuresti in 1 saptamana.plecat ziua si venit noaptea.
nesimtitii s-au inmultit peste masura.3 din 10 proiectoare aprins.
pe astia i-as tine cu ochii intr-un poiector de 100W vreo 5 ore sa le plesneasca retina.sa vada si smecheria lor ce fun e sa mergi cu proiectoare. Evil or Very Mad
imi vine sa imi montez 4 proiectoare din alea de tir de 100 w pe bec sa ii vad atunci...
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
stopurile de ceata sunt intradevar deranjante , mai ales in trafic intens !
despre proiectoare sincer nu am intalnit sa ma deranjeze nici la cei din fata mea nici la cei din spatele meu si fac cam 20.000 km pe an

eu unul cand consider ca imi trebuiesc proiectoarele le aprind , fie ca sunt gropi , fie ca este un drum ingust si necunoscut iar afara este bezna si mai sunt cateva situatii pe care nu mi le aduc aminte momentan
dar un proiector reglat bine nu supara restul participantilor la trafic decat daca au retina foarte sensibila , in acest caz recomand ORL-ul

stopurile de ceata nu stiu daca le-am folosit de 10 ori intr-un an

iar cei ce vor sa mearga cu proiectoarele aprinse pt ca dau bine , s-au inventat luminile de zi , care seamana cu proiectoarele Laughing
  • cristian_

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Proiectoarele de ceata deranjeaza f. mult atunci cand , seara/noaptea , carosabilul e umed.
In cei nspe mii de km(am uitat sa mi-i notez atunci cand am inceput sa conduc , asa ca nu am cum sa zic un numar exact) , am utilizat cu folos proiectoarele de ceata , in martie 2005(sau 4 sau5) pe A1.
Am avut un drum la Rm. Valcea. La dus , ziua ,totul era f. frumos, copacii inmugurisera.
La intors , s-a pus de un viscol cu ninsoare de numa-numa. Doar atunci m-au ajutat farurile de ceata , in rest mi se pare o prostie sa le aprind. La fel cred si daca le aprind altii. Mai putin in ceata , dar nu am prins ceata cu o masina care e dotata cu faruri de ceata.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR