cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
buna ziua .
Am un opel astra G ,2002 benzina ,motor Z16 SE
Problema mea consta in faptul ca mi s-a infundat catalizatorul si l-am spart ...merg asa de vreo 3-4 ani .masina merge normal ,nu mi se aprind becuri prin bord si nici erori pe tester nu da.am un consum cam maricel la benzina ....peste 10 in oras si cam 8-9 afara pe timp de vara.
de curind am pus gpl pe ea si trebuie sa trec pe la RAR asa ca imi trebuie un catalizator.am cautat unul nou si ma costa cam mult si nu stiu daca se merita.
Rog....daca aveti vreo solutie cum as putea rezolva problema mai ieftin si cu calitate buna sa ma anuntati si pe mine!
va multumesc!
cind am spart catalizatorul ....mecanicul de la service mi-a spus ca masina o sa consume mai putin,dar nu a fost asa .din ce a mai citit pe forum vad ca este chiar invers ....voi ce spuneti?
Am un opel astra G ,2002 benzina ,motor Z16 SE
Problema mea consta in faptul ca mi s-a infundat catalizatorul si l-am spart ...merg asa de vreo 3-4 ani .masina merge normal ,nu mi se aprind becuri prin bord si nici erori pe tester nu da.am un consum cam maricel la benzina ....peste 10 in oras si cam 8-9 afara pe timp de vara.
de curind am pus gpl pe ea si trebuie sa trec pe la RAR asa ca imi trebuie un catalizator.am cautat unul nou si ma costa cam mult si nu stiu daca se merita.
Rog....daca aveti vreo solutie cum as putea rezolva problema mai ieftin si cu calitate buna sa ma anuntati si pe mine!
va multumesc!
cind am spart catalizatorul ....mecanicul de la service mi-a spus ca masina o sa consume mai putin,dar nu a fost asa .din ce a mai citit pe forum vad ca este chiar invers ....voi ce spuneti?
cristinuz
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Mures
- Masina: Frontera 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
cristinuz
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Mures
- Masina: Frontera 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
Mihai_T
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2007
- Mesaj Privat
1. Catalizator SH.... nu prea merita, ai sanse mari sa crape si ala destul de repede sau sa nu fie bun din start.
Doar sa ai noroc sa il iei de la dezmembrari de la o masina relativ noua .
2. ai catalizator imediat pe galeria de evacuare ? sau sub masina (inainte de toba intermediara) ?
daca nu e cu galeria de evacuare, poti incerca varianta cu un catalizator universal ... cam 300- 350 de lei ? nu stiu cat tine...dar poate mai reduce din emisii , suficient cat sa iei ITP-ul.
3. Gasesti un loc unde poti "negocia" cu oamenii de la ITP , dar in ultima vreme treaba asta functioneaza tot mai putin pt. ca risca sa vina "supra-controlul" peste ei si sa le ia licenta....
4.In caz ca ai catalizatorul in galeria de evacuare, gasesti un meserias bun... (greu ) si un catalizator universal. Pui meseriasul sa iti sudeze catalizatorul universal in locul catalizatorului original. Cam complicat, ca trebuie sa fie meserias bun , sa fie sudura in argon (ca sa reziste la temperaturile mari de pe evacuare) si in plus nu stii cat tine catalizatorul respectiv. Despre solutia asta am auzit si eu de la altii...
5 . Daca mai ai de gand sa tii masina, e buna , merita , ai bani, etc... pur si simplu cauti un catalizator original si il montezi. E solutia cea mai scumpa dar si cea mai sigura , adica vreo 100 000 km ar trebui sa ai pace.... Insa asta depinde de tine , cati bani ai, cat mai tii masina, e un calcul pe care trebuie sa il faci , uneori e posibil sa nu merite....
Nu spun ca o solutie e mai buna decat alta , eu doar ti-am dat niste idei , poate te ajuta cumva.
Doar sa ai noroc sa il iei de la dezmembrari de la o masina relativ noua .
2. ai catalizator imediat pe galeria de evacuare ? sau sub masina (inainte de toba intermediara) ?
daca nu e cu galeria de evacuare, poti incerca varianta cu un catalizator universal ... cam 300- 350 de lei ? nu stiu cat tine...dar poate mai reduce din emisii , suficient cat sa iei ITP-ul.
3. Gasesti un loc unde poti "negocia" cu oamenii de la ITP , dar in ultima vreme treaba asta functioneaza tot mai putin pt. ca risca sa vina "supra-controlul" peste ei si sa le ia licenta....
4.In caz ca ai catalizatorul in galeria de evacuare, gasesti un meserias bun... (greu ) si un catalizator universal. Pui meseriasul sa iti sudeze catalizatorul universal in locul catalizatorului original. Cam complicat, ca trebuie sa fie meserias bun , sa fie sudura in argon (ca sa reziste la temperaturile mari de pe evacuare) si in plus nu stii cat tine catalizatorul respectiv. Despre solutia asta am auzit si eu de la altii...
5 . Daca mai ai de gand sa tii masina, e buna , merita , ai bani, etc... pur si simplu cauti un catalizator original si il montezi. E solutia cea mai scumpa dar si cea mai sigura , adica vreo 100 000 km ar trebui sa ai pace.... Insa asta depinde de tine , cati bani ai, cat mai tii masina, e un calcul pe care trebuie sa il faci , uneori e posibil sa nu merite....
Nu spun ca o solutie e mai buna decat alta , eu doar ti-am dat niste idei , poate te ajuta cumva.
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,345 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,345
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Daca ai spart catalizatorul in mod normal ar trebui sa ti se aprinda check engine !
Oare ce ce nu se aprinde ? Vre-o manareala ceva la sonda lambda 2 ? Sau la becul de check ?
Consumul mare poate si din alte cauze : sonda lambda 1 , alti senzor decalibrati , mizerie pe admisie , termostat blocat pe deschis, stilul de condus etc , etc.
Personal nu cred ca un consum mare e din cauza catalizatorului lipsa.
Oare ce ce nu se aprinde ? Vre-o manareala ceva la sonda lambda 2 ? Sau la becul de check ?
Consumul mare poate si din alte cauze : sonda lambda 1 , alti senzor decalibrati , mizerie pe admisie , termostat blocat pe deschis, stilul de condus etc , etc.
Personal nu cred ca un consum mare e din cauza catalizatorului lipsa.
- Szabados Antonela
- **
- 444 mesaje
- din 03 Apr 2009
- Alta tara
Szabados Antonela
- Mesaje scrise: 444
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2009
- Mesaj Privat
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
cristy905
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
berbecul
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 1994 nu stiu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
salut opelistilor , de curind am luat o astra g z16xe , masina frumoasa si rezistenta , multumit de ea , cind intro zi ................ sa aprins motorasu in bord , iam facut testul cu pedalele si mia iesit ...........eroare 0420 , am citit pe forum despre eroare si ar fi de la catalizator , am incercat de mai multe ori sa o sterg cu bornele scoase , dispare 10km dupa care apare , masina trage bine , nu da in nas , vreau sa ma duc la tester sa o sterg sa vad daca mai apare , ce as vrea sa intreb aceasta eroare e legata stric de catalizator ? dupa ce am citit pe forum despre acest motor cred ca am facut cea mai proasta alegere ,mai am o corsa 1.2an 1994 nu consuma gram de ulei dupa atitea ani ,numai bine la toata lumea ,
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Asta spune multe despre cum a mers fostul proprietar cu ea.
Intradevar eroarea indica catalizatorul, nu mai este eficient. De urmarit valorile sondelor Lambda daca sunt in parametri atunci sigur e catalizatorul.
Cum arata esapamentul? Negru? Uleios?
Se poate pune unul universal. S-a mai discutat pe forum. Foloseste cautarea.
Intradevar eroarea indica catalizatorul, nu mai este eficient. De urmarit valorile sondelor Lambda daca sunt in parametri atunci sigur e catalizatorul.
Cum arata esapamentul? Negru? Uleios?
Se poate pune unul universal. S-a mai discutat pe forum. Foloseste cautarea.
berbecul
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 1994 nu stiu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
intradevar esapamentul negru , nu este uleios, am pus mina pe funingine , neagra - uscata , cred ca ar trebui sa fac si un test de compresie , inca o intrebare , daca sondele sint pe duca sau duse ar fi trebuit sa apara tot aceasi eroare ? daca e catalizatorul o sa mai merg asa o vreme , nas pune unu universal cred ca tot unu sh e mai bun numai sal nimeresc , mersi de raspunsuri
- iuly,iuly,iuly
- **
- 105 mesaje
- din 05 Nov 2013
- Astra 2001 Z16SE
- Vrancea
iuly,iuly,iuly
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
Salutari.
Anul trecut am cumparat masina motor z16se euro4 ,neinscrisa adusa din Austria si iam pus numere provizorii. imi tragea greu si multi au zis sai sparg ceramica din catalizator, nu am sparto da am dat gauri in ea cu o bormasina. (degeaba deorece era de vina calculatorul motorului pe care l-am reparat).
Am ajuns la inscris masina am facut rarul ,normele de poluare au esit normale.
A trecut 1 an , fara probleme, fara consum crescut, fara nimic din ce se zice pe aici. acum dupa 1 an de zile mi sa aprins eroarea cu catalizator inneficient si cand e foarte incalzit motorul, se infunda catalizatorul cu sintomele scrise de alti colegi. cum e posibil ca un catalizator gaurit cu bormasina cu burghiu de 10 sa se infunde (si mai ales ca a dat normele de poluare normale).
Anul trecut am cumparat masina motor z16se euro4 ,neinscrisa adusa din Austria si iam pus numere provizorii. imi tragea greu si multi au zis sai sparg ceramica din catalizator, nu am sparto da am dat gauri in ea cu o bormasina. (degeaba deorece era de vina calculatorul motorului pe care l-am reparat).
Am ajuns la inscris masina am facut rarul ,normele de poluare au esit normale.
A trecut 1 an , fara probleme, fara consum crescut, fara nimic din ce se zice pe aici. acum dupa 1 an de zile mi sa aprins eroarea cu catalizator inneficient si cand e foarte incalzit motorul, se infunda catalizatorul cu sintomele scrise de alti colegi. cum e posibil ca un catalizator gaurit cu bormasina cu burghiu de 10 sa se infunde (si mai ales ca a dat normele de poluare normale).
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
berbecul
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 1994 nu stiu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
berbecul
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 1994 nu stiu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat