Ai uitat parola?


  • Flores'

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Franta
  • Masina: Insignia 2.0 DHT din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cu ceva timp în urma am schimbat filtrul la mașină și m-am gândit la un mic tutorial pentru cei care vor sa facă toata operațiunea acasă. Mașina este o Zafira B, dar bănuiesc ca înafara de demontatul capacului care împiedica accesul la filtru, este la fel pentru toate motoarele 1.9 CDTI.
Ca scule nu trebuie mare lucru, o cheie de 10, o tubulara de 8, și un imbus pentru capacul de protecție al motorului.
Sa începem:
Se demontează capacul de protecție al morului, are doua șuruburi în fata și doua piciorușe de cauciuc în spate.


La Zafira B filtrul este poziționat undeva sub grila de aerisire, pentru a o demonta se trage pur și simplu, nu este prinsa în șuruburi, aveți numai grija la furtunul care aduce lichidul de parbriz la duze.

Capacul de sub grila, este prins în partu șuruburi, atenție și la firele care mai sunt prinse de el.

In sfârșit se vede filtrul care este băgat intro carcasa de metal.

Se scoate mufa de la sistemul de încălzire și mufa din partea de jos a filtrului, după care se demontează capacul de metal care este prins în trei locuri.




Acum se demontează furtunele de motorina, după ce scoateți siguranța alba de plastic, se apasă în părțile laterale și se trage ușor, eu am reușit cu unghiile, dacă nu cu o șurubelnița.

Filtrul este acum liber de furtune și fire, puteți sa încercați sa-l scoateți, eu am reușit după vreo ora de împins și de tras, sta pe o șina în carcasa de metal.


Dupa ce l-am scos, l-am golit de motorina prin orificiul de la baza și am reușit cu o curea de pantaloni sa-l desfac.

Pe pereții interiori am găsit o depunere cărămizie, vâscoasa asa ca l-am luat și l-am spălat bine cu motorina.


Am înlocuit garnitura de etanșare și elementul filtrant, și am montat totul la loc.

Nu este necesara amorsarea filtrului, puneți contactul și așteptați vreo 30 de secunde pana ce aerul este evacuate în rezervor, după care porniți și verificați ochiometric sa nu curgă.
Spor la treaba!
Ps. La sfârșit îmi dau seama ca poate trebuiau mai multe poze pentru un tutorial mai complet, dar în focul acțiunii, cu mâinile pline de motorina nu prea îmi ardea de ele, dacă aveți întrebări nu ezitați.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,546
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Multumim pentru tutorial... un mic amanunt pot adauga si eu din experienta... in lucul curelei, se poate utiliza o cheie folosita la filtru' de ulei Wink
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,122
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa B12XER din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nota 10 si multumim pentru deranj,as dori sa vin si eu cu o mica completare,este bine ca in paharul unde intra filtrul deja schimbat sa fie pusa motorina .
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 3,546
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Nota 10 si multumim pentru deranj,as dori sa vin si eu cu o mica completare,este bine ca in paharul unde intra filtrul deja schimbat sa fie pusa motorina .


Astra se intampla la Y20DTC sau Z17DTH

La Z19DT nu e nevoie de asa ceva, exista pompa electrica pentru acest lucru Wink
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 311
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Poate sa-mi spuna si mie cineva daca am dreptate?!
La Astra G Caravan, 1.7 CDTI...
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,587
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
@NALF, este asa cum ai scris...sus filtrul de motorina, mai jos cel de ulei. Numai bine.
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 311
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Multam mult Edwin! Smile
  • Rezervistu'2006

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z19DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jan 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare.Filtru de motorina schimbat astazi...trebuie multa rabdare si perseverenta sa scoti cartusul filtrului din locasul lui.Corect ar fi sa se dispuna de o cheie adecvata pt a demonta capacul cartusului,in felul asta scutindu-se multa bataie de cap,timp pierdut...Nu sfatuiesc pe nimeni sa se apuce de operatiunea asta daca nu are o asemenea cheie.Se poate si fara dar e mai dificil,nu imposibil.Apropos,faza cu centura de la pantaloni a functionat.
  • pal

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira z19dt din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Aug 2011

  • Garaj Mesaj Privat
saptamana trecuta am schimbat si eu filtrul de motorina.dupa ce am scos cele doua furtune din carcasa am scos firele de la senzori,cu oarecare dificultate am scos carcasa filtrului cu totul.cu greu am desfacut capacul filtrului. in interior a fost curat ,am schimbat elementul filtrant si am pus totul la loc.
am pus cheia pe contact de2 ori si sa auzit cum se umple vasul cu motorina si
se aeriseste (bolboroseala in rezervor).LA prima cheie a pornit fara sa accelerez.
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
La motoarele de 1.9 montate pe astra h este exact acelasi filtru.
Singurul lucru diferit este ca nu se mai demonteaza nimic, filtru fiind vizibil imediat ce se deschide capota.
Eu am desfacut capacul cu o dalta si un ciocan, pt. ca era strans excesiv, dar nu recomand. (Am reusit sa ciobesc putin din el.)
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra z13dth din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Vreo sansa sa gasesc undeva cheia de filtru de motorina?! A gasit cineva ?!
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,174
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
"Vreo sansa sa gasesc undeva cheia de filtru de motorina?! A gasit cineva ?! "
La Sibiu, un opelist si-a confectionat artizanal o cheie pt filtru la un z13dth...care mie mi se pare identic. O bucata de teava cu diametrul adecvat cu 2 decupaje de 2-3mm/20mm corespunzatoare celor 2 nervuri de pe capacul filtrului. In partea cealalta a tevii, o platbanda sudata transversal ca sa poti roti teava.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 587
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra y17dti din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Exista vreun secret pentru a demonta carcasa filtrului de motorina? Am incercat cateva minute sa-l scot si nu am reusit.
(Astra G 1,7 dti)
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,835
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra a17dtr din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Feb 2010

  • Garaj Mesaj Privat
@marin70

in timp ce misti de ea stanga dreapta trebuie cu o mana sa impingi de carcasa din partea de jos, asta dupa ce ai desfacut conductele si, mufa de la preincalzire
  • marin70

  • Mesaje scrise: 587
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra y17dti din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Deci...suportul era gol,fara capac, filtru, cablu cu mufa...etc. Am tras, impins, rasucit...nik. Nu e urgent, deja am schimbat filtrul. O sa ma pregatesc pana la urmatorul schimb.
  • lumircea

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra OPC 17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Sep 2011

  • Garaj Mesaj Privat
salut, ma puteti ajuta cu un sfat ?
in carcasa (paharul) filtrului de motorina de la astra H 17 cdti exista un arc sub elementul filtrant ... la mine acest arc nu a existat ... cum am luat masina de ocazie ma gindesc ca poate au uitat sa-l puna cei care au facut schimbul inainte ... as dori sa stiu ce rol are acest arc ? ce risc daca lipseste ?
multumesc anticipat
  • lumircea

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra OPC 17DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Sep 2011

  • Garaj Mesaj Privat
pentru mai multa precizie pun si o poza, este vorba despre arcul 6
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 6,900
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z19DTL din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.
Ce marca de filtru folositi la 1.9 cdti ?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 10,049
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
eu pe vectra c am pus doar Mann la ulei, motorina si aer...
ala de polen am luat unul nu stiu ce marca cu carbon (cel mai ieftin cu carbon) si in caz ca mi se pare ceva il schimb singur in 5 minute (e foarte usor de schimbat la vectra c).
  • christistanciu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra B16DTL din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2012

  • Garaj Mesaj Privat
La motorul B16DTL unde este filtrul de motorina?
Daca poate cineva sa imi spuna as fi recunoscator.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata