Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • dan9

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salut de vineri conduc un opel insignia 2cdti 130 cp si nu prea sunt lamurit in ce regim de viteza sau ce turatii trebuie sa nu depasesc cati km(1000?)sincer am cam mers cu 140-150 dar la viteza asta nu am depasit 2300 turatii in a 6 a viteza e vreo problema ?am auzit spunandu-se ca motoarele sunt rodate din fabrica iar in carte nu scrie decat a se evita franarile bruste pe cat posibil la primele drumuri si ca fost conducator pe benzina la un diesel rodat la ce turatii se schimba vitezel in regim normal de condus?multumiri anticipate
Skip ads

  • lupul1969

  • Mesaje scrise: 571
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Citeste instructiunile din manualul de utilizare!Alea sunt sfinte!90% din membrii clubopel doar au visat ca fac rodaje!Si eu fac parte din cei 90%!La diesel se utilizeaza turatii mai mari decat la benzinare.
  • dan9

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
multumesc Lupule dar asta e chestia ca in carte nu scrie nimic despre asta de exemplu la logan scria intre ce turatii se schimba sau si la alte masini
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
In primii 2500km este recomandat sa nu depasesti 2500 rpm. Evita franarile si acceleratiile bruste. Schimbatul vitezelor se face astfel incat totdeauna sa fi pe curba de cuplu. La Insignia cuplul maxim este dat de la 1750-2500 rpm. Cauta sa schimbi astfel incat sa nu scazi turatia motorului sub 1800 rpm.
Skip ads

  • alin_tana

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2009

  • Mesaj Privat
sper sa nu zic prostii dar din cate stiu eu toate masinile fabricate dupa 2003 au rodajul facut din fabrica..(deci nu mai trebuie facut rodajul)
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
lupul1969 a scris:La diesel se utilizeaza turatii mai mari decat la benzinare.
Nu! Very Happy
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Si eu stiam la fel dar e indicat ca pana in 1000 km sa o lasi mai moale, adica fara condus sport, cum zic toti trebuie masina un pic turata pe motorina. Eu sunt unu care a mers batraneste cu ea si am reusit la 25 mii de km sa blochez EGR asa ca de acum ii dau blana 1-2 km cand mai ies din oras sa curat tot.
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Din ce mi-a spus o cunostinta care a lucrat la o fabrica Ford in Canada , motoarele nu au nici un fel de rodaj facut in fabrica . Se asambleaza , se verifica/regleaza si apoi se monteaza pe masini .
Pentru rodaj , uite ce recomanda VW :

Aceleasi sfaturi le-am regasit si in alte manuale de utilizare .
Skip ads

  • dan9

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
va multumesc tuturor pt ajutor orice sfat e binevenit
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Eu in rodaj am mers normal, in primii 1000 de km chiar am traversat Transfagarasanul, dar nici nu am turat-o pana in 5000-6000 rpm cum fac acum cand situatia o cere.
Masina are 2 ani si 43.000km si merge din ce in ce mai bine, am fost la ITP chiar la reprezentanta OPEL si totul a iesit perfect.
Cei de la OPEL au zis ca motoarele sunt rodate chimic, si nu necesita rodaj.
  • dan9

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
dar care ar fi turatiile la care ar trebui schimbate vitezele la un diesel am inteles k nu e bine sa schimbi sub 2500 turatii?
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Dane, schimbatul vitezelor depinde de treptele in care faci schimbarea si de cum e etajata cutia de viteze. Cum ti-am mai spus, nu exista o turatie anume la care sa schimbi viteza. Important esta ca atunci cand treci intr-o treapta superioara, dupa schimbarea vitezei sa nu cobori sub 1800 rpm (eu chiar schimb astfel ca turatia sa se mentina peste 2000rpm). Asta o faci tu practic si o sa iti dai seama apoi la cat trebuie sa schimbi. Incearca si fa schimbarile mai in scurt. Un alt sfat, daca mergi mult prin oras, din cand in cand scoate-o la drum intins si mergi cativa km la o turatie mai mare, un pic peste 2500rpm, asta iti va curata filtrul de particule, EGR-ul, e recomandat chiar si pt injectoare.
Pt a lungi viata turbinei, nu opri motorul imediat cum ai ajuns la destinatie, mai ales daca ai facut un drum lung si cu viteze mari. Turbina se incalzeste, lasa masina sa mearga la ralanti cateva minute, racirea turbinei se va face treptat. Oprirea motorului cand turbina e fierbinte ii scurteaza viata prematur.
Un alt sfat ar fi referitor la regenerarea filtrului de particule. Parca la Insignia are indicator de incepere a ciclului de regenerare, trebuie sa nu opresti masina cand regenerarea este in progres. (Aici nu sunt sigur, masina mea din fericire nu are filtru de particule, corectiile sunt binevenite).
Bafta si sa stapanesti masinuta sanatos!
Skip ads

  • Truckman

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Omega 2002 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,motoarele sunt rodate cu siguranta si in fabrica pe stand,iar pe drum trebuie exploatata cat mai bine,adica:a nu se merge subturat si a nu intra in zona rosie a turometrului.
O masina noua cum til formez asa si o sa-l ai in viitor,daca este ceva slab in motor din fabrica pica acum in rodaj (garantie).
Bafta si multi KM fara evenimente.
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu am luat-o din reprezentanta intr-o marti, joi am fost gata cu inscrierea in circulatie si vineri dimineata la 01 (problema cu valabilitatea asigurarii) am plecat in Austria la ski, cu sotia, doi copii, si tot ce inseamna echipament si haine groase, adica incarcata la greu. Dealerul mi-a explicat ca motorul este rodat, singura problema este sa "rodez" cutia , in sensul ca sa schimb cat mai des si sa folosesc toate treptele. Hotii stiau de problema la acest tip de masina, ca are probleme cu ambreajul. In consecinta, la drumul lung nu am "rodat" ambreajul si la 35.000 km (ai naibii, dupa garantie) a trebuit sa schimb kitul de ambreaj
  • dan9

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2010

  • Mesaj Privat
m-am lamurit si tin sa va multumesc inca o data tuturor pentru ajutorul dat Very Happy Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR