Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • hombre

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Detin un Opel Astra Hatchback 2.0 DTI.

Sambata trecuta am schimbat la un service garnitura de sub capacul de la motor (erau mici scurgeri de ulei pe acolo). Cu ocazia asta, baietii au dat si admisia jos s-o curete(au spalat piesele cu solutie de spalat motoare,cu decarbusol, erau ca noi),au inlocuit si niste furtunase negre care erau mancate,aproape arse.

Toate bune,au montat totul la loc, a pornit motorul cam greu (ei spunandu-mi ca fiind data jos admisia,nu mai este motorina pe conducte si de asta ar porni mai greu prima data). Am plecat cu ea de acolo incantat,masina tragea un pic mai bine,nu erau scurgeri de ulei.

Incepand din dimineata urmatoare , masina nu porneste dimineata la prima cheie cum pornea inainte sa se schimbe garnitura si curatat admisia.Porneste electromotorul,dupa care incepe sa trepideze tare si in cateva secunde motorul se ineaca si moare. In primele zile am pornit-o doar apasand acceleratia de cateva ori, cu relantiul instabil cam 1 minut.

Azi dimineata am incercat s-o pornesc, dar acum n-am mai reusit deloc.

Saptamana viitoare trebuie sa plec cu ea s-o duc la service inapoi. Spuneti-mi va rog care ar putea fi cauza,ce ar trebui sa verific inainte s-o pornesc,poate au gresit cu ceva cand s-a remontat admisia?

Astept sugestiile voastre, Multumesc!
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Posibil dezamorsare circuit motorina.
Ti-au inlocuit doar furtunasele de retur sau si T-urile de retur ?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Prima data trebuie verificat circuitul de retur al injectoarelor (furtune si teuri). Este posibil ca problema sa vina si de la garniturile de la galeria de admisie (sunt 2 garnituri de tabla). Si eu am curatat galeria iar dupa montaj, am pornit motorul. Desi eu nu am sesizat vreo problema in functionare, mecanicul s-a apucat si a desfacut din nou galeria si a pus silicon la ambele garnituri. Abia dupa aceea s-a declarat multumit.
Mi-a zis ca daca stia ca garniturile vechi nu vor mai etansa, ma punea sa cumpar altele noi.
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pai ce puteau sa greseasca:
-au fisurat T-urile (ramificatia) de la furtunasele de retur sau chiar furtunase de retur imbatranite care au crapat cand s-au pus la loc dar nu au observat asta.
-furtunasele de vacuum care comanda paletii din admisie sau cele cara comanda clapeta de accelerare (de fapt de oprire a motorului) montate incorect sau care pierd vacuum.(mai putin probabil).
-mizerie pe turul injectoarelor.(la fel putin probabil).
Cel mai probabil este prima varianta .Motorul asta porneste greu daca prinde aer mult sau imediat ce porneste posibil sa mearga "in trei" de zici ca ceva piese nu mai sunt la locul lor in motor Smile.
De fiecare data cand am curatat admisia la y20dth am pornit-o numai impinsa.
Skip ads

  • hombre

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Au fost inlocuite doar furtunasele (erau si multe ramasite aproape coapte acolo inauntru, au fost scoate cu o penseta), T-uri nu au fost inlocuite.

Poate nu au fost bine bagate acolo furtunasele alea,sa fie etansate?garnitura de la capacul de la admisie s-a montat cu o pasta de etansare, nu stiu daca ar putea prinde aer pe acolo...

Si eu ma gandeam ca s-a intamplat ceva cu sistemul de alimentare, clar trage aer pe undeva. Azi a venit un prieten sa-mi dea curent, sa incerc sa o pornesc asa, fara succes insa Sad Cred ca va trebui sa merg cu ea tractata la service...Sad
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cauta la vanzari piese, avea cineva T-uri retur alama.
Precis ale tale s-au fisurat la operatiunea anterioara.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Problema e ca masina se dezamorseaza,mai pe ro trage aer pe undeva in loc de motorina.Prima treaba pe care o faci este sa ocolesti filtrul,dupa care,daca nu da rezultate mergi inapoi la super mecanicii care au facut operatia .In mom. in care au scos resturile de furtun de retur de pe stuturile care intra in motor daca au folosit prea multe forta e posibil sa fi deplasat puntile de pe o-ringuri si atunci e posibil sa traga aer fals si pe aici.
  • hombre

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu update-ul problemei. Am lipsit o sapt din tara si tot nu au reusit sa o faca sa porneasca la sfert Sad au gasit ei un furtunas de vaccum care nu era bine bagat (sau ceva de genu) langa turbina, ei au crezut ca ar fi de la asta,dar in dimineata asta am dat telefon si tot nu au avut vesti bune.

Ei tot o tin pe a lor ca furtunasele de la admisie sunt bine puse,au fost si schimbate atunci cand au curatat admisia. Acum vroiau sa verifice filtrul de motorina sa nu fie prea imbacsit si sa nu aibe suficienta presiune alimentarea cu motorina...

Nu stiu ce sa mai fac, ma tem ca ei nu verifica acolo unde trebuie, acolo la buba...Sad

Daca stiti un alien de mecanic care se pricepe bine la problema asta cu dezamorsarea, va astept cu recomandari ca am inebunit...

O zi buna!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mai mult ca sigur e dezamorsare.
Babeste. Porneste cu ceva motoriina care e in pompa. Undeva pana in pompa, de obicei in zona filtrului, nu e etans perfect si trege aer. Treaba asta face ca motorina sa se duca inpoi in rezervor. Motorul merge cu motorina de la filtru pana la pompa, apoi urmeza un gol de aer, apoi iar motorina. Cand da de golul de aer se opreste.
Eu am rezolvat acest simptom prin inlocuirea carcasei filtrului cu un alt filtru ce are doar iesire si intrare.
  • sorin.george

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2009

  • Mesaj Privat
eu zic sa verifici si stringerea conductelor de motorina ptr ca au fost demontate cind ai curatat admisia.se pot deteriora la capete acolo ele au un con de stringere.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Acum ma bag si eu in vorba.....
M-am pregatit singur pentru curatarea galeriei de admisie. Pentru asta am comandat cele doua garnituri. Sunt de tabla - una pentru capacul de admisie, iar cealalta pentru corpul clapetilor. Acolo nu se pune nici un fel de pasta etansanta , nici un fel de silicon - unii mecanici pot incerca cel mult cu rahat- asta probabil ca o sa-i scuteasca de efortul de al manca.....(scuze de exprimare, dar sunt exasperat de cata prostie vad prin service-uri).
Atentie la furtunele de la EGR si celelalte vaccumuri..... cum le scoti asa le pui inapoi
Dca aveti nelamuriri fotografiati cu telefonul sau aparatul inainte pentru ca la sfarsit sa comparati. Va va ajuta - sigur.
Porblema dezamorsarii poate aparea si de la conductele de motorina strane insuficient sau gresit, de la furtunase si teuri, adevarat - dar fisurile se pot vedea si cu ochiul liber - deci se pot verifica.
Daca a umblat la capacul filtrului de motorina si a birjarit conductele - asa cum am vazut la multi - obligatoriu trebuie schimbate oringurile din fiecare compartiment al turului si returului.
Si nu in ultimul rand exista coincidenta de a ti se fi deteliorat si unul sau doua simeringuri la injectoare. Atentie! simeringuri am spus - a nu se confunda cu oringurile care au rolul de a impiedica gazele si uleiul sa iasa afara pe langa rampa injectoarelor.
Ca sa ii faci proba dezamorsarii - foloseste pentru a usura pornirea - varianta perfuziei.
Scoti furtunul de la filtru - cel care se duce catre pompa - il conectezi printr-un metru de furtun cu diametru corespunzator la o sticla de 2,5 litri in capacul careia ai facut in prealabil o gaura perfecta si ai introdus o carioca sau un pix (carcasa acestuia) - insurubezi capacul la sticla plina cu motorina o intorci cu gura in jos - o intepi in fund cu grija sa nu faca vacum cand va porni motorul si rogi pe cineva sa o tina la nivelul capotei deschise - adiac pe romaneste mai sus.
In prima faza o sa vezi bule de aer, semn ca pompa de motorina se incarca cu lichid - apoi te urci si prin chei repetate incerci sa o pornesti.
Inainte sa se termine motorina din sticla- vezi ca se termina relativ repede (3min) opresi motorul si te pregatesti sa scoti furtunul si sa bagi la loc conducta in filtru. trebuie sa te misti repede si exact. Apoi te duci si dai la cheie din nou - la a treia cheie trebuie sa porneasca.
  • danyiel_22

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut si eu am avut porblema asta dupa curatirea galeriei de admisie si am incercat treaba cu perfuzia si vreau sa iti zic ca pornea si mai greu cu sticla decat cand tragea ea din rezervor si in timpul cand era sticla sus si motoru era oprit se scurgea motorina pe retur in rezervor dar tot nu am inteles fenomenu eu am pus ambele garnituri de la admisie fara gasket si erau cele vechi sa fie asta o problema?
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
danyiel_22 a scris:salut si eu am avut porblema asta dupa curatirea galeriei de admisie si am incercat treaba cu perfuzia si vreau sa iti zic ca pornea si mai greu cu sticla decat cand tragea ea din rezervor si in timpul cand era sticla sus si motoru era oprit se scurgea motorina pe retur in rezervor dar tot nu am inteles fenomenu eu am pus ambele garnituri de la admisie fara gasket si erau cele vechi sa fie asta o problema?


Daca ai folosit pluralul sa inteleg ca acum porneste mai repede?
Ideea este ca acele garnituri se schimba nu se refolosesc.
Conductele de la pompa la corpul injectoarelor se strang cu grija, dar ferm
Furtunele de la EGR si de la clapetele vacumatice se verifica cu f mare atentie. Capetele furtunelor si modul de mufare ale acestora.
Cum sa explic ca sa inteleaga toata lumea: Motorul este un ansamblu agregat , el fiind conceput sa lucreze prin functionarea tuturor componentelor ce il compun. Uzura graduala a diferitelor componentelor nu se transmite imediat si nu se traduce in dereglarea mersului motorului in mod vizibil.
Dar la o operatiune de genul de curatare a clapetilor de exemplu, dezechilibreaza cumva echilibrul uzurii uniforme. Astfel: exista posibilitatea ca cantitatea de aer absorbita sa fie mai mare, de unde si cantitatea de combustibil care trebuieste ajustata. Astfel poate aparea o presiune suplimentara pe talpa injectoarelor. Aici exista acele simeringuri - care cel putin in cazul masini mele nu mai etanseaza suficient de bine - scapand cantitati mici dar constante pe circuitul de motorina - inegrind-o si scazand nivelul uleiului.
Binenteles ca apare si fenomenul dezamorsarii - daca nu o pornesc pe parcursul a 24 de ore porneste greu dupa aceea.
Deasemenea trebuie avut grija la furtunasele de retur - corect mufate si ferm pentru a impiedica aerul sa intre in sistem.
  • danyiel_22

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
nu am rezolvat cu pornire porneste greu daca o las mai mult de 3-4 ore sau daca o las toata noaptea nepornita
eu am incercat sa opturez si intrarea aia de la furtunase care intra in turu la pompa de injectie sa mai elimin din cauze dar din cate ai scris tu inteleg ca se poate dezamorsa si pe la conductele de presiune de la injectoare
  • sorin.george

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2009

  • Mesaj Privat
in momentul in care demontezi galeria de admisie nu ai nici o legatura cu semeringurile de la injectoare care e afla in chuilasa la inbinarea celor doua corpuri ale injectorului.deci asta cade.la acele garnituri noi de tabla nu se pune nici un fel de silicon deoarece ele etenseaza pe corp de aluminiu si sint noi.nu inteleg nici ce cauta mecanicul respectiv sau tu la filtrul de motorina.scoti conductele teurile de retur si gata.va complicati f.mult ptr o operatie f.simpla asta e parerea mea.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Astazi fiind intampaltor prin Bricostore si cautand una alta, am ajuns si la raionul de gradinarit unde spre surprinderea mea am gasit teuri si prelungiri dar si furtunas din pvc - foarte bun pentru retur
Pretul destul de accesibil 15 lei setul de 2 teuri: iata imagini
Rog moderatorii sa nu considere reclama - dar stiu patanile unora si altora vis a vis de aceste teuri si cat au tras ca sa gaseasca ceva potrivit.
Produsele Gardena sunt recunoscute ca si calitative, plasticul este rezistent si dur - basca ca sunt facute sa reziste si la presiune. Acum cred sa reziste si la motorina. Cel putin provizoriu sper sa reprezinte o solutie demna de luat in seama.
Oricum par mai subtirele decat cele negre de la piese auto.
Furtunasu de Pvc de care vorbesc se monteaza chiar de producator pe retur am vazut chiar pe masina lui 35dff asa ceva, basca asa am avut eu pe Alfa Romeo. Solutia este patentata undeva prin 85-86 si merge pana astazi - acest furtun din PVC se incalzeste si se monteaza pe returul de la motorina. Are elasticitate si nu imbatraneste ca cel de cauciuc. Rezista si la presiuni mult mai mari. Are coeficient de dilatare mic, rezistenta termica mare, nu se deformeaza.
  • sorin.george

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2009

  • Mesaj Privat
vezi furtunul de retur trebuie sa fie rezistent la motorina.exista in magazin furtun retur injrctoare care care se vinde la metru.bafta.
  • hombre

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut colegi,

Eu, cel care a deschis discutia, am rezolvat-o pana la urma. Baietii au schimbat furtunele de retur si 2 garnituri de la filtrul de motorina. De o saptamana porneste la sfert indiferent de intervalul orar in care este oprita masina. Ma bucur ca n-a fost ceva mai grav.

"Succesuri" la toti ! Smile
  • danyiel_22

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut la mine nu cred ca mai are pe unde trage aer sau cel putin asa sper si totusi porneste greu uneori si dupa ce o las o ora nepornita depinde de temperatura de afara am observat
dar am discutat cu un pompagiu despre pompele de injectie si a zis ca daca nu iti mai tine presiune in capu hidraulic cica tot asa ar face voi ce parere aveti sa fie pompa de injectie vinovata de aceste porniri masina a stat nepornita cateva luni vreo 4 si de atunci a inceput necazu
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR