Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • strutzzy

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Bun tutorialul, felicitari! Wink

Pentru partea de obturare, nu s-ar putea folosi piesa aceasta care vad ca este folosita la torpedoul refrigerat stock la Astra H si Zafira B?







Skip ads

  • adostar

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Daca s-ar gasi piesele astea ar fi destul de simplu.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Asa as fi vrut sa fac si eu : inainte de ultimele poze era una cu un stut care semana izbitor cu poza prezentata . Insa am ales o varianta mai usoara decat sa ma apuc sa desfac surburi torx sa vad daca nu cumva nimeresc cu burghiul in calorifer (lenea e cucoana mare).
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
buna treaba ai facut se merita daca ai ac si daca faci drumuri multe in exterior (lungi)
as fi avut o propunere pentru prinderea scurgeri pe tubulatura de aer
flansa pe care ai taiat-o tu trebuia sa o introduci din interiorul tubulaturi spre exterior ,si acolo o lipeai cu silicon sanitar si pe interior si pe exterior si nu mai erai nevoit sa pui acele suruburi
in cel mai rau caz daca se misca puneai pe exterior un colier de plastic(soricel) care sa o tina trasa in jos (adica sa nu intre inapoi in tubulatura) sau in momentul in care puneai furtunul transparent il prindeai cat mai sus spre tubulatura ,ca sa tina flansa acolo
era doar o sugestie
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@claudiu : asta e modicarea pe care vreau sa o fac . Am cumparat un cap de holender Ø20 din acelea care se folosesc la centralele termice (borusan). Surubul il voi prinde cu o garnitura si o piulita de tubulatura. O sa postez si poze diseara la holenderul asta sa vezi cum arata.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Azi am modificat stutul de prindere cu un holender tip ,,borusan" folosit in instalatia unei centrale termice . Poza e facuta inainte de montaj , restul insa nu e greu de ghicit :



  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
asa mai merge
decat cu acele suruburi ,mai bine ,daca te gandeai de la inceput la asta era mai bine si nu era nevoie sa desfaci de 2 ori,dar nici o data nu e tarziu
  • LEO B-L-A.

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut
am urmarit interventia ta asupra torpedoului si a iesit bine.
pot sa-ti dau o idee adica pe filetul adaptorului sau racordului drept de polipropilena sa montezi un robinet cu bila pentru a putea inchide si deschide mai usor aerul.
asta daca iese suficient filet si daca nu te incurca.
si se gasesc dar foarte rar si adaptori de polipropilena de 3/8,acela care il ai este de 20 adica 1/2 si intra furtunul flexibil mai usor pe acela de 3/8.
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut , adaptorul - holenderul din poza este de Ø20 cu polipropilena de apa fara insertie. In mod normal ar fi mers si un niplu nichelat insa nu mi s-a parut suficient ca suprafata de contact .
La robinet m-am gandit si eu insa nu am acces sa-l inchis si sa-l deschid asa ca am pus un dop de la o sticla de 5l cu top cu filet (vezi cateva poze postate mai sus) .
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Ai facut o mare greseala! Racordul pentru aer racit nu trebuia sa il faci pe acea suflanta. Acest sistem va functiona doar daca directionezi climatizarea pe acele suflantele.

-Originalul se cupleaza direct dupa schimbatorul de caldura a AC si nu e influentat de directia in care se regleaza din bord fluxul de aer.
-Furtunul putea sa fie din cauciuc din cel care se foloseste la udarea gradinilor poate cu mai multe sanse de a gasi racorduri usoare din plastic si a fi bun izolator.

sau inca o varianta:
http://www.polo9n.info/page...n%20Handschuhfach
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
,,Greseala" e facuta cu buna stiinta si din lene .Am vazut pe partea centrala ceva ce semana a stut insa era acoperit si ar fi trebuit gaurit cu un burghiu, insa nu am vrut sa ma risc (am spus in cateva posturi mai sus si sunt si poze la inceputul topicului).
Insa sunt multumit de realizare chiar daca nu merge decat pe ventilatie pasager sau pasager - parbriz . Pot da pe parbriz-pasager si sa inchid la pasager , oricum debitul scade cu cat se deschid mai multe aeratoare.
  • daciandoe

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
pentru a capta mai bine aerul de pe tubulatura si directionarea lui pe furtunul care duce in torpedou as monta un fel de capac din plastic ,orice ...fiecare cu imaginatia lui de ex un cot pvc altfel nu vad cum aerul ar intra pe furtunul acela...
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Intre timp am facut ceva schimbari : profitand de faptul ca trebuia sa schimb filtrul de polen am studiat mai bine problema si am gaurit stutul despre care am pomenit mai sus.
Am scos clemele care tin filtrul de polen , am scos suruburile torx care se vad (6 la numar) si am extras capacul care acopera radiatorul de incalzire. Precizez ca am sistem Behr. In momentul acela am priceput sistemul si pentru a nu perfora cu burgiul radiatorul am introdus o bucata de tabla protectoare a.i. daca scapam burghiul in radiator acesta se oprea in tabla. Ceea ce s-a si intamplat.
Furtunul este gofrat de scurgere de chiuveta (am si precizat mai sus) si la curbare nu se stranguleaza. Plus ca are avantajul ca este ,,telescopic" .
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@iti aer in torpedou cand e pornita aerisirea dreapta sau trebuie sa o ai inchisa?
  • daciandoe

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
daca las aerisirea cu fantele deschse vine aer rece destul dar daca inchid fantele tot aerul ala se duce acolo
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sal .si pe mine ma intereseaza acest sistem la torpedou sa fac si vreau sa-mi raspundeti la cateva intrebari daca se poate:
1 avind climatronic pe masina as vrea sa ma leg direct din zona de unde pleca toate gurile de ventilatie-am acces acolo?
2 din cate stiu temperatura la iesirea din grila de ventilatie este 7 gr- si eu as vrea sa stiu ce temperatura este in torpedou cand aerul este pornit?de ce intreb ,ma intereseaza daca raceste sau numai mentine.(spun asta ca daca am avea in torpedou undeva la 10-12 gr ar fi minunat.va multumesc
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu am climatronic. La mine era un stut obturat din fabrica cam in partea stanga a filtrului de polen. L-am gaurit cu burghiul .a masura de precautie ca sa nu scap burghiul in radiator am interpus o placa de metal care sa opreasca burghiul dupa ce strapunge blindul.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cum o sa prind timp liber si vreme buza o sa ma apuc de treaba.Sper sa imi iasa ceva frumos si eficient.multumesc baietilor pt tutorial ,
  • toco

  • Mesaje scrise: 226
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Dupa cum spune si titlul, pentru ca vara e pe ,,vine" ma-m gandit la acele veri cand sucul fierbea in suportul din masina, cand lada frigorifica se dezghetza inainte de a a ajunge la destinatie, mi-am propus azi sa-mi transform torpedoul meu intr-unul refigerant.
Prima idee a fost sa trag vre-o ,,conducta" de la aeroterma, practic acest lucru este cam imposibil din cauza spatiului foarte aglomerat si ingust de acolo, nevrand sa ma complic prea tare am dat cu ochi de ,,conducta" de la picioare , zis si facut am demontat-o masurat-o dupa care am plecat la Praktiker pentru a achizitiona ceva folositor. pentru ca trebuia sa fie ceva foarte maleabil si pentru ca nu stiam ce lungime o sa am ma-m hotarat sa iau o scurgere de chiuveta cu diametrul de 3 centrimetri. Am facut o gaura in partea din spate a acelei ,,conducte" exact la cot pentru ca fluxul de aer sa fie cat mai mare. Apoi am gaurit si torpedoul in partea stanga jos unde se termina bordura (atentie gaurile sa fie cat mai fixe pentru a reduce la maxim pierderea aerului pe langa, eu am pus acel furtun si am trasat pe langa el cu un marker)

Am montat ,,conducta" de la picioare la loc si am legat acel furtun intre cele 2 piese.

Nu se vede absolut deloc decat daca bagi capul sub scaun, eu am lasat lanterna cam 10 minute cu AC pornit si era destul de rece, fluxul de aer nu este foarte mare dar ajunge garantat pentru racire/incalzire avand in vedere ca torpedoul este o cutie inchisa.
Rezultatul arata cam asa:


Astept sugestii, reclamatii, aplauze etc Laughing
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 376
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
foarte ingenios! bravo
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR