Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cu stopurile de ceata, nu pot nici eu intelege de ce le folosesc aiurea; cu stopurile de frana la semafor - ma enerveaza mult mai rau aia carora li se scurge masina si nu isi dau seama de asta - mi s-a intamplat de m multe ori sa trebuiasca sa dau jde claxoane&flashuri si sa mai dau si in spate din cauza berbecului din fata caruia i se scurgea masina.
Referitor la proiectoarele de ceata, atata timp cat sunt montate jos in bara, nu ma deranjeaza cu nimic, vede omu' mai bine gropile...
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ticodriver a scris:
Referitor la proiectoarele de ceata, atata timp cat sunt montate jos in bara, nu ma deranjeaza cu nimic, vede omu' mai bine gropile...

La VW, Skoda daca aprinzi proiectoarele porneste automat si lampa de ceata. Am oprit odata la un semafor un pusti cu un G5 si i-am spus ca are becul de ceata aprins pe spate. El, a replicat simplu:stiu, am proiectoarele aprinse Shocked Shocked Shocked
In cazul asta, sa nu te dai jos sa ii dai vreo 2 bate pe cocoasa??? Sau ar fi fost mult mai bine sa stau in spatele lui cu faza lunga..... Rolling Eyes
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca au proiectoarele din fabrica, pot fi aprinse fara a aprinde lampa de ceata. Atat la VW, cat si la Skoda (se trage de buton - ca la noi pentru plafoniera - insa e in 2 pasi, primul pt proiectoare si al doilea pt proiectoare si lampa de ceata)

Deci pustiul nu cunoastea mecanismul sau pusese proiectoarele ulterior sau era un mare jmecker.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am mai spus-o undeva...
asta hai c-o inteleg.. mica eroare de care nu-ti dai seama :
la renault (pe maneta de semnalizare) la vw si skoda (pe botonu' rotativ) la astra/zafira (butoanele unu' linga altu')
da-n pana mea la Cielo?????
ca e unu in stinga altu in dreapta volanului.. deci NU poti gresi sa le aprinzi p-amindoo....
E, uitati-va cite sielouri merg cu ceata de pe spate.... Shocked
Skip ads

  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Mda, am prins si eu un Cielo cu nr. de CL aseara cu stopurile de ceata aprinse, dar macar mai si mergea pe banda III cu 20kmh Evil or Very Mad
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ticodriver a scris:Mda, am prins si eu un Cielo cu nr. de CL aseara cu stopurile de ceata aprinse, dar macar mai si mergea pe banda III cu 20kmh Evil or Very Mad

Eu la astia le dau faza lunga....sa vedem cat rezista. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
  • Gaby

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2005

  • Mesaj Privat
florinike a scris:
Ticodriver a scris:Mda, am prins si eu un Cielo cu nr. de CL aseara cu stopurile de ceata aprinse, dar macar mai si mergea pe banda III cu 20kmh Evil or Very Mad

Eu la astia le dau faza lunga....sa vedem cat rezista. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Rezista, rezista mult, ca nu se uita in oglinda Evil or Very Mad si deci nu-i supara prea tare !
  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Si eu sunt deranjat de stopurile de ceata folosite de toti meltenii fara sens, doar ca sa se aprinda mai multe beculete pe bord, sau din alte motive numai de ei stiute. Si mai sunt multe chestii care sunt deranjante, cum ar fi cei care te blocheaza in parcare, chiar daca e parcare publica si nu privata si ai platit pentru loc. Cel mai frumos e cand te grabesti sa ajungi undeva si nesimtitii vin dupa 20 de minute si zic: "credeam ca o sa stau foarte putin d'aia am lasat masina asa". Mai sunt si cei care isi lasa masina pe banda din dreapta a drumului si "se gatuie" intreaga circulatie.
Exemple de genul asta mai sunt.
Mai periculosi sunt insa cei care fac tot felul de ghidusii fara sa stie sa conduca. Nu de putine ori am vazut "meseriasi" care veneau pe sina de tramvai sa depaseasca cardul de masini si nu reuseau sa tina volanul bine in mana intrand in slide-uri necontrolate si creand emotii celor care asteptau civilizat culoarea verde a semaforului. Tot periculosi sunt cei care nu semnalizeaza si iti taie calea. Ok, tai calea cuiva, nu e frumos, dar asta e.... macar da semnal sa stie omul ce ai de gand si sa franeze, sa te evite etc. Nu, ei se urca efectiv pe tine.
Lista poate continua la nesfarsit, insa dupa cum spuneati si voi mai sus, asta e mentalitatea romaneasca nu doar in materie de trafic dar se reflecta si in modul in care se circula cu masina.
Cat despre proiectoarele de ceata, eu le consider utile pe orice vreme si la orice timp din zi. Asta pentru ca sunt pozitionate jos si nu deranjeaza alti participanti la trafic, si pentru ca e mai usor de reperat distanta la care e un vehicul cu ele aprinse si viteza cu care se apropie si pentru ca noaptea sunt extremn de utile pentru evitarea gropilor.
Skip ads

  • Mandula

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2006

  • Mesaj Privat
eu a scris:Cat despre proiectoarele de ceata, eu le consider utile pe orice vreme si la orice timp din zi. Asta pentru ca sunt pozitionate jos si nu deranjeaza alti participanti la trafic, si pentru ca e mai usor de reperat distanta la care e un vehicul cu ele aprinse si viteza cu care se apropie si pentru ca noaptea sunt extremn de utile pentru evitarea gropilor.


No offence, dar aici nu sunt de acord cu tine (cu restul postului tau sunt perfect de acord, in special partea cu semnalizarea). Mie imi deranjeaza puternic privirea proiectoarele de ceata, macar ca "sunt pozitionate mai jos". E alt tip de lumina, mult mai patrunzatoare, mai stralucitoare si sfredelitoare, fiind destinata, asa cum o arata si denumirea, PENTRU CEATA si numai pentru ceata. Cand sunt folosite si in combinatie cu farurile (faza scurta), e o reala placere pentru soferii de pe contrasens...

Cat despre evitarea gropilor, cu faza scurta reglata asa cum trebuie, nu ai nevoie de proiectoare ca sa o faci in conditii optime. Adica, atat cat permite calitatea drumului respectiv. Asadar, nu vad utilitatea folosirii proiectoarelor, atata vreme cat iti faci treaba perfect cu farurile. Ar fi o dovada de respect fata de restul soferilor incetarea acestei practici.
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
problema e cam asa: am vazut seara(pe negura), pe autostrada, in afara localitatilor, in oras , soferi care nu merg cu becurile aprinse. Este, zic eu, de preferat sa vezi masina cat mai de departe, decat s-o vezi cand e prea tarziu.
  • Mandula

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, intre doua rele, e preferabil mereu ala mai mic. Dar de ce sa nu preferam ca raul mai mic sa se transforme in bun ? Sa nu mai fie nevoie sa comparam cu raul mai mare si sa ne multumim deci ca cel mic e asa de mic ? Sa facem comparatia cu un criteriu obiectiv, de normalitate si LEGALITATE.

Spunea aseara cineva ca in Suedia e legal un singur flash de atentionare. De la doua in sus e contraventie, pentru starea de stres provocata soferului din fata. Probabil ca acolo a merge fara faruri, sau cu far de ceata pe soare, sau cu proiectoare pe ploaie se lasa cu sanctiuni grele.

Eu unul m-am saturat sa "votez negativ". Voi nu ?
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
bogdanbratescu a scris:problema e cam asa: am vazut seara(pe negura), pe autostrada, in afara localitatilor, in oras , soferi care nu merg cu becurile aprinse. Este, zic eu, de preferat sa vezi masina cat mai de departe, decat s-o vezi cand e prea tarziu.


da, ai dreptate...nu stiu ce se intampla dar e un fenomen care ia amploare...cred ca o fi scris in vreun articol din libertatea sau eu stiu unde au auzit indivizii ca prelungesc viata becurilor, probabil....cum nu inteleg de ce multi merg doar cu pozitiile la 9 seara (exceptand cazurile in care chiar au probleme cu instalatia electrica)...degeaba ai pozitiile aprinse daca esti inconjurat de faze scurte...nu te observa nici dracu, mai ales cu pozitii gen logan/solenza/206 etc...

Mandula are dreptate...proiectoarele si stopurile de ceata..sunt de ceata..asta e scopul existentei lor..daca erau pt uz curent, veneau direct conectate la comutatorul pt faza scurta/pozitii...sa nu mai vorbim de mult-prea-interesantii, in special cu berline si supernove, care merg cu pozitiile+proiectoare, considerand (cel putin din ce i-am auzit pe unii din ei) ca arata mai "agresiv" Smile Laughing aaa...mai nou vad ca incep sa treaca baietii de la neoane sub masina la un neon infipt in parbriz, fie verde sau albastru ...ghici pe ce tip de masina am vazut vreo 4 astfel de "tuning"? incepe cu L si se termina cu N Smile
Skip ads

  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
din punctul meu de vedere farurile de ceata sunt incomode atunci cand nu e ceata.... un exemplu: pe vreme umeda (ploaie sau carosabil umed)...nu il ajuta cu absolut nimic pe cel care le foloseste, in schimb ptr cel care vine din fata lui sunt foarte incomode, produc reflexii suplimentare deranjante in "oglinda" de apa de pe asfalt....in loc sa vad 2 faruri in fata, vad 4... fiindca se formeaza imaginea farurilor pe suprafata umeda a drumului... nu mai comentez daca "meseriasul" de pe contrasens vine si cu farurile de ceata aprinse (vezi cel putin 6, depinde cat de jos sunt montate farurile de ceata).
farurile de ceata se folosesc ptr CEATA...nu ptr a fi mai vizibil sau mai ciumeg.
daca faza scurta ar fi reglata "ca la carte" ar trebui sa fie deajuns.... cred ca 60% din masinile pe care le vad au becuri mai tari decat cele stock, deci au un supliment (mai mult sau mai putin legal) de luminozitate...pe langa acest supliment mai este nevoie si de farurile de ceata? sa fim seriosi...este vorba doar de "shmekereala"....
nu mai dezvolt ideea celor cu masini coapte la care farurile bat dupa avioane...si daca ar merge doar cu pozitia pornita si tot te deranjeaza... Sad
oricum, parerea mea este ca ar trebui reglementat mai drastic conditiile in care pot fi folosite farurile DE CEATA, si mai ales ar trebui verificate mult mai des si mai in amanunt reglajele farurilor (becul folosit si unghiul sub care lumineaza)....

appropo, stiti de ce masinile dotate cu xenon trebuie sa dispuna si de instalatie de spalare faruri? fiindca s-au facut STUDII cu privire la modul in care fascicolul luminos este imprastiat de sticla farului, si s-a ajuns la concluzia ca mizeria de pe far poate actiona sub forma de lentila si poate duce la concentrarea luminii in diferite puncte, ceea ce ar fi deranjant ptr ceilalti participanti la trefic... think about it (cand va montati kituri xenon)

apropo...ptr cei care folosesc farurile de ceata ca sa fie mai usor observati de catre restul lumii... ganditi-va ca poate intr-adevar cel de pe contrasens te vede mai de departe, dar pe masura ce te apropii de el, lumina ta devine deranjanta...va doresc sa nu fiti in situatia in care datorita grijei d-voastra excesive de a fi observati, cineva din fata voastra sa fie orbit de lumina si sa intre pe contrasens sau sa faca alte "artificii"

ganditi-va si la ceilalti nu doar la d-voastra...degeaba sunteti vazuti, daca dupa ce treceti voi celalalt sofer nu mai vede nimic timp de 1-2-3 secunde.

cu respect,

eu
  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Eu personal nu am fost niciodata si de la nici o distanta deranjat de proiectoarele celor din trafic de aceea le folosesc.
De aici fac exceptie proiectoarele de pe Dacia Berlina, nu cele din fabrica ci cele montate de toti ... care au aceeasi intensitate ca faza lunga de la un tir si care se mai si misca in asa-zisul spoiler dand efect de disco Laughing.

Se pare insa ca sunt unii participanti la trafic pe care ii deranjeaza proiectoarele de orice fel si o sa tin cont de asta de acum inainte. Wink
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
prefer o dacie cu luminile aprinse, decat una fara
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
e drept si ce zici tu... foarte

eu doar ma leg de gradul de civilizatie...ma refer ca legea zice una, dar marea majoritate nu au habar de ea, sau nu o respecta...
  • vlazduhu

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2006

  • Mesaj Privat
am si eu o problema. Am tot auzit pe aici oameni care spun ca proiectorele ii ajuta la depistarea gropilor noaptea. Eu unul nu vad aproape nicio diferenta atunci cand le aprind in ceea ce priveste vizibilitatea. Luminati-ma, va rog.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
farurile de ceata sunt amplasate mai jos decat faza scurta/lunga iar fascicolul este orientat aproape paralel cu asfaltul...deci toate denivelarile din sosea vor genera o umbra mult mai mare -> se evidentiaza mult mai bine denivelarile din drum.
asta e un "efect colateral" al farurilor de ceata. efectul te ajuta doar la distanta relativ scurta in fata ta, deci daca mergi cu viteza mare nu te ajuta prea mult fiindca timpul de reactie necesar ptr a evita groapa este prea scurt.
scopul principal este de a da o lumina relativ dispersata care sa asigure o vizibilitate cat mai bun in conditii de ceata.
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
vlazduhu a scris:am si eu o problema. Am tot auzit pe aici oameni care spun ca proiectorele ii ajuta la depistarea gropilor noaptea. Eu unul nu vad aproape nicio diferenta atunci cand le aprind in ceea ce priveste vizibilitatea. Luminati-ma, va rog.


se vad mult mai bine cand sunt proiectoarele de ceata aprinse(gropile)
  • Mandula

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2006

  • Mesaj Privat
@ eu : Respect ! Atitudine normala pe care sper sa o urmeze si altii.

Se pare ca "moda" asta prinde si in randul populatiei urbane tinere, cu venituri peste medie, cu studii cel putin medii (adik de la care ai avea pretentii). Dimineata am mers cca 10 min. in spatele unui C3 condus de o domnisoara incepatoare, cu farurile de ceata spate aprinse (sunt 2, am remarcat si eu azi, la C3, dispuse simetric). Pot sa spun ca parca si acum vad luminite rosii pe monitor.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR